Spring naar bijdragen

Even voorstellen

rumark

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forrum en wil mij even voorstellen. Ik ben meer gaan drinken ongeveer 3 1/2 jaar geleden toen ik een relatie kreeg met een vrowu die ook veel dronk. Omdat wij problemen met elkaar hadden werdt het drinken steeds meer en uiteindelijk is de relatie verbroken. Nu ben ik inmiddels twee relaties verder en het drinken is niet meer afgenomen en gebruik het ook vaak als ik problemen krijg in de realtie maar uiteidelijk worden de problemen daar alleen maar groter van. Ik heb maandag besloten om weer zonder releatie verder te gaan en eerst mijn drank probleem de baas te zijn en dan rustig kijken wat ik weer wil. Ik drink gemiddeld 38 glazen per week en wil terug om een aantal dagen niet te drinken zodat het gemiddelde een stuk lager is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Rumark

Welkom op ons forum en ik hoop dat je er veel mee opschiet.

altijd moeilijk om als er alc. misbruik in een relatie is, een relatie in stand te houden.

Je schrijft (omdat wij problemen hadden werd het drinken steeds meer) maar misschien is het juist andersom. Je ging meer drinken en daardoor ontstonden meer en meer problemen. als je samen een relatie hebt en je bent altijd onder invloed dan is de relatie nooit echt. Je bent allebei heel anders dan wanneer je nuchter zou zijn. Dat is al erg scheef.

maar goed ik hoop dat je hier adb. kun worden en dat je veel aan het forum zal hebben.

Heel veel suc6:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rumark,

kom geregeld hier op het forum

en je kunt extra ook de training hiervolgend bij Tactive,

dan krijg je hulp bij het Alcohol de baas worden en op

het forum de steun die je misschien nodig hebt van ervaringsdeskundigen.

Het helpt als je je doelen konkreter maakt; hoe vaak en hoe veel mag je drinken,

zodat je het kunt realiseren. Per dag je stappen niet te groot maken; vandaag drink ik niet.

Of hooguit 2 of 3. Stop je eerst een poosje, dan heb je meer kans van slagen, want dat is makkelijker (we zijn vaak alles of niks mensen he met drank).

En als je het weer goed hebt met jezelf is er ook weer ruimte voor een relatie, als je die wilt. maar eerst jij nu!! Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen, alvast bedankt voor jullie welkom ik zal inderdaad ook wat op de dagraad gaan schrijven moet nog even de weg hier vinden. Ik heb mij namelijk ook ingeschreven en krijg een coach toegewezen maar door de vele aanmeldingen duurt het nog even voordat de coach wordt toegewezen. Daar wacht ik een beetje op om de doelen te gaan vaststellen maar ik krijg via deze forum ook hele goeie tips dus dat helpt al mee.

Jane, een goeie TIP om inderdaad eerst helemaal niks leren te drinken en als je dat kan gaan bepalen wanneer je wel wat wil gaan drinken dat zou voor mij in principe gelden voornamelijk op vrijdag en zaterdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rumark,

je eerste stap is gezet. Eerst rust in je hoofd en dan denken aan een nieuwe relatie.

Zo hoort het te gaan. Maar ik vraag me af ben je gaan drinken vanwege problemen of zijn de problemen gekomen toen je bent gaan drinken??

Is toch een belangrijk issue. Maar in ieder geval je bent heel welkom hier en je kunt alles aan me kwijt.

Ik ben ook sinds een paar weken mijn relatie kwijt. Mede door mijn drankgebruik.

Misschien kunnen we elkaar steunen en iets aan elkaar hebben.

En even terzijde ik ben alcohol nog steeds niet de baas.

Groetjes en kom maar op de dagdraad , is gezellig

liefs Jootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...