Spring naar bijdragen

Maandag 14 september 2009


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ken niet zo veel mensen, en de mensen die ik ken hebben bijna allemaal een partner en /of kinderen en de meeste werken overdag gewoon en 's avonds willen ze bij hun partner en kinderen zijn, wat ook logisch is. Ik ben echt wel contactarm op het moment.
Ik heb wel 1 goede vriendin maar die is al bijna een half jaar opgenomen met een psychose.

Nou, nu heb ik genoeg geklaagd voor vandaag :D
Nu ga ik even verzinnen wat ik mee moet nemen bij de supermarkt voor het eten vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook nog relatief kort hè na 6 jaar,
Er word gezegd dat het verwerken van een relatie
de helft van de tijd duurt die de relatie heeft geduurd.
Dat zou in jouw geval dan dus 3 jaar zijn.
best lang.
Ja ik herken je meoite om nieuwe contacten te leggen.
Veel mensen zijn erg druk met van alles en nog wat.
Ik heb eigenlijk naast mijn vriend ook maar 1 vriendin!
Ik heb de indruk dat we met zijn allen ook veel meer
op onszelf zijn gericht, geen goede ontwikkeling vind ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stopper, er zijn veel manieren om andere mensen te ontmoeten, een koor, een andere activiteit, een hobby, iets wat je leuk vind, een cursus.
Ik ben al mijn hele leven alleen en noodgedwongen expert in mijn leven vormgeven zonder relatie.
Op dit moment doe ik vrijwilligerswerk (al 8 jaar) waardoor ik mijn sociale contacten heb en waar ik ook waardering uit haal
en verder ben ik best actief in mijn buurt waardoor ik daar ook veel mensen heb leren kennen.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, zeker niet als je uit een relatie komt en vooral niet omdat deze maatschappij toch vooral gericht is op 'gezinnen en partners'.
Maar het is mogelijk om ook zonder dat voldoening uit je leven te halen en ik weet zeker dat jou dat ook weer gaat lukken.

Tuurlijk mis ik het hebben van een relatie, zoals je beschrijft, iemand om je heen die van je houd en waarvan jij houd. Aan de andere kant kan ik ook genieten van mijn vrijheid en het idee dat ik helemaal zelf mijn leven mag vormgeven.
okee ik moet weg, ik moet werken, tot later misschien weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben denk ik een beetje contactgestoord. Ik stap eigenlijk zelf nooit op nieuwe mensen af maar laat ze naar mij toekomen zodat ik niet het gevoel heb me op te dringen bij iemand.

Ach, het komt wel een keer goed met mij, of ik moet het proberen te accepteren zoals het is. Maar dat vind ik erg moeilijk, eenzaamheid is moeilijk te accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Lees hier net iets dat de tijd die het duurt om over je relatie heen te komen ongeveer de helft van de duur is. Tjeeeee ik hoop het niet zeg, dan ben ik nog ruim 11,5 jaar alleen!

Zoals beloof hier een update over mijn kater, Wolf. Vanmorgen bij de dierenarts geweest en de arme schat heeft waarschijnlijk een stroomstoot gehad, per ongeluk (door een los kabeltje of zo) of opzettelijk dat is de vraag. De lieverd heeft een cortison-injectie gehad en nu maar goed in de gaten houden de komende dagen. Flankademhaling wordt minder en ook heeft hij weer iets gegeten. Gelukkig is hij jong en sterk dus maar veel TLC geven (nog meer dan normaal) de komende dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik heb net van pure frustratie en boosheid een groot stuk appeltaart
met slagroom weggewerkt.
Mijn fiancé zit de laatste tijd niet zo lekker in zijn vel en dat maakt dat
hij superkritisch is tov alles en iedereen.
het lijkt verdorie wel alsof hij de enige is die deugt en dit weekend
vertrok hij woedend omdat mijn dochter zich misdroeg.
Daar liet hij zich over uit op een manier die mij in het verkeerde
keelgat schoot.
Ik ken de tekortkomingen van mijn kinderen heel goed maar verdraag
niet dat hij het zegt.
Dat blijft broeien dus heb ik het er net met hem over gehad en begint ie weer zijn ergernis daarover
te uiten, alsof ik dat nog niet begrepen had!
Hij heeft zelf geen kinderen dus weet ook niet wat
onvoorwaardelijke liefde voor je kind is.
Bij hem thuis werd iedere vorm van verzet de kop ingedrukt
dmv een pak slaag dus uit eigen ervaring kan hij ook
niet putten.
Ik ben heel erg boos en heb zo geen zin om morgen samen met hem ons 10jarig samenzijn te vieren!
Wat vinden jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
theemuts

Ha die Kyra!


Goed zo meid, ga ervoor.


Je kan het.




Stopper,


Zoals jij hier schrijft, open, helder,


duidelijk gericht op het forum, dat


bewijst wel dat je helemaal niet


contactgestoord bent. Probeer


eens om je heen te kijken. Ik heb


de afgelopen twee jaar juist ook


nieuwe vriendinnen gemaakt.


Maar ook nog twee goeie oude


vriendinnen mét gezin afgestoft.




Thé



Ja, ik weet het, ik moet meer naar buiten ;)
Dan neem ik nu eerst een kop koffie en een stuk gevulde speculaas en dan loop ik even het centrum in en ga gelijk even langs de supermarkt om eten te halen voor vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder Adam, dank je voor je reactie!
Ik ben ook tè gevoelig denk ik als het om mijn kinderen gaat.
Schuldgevoel denk ik door mijn drankgeschiedenis!
Maar mijn fiancé was degene die tekeer ging hoor!
En vervolgens zonder redelijk gesprek het pand verliet
zonder er uit zichzelf later op terug te komen.
Dat neem ik hem ook kwalijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde, ik begrijp je heel goed.

Vriend heeft zelf ook geen kinderen, maar houd wél onvoorwaardelijk van dochter (14 jaar) alsof ze zijn eigen kind is. Toch komen daar ook spanningen voor. Wij zijn inmiddels 5,5 jaar bij elkaar en wonen sinds 1,5 jaar in één huis. Een andere vader speelt niet in ons leven. Is er nooit geweest.

Het lijkt wel of mannen moeten leren om met het gezin van tegenwoordig om te gaan. Vriend kan bijvoorbeeld niet putten uit zijn jeugd, want die tucht van vroeger dat accepteer ik niet in mijn gezin. Toch wil hij erg graag dat er met respect naar hem geluisterd wordt. Hoe ik dat doe - bijvoorbeeld met veel praten, er voor dochter zijn (aandacht geven) en zo vertrouwen winnen - kost veel tijd, maar hij probeert het wel. Complimenten voor vriend overigens: het gaat hem steeds beter af. :present::heart:

Ik zou proberen om vandaag je boosheid op te lossen zodat je morgen samen een mooie dag kan vieren. Vertel hem hoe boos je bent en waarom. Ga door tot hij het snapt. Vertel hem ook dat je geen zin hebt om morgen te vieren. Deel dat met hem. Dan kun je samen, als je vandaag deze hobbel neemt, morgen een nieuwe (door)start maken voor het héle gezin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

was geloof ik niet erg netjes vanochtend :D

tijdens het rennen zat ik te bedenken dat ik beter even had kunnen wachten met mijn bericht.
het had netter geweest als ik de tijd hiervoor had genomen dan had ik netjes kunnen reageren!
maar ok, ik zat ook niet te vissen naar complimentjes of te bespreken waarom wel of niet!
ik weet wat het probleem is :D

potverdrie, wel jammer dat ik tapas ben misgelopen!!

alles kits achter de rits???
geen dramaatjes verder??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, mijn dochter behandelde mij nogal respectloos. dat was het
ze kraamde bovendien nogal wat onzin uit!
En daar kwam bij dat mijn zoon om half zes s'middags in zijn badjas
languit op de bank lag en geen aanstalten maakte om op te staan
toen mijn fiancé ook even wilde zitten.
Ik erger me zelf ook waanzinnig aan dat asociale gedrag hoor!!
Maar ik verdraag het gewoon niet dat hij er zo over te keer kan gaan.
Hij gaat niet tekeer tegen de kinderen omdat hij vindt dat dat niet
hoort, omdat hij de vader niet is.
Ik moet er niet aan denken om samen te wonen, mèt kinderen helemaal niet
en zonder kinderen ook niet!
Ik heb mij eigen territorium nodig en ik laat hem graag het zijne!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmm,

kinderen en nieuwe partners, dat gaat hier in huize tas niet samen!
elke kerel die hier uberhaupt een voet binnen durft te zetten wordt per direct afgebrandt, minachtend aangekeken en op zijn minst aangeproken op zijn gedrag "Hoe durf je het met mijn moeder aan te leggen".

ik heb de moed opgegeven, komt wel als ze de deur uit is, of ik haal mijn gram terug bij het eerste de beste vriendje wat madame zelf meebrengt!

Linde,
nog even over haar rooster....... gelukkig maakt ze hem zelf niet!
weinig leuks te melden over dochterlief maar in dit geval kan ze er echt niets aan doen!
slechte planning van school, nieuwe opleiding dus onbekend wie wat gaat doen en een aantal langdurige zieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Floortje, zo noem ik hem al 10 jaar!
Ik vind het wel een leuke benaming!
Och Hannah, hij komt al 10 jaar over de vloer en heeft wat mij
betreft evenveel recht op een plek als mijn kinderen hoor!
Ik heb 3x in mijn leven samengewoond en ik vind het gewoon
niks! Ik ben er niet geschikt voor denk ik.
Ik kan er niet tegen om een partner voortdurend of erg veel
om me heen te hebben.
Zelfs met mijn kinderen vliegt het me wel eens aan!
Het kost me ook veel energie want ik ben altijd in de weer
om het iedereen naar de zin te maken en gezelligheid te
creeëren. Doodmoe word ik ervan maar geloof niet dat ik
dat in dit leven nog afleer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oefff, dat is erg!!!!

hier werd de laatste voor profiteur uitgemaakt!

lekker makkelijk hé, een vrouw met eigen huis, inkomsten en een kind! je kan zo je benen onder tafel steken en je bent klaar :huh:
Begrijpelijkerwijs heb ik hem nooit meer gezien of gehoord!!

uiteraard plofte ik! het enige wat ik te horen kreeg was""ach, het was toch een loser"

maar pfff, nsber!
ik moet wel lachen maar het is toch te gek voor woorden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag.

Ik heb dat andersom gehad, om als nieuwe partner in een gezin te komen met twee kinderen en drie kleinkinderen. Dit werd mij ook niet in dank afgenomen. Wat dacht ik wel, de plaats van hun moeder innemen!
Het is al met al goed gegaan. Ik denk dat je als nieuwe partner veel respect kan en moet opbrengen voor de kwaaie gevoelens van de kinderen en je verder niet boos of beledigd voelen als er zo op je wordt gereageerd. Mat wat geduld lukt het wel.
Ze hebben inmiddels begrepen dat ik de plaats van hun moeder helemaal niet wil innemen. En ze gunnen mij nu ook mijn eigen plek.
Dat mijn stiefdochter me van de week opbelde, omdat ik een liedje voor kleindochter moest zingen, vond ik weer zo'n fijn blijk van vertrouwen.
Ik wil maar zeggen, ook als nieuwe partner is het echt niet heel gemakkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...