witte Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Nu we t over missen hebben, weet iemand wanneer theemuts weer op t forum komt???Of moet ik zeggen: mag komen??Heb natuurlijk ff stiekum gekeken he An, maar dat ik gemist werd ging denk ik over een ander. Tenminste volgens mij heb ik hier ook een keer Witje gelezen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Als je daarmee bedoeld dat je taboes wil doorbreken op het forum..........Dan zou mn antwoord nee zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Hoi Albertina Marieke: niks meer van Anjo gehoord, ik hoop geen nieuws goed nieuws.Spud: een taboe is iets waar je gewoon je mond over moet houden en in de 'achterkamer' mag doorbreken.Zo, soepje staat te pruttelen.Een hoop toestanden aan mijn hoofd, maar een pannetje soep geeft toch weer rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 maar algemeen is toch ook het forum???Maar ok die dan buiten beschouwing gelaten dan is mn antwoord jaaaaaaaa.Weg met alle taboes, alhoewel je je dan weer kunt afvragen of het zo leuk is zonder taboes.Dan kunnen we niks meer stiekum voor onszelf doen (daarmee bedoel ik de mensheid op zich) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 taboes zijn er om over te praten, waarom is iets een taboe en is het wel een taboe.wat een raar woord eigenlijk, taboe, taboe taboeeven wiki-en hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 TaboeUit Wikipedia, de vrije encyclopedieEen taboe is iets dat wordt beschouwd als ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken. Het woord taboe is afkomstig uit het Tongaans van Polynesië (tapu of tabu), waar het stond voor een religieus verbod op bepaalde plaatsen, voorwerpen, personen of acties. Het woord komt, conform de klankwetten voor de Polynesische talen, terug als tapu, kahu etc.Het schenden van een taboe in een bepaalde cultuur kan leiden tot reputatieschade, sociale uitsluiting of andere vormen van repercussie. Soms kan het schenden van een taboe leiden tot rechterlijke vervolging. Het eerste gebruik van het woord taboo/taboe in de betekenis van 'niet toegestaan' dateert van voor 1777 toen de Engelse ontdekkingsreiziger James Cook een plaats bezocht die hij 'The Friendly Islands' (de vriendelijke eilanden) noemde (nu Tonga). In een beschrijving van de bewoners legde hij uit dat ze niet mochten gaan zitten om te eten, omdat dit volgens hen "taboe" was: " When any thing is forbidden to be eat, or made use of, they say, that it is taboo."[1] Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 tja dan gaat het er dus om of iets wel een taboe is of nietof dat je er zelf een taboe van maakt terwijl het dat niet istoch??goeiemiddag trouwens!kan vanmiddag mijn draai niet vinden dus kom hier maar even gluren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Spud: ken je die uitdrukking niet 'in de achterkamer'?Achteraf, in het geheim, stiekem. Vandaar de uitdrukking een taboe doorbreken, in de openbaarheid brengen en niet in de 'achter kamer'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Hoi Tapas: volgens mij kunnen er meer mensen hun draai niet vinden. Gewoon even op de plaats af dus.Tenminste ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Heb een mega pan met aardappelen gekookt om stamppotjes te maken voor in de vries. Grote pan met vegi-gehaktballetjes in pittige saus zodat je er geen bal van proeft en biologische spekjes gebakken. 8 liter erwtensoep en bruine bonensoep zit er al in dus ben winterklaar. De dieren hebben een vooraad tot eind 2010 dus mocht ik ziek worden of insneeuwen dan ben ik er klaar voor hahaha.Ja Tina, Hannah had het ook al door maar het ligt niet in mijn aard dit te negeren. Ben nu eenmaal erg gevoelig anders was ik net als jullie niet aan de drank geraakt; omdat we gevoelsmensen zijn. Nou liever dit als een harde tante vind ik voor mezelf. Ga verder met m'n stampjes en strakjes ff janken bij kleine huis dan ben ik weer tiptop hahaha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Spud,je vraag is mij niet geheel duidelijk.Wil je je vraag nader verklaren of zo laten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 hmm thnx voor de uitleg Tapas.Ik vind t wel een leuke vraag SpubVraag me nu ook af: of er een taboe op heerst om in je omgeving te vertellen dat je, bij het niet vinden van je draai op een ADB forum inlogt???Wil niet over jou vraag heen gaan hoor Spud, maar dit kwam zomaar ff bij me op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Spud,je hebt altijd de vrije keuze,echter, waar komt je vraag vandaan?Je vraag komt mij wat verontrustend over, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Die had ik door spud;)hmmm over leven en dood zou ik liever de discussie aangaan zonder verder te oordelen denk ik spudom nog even op jou vraag terug te komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Ik lees ook mee Spuden merk dat ik niet goed weetwat te antwoorden terwijl ik wel die behoefte heb.Het is een zwaar onderwerp en volgensmij een poosje terug heb je het ook ingebracht entoen leek het een beetje een taboe hier te zijn,herinner ik me dat goed?Je kunt er bij thema's een draadje aan wijdendan kunnen de mensen die daar aan toe zijner misschien met je over schrijven.Voor hier met steeds nieuwe mensen lijkthet mij een beetje heftig en het moet hiervoor iedereen veilig zijn lijkt mij.Nou dit is een beetje hoe ik het zie, maar hetroept direkt bij mij nog veel meer op, dusals ik zo verder ga met verven zal ik er nogverder over nadenken. Ben benieuwd naarde andere meningen hierover,gr Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Mee eens Jane...Open je een draadje spud?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Spud,controle over wat er in je leven op je pad komt heeft niemand.Meid en ik weet zeker dat je nog 50 jaar meegaat.Je hebt echter belangrijke beslissingen genomen en die beslissingenkunnen je soms uit balans brengen.Wat niet wegneemt dat ik je dappert vind.Je gaat in een ander land wonen, nou ja een ander land, onze zuiderburen.Het komt goed, met twijfel en al.Nu ga ik echt afsluiten, een zware 1e therapie dag achter de rug.Mijn koppie loopt een beetje over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Ja Spud, open jij de 'achterkamer'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Neee spud, zwijgen is niet wat ze zegt....Een apart draadje aanmaken zodat we daar op verder kunnen. dat zei ze...Wij wachten af Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Spud, als je het van jezelf maar mag voelen.Wat zit je dwars?Voor mij is het geen gevoelig onderwerp, so speak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Dat zijn al 4 mensen die er best wel op door willen gaan spud....maar tis ook ok als je het niet wilt hoor!!Moest wel lachen om je laatste opmerking trouwens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Goedemiddag! Mmmm..ik val op een zwaar moment binnen geloof ik, hè?Graag even laten weten dat alles hier goed gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Ha Trees. Da's fijn om te horen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Hoi Trees,Goed om te lezen dat alles goed met je gaat.Heb je al een tijdje niet meer gezien nl.Het is niet echt een zwaar moment hoor, als het echt zwaar wordt gaan we nl op een apart draadje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Spud, ik zou het wel fijn vinden als je daar een apart draadje over zou openen, Ik vind dat een boeiend onderwerp waarover zeker over gedachten gewisseld mag en kan wordenalleen niet op de dagdraad lijkt mij want dan sneeuwt het onder en roept het teveel op. Op een apart draadje kan men zelf kiezen om met de discussie daarover mee te doen of niet.Verder niks mis met het onderwerp lijkt mij.Ah, draaidraai, kon vanmorgen moeilijk wakker worden, daarna gewerkt en nu de maandagmiddagblues, gewoon moe dus!ik merk zodra er een zonnetje is dat het prima gaat maar zodra het grijs en koud is dan is het even doorbijten.Heb net gekeken naar de persconferentie over het faillissement van de DSB en dat roept toch wel herinneringen op, wij zijn natuurlijk ook nog maar ruim een jaar een faillissement te boven gekomen en ik kan me zo goed voorstellen hoe de werknemers zich voelen bij DSB, wij hebben een doorstart kunnen maken, maar de stress van die tijd was toch wel pittig en komt hierdoor zomaar weer terug. Zou ons project doorgaan of niet, zou de organisatie overgenomen worden of niet, mensen die hun contract kwijtraakten en de onzekerheid of ze door konden werken. Op ons project hebben we ook dingen mee naar huis genomen omdat we niet wilden dat die bij een faillissement verkocht zouden worden.Nou werk ik, als vrijwilliger, bij een sociale non profit instelling maar wat een energie heeft dat allemaal gekost zeg! Eigenlijk nu pas, anderhalf jaar later, begint bij ons de zekerheid weer terug te komen en kan er weer langzaamaan geinvesteerd gaan worden. Ik heb te doen met de werknemers van DSB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden