tapas Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 halve verhalen leiden tot halve interpretaties en als jij Hannah niet verteld wat er daadwerkelijk gebeurd is dan moet ik dus mijn eigen conclusies trekkenJe bent mishandeld, ja zo ver kwam ik ook, maar door wie? uit wat je geschreven hebt en aangezien alleen jouw kinderen in het verhaal voorkwamenneem ik aan dat dat door je dochter was. En daar reageer ik op... en waarom? vanuit mijn eigen verleden!Als puber heb ik mijn moeder maar wat vaak willen slaan en in elkaar willen trappen maar natuurlijk nooit gedaan, puur uit onmacht had ik wel die gevoelensals kind heb ik me daar altijd heel schuldig over gevoeld, dat ik die gevoelens naar mijn moeder had, ik haatte haar omdat ze me emotioneel klem zetteals zij zich rot voelde gaf ze mij altijd het gevoel dat dat door mij kwam omdat ik zo'n rotdochter was. Haar geluk hing schijnbaar van mij af en haar ongeluk dus ook.Nu, op mijn 46e, worstel ik daar nog steeds mee.Misschien was het niet je dochter die je dit aangedaan heeft maar als het wel zo was dan is er iets goed mis en moet je daar hulp voor gaan zoeken.Ik heb uiteindelijk vanaf mijn 30e ruim 8 jaar geen contact meer met mijn ouders gehad omdat ik het niet meer aan kon, een eeuwig depressieve moeder die mij de schuld gaf daarvan.Nog steeds is dit iets wat mijn contact met mensen in de weg staat ondanks dat we nu wel weer contact hebben en dat beter gaat dan ooit.Wat dat betreft hoop ik dat je meer duidelijkheid kan scheppen over wat er gebeurd is zodat ik niet vanuit mijn gevoel daarop ga reageren maar goed kan afwegen wat ik er mee moet.Misschien dat je vanuit mijn ervaringen mijn reactie nu ook beter snapt. Ik had er achteraf een moord voor gedaan als we in die tijd hulp hadden kunnen krijgen, dan had mijn leven er waarschijnlijk heel anders uitgezien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Goede morgen allemaal,:light::DW E E K E N D:D:):light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Vandaag ga ik met mijn lieverds lekker lang in het bos lopenen daarbij mag de zon schijnen maar het mag ook regenen hagelen of sneeuwen.HET DEERT ME NIET :moon: :moon::moon:tralalala lala la la la traaa la lalala de pahaaadehen op de laahaanehen in, vooruit met frisse moed:moon::moon: :moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Isa, :heart::light: volhouden hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 AR,geniet van je welverdiende weekend.Isa,van harte met je 10 weken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Han:heart:, geen banwees wie je bent en laat je niet intimideren hier, ook jij komt er met af en toe de hulp van mensen hier die je wel interesseren of die wel met je begaan zijnhet gaat zo als JIJ het aan kunt en niet anders.Voordat jij een oordeel over mij en mijn leven velt: Trek mijn schoenen aan en loop mijn weg. Loop door de straten, over de bergen en door de dalen Voel het verdriet, beleef de diepste pijn en voel de vreugde Doorloop de jaren die ik ging Struikel over elke steen waar ik over gestruikeld ben Maar sta altijd weer op En ga precies op dezelfde weg verder Precies zoals ik het gedaan heb En eerst dan Kun jij Over mij OORDELEN! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Hoi allemaal,Nou het is weer een heel gekissebis.Jammer dat dat over en weer op hetforum moet meidenwant helaas jadit is echt meidengedoeHeb je iets erg persoonlijkin het negatieveof opbouwende kritiek die hard kan aankomen(en soms is dat best wel eens goed)doe dat svp per pbik heb het gevoel dat hier erg veel (tegen)overdrachten ego's mee gemoeid zijnen eerlijk gezegd vind ik het forumvervuilingwe mogen kritiek hebbenmaar het is fijn als de ander die dan ookkan toelaten en er wat van leerten dat is waar het forum voor isniemand heeft een objectieve mening over drank(gebruik)dat kan ook nietmaar wees je ervan bewustook al heb je nog zulk gelijkje krijgt het niet en kunt het nietafdwingen, zeker niet als er alalcohol is gebruikt op het moment van schrijvendenk maar aan hoe jezelf was/bent na alcoholkunnen je fam./vrienden/wie dan ookje dan bereiken, hoe goed bedoeld en wanhopig somsen wie heeft er meer belang bij dan liefhebbende mensen in je omgevingLaten we eerlijk zijndit hebben we toch al te vaak meegemaaktlaten we dat hier niet ook gaan doenwie zonder zonde is.............pb's zijn er niet voor nietsHannah ik hoop dat je blijft!!En Thee, ik heb een B&B niet al te ver van Scheveningje bent er altijd welkom, gratismits ik geen gasten heb dan uiteraardJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Goedemorgen allemaal,Mee eens Houtje in je opening. Ik ben er nu op de vroege zondagmorgen voor mijn zoontje om te zwemmen. En niet omdat het moet en met een beste kater en vette tegenzin, maar echt met een goed gevoel en zeer goede zin. Daarnaast een tevreden gevoel dat ik mijn vrouw kan laten liggen. Dat verdiend ze ook na de afgelopen jaren en na een gebroken nacht omdat de kleinste weer wakker werd. Inmiddels ga ik nu al een half jaar 2x pw met hem zwemmen.Sara, fijne reis naar Italie gewenst.Thee, Op zich kon het wel eens kloppen dat de langste stoppers het vroegst wakker zijn hoor, maar dat dat altijd vrouwen zijn......haha, deze jongen is altijd om 04.45 uur op hoor door de weeks. weekend zal het een uur of 07.00 zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Goedenmorgen allemaal,Sara dikke knuffel van me en goede reisThé sterkte met je vader en ben jij weer helemaal opgeknapt????/houtje veel plezier vandaagHannah sterkte ik heb het wel gelezen maar wist even niet reagerenIsa Gefeliciteerd:present:Zelf zit ik in een behoorlijke dip vandaag na heel naar gedroomd te hebben dus ik ga maar weer joggen , hopelijk helpt dat vandaag om er weer uit te komen lieve mensen tot laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 meiske:heart:Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Jongens, heb alles net even bijgelezen onder de koffie, maar wat een gedoe allemaal zeg. Gewoon vervolg van gisteren. Paar mensen willen elkaar gewoon niet begrijpen. Er wordt gewoon niet objectief gelezen, maar gelijk al vanuit een vijandige positie.Theemuts, kun jij je herinneren dat jij dat een maandje of 2 geleden ook eens bij mij had? Wat ik ook uitlegde, je bleef me maar aanvallen. Toen had ik ook zo iets, van laten we dit onderwerp maar laten liggen, want dit gaat niet lukken zo.Dus ik zou zeggen Jip en Hanna (en Tapas en The) Laat het rusten. Er wordt vast niet bewust ruzie gezocht. Daar hebben jullie allemaal niets aan. Houd respect voor elkaar en lekker verder forummen.Ik krijg straks mijn kroost weer hier en mijn jongen van 5 is wat ziekig. Een verjaardag die we straks aanvankelijk hadden is afgeblazen (door jarige) dus we gaan wat anders doen. Heeft iemand een leuke (originele en betaalbare) tip? Pretparken, dierenparken e.d. hebben we afgelopen half ruim in overvloed gezien en ik wil ze niet te veel verwend laten worden (ben al verkeerd bezig geweest, weet het). Iemand wat leuks voor jochie van 5 en meisje van 2 bij voorkeur binnen straal van 50 / 100 km van A'dam? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 En Isa, gefeliciteerd hoor.Idd, weken tellen doe ik ook niet meer. Het zijn nu maanden, al zijn het er maar twee. Viel mij ook op. Het enthousiasme wordt niet minder, maar je bent er gewoon minder mee bezig. Het wordt een vanzelfsprekendheid dat je niet drinkt. Mooi is dat he? Dat is precies wat ik wilde bereiken. De gewoonte moest weg. De gedachten eraan zijn kwellend en maakt het dus moeilijk. Het continue gevecht met het duiveltje.In principe is het nu wel verslagen, maarrrr, hij blijft af en toe proberen. Het fijne is dat het nu makkelijk en steeds makkelijker weg te jagen is. Ik heb er steeds meer vertrouwen in en ben zelfs niet meer bang dat ik een keer struikel.Ik blijf natuurlijk alert, maar houd mezelf steeds voor dat als ik een keer struikel, ik gelijk weer de draad oppak en als de sodemieter aan de refusal ga. (ben ik nu ook nog hoor). Daarnaast bevalt dit leven me zonder alco zo veel beter dan met, dat ik me altijd voor kan houden hoe het beter is en dat alco mijn leven, dagen en gevoel vervelender maakt. En daarnaast dan ook nog eens de secundaire