witte Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 bericht van 10.36 van safie ff lezen Kirky, dan ken je er weer een woord bij;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Suf,wat heeft jou doen denken dat je sociaal kan drinken?wat is jou valkuil dat je er iedere keer weer voor valt?wat wil je in de toekomst met vriendje alcohol?kom op,geen tijd voor verdriet maar probeer het voor jezelf te analyseren, schrijf het op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Witte,geheim van de smid om draadjes naar boven te halen.Zoek het draadje, geef als laatste een onzinnig antwoorden hoppa!!!daar staat het draadje bovenaan er zal uiteraard een andere manier bestaan maar zo doe ik het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Verraad is wat je er van maakt, je gedachtes nemen een loopje met je gevoel.Kan ook niet anders bij zoiets definitiefs.Maar ik denk zeker te weten dat het niet zo is, zeker niet als jullie samen een goed gevoel haddenbij het goeie doel.Gelukkig is Tas virtueel heel dicht bij je...(wij allemaal wel hoor)En af en toe als t teveel wordt op t forum komen, daar is gelukkig altijd wel iemand;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 jaaa Tas zover reikt mijn kennis ook nog hahahaMaar sommige komen dan met een link in hun berichtje en dat is dan net weer een digi nivootje te hoog zeg maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Heb een hekel aan mensen die stelenDit klinkt misschien erg stom,maar ik kom tot ontdekking dat ik gewoon een ordinaire dief ben.Ja,ik moet bekennen dat ik mensen hun vertrouwen en hun geloof in het goede van een ander heb ontstolen.Alleen om mezelf vrij te kletsen en mezelf niet te hoeven verantwoorden over wat ik uitgevreten hadZijn er meer hier die dit zo voelen?Zit nu niet te wachten op een preek en/of goede raadgevingen.Laten we eens praten over het besef wat we uitgevreten hebben.Stom heb ik gedaan,ben ik geweest,hoe ga ik hier mee om?Ben en blijf ik nu wel eerlijk tegen over de bestolenen,of steek ik mijn kop in het zand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 druppeltje,wat een triest karwei, zo helemaal in je eentje.Ik vind het dapper en fantastisch dat je het vooreen goed doel doet.Sterkte meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 ja wittteer is uiteraard altijd baas boven baas!!!gelukkig sta ik op dezelfde digitrede als jij als ik linkjes ga plakken stuur ik iedereen het bos in, maar desbetreffende item is niet te vinden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Suf. vandaag weer een nieuw begin maken. Heb je er trouwens wel eens aan gedacht om ook Refusal te gaan slikken? Daarmee voel je je toch een stuk sterker hoor. Ik ervaar dat wel zo. Nu doe je jezelf toch iedere keer geweld aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Suffie,heel kort maar simpel,de angst voor het stoppen met drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 oeps bako!!dat is nu echt een dillema!ken niet het hele verhaal dus vind ik het moeilijk om echt te reagerenmaar.......als ik iets weer eens heb verkl...dan schaam ik mijzelf te pletter en het liefste steek ik mijn hoofd in het zandmaar soms kom je daar echt niet verder meehet is in ieder geval een punt waarvoor ik zal zorgen dat het niet meer gebeurt maar daar hebben de benadeelde meestal geen boodschap aan.is het een belangrijk iemand voor je?misschien toch met de billen bloot?maar waarom laat je jezelf op het punt komen dat je uberhaupt verkeerde of kwetsende dingen doet?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Lol Tas....( aangepast : het diginivo bedoel ik hier natuurlijk mee)Misschien dat jezelf een voorbeeld kunt geven van je bedoeld Bako.Ik heb er wel een idee bij natuurlijk maar weet niet of dat hetzelfde is.Daarnaast weet ik ook niet of ik het in die zin heb meegemaakt,maar misschien kom ik tot herinneringen als ik ze van andere zieDan laat ik het weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Bako, ik heb wat afgelogen in mijn dranktijd. En ik ben nog steeds vertrouwen aan het terugwinnen.Hoe komt het dat jij dit ineens zo zwaar inziet? Wil je daar iets meer over vertellen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Bako,ik begrijp de vraag niet helemaal,waarschijnlijk bedoel je dat je mensenhebt bedrogen toen je nog dronk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Suf,ik ben het even kwijt maar heb je ondersteuning bij het stoppen of doe je het alleen??ondersteuning in de vorm van een training of de online behandeling kan echt geen kwaad,het geeft je inzicht in je valkuilen en geeft je handvatten hoe hier mee om te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 het gaat niet om mijn verhaal,maar om ons aller verhaalhoe gaan we om met de wetenschap dat we zoveel dingen verkeerd hebben gedaanhoe leven we er meewat kan een nieuw persoon die zich hier aameld er lering uit trekken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotje Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Ik doe het helemaal alleen (met jullie). Zelfs hier thuis weten ze van niets. Bako, ik geloof dat ik je begrijp. Ook ik heb een hekel aan mezelf, maar wat ik zelf heb gedaan.............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotje Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Er is geen rust meer, alleen maar angst dat het uitkomt...... Die vervloekte allcohol, ik zou het nooit gedaan hebben als........., Maar nu, hoe kom ik eruit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 ik weet het niet bakoik heb zoveel gelogen, niet voor te stellen bijna!maar hoe ga je ermee om?eerlijk gezegd weet ik dat niet zo goeddoor al mijn leugens ben ik eigenlijk wel de meeste vriendschappen kwijtik ben dus in de gelukzalige positie dat ik blanco overnieuw mag beginnenmaar nu ben ik zo bang voor leugens dat het liegen me niet echt makkelijk meer afgaatik schiet dus een beetje door in mijn eerlijkheidook lastig, want dat kan best ongeloofwaardig of overrompelend zijn.eigenlijk ben ik bang voor mensen om me heenik verwacht nog steeds dat ik niet wordt geloofddat mensen mij wantrouwen, dat was altijd vanzelfsprekendmmm,moelijk dillema Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotje Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Als ik stop met drinken, ben ik mij heel erg bewust van alles. Drinken helpt mij om het weg te schuiven. Maar als ik wakker word is het er weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 HIer herken ik mezelf helemaal in KirkyBen nu bezig op de weg terug.Niet meer opkroppen en dus daarom geen alcohol mee nodig hebbenMaar soms is het erggggg moeilijk om iets wat een vast patroon is te doorbreken.SuffieVolgens mij heb je stap 1 gedaan. Tegenover jezelf toegeven dat je teveel drinkt.Nu de volgende stap nog, wil je niet in dit kringetje blijven hangen, volgens mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Best moeilijk allemaal he Suffie,Maar gooi nou als eerste de drank die je nog in huis hebt door de gootsteen.Is heeeeel erg moeilijk, weet ik, maar het is weer een eerste stap meis.Daarna weer een beetje tot rust komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Nou Bako, ik heb aanvaard dat ik heel veel verkeerde dingen heb gedaan toen ik dronk, en dat ik zelfs nuchter vast nog wel verkeerde dingen zal doen.Aan het verleden kan ik niets meer veranderen, alleen maar elke dag denken: doe ik het goed voor mezelf en voor anderen?We zijn niet perfect, alleen gewoon maar mensen.En een lief woord of gebaar kan heel veel goed maken.Is er iets gebeurd bij jou dat je er nu zo over in zit?Suffie ga je vandaag weer voor het nuchtere leven? Alleen het forum is misschien wel wat schraal als je er voor staat. Een alcoholprobleem is niet zomaar iets, het is een ziekte waar je hulp bij kan gebruiken.Het lijkt mij erg moeilijk als je omgeving er niets van weet, maar waarschijnlijk heb je wel je eigen redenen om het niet te vertellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotje Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 moeilijk? veel te moeilijk!!! Misschien moet ik wel ........... De wereld draait ook zonder mij toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Kom op Suf, er zijn, en dat weet ik zeker, heel veel mensen die niet zonder jou kunnen.Maar begin nou eerst even met de drank weg te gooien!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden