Spring naar bijdragen

Daar ben ik dan.

Topper

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

pff alle begin is moeilijk, daar kwam ik achter.

Ik probeerde op dit forum te komen en werd/word overdonderd door alle mogelijkheden en links. Maar met hulp lukt het mij dan toch. Bedankt!

Dit is trouwens een van de dingen die ik begin te ondervinden door het drinken. Ik kan mij slecht op iets concentreren en ik kan de dingen moeilijk in mij opnemen. Dat is toch ooit echt wel anders geweest en het frustreert mij enorm.

Na heel veel wikken en wegen dan toch de stap genomen om iets aan mijn 'probleem' te doen. Waarom tussen aanhalingstekens, omdat er nog steeds momenten zijn dat ik het niet als een probleem zie.

Ik ben er dan ook nog niet uit of ik minder wil drinken of wil stoppen. Stoppen voelt als iets heel engs. Als een groot gemis.

Als ik het nu opschrijf, krijg ik enorm veel kriebels in mijn buik. Geen prettig gevoel.

Maar goed, ik heb mij vorige week aangemeld voor het online hulpprogramma en houd dus sinds die tijd het alcoholschrift bij.

Dat is al goed merk ik. Er valt nu zeker niet meer te ontkennen dat ik teveel drink. Nu heb ik een overzicht en dat is best schrikken.

Niks....het valt best wel mee.

Ik drink vanaf mijn 16de, dus dat is al een heeeeeeeeele tijd. Als ik uitging of op feestjes, maar wel binnen de normen. Vervolgens getrouwd, 4 kinderen en gescheiden.

Vanaf dat moment is het gebruik toegenomen. Het begon met een glas bij het koken. Die gewoonte zat er al snel in.

Vervolgens als de kinderen in bed lagen, lekker douchen, huispak aan en installeren voor de tv. Lekker wijntje, dat heb ik verdient na een zware dag.

Het is zo'n beetje mijn partner geworden op eenzame lange avonden, althans dat is wat ik voel.

Ook die gewoonte is er in geslopen. Op een gegeven moment maakte ik iedere avond een fles wijn open. Probeerde verwoed om twee dagen niet te drinken om de verslaving tegen te gaan. Probeer altijd pas na 20.00 uur te beginnen enz. enz.

Maar de fles gaat meestal leeg. Ik ga vaak pas om 1.00 uur naar bed. Daarmee zwak ik vaak ook de hoeveelheid af. Zo van, ik was om 20.00 uur begonnen, ging om 1.00 uur naar bed. Dan valt het toch wel mee? Dat is gewoon ieder uur 1 glas. Het kan echt wel erger.

Dat zal ook vast wel, maar het is teveel.

Daarbij merk ik als ik geen drank in huis heb dat ik het erg moeilijk heb.

Dus tijd om actie te ondernemen vind ik.

Zelfs nu ik dit schrijf, snak ik naar een wijntje. Het hoort inmiddels ook bij alles wat ik moeilijk vind. Bij spanning, bij eenzaamheid,

bij verdriet, maar ook bij vreugde. Kortom ik heb heel veel redenen om een wijntje te pakken.

Ik hoop echt hier de hulp te vinden, want de nadelen beginnen ook op te spelen.

Ook hoop ik door te krijgen hoe dit allemaal werkt met hulp van jullie, want ik vind het heel verwarrend op dit moment,

groetjes Topper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Topper op ons forum,

Ja joh ik denk dat je je nu niet moet afvragen stoppen of minderen, dat komt wel. De eerste stap heb je genomen en das al heel knap.

Natuurlijk kennen we allemaal hier het gevoel van, een drankje verdienen, een drankje nemen omdat je gespannen, verdrietig, blij, eenzaam, enz. bent.

en natuurlijk is het eng om dingen op te schrijven, dan maak je het toch hard.

maar laat het een beetje gebeuren meid, en stel je eisen niet te hoog, bekijk het per dag dan blijft het te overzien.

Zo ik ga weer naar de voice of holland kijken:)

Ik wens je heel veel kracht en sterkte op ons forum en wat er ook gebeurd, blijf komen want alles wat je mee maakt is ook hier al ooit door iemand meegemaakt.

Suc6.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wat ik aan het doen ben. Naar de Voice kijken en in iedere pauze terug naar het forum om te kijken of ik een berichtje heb. Heb zoveel te praten maar vooral te vragen. Nu moet ik nog durven.

Hier voelt het iets veiliger, bij ditjes en datjes durf ik nog niet in te springen.

Bedankt voor het welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topper als je je beter hier op je eigen draadje voelt en het nog te eng vind om bij ditjes en datjes te komen, dan plaats je hier je vragen dan komen we gewoon naar hier toe. Geef maar aan wat je wilt hoor. Als je je wat zekerder gaat voelen heb je misschien wel zin om op de dagdraad te komen, kijk maar, jij bepaald het en in jouw tempo.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het misschien wel, de onzekerheid, omdat ik niet precies snap hoe het werkt op dagdraad.

Maar het feit dat ik antwoord krijg op mijn bericht, geeft mij al een goed gevoel.

Ik zit hier haast avond naar avond alleen met mijn probleem en nu zijn daar ineens de berichtjes.

Dat alleen al geeft het gevoel dat je niet alleen bent.

Echt super gevoel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Topper,

je bent al goed bezig, het forum en de training

dat gaat goed komen hoor, zeker als je hier geregeld komt.

Bij mij voelt het soms alsof ik er een virtuele familie bij hebt,

waarin allen wat veel verloop is helaas. Maar die vrijheid wel

of niet te komen geeft ook de veiligheid van een keus hebben.

En velen lezen mee in periodes dat schrijven niet kan of nodig is.

Je wordt dus altijd gelezen en krijgt meestal ook respons.

Veel succes hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Topper,

Toen ik me voor de eerste keer aanmeldde bij adb, kreeg ik ook dat warme gevoel over mij heen van het forum

Ik vulde dus ook mijn avonden met het forum daarna in plaats van mijn vriend de drank. ik was op maandag gestopt met drinken en had 3 zware avonden van verveling, tot ik mij aanmeldde bij het forum.

Werkelijk iedereen heeft me gesteund en geholpen op al mijn vragen en er was dus continue ook de gezelligheid van een soort huiskamer (daar rol je vanzelf wel in)

Ik hoop dat je heel veel aan het forum hebt en dat je je doel mag halen

Het is zoveel beter zonder drank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Dag Topper!

Ja, ik sluit me aan bij Jootje; waar ben je? We hebben je gemist op het forum, nadat je er eerst zo lekker was.

Enne, jouw verhaal over het drinken en de hoeveelheid, is zo herkenbaar voor mij. Het is alsof ik mezelf lees.

Dus.... Als je om welke reden dan ook (even) niet op het forum komt maar wel behoefte hebt aan een praatje, dan kun je me gerust een PB sturen. Rechtsboven van dit Bericht, naast de "printer".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...