Spring naar bijdragen

woensdag 14 oktober 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 233
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hé hé ik ben er moe van. Moet weer ff zitten hoor.(wat een rotsmoes).
Hallo Kyra. Wij kennen elkaar nog niet maar hoop dat je nu vaker op het forum komt.
Wat bedoel je met 1flesje? Als dat bier is, nou ja, niet goed maar... als dat sterke drank is is het erg veel.
Maar belangrijk is dat je er weer bent. De rest komt hopelijk vanzelf weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Atentie atentie hier Bol voor houtje!!!! Ben je stand by?

Zo te horen heb je het weer flink voor je kiezen gehad meis. Het heeft inderdaad geen zin om jezelf de grond in te boren door je schuldgevoelens aan te praten. Dat kun je alleen doen als je bewust kiest om iemand pijn te doen.
De vraag is of je nog een bewuste keuze kunt maken als je vaak dronken bent.
Nu ben je goed op weg en moet je de puin op ruimen. Dat gaat langzaam maar grondig, en doet pijn maar je weet dat die pijn er niet voor niets is, en je dadelijk een fijn leven er voor terug gaat krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik je ken Houtje verhef je "het zorgen voor" al jaren tot grote hoogte. Compensatiegedrag misschien? Meid, je bént een fantastische moeder; lijkt me dat je dat altijd al geweest bent....tsja, dat drank meer kapot maakt dan je lief is is algemeen bekend, neemt niet weg dat je in weze een goed mens bent :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee allemaal..
Tas : naar de dokter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hup, bellen/gaan.

hee Kyra, zonde, je stond droog..
en nu op 1fles wijn per dag.. echt too much.
ik heb laatste een heel artikel over korsakov gelezen.
je hoeft echt niet onder de brug te wonen om dat te krijgen hoor...
met meer dan 4 glazen dagelijks loop je al groot risico..
mij niet gezien!
en jullie ook niet..
fijne dag
liefs Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pippie...ook namens mij welkom! Verstandig dat je antabus neemt, weet uit ervaring dat dat iig wat meer rust geeft. Mij heeft het ook geholpen om een tijdje een lichte dosering diazepam (valium) te nemen in het begin van mijn stoppen....werd er juist rustiger van, in het geheel niet duf. Kon juist door dat in te nemen de chaos wat beter op orde brengen. Wordt ook vaak voorgeschreven tijdens ontwenning...heb je professionele hulp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Har,
Nee heb geen professionele hulp, eerder altijd wel gehad, maar heeft me eigenlijk niet geholpen.
Dus deze keer ga ik het alleen proberen. Maar ik merk nu al dat dit forum me gaat helpen, volgens mij heb ik daar best veel aan om mensen te treffen die weten waar je het over hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aah, dus je kent het klappen van de zweep ;) Uiteindelijk moet je het ook alleen doen natuurlijk...tsja, de juiste hulp ligt zomaar niet voor het grijpen; zelfkennis- en handvatten gebruiken is the thing to do.
Als ik afzak (depressie) gaat dat meestal in sneltreinvaart, alcoholgebruik is dan het sluitstuk....weet dan gelukkig wel aan de bel te trekken. Als het echt te heftig is neem ik buitenshuis een time-out.
Ben ook zo'n beetje uitgetherapeut....kies liever voor zinvolle tijdsbesteding om alles weer op een rijtje te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ja die depressies heb ik ook. Zit er nog steeds een beetje in.
Vrijdag namelijk voor het laatst gedronken en teveel natuurlijk en heb toen weer dingen gedaan..........
Nou ja, het meeste weet ik niet meer.
Maar goed, knoop in mijn maag en de schaamte zit er nog, maar nu afgesproken met mezelf afgesproken: niet meer aan vrijdag denken!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste kransgenoten, ga zo eens naar mijn geverfde vloertje kijken en wat bammetjes naar binnen werken. Daarna naar de bieb, vervolgens naar toneel en (uit) eten bij de Boei (inloophuis voor mensen met een psychische aandoening; mijn 2e thuis). Geniet van het zonnelicht ;)
Groet, Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Pippertje,
Nog steeds last van die knoop in je maag? Misschien een beker warme melk? Dat ontspant, maar het is toch een aangaan weer om te proberen te stoppen en geeft misschien toch spanningen.
Of misschien is je maagwand wat aangetast door het drinken, en geeft dat het gevoel een knoop in je maag te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He bolletje, jij ook een hele goedemorgen,
Nee, knoop in de maag zit er echt nog door afgelopen vrijdag hoor. Had toen een afspraak met een hele leuke jongen (was 2e date) maar ik had al teveel roseetjes op voor dat ie kwam.
We hebben geloof ik nog wel een gezellige avond gehad, maar sindsdien heb ik niks meer van hem vernomen. Vind ik heel jammer en ik vind het heeeeel erg stom van mezelf dat ik dat heb gedaan.
Ontmoet ik es een keer een leuk iemand die ik beter wil leren kennen en dat doe ik dit.
Maar een warme melk is misschien wel een goed idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het Wing.

Het doel is een prettig leven. Wat heb je ervoor nodig en wat niet. De wens leidt tot het zoeken naar middelen en ja een van het middel is bijvoorbeeld verslavingen een verstorende factor is.

Het gaat volgens mij inderdaad naar de zoekvraag wat wens ik in dit leven?

Niet wat anderen van ons verwachten. Maar wat wil ik?

Zo, zie ik het hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...