Spring naar bijdragen

zaterdag 24 oktober 2009

sailor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hallo allemaal,
veilig terug uit les ardennes..... erg genoten.
wel gedronken.
ook genoten
en ook het besef dat het nu weer over is, want dit is mijn moment van 'het sluipt er weer in'.
dus terug naar nul.
spijt? nee , niet.
Ben (nav de berichten van Kate) begonnen in Byron katie, 4 vragen die je leven veranderen.
En ik ben er heel blij mee dat ik hierin gestart ben.
een heel fascinerend boek..

ga zo even wat terug lezen, maar heb me ook voorgenomen om te proberen het forum niet meer zo vaak te bezoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha lieverds, bedankt.

ja ik twijfelde eerst om het onderwerp wel/niet gedronken ter sprake te brengen..
Maar het is een alcoholforum!
Het was wel interessant om mijn eigen gedrag te bestuderen.
En het was ook 2 avonden matig (dat noem ik 2 glazen)
en het is ook goed dat het nu klaar is.

Ik heb ook gekeken naar andere mensen die dronken en het valt me ook op dat het echt vaak een vlucht is.
Bijv een stel aan tafel dat elkaar niets te melden heeft en dan een fles wijn op tafel.
Maar zo ook de vrolijke fietsclub die aan schuift op het terras en dan een pilsje nemen, dat zag er gewoon uit als genieten.
En sommigen van hen laten het erbij.. en anderen slaan door.
En als je nou van jezelf weet waar je van doorslaat ben je steeds dichterbij.

En alle nieuwe mensen heel hartelijk welkom en superknap dat de eerste stap gezet is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik meld maar even dat het nieuwe familielid in elk geval een krachtig stel longen heeft.
Zo'n aparte draad als van Adam, blijkbaar is er behoefte aan maar zelf ga ik liever door op de dagdraad met alle varia waar ik dan weer van hou.
Eerlijk gezegd zie ik niet in wat er nou eigenlijk veranderd is in de ongeveer twee jaar dat ik nu mee schrijf. Er wordt gegeind, gelachen, geweend, getreurd, het gaat van serieus naar complete onzin.
En dan lees ik zo'n bericht van Ziza, die schrijft dat mensen hier hun eenzaamheid zitten te verdrijven? Nou èn? Wat is er mis met je af en toe wat eenzaam voelen? Dat vind ik toch wel weer een hype, dat je alleen meetelt als je een volle agenda hebt en je van meeting naar meeting spoedt.
Ik voel me soms best wel eens eenzaam en dat vind ik helemaal niet vervelend of beschamend.
En verder heb ik gewoon interesse in het reilen en doen van de mensen die ik hier virtueel heb leren kennen.
Kortom, het forum is voor mij precies goed zoals het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kennisje belde net om spulletjes te vragen voor een rommelmakt morgen. Dit bedrag gaat naar een goed doel. Dan is nu het moment gekomen afscheid te nemen van de kleren van mijn overleden man. Doet au, vreselijjk au maar eens sta ik er toch voor dus waarom niet een goed doel? Mocht het zelf bepalen dus natuurlijk gaat de opbrengst naar ALAS waar mijn mishandelde Spaanse hondje vandaan is gekomen. Hoop dat het een grote opbrengst wordt want kleren genoeg en vind het een mooie gedachte. Zal vreselijk huilen en snuffelen in zijn kleren maar het is goed zo want kan het toch niet meenemen als ik wil gaan verhuizen en kan ook niet meer vasthouden wat er niet is. Heb zijn toiletspullen al in de kliko gegooid en jank me nu al suf hahaha. Maar ik ga het wel doen, ik ga zijn spullen inpaken voor een goed doel. De herinneringen draag ik mee in mijn hart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow Druppel das niet niks
Weer een stuk dat je af moet sluiten.
Wel een mooie gedachte dat de opbrengst naar iets toe gaat waar ook een heel goed gevoel bij hebt.
In het woord verwerken zit het werkwoord werken, kun je nagaan dat het niet niks is
Ik wens je veel sterkte bij het weggeven wat zo diep in je hart zit.
Mooi om te lezen dat je de herinneringen met je meeneemt:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Vie we kruisten elkaar.

Nee heb ook geen behoefte aan een apart draadje over diepere dingen, laat maar gaan zoals het loopt.

Ja Ziza ik verdrijf hier soms ook mijn eenzaamheid omdat ik plots weduwe ben geworden en daardoor aan de drank ben gegaan. Vergeet ook niet dat de meeste alcie eenzaam zijn met hun problemen en de dranksituatie te verdoezelen dus weinig sociale contacten. Ga nu de kleren van mijn man inpakken dus ben eenzaam onder de mensen hier want moet het toch zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppie

Een goed idee om nu afscheid te nemen van zijn spulletjes, dan is het met de verhuizing niet dubbelop.
Het leven bestaat toch vaak uit afscheid nemen en weer opnieuw beginnen.
Ik stuur je wat KMW en bedenk maar goed hoe je een ander met die kleren helpt
en dan ook nog inzameld voor het goede doel.

Zo netlekker gewandeld, vanmiddag werken, ga lekker schilderen, jugendstill schilderijtjes voor de winkel, sinterklaas en kerst komen eraan.
Nu douchen en dan hup AKTIE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje wat een mega stap weer. wat een goed doel al niet kan veroorzaken! Misschien was dat ook nodig om deze stap te nemen.
Moet wel pijnlijk zijn want je laat nu weer een stukje van hem gaan, maar hij zit niet in zijn kleren, hij is bij je en zal altijd bij je blijven.
Ik vind je moedig hoor!! en huilen hoort er bij, loslaten en afscheid nemen!

Goedemiddag inmiddels, de stressbuikpijn neemt wat af, ik heb geen spijt van het mailtje wat ik gisteren verstuurd heb ongeacht wat het gevolg er van zal zijn.
Had niet verwacht dat het zo'n enorme ontdekking kon zijn, dat niet alles meestal mijn schuld is. Ook de schaamte dat ik dus schijnbaar al automatisch zo denk.
er is dus weer eens een mega kwartje gevallen en dat ga ik vandaag maar eens vieren door mijn keuken uit te gaan soppen! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee safi
Jij nog niet weg???
Mens wat ben ik (gezond) jaloers op je
Heerlijk om een camper naast de deur te hebben.
Niks mooiers dan met een camper door het land te trekken...

Ik heb je verhaal over je avondje uit met je vriendin gelezen
en wat is dat herkenbaar zeg....
Mooi woord zelfcompassie.
Ik ga m onthouden want das nl net waar het mij soms ook aan
ontbreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het onderwerp thema's staat een onderwerp tics suffie, misschien kun je dat eens gaan lezen.
Als ik niet zo digibeet was dan had ik het even naar boven gehaald voor je, maar nu moet je zelf ff gaan zoeken.
Of misschien wellicht is er iemand die m wel omhoog kan halen
Daar staat nl precies in waarom het niet lukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky hallo, het gaat allemaal wel goed? Zo klink je wel.

Nou Suffie, dat was me dan wat, de ontdekking dat het sociaal drinken niet ging zoals je dacht.
Had je een plan gemaakt, of niet, en hoe ging dat, dat je teveel dronk? Hoeveel teveel naar jouw gevoel?
Als je de tijd 24 uur kon terugdraaien, wat had je dan anders gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve, lieve Suffie, het is ook moeilijk.
Voor mij is nu een tijdelijke oplossing, om elke dag een kwart antabus te slikken.
Dat brengt voor de eerste tijd wat rust, want dan kan je gewoon niet drinken.
Ik heb hier heel erg veel aan, als ik dit niet zou doen, zou ik inderdaad ook al weer heel snel de fout ingaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Vie ben erg sterk en anders val ik maar een keer maar dan heb ik het gehad. Eens kwam ik er toch voor te staan en uitkomen doet het nooit dus waarom nog langer ontwijken? Vind dat goede doel wel fijn want dat geld mag ik zelf overmaken dus weet ik dat het goed terecht komt.

Thanx Witte, komt goed als is het nu ff bleren maar dan heb ik dat ook alvast weer gehad hahaha. Vind die gaten in de kast zo naar dus moet volgende week maar nieuwe kleren bij gaan kopen. Nee is niet echt waar wat ik nu zeg. Het doet pijn gewoon, vreselijk pijn. Heb het gevoel dat ik hem verraad door zijn dingen te dumpen.

Naja nu maar verder inpakken en hopen op een boel geld zodat die arme honden verder kunnen die nog wel leven. Hij was gek op dieren dus ik hoop dat ik er goed aan heb gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...