Spring naar bijdragen

Woensdag 7 Oktober


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Hallo allen,
ben ik weer eventjes tussendoor.
Anna, wat ik deed toen ik zo depressief was mezelf ertoe dwingen om
een heel eind te gaan lopen iedere dag (1 1/2 uur), ben je ook gelijk in het daglicht.
Bewegen en in elk geval "iets" doen is goed bij depressie en ik had er ook best
wel baat bij, ik was in elk geval even tussen die 4 muren vandaan.

Ik weet niet hoe het met jou staat maar ik heb echt een lange periode gehad
dat ik vastgenaaid leek aan de bank. Kwam echt niets maar dan ook niets
uit mijn handen en maar janken... Alleen het hoogst noodzakelijke, zoals koken
voor mijn kinderen enzo, dwong ik mezelf toe, en de rest verzoop ik en vluchtte
in de drank :wacko: leek dan even een opluchting maar dat was natuurlijk
grote schijn en mezelf belazeren

heb net gelezen dat ik mag gaan starten met de internetbehandeling AdB, ik
krijg binnen 3 dagen bericht wie mijn vaste hulpverlener wordt en dan aan de
slag ermee. YES!!!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo Emmaroos,

Ik ben er nog maar net een ware "nieuweling" dus maar ik begrijp dat je Nu steun
nodig hebt?? In jouw bericht staat een icoon rechtboven en als je daarop klikt kun je
volgens mij (heb het nog niet geprobeerd) een persoonlijk bericht sturen, gaat
dan automatisch naar je e-mailadres denk ik??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej ari
je kunt het zo zetten dat als je uitgelogd bent ook nog e-mails krijgt op je mail-adres,
dan moet je je aanmelden voor discussieen da tis onderin op het
koffertje klikken en als dat aan staat krijg je alles op je e-mail adres
echt wel
knuffel van me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Anna, had gehoop dat je 2 vliegen in een klap kon vangen.

Emmaroos ik had hier een draadje voor geopend voor sociale contacten maar dan staat het natuurlijk openbaar en weet niet of je dat wilt. Je mag me ook een pb sturen met je adres en voor geval van nood kunnen we elkaar mailen. Mijn ervaring is wel dat er velen onderlinge contacten hebben dus er is altijd wel iemand die iemand weet te bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ari,

Gelukkig weet jij het beter dan ik en weet ik nu ook hoe het zit bedankt!

Emmaroos,
Ik zie dat jij ook met roken bent gestopt erbij, en al een tijdje ook ! Goed hey.!! Toppie!!
Zover ben ik nog lang niet
Ik ben met beiden tegelijk gestopt maar er zijn er veel die dat geen goed idee vinden.
Ik probeer het gewoon. Ik kan nu toch niet gaan zeggen: goh ik laat een verslavinkje
vallen... welke moet ik dan kiezen...nee, moet het nu maar gewoon proberen en
doorgaan.

Hoop niet dat je naar de slijter gaat nu, niet doen hoor, je bent net zo goed bezig
joH ! Kun je niet je lijst met motivaties om te stoppen te voorschijn halen of naar
iemand toe gaan, of doe je aan sport? Iets om je zin te verzetten zodat de trek weer
wegebt? Ik weet dat de motivatie in het begin het sterkst is en dat het best moeilijk
is om door te zetten het blijft een gevecht en worsteling maar je bent al zo ver,
zo zonde en straks vind je t zoooo jammer.
Ga ervoor, voor jezelf, lekker blijven stoppen! Ik hoop echt dat het je lukt, lukt
vast wel!! Vraag hulp, overal waar je de kans krijgt, blijf in beweging, alleen niet richting
de slijter :(

Je kon het dus nu kan je het ook toch, komop!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Even goedendag zeggen. Gisteren lag internet er bij mij de hele dag uit.
Ik heb voor vandaag een lijstje gemaakt met dingen die ik wil doen.
Daar staat een heleboel op. Hoeft niet allemaal vandaag, gaat ook niet lukken, omdat ik te lang heb doorgeslapen....

Wil meer structuur in mijn dagen, vanaf vandaag ga ik daarmee beginnen.

Emmaroos, ga iets leuks doen. Geen drank in huis halen, in elk geval. Drink water, maak gezellig een pot thee voor jezelf of iets anders wat je lekker vindt.
Je wilt niet echt alcohol drinken, die ellende heb je niet nodig. Je wilt geen terugval.
Vandaag drink je geen alcohol, zeg dat tegen jezelf alsjeblieft en hou je daar ook aan.

Er is geen excuus voor drank. Hou vol, je kunt het!

Liefs,

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, fijn je weer te lezen. Je bent goed bezig zo te lezen. Moeilijk he, die dingen blijven doen die goed zijn voor een mens. Ik heb gemerkt dat ik de afgelopen weken door alle drukte van het klussen mn programma uit het oog aan het verliezen ben. Obsessief gedrag is me niet vreemd:angry: en ik blijf maar doorgaan. Dat is niet goed. Ik verwaarloos dan de zaken waar ik me goed bij voel. Zoals daar zijn; het hardlopen, schrijven, mn dankbaarheidslijst etc. Dat wreekt zich op een gegeven moment in rusteloosheid en irritatie. Tja, een mens doet zichzelf wat aan, ist niet.
Gek toch he, dat we, ik zo moeilijk die goeie zaken kan vasthouden. Pijn is fijn? Zoiets, haha. Nou ja, nieuwe dag, nieuwe kansen. Ik ga snel wat zaken afwerken thuis en dan de trap verven bij Fran. Kan ze eindelijk opzouten uit mn huis:devil::D
Morgen mn zus helpen die gebroken ledematen heeft en een hok vol kinders.

Tja, die depressies. Ben er ook niet van verschoond gebleven, pffffff, wat een zwart gat. Gelukkig altijd het gevoel gehad dat het beter zou worden en dat gaan drinken me er echt niet bij zou helpen. Leuk is anders. En dit lekkere zeikweertje helpt ook niet altijd.

Tessa, ik las dat je wil gaan proberen te minderen. Goed idee van je. Zou het kunnen helpen bij te houden hoeveel je van plan bent te gaan drinken en hoeveel je in werkelijkheid drinkt? Velen hier komen tot de conclusie dat het beter is die eerste te laten staan. Dat hoeft niet voor jou te gelden. Er zijn mensne die kunnen minderen. Succes en ik wens je kalmte, moed en wijsheid én eerlijkheid tov jezelf.

Anna, ik stuur jou een :rose::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos, misschien kun je de fles leegdrinken. Vraag jezelf af of je problemen erdoor zullen veranderen en of je je daarna beter zult voelen. Bij mij was dat bij de eerste glazen wel zo maar daarna niet meer. Ik kan me je gevoel, voor zover ik me erin kan verplaatsen, goed voorstellen. Soms is er zo'n grote berg gedoe die je niet meer kunt overzien. En dan wilde ik even weg zijn van de wereld, weg uit mn hoofd en even geen sores aan mn kop. Ik heb er lang over gedaan in te zien dat drinken me daar uiteindelijk helemaal niet bij heeft geholpen. Integendeel; het trok me steeds verder naar benee.
Mij heeft het geholpen de berg in stukjes te hakken. Dan kreeg ik meer overzicht en was er meer uitzicht. Stekte meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos,
Ik begrijp dat je het moeilijk hebt nu.
Misschien kun je even wat leuks gaan doen
een bos bloemen gaan kopen
of een wandeling maken.
Die trek gaat over, meestal sneller als je denkt
en dan ben je blij dat je er niet aan hebt toegegeven.
Dat kan nl. altijd nog, maar nu even niet!!!
Iemand heeft alleen jouw gegevens
als jij die aan iemand hebt ge pb-t
Ik kan je geen raad geven dat je doen,
soms ontstaat het als je een poosje
apart contact hebt gehad via pb en je
die behoefte voelt.
Ik heb het 2 x gedaan
maar weet nog steeds niet of ik daar
goed aan heb gedaan, want het anoniem zijn
geef je dan wel prijs en juist dat
vind ik hier zo fijn.
Het maakt dat ik eerlijker kan zijn.
Veel wijsheid met wat je besluit,
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Emmaroos
Ik zou wel naar je toe willen gaan maar:

waarschijnlijk ga ik dan met je mee naar de slijter
en koop ik zelf een krat bier, en jij??... want als we het dan
doen, dan ook maar gelijk goed.
Daarna lopen we door naar de tabakswinkel en
slaan een slof peuken in want het een kan echt niet zonder
het ander, dus gerookt moet er ook worden

en dan.....

maken we er een superdag en avond van, we
zuipen ons helemaal lam en roken de kamer
helemaal blauw en lachen dat we zullen en
gezellig dat het is en dat drinken is toch zo erg niet en dat roken ach... kun je ook oud mee worden....

en dan...

de volgende dag
een GIGA KATER EN KEGEL EN ZERE KEEL VAN HET HOESTEN
en
spijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
spijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en nog eens SPIJT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

toch?????!!

dus....

wij moeten maar niet afspreken dus, ik ben nog te kort en te vers
gestopt, ik zou het niet aan kunnen, ik ga mee naar die slijter.... :wacko:

Ik zie dat je genoeg mensen hier hebt die reageren en die je kent gelukkig en je willen en kunnen helpen als je echt de fout in wil gaan.

Ben blij voor je!! Mag je best blij mee en trots op zijn Emmaroos op al die aandacht
Maar vooral trots zijn op jezelf omdat je al zover gekomen bent en dat heb je helemaal
zelf gedaan TOP! :heart: veel succes:
en ga zo door. Sterkte hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

ik ben weer weg, mijn daglijstje afwerken. Een van die dingen was: boodschappen doen. Kwam bij de winkel, keek in mijn tas: geen beurs meegenomen....
De rest van de lijst ga ik beter uitvoeren, hoop ik ;) .

Emmaroos,

stel het uit tot morgen. Vandaag niet drinken. Dat hoeft niet. Ik doe gezellig met je mee. Ik neem nu een glas water.

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos dit is niet slim van je want nu kan iedereen het lezen; niet alleen wij maar het is openbaar dus zichtbaar voor wie maar wil. Sorry maar als ik jou was zou ik het weghalen, daarom vroeg ik ook het per pb te doen. Stuur die dan aan mensen die je vertrouwd want voor je het weet krijg je de wereld op je nek of gelazer waar je niet op zit te wachten,

Ga in elk geval veel water drinken of beter nog iets eten. Koop een mooie bos bloemen voor jezelf als beloning hoe ver je al gekomen bent. Bel iemand voor afleiding maar geef niet toe aan die gremlim want dan heeft hij zijn zin en jij spijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...