Spring naar bijdragen

vrijdag 16 oktober 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 379
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Lianne
[/




en tijdens dat je het neemt moet je natuurlijk kijken wat je triggers zijn en waarom je drinkt etc.


maar tis heel fijn hoor (persoonlijke mening) als je een heel weekend je geen zorgen hoeft te maken OF je gaat drinken.



wel goed lezen isa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo vandaag heb ik een bijtankdag
gisteren zoveel energie gebruikt dat de pot voor vandaag leeg is
heb net de eerste pan erwtwnsoep voor dit seizoen geproduceerd
gisteravond een lelijk moment van trek door gemaakt
stond ervan te kijken dat iets wat al bijna een jaar uit je systeem is je nog zo te grazen kan nemen
heb het overleefd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb je er zin in Tessa. En ben je er ook klaar voor.
Go for it Girl.

Lees hier over refusal en hulpmiddelen. Ik vind dat alles geoorloofd is bij dit gevecht. Iedereen moet zien uit te vinden wat voor hem of haar het beste werkt.

Ik weet uit ervaring dat ik niet kan minderen. Ook stoppen heb ik reeds meermalen gedaan. En was toen vol overtuiging dat ik nooit meer zou drinken. Pfff...wat kan alles toch weer verwateren na verloop van tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat ik ooit iets onaardigs heb gezegd tegen iemand op het forum en ook niet van plan, lang leve de scroll...
Maar Isa, jouw toon irriteert me.

Er wordt duidelijk antwoord gegeven op jouw vraag, maar je leest er overheen.

Is refusal DE oplossing? NEE
Is het een hulpmiddel om gegarandeerd niet te kunnen drinken terwijl je je problemen etc aanpakt? JA

Refusal/ de AA/ cold turkey/whatever..
is ieder zijn manier..

maar jouw: 'als jullie het middel willen gebruiken: be my guest vind ik patronizing' en niet op zijn plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee fruitvlieg, ben je er weer?

Ik heb ook tijden dat ik geen refusal gebruik en dan gaat het hartstikke lekker.
En ja soms als ik me zorgen maak over een evenment/galadiner/festival en ik loop al een week te dubben: hmm zou dat goed gaan..?
Dan neem ik 's ochtends een halve of kwart pil in.

En dan is het wel zaak om te blijven werken aan het hoe en waarom..
om de oorzaak weg te nemen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee bam!
ik log nog even in om je te antwoorden, ja meid, daar heb je gelijk in..
en doorgaans lever ik ook geen commentaar als ik denk ; pff zo niet de moeite waard..
maar nu moest het er ff uit.
maar ik ben chill hoor, lekker naar de kapper en manicure nu, over verwennerij gesproken.
fijn dat je goed gaat..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eergister lang gesprek met mn sponsor. Ze zei dat ik lui was/ben. Tsssss. Maar het is wel zo. Ik stel dingen uit waar ik tegenop zie. Ze adviseerde me elke dag mn stap 10 te doen. Ga ik gisteravond naar een stepmeeting. Welke stap is aan de beurt? Stap 10 natuurlijk. Tja...

Ik voel me beetje stuurloos. Zat te doen maar niet weten wat ik eerst en laatst zal gaan doen. Opzien tegen zaken, ik bven moe van al het harde werken van de afgelopen weken. Mn grenzen weer overschreden en daar betaal ik nu enigzins voor. Maar goed, elke dag is weer een kans om zaken anders en wellicht beter aan te pakken. Dus dat zal ik gaan doen.

Lian, advies geven is niet altijd goed, vind ik. En nou zeg ik tegen jou dat je moet chillen. Sorry. Ik heb, uit eigen ervaring, gemerkt dat mijn ergernis altijd met mezelf te maken heeft. Soms duurt het lang voordat ik het herken maar het zegt iets over mij. Mij helpt het dan dat te onderzoeken en te kijken wat ik eraan kan/moet doen. Wellicht kan dit jou ook helpen.

En dat is ook waar stap 10 over gaat. Aan het eind vd dag bekijken wat ik goed heb gedaan en wat voor verbetering vatbaar is. Wat heb ik laten liggen en dien ik op te pakken om te voorkomen dat het gaat etteren. Ach ja, it's a lifetime programm and I am glad that I have that oppertunity, zullen we maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Bam, ik vat je hoor..
en i agree..

Dat is niet lui wat jij bent/doet, dat is uitstelgedrag..
en dat is een normaal mechanisme van het brein om onszelf zoveel mogelijk voor pijn en problemen te behoeden.
Helaas werkt het niet altijd en moet je uiteindelijk bepaalde issues toch aanpakken.

ik heb mijn stukje aangepast, was idd niet nodig en mail/sms is zonder intonatie dus wellicht ik te snel geoordeeld.
leuk je gesproken te hebben bam, wijze meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa, sommige mensen hebben last van impulsiviteit, dus je van te voren voornemen om niet te gaan drinken en daar de hele dag achter staan maar als er dan toch een glas voorbij komt voor de bijl gaan of opeens toch om 7 uur nog even heel snel naar de super om wat te halen. Dat kan met verschillende dingen te maken hebben. En als je dan eenmaal die fles hebt gehaald en 1 glas gedronken hebt dan voelt het als verloren en moet de rest van die fles ook leeg om je de volgende dag slap en slecht te voelen, het alles of niks principe. Ik denk dat veel mensen met een drankprobleem daar last van hebben, sochtends overtuigd zijn van het niet willen drinken en dan om een weet ik wat voor reden toch aan het eind van de dag, soms zelfs pas om een uur of 10 toch voor de bijl gaan. persoonlijkheidsstoornissen, ADHD bv zijn aandoeningen waar dat impulsieve een grote invloed kan zijn.

Dan is het fijn om sochtends als je achter je keuze staat een pil te kunnen nemen die er voor zorgt dat je savonds niet in een impulsieve opwelling toch drank gaat halen.

Ik heb (of had) het (ook) met eten, de hele dag gezond eten, en opletten en dan gebeurt er iets vervelends ofzo dan ren ik toch naar de winkel en kom terug met een zak chips en chocola en koeken met als smoes dat dat voor de komende dagen is maar eenmaal thuis gaat het eerste pak open en daarna de chips ook en dan is het toch al verpest voor die dag dus kan ik net zo goed zorgen dat alles op is, zodat ik de volgende dag niet weer ga vreten.
Dat kun je zien als zwak of te weinig wilskracht maar kan dus ook gewoon een 'biologische' oorzaak hebben. Eten kun je niet zonder, drank wel maar ik heb ook vaak genoeg nog net voor sluitingstijd van de avondwinkel met een fles port in mijn handen gestaan

Ik slik zelf nu ritalin voor mijn nog niet zo lang geleden ontdekte ADHD, mijn impulsiviteit is afgenomen en de vreetbuien zijn bijna weg of kan ik nu doorbreken. Ik ben inmiddels 10 kilo kwijt en daar erg blij mee. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat ik in het verleden toen ik wilde stoppen met drinken heel wat misstappen had kunnen voorkomen als ik sochtends een pil had genomen waardoor ik gewoon wist dat ik savonds niet zou kunnen drinken. En dat had me heel wat ellendige dagen na het drinken bespaard. Niks mis met een hulpmiddel als je jezelf op dat terrein niet vertrouwd en het vraagt enorm veel moed om sochtends die pil in te nemen en te weten dat je je daardoor bindt aan een dag zonder alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Tapasje, hoe ga je? Wat was je nou geworden? Raadslid of buurtlid? Ga je het doen of heb je je bedacht? Keep on rocking girl!

Vandaag drink ik niet. Lijkt me wel een strak plan. Niets, maar dan ook niets, is het waard te gaan drinken. Wat er ook voor zaken spelen in mijn leven; met drank gaat het alleen maar slechter worden. En ik weet en heb ondervonden dat er veel in mn leven kan gebeuren en dat ik daarbij NIET hoef te drinken. Het nucheter leven is niet altijd simpel of gemakkelijk maar ja, wie heeft ook ooit beloofd dat het leven gemakkelijk zou zijn? Ieder krijgt z'n deel, ook al lijkt het alsof de één meer te dragen krijgt dan de ander. Ik ga er tegenswoordig maar vanuit dat ik te dragen krijg wat ik aankan. Dan hoef ik me ook niet te wentelen in een slachtofferrol of te zeggen: "dat overkomt MIJ weer".
Het komt zoals het komt en het is zoals het is. Ik kan doen wat Ik kan veranderen en meer niet. Dat ligt niet in mijn macht. Gelukkig maar.
Dank voor het luisteren, ik ga in ACTIE komen. Want of je nou naar de AA gaat of via een andere weg nuchterheid probeert te bereiken; het is een prgramma van ACTIE. Wat je ook doet om je verslaving aan te pakken; ik, jij dient in actie te komen anders blijft alles zoals het is.
Take care allemaal en ik wens ons allen kalmte, moed en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, hier nog een lui zwijntje. Ik zou gaan winkelen, maar ontdekte plots allerlei leuke winkelsites.
Ben inmiddels een winterjas, twee rokjes, wat leuk ondergoed en een fles parfum rijker (nou ja, zodra het bezorgd wordt) en een halve creditcard armer, hihi.

Isa je kan het ook omdraaien: waarom niet? Als iets helpt en het kan geen kwaad, weinig aan te snappen, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, over luiheid en uitstelgedrag gesproken, vanmorgen tijdens mijn eerste ADHD groep was dat dus zo ongeveer de grootste overeenkomst die we hadden. Bij een ander orde kunnen scheppen maar in je eigen leven en huishouden niet weten waar te moeten beginnen. Het was wel boeiend en ook vermoeiend maar ook leerzaam. 8 totaal verschillende mensen (want 3 kwamen niet opdagen) met ook weer een boel overeenkomsten en herkenning... en zoals al van te voren voorspeld, veel mensen die te laat komen en spullen niet bij zich hebben... wat is het dan heerlijk om niet de enige chaoot te zijn!!

Nju maar eens kijken of ik mijn eigen uitstelgedrag kan aanvechten en iets nuttigs gaan doen met die stofzuiger die al een week midden in de huiskamer ligt en waar ik telkens netjes overheen stap (kan hem opzij zetten bv ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam het gaat hier zozo, maar niet slecht! (eigenlijk misschien wel heel erg goed alleen weet ik mijn weg er nog niet altijd in te vinden)
en ja ik ben nu lid van de wijkraad en redelijk bekomen van de schrik ;) Niet meer in paniek en kan het weer overzien.
en zeg nou zelf, als het niet goed gaat kan ik er ook altijd weer mee stoppen toch?

Nog steeds droog natuurlijk!!! AdB sinds 22 juni 2007 en mijn laatste en grootste misstap was in november dat jaar.
Drank is geen optie meer, ik wil het gewoon echt niet meer, want ik weet nog te goed welke ellende het allemaal met zich meebracht
ik ben meer waard dan die ellendige katerdagen waarop ik in de diepste dalen rondwaarde. Dat nooit meer!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitstelgedrag? wat is dat??? :D

Vie, ik weet wel dat ik zo vaak (kan er nu om lachen) iets besteld heb online, meet een drankje op
en dan helemaal verbaasd als er iets wordt afgeleverd haha!

Zo dan tapas, aan de ritalin.. geeft zeker wel rust he?
weet je dat heel veel celebs het gebruiken, puur voor het afvallen..
ik heb weleens gedacht dat ik het heb..
maar ik ben geen persoon die niet stil kan zitten of friemelt
en dat staat in al die tests..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Tapasje, waarom opruimen als je er ook overheen kunt stappen:D
Fijn he, die herkenning. In mijn werk is dat één van mn sterke kanten. Ordenen en structuur aanbrengen, bij mezelf wil dat nogal eens anders zijn:angry::huh::)

Lian, luiheid of uitstelgedrag, beide keren doe ik het niet. En ja, angst voor pijn is de hoofdreden van mn uitstel. Maar ook hier geldt weer dat pijn geestelijke groei mogelijk maakt. Waarmee ik niet een discussie wil starten of je niet kunt groeien zonder pijn, dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken. Maar mn Stap 9 hijgt in mn nek. En de eerste brief die ik wil schrijven is niet zo groot, niet zo belangrijk. Maar ik weet wat er daarna komt. Ik blijf dus niet in het NU. En dan ga ik stapelen en stel uit. Nou ja, weten is één, doen wat anders.

Zoals Haddock zou zeggen:"Net miege, mar dwaan".:devil:B):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...