Spring naar bijdragen

Zondag 4 oktober 2009


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 261
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je wel the,

Het is inderdaad niet normaal, maar als ik dat niet doe durf ik de deur niet uit.

Ik hoop inderdaad dat ik met het praten op het forum wijzer wordt.

Ik ga me zo aankleden en naar mijn dochter in Breda.
Dus ik zit weer aan zo'n ...biertje om kalm te worden, terwijl je zou zeggen als je naar je dochter gaat moet het toch leuk zijn, en dat is het ook maar toch.

gr. tessa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
Thee en dar stelletje nachtbrakers
en dan zo snel al weer uit de veren
Heb nog even de afloop vannacht gelezen
heb er idd ook weer een nieuwe verslaving bij
(volgens dochter)
maar het was ook zo gezellig en ik
heb echt heerlijk geslapen op een verhaaltje van Julius
loont de moeite het even terug te lezen
maar dan als je vanavond wilt gaan slapen
ik zat me toch te gapen
bij de 2e regel aan
En weet je wat ik bedacht
toen ik helemaal ontroerd
achterover ging liggen?
Dit is de eerste keer
dat iemand speciaal voor mij
een slapen-gaan voorleest
Wauw, Julius bedankt nogmaals
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Drup ook present.

Ja ook hier is het elke dag dierendag maar 4 oktober heeft toch iets specieaals. Omdat het zwervertjes zijn weet ik hun geboorte dag dus niet vandaar dar ik hun verjaardag deze dag maar vier. Op de verjaardag van de heilige Franciscus dus.

Dieren mogen geen zoetigheid maar eens per jaar krijgen ze dat wel van me; vandaag dus. Ze kregen allemaal een slagroomsoesje maar omdat ze geen zoet gewend zijn lusten ze het dus niet. Wil niet zeggen dat ze het niet vreselijk leuk vinden want gingen er meteen mee aan de haal en maar darren met die dingen. Die soesjes kunnen daar niet zo goed tegen dus niemand wil weten hoe mij vloer er nu (niet ) uitziet hahaha. Ach laat ze maar die ene keer per jaar en de tegels kunnen er juist weer wel tegen.

Heb ook een slingertje met hartelijk gefeliciteerd opgehangen. Zo kinderachtig ben ik dan ook nog op m'n 50e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjonge wat gaan we weer lekker om met elkaar en natuurlijk kan ik mijn bekkie weer niet houden. Dit forum is hier om elkaar te steunen in onze strijd tegen de alcohol. Dan mag het niet zo zijn elkaar in de haren te vliegen zodat de een een ban aan vraagt en een ander afscheid neemt. Dit is zeker niet de bedoeling van Tactive en van mij ook niet.

Einde van deze zondagse preek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Ik wil even zeggen dat er vanmorgen voor de tweehonderdvijfennegentigste keer op rij een wonder is geschied voor mij. Voor de tweehonderdvijfennegentigste keer op rij ben ik namelijk nuchter en helder uit m'n bed gestapt en dat is voor mij, alcoholist, iets om mij om te verheugen en om dankbaar voor te zijn. En ook voor vandaag heb ik er vertrouwen in dat ik het eerste glas ga laten staan.
Dit wilde ik even met jullie delen.

Groet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Theemuts ze vertrekken vanaf centraal en Amstel. Van hieruit is het 7 minuten lopen naar de metro die je er naar toe brengt. De metro doet er 10 minuten over om op Amstel te komen en 20 naar centraal dus makkie toch? Maar eerlijk gezegt hoop ik dan hier niet meer te wonen. Naja zo wel dan is hier logeren veel goedkoper voor jullie want is gratis hahaha.

Kohtje wat geweldig weer iets van je te horen en vooral dat het zo super met je gaat. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge in mijn ergste drank tijd dronk ik echt wel s'morgens om het bloed weer te laten stromen.
Ik stond helemaal stijf.
Nauwelijks slapen, s'morgens vroeg om vijf uur in slaap vallen om er om 7 uur weer uit te moeten.
Het was smerig dat bier, kotsend goot ik het naar binnen, doordrinken zodat je het niet meer merkt.
Ik ben er niet trots op dit te schrijven, maar het is wel waarheid.
S'middags in slaap vallen en dan weer verder met de drank.
Ik ben toen van de ene op de andere dag gestopt.
Eerst wel minderen en toen gestopt.
Bibberend, vol schaamte de AA binnen stappen.
Ik zag er niet uit en ik schaamde me helemaal kapot.

Toen ik een tijdje tussen die club zat er ook gewoon bij hoorde, ging de schaamte voorbij.
Want die mensen die daar zaten, waren gewone mensen.
Niet helemaal, het waren mensen met enorm veel levenservaring.
Ik bewonderde ze en ik wilde op hen lijken.

Na vijf jaar ben ik toch weer gaan drinken.
Niet meer zo excessief als toen, maar het gevaar zat er aan te komen.

En zo kwam ik bij Tactive.
Ik zat weer vol schuld en schaamte, dat was eigenlijk het ergste.
Dat ik weer hulp nodig had.

Tactive heeft mij mijn eigen waarde weer terug gegeven.
Ik ben geen sukkel, want ik doe en deed heel veel in het leven wel goed.
Ik heb leren kijken naar mijn overwinningen.

En zo kijk ik er vandaag ook weer naar.
Afgelopen week is er ergens wat fout gegaan en vandaag ben ik er weer.
Ik ga gewoon verder waar ik was gebleven.
En ik accepteer maar gewoon dat ik een gebrek heb.
En dat gebrek kan ik hanteren als ik maar niet drink.
Vandaag drink ik in ieder geval niet.

Kohtje: je doet het harstikke goed joh !!!!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje
Op naar de 300!!!:rose:

En An:):present:

en eigenlijk wij allemaal:D:heart::present:

want wat doen we onze stinkende best

en Tijn jij ook
maar het wandelen dat gaat over januari
dus geen paniek
je krijgt tijd
om je konditie op te bouwen

Ga zo shoppen
met dochter en haar vriendin
dus tot laters
en heb allemaal een mooi-weer dag
dag!
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen
zag bij wie is wie
dat dar nu definitief is vertrokken
ik vind het heel erg
dat zoals hier
waar iedereen hetzelfde wil
nl alcohol de baas leren worden
mensen het elkaar zo vreselijk
moeilijk maken
met de beste bedoelingen overigens
alleen in hun eigen stijl
en schrijvaardigheid
en wat impulief misschien
eigen aan posten/chatten natuurlijk
maat toch elkaar zo verschrikkelijk kunnen
kwetsen en beledigen
het lijkt wel het echte leven
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi.. leuk dat jullie dat ook leuk vinden, van die 295 dagen. En 300 dagen..zover ben ik nog niet.

Ik lees nog veel mee en vind het geweldig hoe jullie de meest uiteenlopende onderwerpen, emoties, gebeurtenissen en wat dies meer zij, hier schrijven. In de meetings die ik bezoek, leer ik, net als hier, het meest van luisteren. Vaak zit ik me te ergeren en ik heb geleerd (ben aan het leren) om er dan niet meteen als een bok op een haverkist bovenop te springen maar eerst eens na te gaan waarom ik me geirriteerd voel. Meestal blijkt, na een kort onderzoekje, dat ik mijn eigen karakteronvolkomenheden gespiegeld zie in andermans gedrag of woorden.

Ik kan dan twee dingen doen: niets, waardoor ik me in de toekomst steeds vaker en meer aan bepaalde personen ga ergeren. Uiteindelijk kan dit leiden tot het negeren of uit de weg gaan van bepaalde personen. In feite is er dan dus niets veranderd, heb ik er alleen weer iemand bij die ik niet mag.
Maar ik kan ook proberen die karakteronvolkomenheden van mezelf als onvolkomenheden erkennen en er wat aan gaan doen. Dan vraag ik om moed om te veranderen wat ik kan veranderen, want het kan wel. En gaandeweg dat veranderingsproces (hier maak ik gebruik van mijn sponsor en de vierde stap in het stappenprogramma) leer ik milder te zijn in mijn oordeel over anderen. Immers, ik leer in het programma dat ik van mezelf kan en mag houden. Hoe kan ik dan niet van een ander houden die net zo is als ik? Met andere woorden: ik leer verdraagzaamheid.

Nou ja, ik doe het op mijn manier, zoals iedereen het alleen op zijn eigen manier kan doen. Ik heb een manier van leven gevonden die me vooruitbrengt. Veel mooier dan de roes van alcohol waarin ik dacht het leven aan te kunnen. Want die alcoroes is voor mij slechts een klein en tijdelijk en vooral schadelijk deel van een werkelijkheid die veel groter is.

Genoeg. Nogmaals een groet,
Kohtje.


PS, Theemuts, ja, 13 december. Dat heb je snel berekend:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...