Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 September 2009

tasseke

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben ook maar van plan om het hier voor gezien te houden.
Ben vanmiddag/vanavond afgebrand tot op mijn veters.
Iemand die ruim 21 jaar niet gedronken heeft, is ongeloofwaardig en hypocriet bezig, wordt beweerd.
Verder ben ik bot, hard en betweterig.
Ik was in de veronderstelling dat dit een zelfhulpforum was voor mensen met alcoholproblemen,
helaas, ik heb hier alleen eigen ervaringen verteld en dat wordt niet gewaardeerd.
Ik drink al ruim 21 jaar niet zonder dit forum, ik zal het voor de rest ook zonder dit forum wel volhouden.
Voor de mensen, die me wel geloofden: het ga jullie goed, nuchter zul je het winnen.
Voor de mensen die me niet geloofden: luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden.
Vaarwel
Niwi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza gefeliciteerd met je nieuwe leven.
4Jaar lang geen middelen gebruikt, chapeau.

Lieve mensen.

Vanmorgen las ik in de krant een stukje,toen ik er over nadacht, mij ontroerde.
-------------------------------------
Hoe
Als je je met zorgeloosheid
kon omringen.
En dat dat je ruimte was.
-------------------------------------
Geweldig als je met zo weinig woorden kunt uitdrukken hoe onbegrenst de mogelijkheden zijn om te ontwikkelen door steeds weer ruimte om je heen te scheppen waarin je verder kunt met je leven.
Die ruimte ben ik ingelopen na gestopt te zijn met drinken.
Niet onmiddellijk maar geleidelijk aan.
Een nieuwe wereld is voor me open gegaan.
Ruimte die ik iedereen wens om te kunnen ontwikkelen.
Ik heb haar ingericht ben volwassen worden.
Ik heb mijn ruimte weten te behouden en te vergroten door mijn zorgen te herkennen,erkennen en te accepteren.
Niet meer vechten maar omarmen.
Moeilijk in het begin, maar op den duur wordt het een tweede natuur.
Dat betekend ook mensen omarmen die je pijn doen.
Dat zijn momenten waarin je jezelf echt leert kennen.

Deel met elkaar je ervaringen over pijn, je verdriet of waarom die verschrikkelijke boosheid telkens weer de kop op steekt, de machteloosheid als je aan bv ouderlijke macht denkt.
Ik wens iedereen sterkte en een heel gezellige zondag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, vladimir,
ik vind het niet erg om als klankbord te fungeren voor nieuwelingen, ook voor jou,
doe ik met alle plezier.
Maar als ik enkel en alleen uit eigen ervaringen vertel en eigen meningen verkondig,
vind ik het niet nodig om totaal afgekraakt te worden.
Ik heb in AA altijd geleerd, als ik over mezelf praat, kan een ander me niks verwijten.
Helaas, de ervaring is anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, beste mensen,

Ik heb weer mijn oude gsm-nummer. Alleen moet ik nog alle telefoonnummers gaan toevoegen. Een heidens karwei, want ik heb die nummers her en der verspreid staan in boekjes, notities, noem maar op. Ik denk dat ik ook maar eens ga beginnen met het aanleggen van een papieren telefoonboekje. Papier is zo geduldig en minder vluchtig dan een microchip uit een mobiel telefoontje.

Momenteel gaat het redelijk goed met mij. Ik ben snotverkouden en nog steeds moe.

Antwerpen was fantastisch. We hebben twee keer een volle bak gehad. Leuk was dat iedereen meedeed, van jong tot oud, net als de voorstellingen in juli. De basisschoolkinderen die vrijstelling hadden gekregen, de middelbare scholieren die vrijstelling kregen, de kersverse HBO-studenten die de moed hadden om op en neer te reizen, onze asielzoeker die toch vrijstelling kreeg om deze twee dagen in België mee te mogen doen. Onze ploeg was compleet.

De dinsdagavond heb ik een heel indringend en emotieel gesprek gehad met mijn moeder. Ik ben blij dat ik haar heb kunnen vertellen over vroeger. Ze heeft er geen weet van gehad (seksueel misbruik). Na dit gesprek heb ik nog iemand kunnen bellen van het forum. Ik ben toch nog steeds heel blij dat ik hier ooit terecht kon en nog steeds kan.
Dit forum heeft mij heel veel vriendschappen opgeleverd. Ik die niemand kende voor dit forum. Met alcohol raak je in een isolement en al helemaal als je sowieso al geen contacten hebt als immigrant. Nu heb ik de beschikking over een heel netwerk. En dat alleen maar omdat ik stopte met drinken via dit forum.

Prettig weekeind voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske, ik haal je antwoord nu even naar mij toe...bedoeld of niet!
Ik vind het ook niet fijn om te katten...maar ik vind het nog erger om uitgemaakt te worden voor trol terwijl ik dat niet ben!
Er zijn mij hier dingen voor de voeten gegooid, zowel op de draad (in bedekte termen..dat dan wel) als in pb daar lusten de honden geen brood van!
Voor de helft van dit forum ben ik een zeer eng psychopatisch mens ondertussen....
Is dat dan wel de bedoeling?
Moet ik dan in een hoekje wegkruipen omdat sommigen me verdenken van nare dingen?
terwijl ik weet dat de verdenkingen niet waar zijn...en ook niet waar gemaakt kunnen worden
(waarmee ik bedoel dat diegen die mij aanwijzen als dader daar geen enkel concreet bewijs voor hebben...alles berust op speculatie!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijn, Graaf Vlad is prima :)
joh, uiteraard.
Vlad en Val.
Die zijn wel uit elkaar te houden, toch?

Enne, Joann, wat die vete®s betreft:
Ik hoop dat ik niet zo diep zink / hoog stijg als u hoor.
Dat lijkt me maar niets / te hoog gegrepen.

Dat was toch Sartre?
De hel, dat zijn de anderen?

Prachtig, al die fora!
15% communicatie en des ochtends gezond weer op :D

En het was/is niet alleen een heerlijke avond; het is ook écht het gevoel van 'met de neus in de boter'.
Een nieuw leven starten en dan ook nog het gevoel hebben dat ik dit soort schoonheid enkel maar nuchter ten volle kan beleven; zoiets gaat in je hersenen zitten. Dat betekent dat ik bij het 'volgende pinteke' echt wel 10x na ga denken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
witte

Smakelijk Valentine..

Stoppen met roken wil ik ook graag, maar das zoooo moeilijk

En toch, en toch.
Ook dat is een kwestie van 'knop om'.
Roken is trouwens ook viezer dan alcohol; alcohol is na 2, 3 weken nog steeds te koop als héérlijke limonade (ik zeg maar wat). Roken is per definitie smerig, asbaksmaak, al na 1 week. Mijn ervaring was echt, dat de eerste week de moeilijkste was; de gewoonte eruit persen/werken. Ik heb veel zoethout gekauwd.

Het is en blijft een kwestie van timing; bereid uzelf er op voor, neem er de tijd voor en prik voor uzelf een datum. Zelf ben ik in 2x gestopt; 1 juli 2003 mislukte, waarna ik een jaar lang op zoek gegaan ben naar de volgende 'stop'. Dan rookt een mens bewuster en is het eenvoudiger die knop om te zetten, merkte ik. Op 1 juli 2004 ging die om en na 1 week was de aandrang tot roken 'in rook opgegaan'. Ik ben toen wél meer gaan drinken, dat dan weer wel. Maar ook dat is nu op 'stop' gezet, hoop ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi....jammer!
Ik vond je bijdragen erg helpend!
Juist ook omdat je al zolang (21 jaar is niet efkes he)
droog staat...voor mij is dat nog steeds een houvast!
(en ik ben nu 1 jaar en 8 mnd droog)
Het is echt jammer dat sommigen dat dan niet willen lezen hoe jij, en anderen dat gedaan hebben al die jaren...ik wil het juist wel graag horen!
En of het nu komt door AA of door therapie, of door opname...mij is het om het even...het gaat om wat heeft geholpen! Dat wil ik graag horen...van een ieder die ermee te maken heeft/ of heeft gehad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schreef ooit op een forum waar me het vuur aan de schenen is gelegd.
Vluchten was mijn eerst reactie.
Zoals altijd op de vlucht wanneer een probllem om de hoek komt zetten.
Niet doorzetten weg wezen.
En nadien spijt en dan is er altijd wel een fles drank in de buurt.
Maar ik ben gebleven en heb het overleefd.
Ben er zelfs sterker uit gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je, Joann,
Ik ben nu al een poosje gelukkig, gelukkig nuchter en dat wil ik graag zo houden
en heb geen zin om me hier te zitten ergeren.
Ik blijf wel mijn account hier houden omdat ik hier een vriend heb,
die me volledig vertrouwt en rekent op mijn steun, maar schrijft
niet meer in het forum omdat hij door bepaalde personen is weggevit,
maar ik kan hem niet laten vallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies dat is juist het nare aan stoppen met roken Vladimir.
Stoppen met een verslaving betekend maar al te vaak in een andere verslaving rollen.

Nu ik er 1 onder controle heb, heb ik geen zin om weer in een andere te vallen.
In mijn geval zou dat snoepen en snaaien zijn, en geloof me dat kan echt niet!!

Alhoewel snoepen en snaaien wel een verslaving is waar de omstanders geen last van hebben, dat in tegenstelling tot drinken en roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
niwi

nee, vladimir,

ik vind het niet erg om als klankbord te fungeren voor nieuwelingen, ook voor jou,

doe ik met alle plezier.

Maar als ik enkel en alleen uit eigen ervaringen vertel en eigen meningen verkondig,

vind ik het niet nodig om totaal afgekraakt te worden.

Ik heb in AA altijd geleerd, als ik over mezelf praat, kan een ander me niks verwijten.

Helaas, de ervaring is anders.

Dit is de AA niet. En ik ben bij de AA geweest en daar voelde ik mij afgekraakt. So be it. Ik ben daar ook weggegaan.
Ik neem je dus niks kwalijk als je hier weggaat, maar zeg dat dat je je afgekraakt voelt en niet dat je afgekraakt wordt.
21 jaar is een lange tijd. Ik zal dat nooit halen en dat is ook niet mijn streven. Ik hou niet van zulke wedstrijden van wie het langste kan volhouden. Waarom niet? Simpel: ik ben niet stressbestendig en heb al van kindsaf de lat veel te hoog gelegd voor mezelf. Dat wens ik dus niet meer te doen en daarom ben ik geen AA-aanhanger.

Joann,
Laat je niet van de wijs brengen. Jij bent zeker geen trol. Wie dat zegt, mag eerst eens in de spiegel kijken. Lieve nachtzuster.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...