zaken die alcohol voor mij verwoest....Goed gedaan Isa, dat struikelen heb je weer van geleerd en doen velen. Niet over inzitten. Jij bent gewoon 10 weken droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Mogge allemaal,Zie al weer hoe laat het is hier. Ga dus maar eerst mijn pb-tjes beantwoorden en die heb ik elke dag wel een paar. Ben daar stiekum altijd heel blij mee. AR fijn weekend en geniet er maar lekker van. Gun het je van harte hoor.Sara het zal heel dubbel zijn en zoals je weet spreeek ik helaas uit ervaring. Wens je heel veel sterkte, een goede tijd met de familie en hoop dat je ook want plezier kunt hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Hallo allemaal, ik kom ongelezen binnenvallen.Het gaat erg goed hier, ik heb een daglichtlamp gekocht en zit daar elke avond braaf minimaal een half uur voor te puzzelen, maar ik merk dat dat gemakkelijk uitloopt naar een uur. Mag ook Mijn laatste terugval is vorige week Woensdag geweest. Ik was alleen thuis; mijn grootste valkuil. Ik ben daarna een week ziek geweest. Niet kunnen eten, gal overgeven, niet goed kunnen werken, niet lekker in mijn vel .............. Vandaag krijg ik ook twee gremlins op bezoek. De eerste gremlin is: "vriend gaat uit en gaat ook drinken (wat hij overigens zelden doet, zeker niet thuis)". Daarnaast ga ik beginnen met hapjes maken en proeven. Ik maak jaarlijks een buffet voor mijn gezin en moeder, maar dit jaar maak ik hem voor kerst en schoonfamilie. Normaal staat er een fles wijn extra tussen de flessen die tijdens het maken van het buffet leeg mag. Dit jaar wil ik nuchter blijven.Dochter en ik gaan vanavond wat vervangende hapjes maken en proeven omdat vriend dus weg is. Gezellig en leuk, maar de gremlin "gezellig een wijntje tijdens het hapjes maken" voel ik al op mijn schouder zitten. Ik wil die vandaag toch definitief van me afschudden. KOKEN ZONDER ALCOHOL!Ik zou heel graag met regelmaat in willen loggen om te vertellen dat het goed gaat vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 The, ik ga niet weer de "discussie"oprakelen maar dat ging toen over het feit dat ik een half blikje bier dat mijn zwager na een verjaardag had laten staan had opgedronken. Ik had dat op een zaterdag gedaan om te kijken hoe het effect was van de refusal. Jij vond toen dat ik mijn teller weer op 0 moest zetten.Daarnaast bleef je een keer eindeloos reageren dat ik aan het drinken was omdat ik me publiekelijk afbroeg of het niet mogelijk was om in een later stadium (weet ik veel, over twee jaar ofzo) weer sociaal zou kunnen drinken. Jij schreef toen dat je zelfs rook dat ik aan het drinken was, terwijl ik de afgelopen 2 maanden toch echt (behoudens dus dat halve blikje) niets gedronken heb.Maar nogmaals, geen discussie opnieuw hoor, ik vind je een fijne forumgenoot.En Hannah, kom op he...blijven ! Jip is vrij to-the-point, dat zijn er wel meer. Persoonlijk vind ik dat erg prettig. Soothe, Wing, Theemuts en Safidepafi zijn dat ook tegen mij geweest. Voor mij werkt dat wel beter dan met handschoentjes. Het zet mij heel erg tot nadenken en als de vboodschap klopt, dan heb ik er voordeel aan. Je moet elkaar alleen wel goed begrijpen en niet te gauw denken dat iets een aanval is. Heb je wel dat gevoel, dan kun je je beter richten tot anderen.Jane heeft wat mij betreft echt de gave om de harde waarheid te verwoorden in "zachte" aanvaardbare boodschappen die toch gelijk doel treffen. Hele goede therapeut. Neemt veel tijd voor de antwoorden en heeft nog geen fout woord gezegd. Knap hoor. Veel dank hoor Jane. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Succes Floor, spannend maar kan heel leuk zijn.Nou jongens, wat ben ik blij dat ik gisteren geen druppel gedronken heb,en mijn vriend was dronken en heeft nu een kater, niet normaal!Maar ik ben BLIJ!!!! En zoals AR schreef: ik ga leuke dingen doen en regen of zon maakt me helemaal niets uit!!Ik word wel verdrietig van het gekissebis over/met Hannah.Ik begrijp je Hannah, het is heel pijnlijk om veroordeelt te worden terwijl mensen misschien geen kennis hebben. Ik maakte me ook zorgen en voor mij wad het ook niet duidelijk.Ik kan je slecht raden want ik weet er te weinig van. Ik wens je veel kracht.Aan de andere kant kan ik de reacties van Jip en Dar ook goed volgen.Er spreekt grote bezorgdheid uit, naar jou(Hannah) en de kinderen.Die bezorgdheid kan ik delen en ik hoop dat dat idd hun boodschap was.Tapas, alle begrip. Wat een verhaa, en jouw eerlijkheid maakt grote indruk.Ik hoop dat we elkaar hier kunnen steunen,dat is toch uiteindelijk het doel van dit gebeuren, steun zoeken, krijgen en geven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Ari! Uitslaper, lekker geslapen?He Suf, tijdje geleden. Fijn dat het goed gaat met je,en wat betreft Jane ben ikhet volledig met je eens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Hannah, geen ban aanvragen, waarom "strafbankje" voor jou als andere mensen niet ondersteunend naar je toe zijn. Kijk naar de mensen die dat wel voor je zijn; je gaat er aan onderdoor als je alleen naar de niet-onderbouwende berichten kijkt. Voor een enkeling hier is blijkbaar "geen beter vermaak dan leedvermaak" van toepassing. Wat mij betreft zijn die mensen er erger aan toe dan jij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Mwah Thee, ik ga me niet vergelijken met hem.Eigen schuld dikke bult! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Nee, Thé, ik heb geen alcohol in huis. En ik ga ook niet halen. Meneer Gremlin geen wapens in handen geven. Ik ben - net zoals Valentine - zo blij als een kind dat ik niet drink en morgen weer een nuchtere dag tegemoet ga.Dit gaat over gewoonten veranderen. Dit gaat ook over "mensen die me eerder wel beschonken hebben meegemaakt nuchter tegemoet treden". Moeilijk vind ik dat.Maar als ik nu begin met hapjes nuchter maken met dochter (kijken of er nog iets te verbeteren valt aan het buffet) dan hoop ik dat met kerst ook te kunnen. Overigens: ze hebben me al zien veranderen. Op momenten dat verwacht werd dat ik wel zou gaan drinken heb ik fris genomen. Ook konden vriend en ik zeggen dat we geen alcohol in huis hadden als we onverwacht bezoek kregen. Ik moet gaan; dochter en ik gaan even naar de stad om twee lampen te kopen. Daarna gaat zij verder met vriendin, ga ik boodschapen doen en kom ik weer thuis. Als ik het moeilijk krijg, dan log ik weer in. Bedankt voor jullie reacties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Oja, moest stiekem wel om hem lachen gisteren.Zou een beetje schijnheilig zijn om te oordelen, niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Isa! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Van harte met je 10 weken, Isa :present:Je legt uit waarom je het 1 dag langer hebt gemaakt, die 10 weken. Dat vind ik wel leuk, je wilt jezelf dus niet voor de gek houden, dat vind ik goed van je. Daar heb je het meeste aan in het afkicken van een verslaving; kijken wat bij jezelf ligt of wat je bij de ander kan laten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Dat was mijn enthousiasme Isa, goed je te zien.Ondanks je moeilijke situatie vind ik je zo'n doorzetter, zo sterk.En Thee, ik begrijp wat je bedoelt, maar ik weet hoe achterlijk ik kon doen,ook zonder hem dronken te zien, of wie dan ook.Ik vind dat mijn vriend niet altijd slim om gast met drank en blowen hoor,maar ik heb mijn handen nu vol aan mezelf. En hij heeft een controle die ik nooit gehad heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
birthe Geplaatst 3 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2009 Dag allen, Ik ga hier ook maar meeschrijven. Heb me gisteren ingeschreven en voorgesteld in wie-is-wie. Vandaag voel ik me (vooral mentaal) al veel beter dan gisteren. Zowaar een paar uur redelijk geslapen, om 5 uur wakker. Met de kinderen naar sport en nu net weer thuis. Vanmiddag komt verjaardagsbezoek, en daarvoor moet (moet?) ik drank in huis halen. Dat wil ik wel, voor hen, tenminste, maar het maakt het voor mezelf moeilijk. Vooral omdat ik mijn plan nog niet helder heb. Eerst maar even poetsen en boodschappen doen. Hopelijk kan ik vanavond hier weer inloggen en een positieve avond hebben gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden