Spring naar bijdragen

Dinsdag 15 september 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 441
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
wingchun

Ik heb al enige verandering in je schrijven gezien Houtje.

Je ontspant enigzins.




???????????
Je moest eens weten!
Ik lees het boek sinds gisteravond 23 uur!
Het is een wonder, een miracle, nu reeds resultaat!

Nou ja, in het verleden geboekte resultaten bieden
helaas geen garanties voor de toekomst.

Dat jullie niet teleurgesteld zijn als ik straks
HEEL GESPANNEN mocht overkomen :o.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wing: ah, dáár zijt u!
Dat heeft inderdaad geen enkele zin.
Echter, mag ik u wijzen op een kleine spelfout, die het wellicht duidelijker zou maken voor de buitenwereld?

Aan de zin: "Ik heb hier op het forum al zo vaak proberen uit te leggen dat ik niet besta. "
Zou ik het einde willen veranderen: "Ik heb hier op het forum al zo vaak proberen uit te leggen dat ik niet bestaat."

Dan bent u óf compleet gesjeesd voor de lezer(es), óf ze snappen u gelijk en laten u in de waan danwel waarde. Want ik is immers die gedachtengang die is komen aanwaaien als een regenbui, zoals u het stelde...

Gelukkig geloof ik niet in god enzo.
Dat scheelt een héle hoop denkwerk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theemuts,
Ik quote je even:

Ik weet dat er mensen zijn
die chronisch depressief zijn
maar dat wil niet zeggen dat
een depressie alléén maar
chronisch kan zijn.

unquote

Ik heb niet gezegd dat depressie alleen maar chronisch kan zijn. Ik heb ook mijn goede dagen en vroeger had ik er daar best veel van. Het was niet persoonlijk. Het is nu eenmaal een feit dat zoveel mensen spreken van een depressie terwijl ze er niets van afweten (gelukkig voor hun).

Alleen drie dagen een dip hebben, heet gewoon geen depressie. Daarmee wil ik je geen onrecht doen, want zo te lezen heb je al heel wat keertjes moeten opkrabbelen uit een dreigende depressie. Als je binnen drie dagen het tij kan keren, vind ik dat knap. Dat is mij nooit gelukt en het heeft tot deze laatste zware depressie geduurd (met aanhoudende suïcidale gedachten en acties) voor ik eindelijk professionele hulp zocht en aanvaardde. Met enig scepticisme zelfs de AD en AP ter ondersteuning naast de therapie.



Adam,
Word jij maar lekker depressief van het winkelen. 't Is dat ik mijn ergste vijand (heb ik niet) niet eens een depressie zou toewensen, maar ik verwacht toch een beetje meer empathisch vermogen van jou. Deze reactie van je schoot mij echt in het verkeerde keelgat totdat ik las dat je het ironisch bedoelde.


Meiske,
Jij wordt gelezen! Niemand schrikt hier van een leeftijd. Iedereen vanaf 18 jaar is welkom op het forum om wat aan zijn drankgebruik te doen. Tot een jaartje geleden las ik de hele dagdraad door en reageerde naar iedereen die geschreven had. Dikwijls alleen met een smiley, omdat ik niks verder te reageren had op wat betreffende persoon had geschreven.
Inmiddels schrijf ook lang niet zoveel meer en lees ook niet veel meer. Zo af en toe probeer ik het een dag door te lezen, maar ja...
En dat hardlopen laat ik aan mijn man en zoon over. Die hebben daar lol in. Ik krijg er hoofdpijn van en mijn knietjes kunnen het niet aan. Vroeger heb ik wel gelopen, maar niet echt uit volle overtuiging. Des te knapper vind ik het nog altijd van mezelf dat ik ooit de halve marathon heb gelopen.


Vladimir,
Ik heb dan ook nog wel humor, maar het verkeerde soort: cynisch, bijtend sarcastisch.


He, Stopper,
Ik vind dat "het zit tussen de oren" zo een onzin opmerking van mensen. Tuurlijk zit het tussen de oren, daar zitten namelijk de hersens die ervoor zorgen dat alles in en aan ons lichaam functioneerd. Ik antwoord dan ook altijd met een "ja zeker".


Trees,
:D


Ziza,
Ik quote je:
Depressie ; keuze of overkomt je ?
Alcoholisme ; keuze of overkomt je ?
Pedofilie ; keuze of overkomt je ?

Wie stuurt zich zelf vrijwillig en bewust een depressie of alcoholisme of pedofilie in ?
Wie stuurt hier wat ?
Wie staat er aan het roer van de hersenen ?

Mooie vragen en mooie antwoorden ook die ik alleen niet heb ; alleen een vermoeden hahaha...
unquote
Ik weet het antwoord bijna voor honderd procent zeker: het overkomt je. En ja als je weet dat je het hebt, kan je er wat aan doen. Pas dan is die keuze er. De weg is hoe dan ook een lange. En wie er aan het roer staan van de hersenen? Wel dat zijn o.a. de neurotransmitters, zuurstof- en voedingsrijk bloed, allerlei chemische processen. En er kan wel eens een stofje te weinig zijn wat grote gevolgen kan hebben voor het functioneren. Bij jou ook, want je hebt toch wel narcistische trekjes concludeer ik als leek door de opmerkingen die jij maakt en waarmee je veel mensen toch aardig kwetst.



Zo, hallo, ik kon het draad(je) verder niet meer bijbenen. Ondertussen zijn natuurlijk al die lui waarop ik reageerde naar bedje toe. Nou, ja, mogen ze het morgen lezen.


Iedereen: een warme groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meiske, ik weet het ook niet, met 18:16.
Dat was thé, niet u, toch?

@Jane: nou, dat voelt ik.
Als iemand mij aankijkt, dan broeit er toch wat?
Vriendschap en zo?
Al die momenten die ik met hem/haar heb gedeeld!
Al die gedachten die ik hem/haar heb toevertrouwd!
En nu: niets meer, zelfs nog geen schalkse blik!
Niks, nada, noppes!

Volgens mij was ze gewoon een 'femme fatale', niet mijn beste vriend/in.
Als ge me zo koud kunt laten in zo'n korte tijd, dan scheelt er toch iets met die vriendschap...

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond nog een zakje drop achterin de kast :)
Ja het heeft zeker te maken met mn vader. pfoeh. Ik heb een hyves gemaakt, waar ik wat foto's enzo op wil zetten.
Geen excuus hoor, je kan niet alles onthouden :)
Ik heb de mouwtjes aan mn buikdans top genaaid en ow ow ow wat is het toch mooi !
As donderdag gaan we voor het eerst oefefen in een ruimte met spiegels, en dat wordt echt héél gaaf !
nog even geduld en dan rol ik weer in het buikdansen. 1 oktober ons optreden, lekker veel oefenen van te voren en 2 oktober hebben we een optreden van de groep van onze instructrice.
Maar ik wil toch eens kijken gaan voor een schreeuw therapie ofzo, want ik denk dat ik toch iets moet gaan doen met mn verdriet...
xx

quote:


Originally posted by:
Vie




Woman, als je op de fiets een ijsje gaat halen, ben je die calorieën meteen weer kwijt.


Trouwens een citrusvrucht eten kan de trek naar zoet ook minderen.


Ik kan niet over je depressie meepraten meid, want dat heeft toch immers te maken met je vader?


Daar weet ik gewoon niks over te zeggen. Heb je nu die blog, of wat was het, al gemaakt?


Het kan zijn dat je dat al verteld had, maar dan ben ik het kwijt, met excuses daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Houtje; dan heb je de goeie vibe te pakken.
En gelukkig bieden die resultaten in het verleden wél een garantie voor de toekomst; ze komen niet op uw winst- en verliesrekening maar wél in uw geheugen.
Uw hele diepe, langetermijngeheugen zelfs.
Steek er een kaarsje bij op, maakt het u gezellig en geniet.

En sjeesj, Houtje, ú gaat lekker!
Goed boek zeker?

edit: dank voor de gegevens; zij staan genoteerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...