Gast Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Hallo allen,ben ik weer eventjes tussendoor.Anna, wat ik deed toen ik zo depressief was mezelf ertoe dwingen om een heel eind te gaan lopen iedere dag (1 1/2 uur), ben je ook gelijk in het daglicht.Bewegen en in elk geval "iets" doen is goed bij depressie en ik had er ook bestwel baat bij, ik was in elk geval even tussen die 4 muren vandaan.Ik weet niet hoe het met jou staat maar ik heb echt een lange periode gehaddat ik vastgenaaid leek aan de bank. Kwam echt niets maar dan ook nietsuit mijn handen en maar janken... Alleen het hoogst noodzakelijke, zoals kokenvoor mijn kinderen enzo, dwong ik mezelf toe, en de rest verzoop ik en vluchttein de drank leek dan even een opluchting maar dat was natuurlijkgrote schijn en mezelf belazerenheb net gelezen dat ik mag gaan starten met de internetbehandeling AdB, ikkrijg binnen 3 dagen bericht wie mijn vaste hulpverlener wordt en dan aan deslag ermee. YES!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Hallo Emmaroos,Ik ben er nog maar net een ware "nieuweling" dus maar ik begrijp dat je Nu steunnodig hebt?? In jouw bericht staat een icoon rechtboven en als je daarop klikt kun jevolgens mij (heb het nog niet geprobeerd) een persoonlijk bericht sturen, gaatdan automatisch naar je e-mailadres denk ik?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Uiltje Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Hallo Emmaroos,Niet toegeven, denk aan de leuke dingen die je ongetwijfeld in de achterliggende tijd hebt meegemaakt zonder drank. Blijf sterk je kunt het. Niet weer terug gaan!!!!Liefs, Uiltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Heej ari je kunt het zo zetten dat als je uitgelogd bent ook nog e-mails krijgt op je mail-adres,dan moet je je aanmelden voor discussieen da tis onderin op het koffertje klikken en als dat aan staat krijg je alles op je e-mail adresecht welknuffel van me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Emmaroos ga hardlopen of wat voor hobby je ook hebtmaar ga niet naar de slijter,sterkte en dikke knuffel van me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Ari graag gedaan weet nie zo heel veel er van maar al doende leert men ik dus ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Jammer Anna, had gehoop dat je 2 vliegen in een klap kon vangen.Emmaroos ik had hier een draadje voor geopend voor sociale contacten maar dan staat het natuurlijk openbaar en weet niet of je dat wilt. Je mag me ook een pb sturen met je adres en voor geval van nood kunnen we elkaar mailen. Mijn ervaring is wel dat er velen onderlinge contacten hebben dus er is altijd wel iemand die iemand weet te bereiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Hallo Ari,Gelukkig weet jij het beter dan ik en weet ik nu ook hoe het zit bedankt!Emmaroos,Ik zie dat jij ook met roken bent gestopt erbij, en al een tijdje ook ! Goed hey.!! Toppie!!Zover ben ik nog lang niet Ik ben met beiden tegelijk gestopt maar er zijn er veel die dat geen goed idee vinden. Ik probeer het gewoon. Ik kan nu toch niet gaan zeggen: goh ik laat een verslavinkjevallen... welke moet ik dan kiezen...nee, moet het nu maar gewoon proberen endoorgaan.Hoop niet dat je naar de slijter gaat nu, niet doen hoor, je bent net zo goed bezigjoH ! Kun je niet je lijst met motivaties om te stoppen te voorschijn halen of naar iemand toe gaan, of doe je aan sport? Iets om je zin te verzetten zodat de trek weer wegebt? Ik weet dat de motivatie in het begin het sterkst is en dat het best moeilijkis om door te zetten het blijft een gevecht en worsteling maar je bent al zo ver,zo zonde en straks vind je t zoooo jammer.Ga ervoor, voor jezelf, lekker blijven stoppen! Ik hoop echt dat het je lukt, luktvast wel!! Vraag hulp, overal waar je de kans krijgt, blijf in beweging, alleen niet richtingde slijter Je kon het dus nu kan je het ook toch, komop!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Heb nog niet gedronken maar heb er zin in.Ben blij met de PB's.Ben alleen hopeloos.Heb zo/n zinIsa, Bako Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
naomi Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Goedemiddag,Even goedendag zeggen. Gisteren lag internet er bij mij de hele dag uit.Ik heb voor vandaag een lijstje gemaakt met dingen die ik wil doen.Daar staat een heleboel op. Hoeft niet allemaal vandaag, gaat ook niet lukken, omdat ik te lang heb doorgeslapen....Wil meer structuur in mijn dagen, vanaf vandaag ga ik daarmee beginnen.Emmaroos, ga iets leuks doen. Geen drank in huis halen, in elk geval. Drink water, maak gezellig een pot thee voor jezelf of iets anders wat je lekker vindt.Je wilt niet echt alcohol drinken, die ellende heb je niet nodig. Je wilt geen terugval.Vandaag drink je geen alcohol, zeg dat tegen jezelf alsjeblieft en hou je daar ook aan.Er is geen excuus voor drank. Hou vol, je kunt het!Liefs,Naomi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Har, fijn je weer te lezen. Je bent goed bezig zo te lezen. Moeilijk he, die dingen blijven doen die goed zijn voor een mens. Ik heb gemerkt dat ik de afgelopen weken door alle drukte van het klussen mn programma uit het oog aan het verliezen ben. Obsessief gedrag is me niet vreemd:angry: en ik blijf maar doorgaan. Dat is niet goed. Ik verwaarloos dan de zaken waar ik me goed bij voel. Zoals daar zijn; het hardlopen, schrijven, mn dankbaarheidslijst etc. Dat wreekt zich op een gegeven moment in rusteloosheid en irritatie. Tja, een mens doet zichzelf wat aan, ist niet.Gek toch he, dat we, ik zo moeilijk die goeie zaken kan vasthouden. Pijn is fijn? Zoiets, haha. Nou ja, nieuwe dag, nieuwe kansen. Ik ga snel wat zaken afwerken thuis en dan de trap verven bij Fran. Kan ze eindelijk opzouten uit mn huis:devil:Morgen mn zus helpen die gebroken ledematen heeft en een hok vol kinders.Tja, die depressies. Ben er ook niet van verschoond gebleven, pffffff, wat een zwart gat. Gelukkig altijd het gevoel gehad dat het beter zou worden en dat gaan drinken me er echt niet bij zou helpen. Leuk is anders. En dit lekkere zeikweertje helpt ook niet altijd.Tessa, ik las dat je wil gaan proberen te minderen. Goed idee van je. Zou het kunnen helpen bij te houden hoeveel je van plan bent te gaan drinken en hoeveel je in werkelijkheid drinkt? Velen hier komen tot de conclusie dat het beter is die eerste te laten staan. Dat hoeft niet voor jou te gelden. Er zijn mensne die kunnen minderen. Succes en ik wens je kalmte, moed en wijsheid én eerlijkheid tov jezelf.Anna, ik stuur jou een Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Ik wil even aan jullie vertellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Emmaroos, misschien kun je de fles leegdrinken. Vraag jezelf af of je problemen erdoor zullen veranderen en of je je daarna beter zult voelen. Bij mij was dat bij de eerste glazen wel zo maar daarna niet meer. Ik kan me je gevoel, voor zover ik me erin kan verplaatsen, goed voorstellen. Soms is er zo'n grote berg gedoe die je niet meer kunt overzien. En dan wilde ik even weg zijn van de wereld, weg uit mn hoofd en even geen sores aan mn kop. Ik heb er lang over gedaan in te zien dat drinken me daar uiteindelijk helemaal niet bij heeft geholpen. Integendeel; het trok me steeds verder naar benee.Mij heeft het geholpen de berg in stukjes te hakken. Dan kreeg ik meer overzicht en was er meer uitzicht. Stekte meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Emma, het lijkt me niet verstandig te mailadres op een open forum te zetten. Stuur het via pb aan enkelen van ons. Dat kan niemand anders lezen. Misschien wil je overwegen het weg te halen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Yo Marieke, hoe is de stand van zaken met je nieuwe huissie?Waar is Corinne? Corinne, hoe gaat het met je? Heb je al ff niet gezien. Alles wel? Of niet zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Emmaroos,Ik begrijp dat je het moeilijk hebt nu.Misschien kun je even wat leuks gaan doeneen bos bloemen gaan kopenof een wandeling maken.Die trek gaat over, meestal sneller als je denkten dan ben je blij dat je er niet aan hebt toegegeven.Dat kan nl. altijd nog, maar nu even niet!!!Iemand heeft alleen jouw gegevensals jij die aan iemand hebt ge pb-tIk kan je geen raad geven dat je doen, soms ontstaat het als je een poosjeapart contact hebt gehad via pb en jedie behoefte voelt.Ik heb het 2 x gedaanmaar weet nog steeds niet of ik daargoed aan heb gedaan, want het anoniem zijngeef je dan wel prijs en juist datvind ik hier zo fijn.Het maakt dat ik eerlijker kan zijn.Veel wijsheid met wat je besluit,Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Emmaroos, niet je e-mail adres plaatsen.De hele wereld kan meekijken.Straks krijg je een mail uit timboektoe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 ik sluit me ook aan Ari en Annalaten we er maar een dag-pactje van makenaltijd goed een extra stokachter de deurwie volgt?Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Emmarooshoe zou het zijnals je meedoetmet Anna Ari en mijvoor vandaag?is dat haalbaarliefs Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Lieve EmmaroosIk zou wel naar je toe willen gaan maar:waarschijnlijk ga ik dan met je mee naar de slijteren koop ik zelf een krat bier, en jij??... want als we het dandoen, dan ook maar gelijk goed.Daarna lopen we door naar de tabakswinkel enslaan een slof peuken in want het een kan echt niet zonderhet ander, dus gerookt moet er ook wordenen dan.....maken we er een superdag en avond van, wezuipen ons helemaal lam en roken de kamerhelemaal blauw en lachen dat we zullen en gezellig dat het is en dat drinken is toch zo erg niet en dat roken ach... kun je ook oud mee worden....en dan...de volgende dageen GIGA KATER EN KEGEL EN ZERE KEEL VAN HET HOESTEN enspijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!spijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!en nog eens SPIJT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! toch?????!!dus....wij moeten maar niet afspreken dus, ik ben nog te kort en te versgestopt, ik zou het niet aan kunnen, ik ga mee naar die slijter.... Ik zie dat je genoeg mensen hier hebt die reageren en die je kent gelukkig en je willen en kunnen helpen als je echt de fout in wil gaan.Ben blij voor je!! Mag je best blij mee en trots op zijn Emmaroos op al die aandacht Maar vooral trots zijn op jezelf omdat je al zover gekomen bent en dat heb je helemaalzelf gedaan TOP! veel succes:en ga zo door. Sterkte hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
naomi Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Beste mensen,ik ben weer weg, mijn daglijstje afwerken. Een van die dingen was: boodschappen doen. Kwam bij de winkel, keek in mijn tas: geen beurs meegenomen.... De rest van de lijst ga ik beter uitvoeren, hoop ik .Emmaroos,stel het uit tot morgen. Vandaag niet drinken. Dat hoeft niet. Ik doe gezellig met je mee. Ik neem nu een glas water.Naomi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Ik moet ook uitloggenpaar belangrijke afsprakenlog vanavond laat weer in en hoop je weer te lezenEmmaroos, en wel nuchter en fitdag lieverd sterkteJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Even inloggen om me te abonneren op deze dag.Dus hallo en dagdag.Doe stille voort Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Emmaroos dit is niet slim van je want nu kan iedereen het lezen; niet alleen wij maar het is openbaar dus zichtbaar voor wie maar wil. Sorry maar als ik jou was zou ik het weghalen, daarom vroeg ik ook het per pb te doen. Stuur die dan aan mensen die je vertrouwd want voor je het weet krijg je de wereld op je nek of gelazer waar je niet op zit te wachten,Ga in elk geval veel water drinken of beter nog iets eten. Koop een mooie bos bloemen voor jezelf als beloning hoe ver je al gekomen bent. Bel iemand voor afleiding maar geef niet toe aan die gremlim want dan heeft hij zijn zin en jij spijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 7 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2009 Emmaroos haal weg je e-mail straks heb je alleen nog spam in je e-mail box,en of kwaadwillende en da tkan niet je bedoeling zijn dikke knuffel van meYessssssss ik doe mee met het pact vandaag sluit me aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden