Spring naar bijdragen

zaterdag 24 oktober 2009


sailor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat ik echt wel veel mis in deze draad

hoe pak je het leven op en deel je de dag weer in zonder alcohol,

want dat vindt ik super moeilijk

ikzelf loop vaak als een kip zonder kop te rennen ,
om maar niet dat gevoel van trek te krijgen,
Vie bv heeft der invulling met de DA gedaan

misschien nog meer suggestie,s ervoor

bij mij zijn die van harte welkom

knuffel van me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meiske,

ik zou graag willen dat daar een pasklaar antwoord op bestaat, maar helaas

er zijn veel mensen die meer zijn gaan werken (of weer)
vrijwilligers werk doen
hobby's weer leuk vinden en dus oppakken
meer aandacht voor huis en haard

ik denk dat het belangrijskte is om weer vrede met jezelf te krijgen
en juist dat is het moeilijkste
maar als je weer vrede met jezelf heb gesloten volgt de rest vanzelf wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, weer even een tijdje nietgeweest op het forum.
Het lukt nog steeds goed om niet te drinken.
Nuchter met het leven omgaan is nog wat lastiger....
De jongen met wie ik nu een tijdje omga blijkt nog gevoelens te hebben voor zijn ex meldde hij mij gisteravond, of meer vannacht, dus dat raakte een gevoelige snaar bij mij en ik weet niet of ik met hem kan blijven omgaan...Hij kan haar dit weekend tegenkomen bij het parachute-springen. En wellicht wil ze met hem praten....maar is nog allemaal niet duidelijk. Ik zou hem maandag weer spreken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske, wat vind je leuk? en vrijwilligerswerk mag met WAO, doe ik ook! wordt alleen maar toegejuicht omdat je dan weer deel gaat nemen aan de maatschappij
dat heet sociale heractivering!

en er zijn overdag ook cursussen die je kunt volgen, zingen, schilderen, noem maar op, vaak flink gesubsidieerd
of misschien iets in je buurt gaan doen maar niet zoals ik dat doe want voor je het weet zit je er tot aan je nek toe in ;)
bij een hardloopclub gaan? en samen trainen voor de halve marathon
maatjesprojecten en bij anderen op bezoek gaan?
deeltijd studie gaan doen via de open universiteit?

echt, tussen werken en thuis zitten is er nog een hele wereld! ga maar eens op ontdekkingsreis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai meiske,
ik ben ook bezig om vrijwilligerswerd te googlen
en vertrouw er gewoon op dat ik wel wat tegen kom, als ik
zelf daar ruimte voor heb.
Nu nog alles te gekompliceerd en hektisch.

En, misschien als mosterd na de maaltijd,
want weer erg laat bijgelezen:

Tas ik denk dat je wat minder negatief mag zijn over
dat liegen, want wat moet er een angst hebben gezeten
dat je leugens nodig had. Als je je niet in het nauw gevoeld had
was er een ander deel van jouw waarheid naar boven gekomen.
En met je stukje over schuldgevoel mis ik ook het deel dat er wel degelijk en positieve kant aan zit
(elk nadeel hep ech z'n voordeel hoor, vraag Cruijf maar), mijn grootste inzicht kwam na verbranding van dochter toen ze 1 was, oh oh wat heb ik me schuldig gevoeld, en nog als ik haar lidteken zie.
Maar toen ik wat milder werd eindelijk, zag ik een lichtpuntje: ik ben er veel alerter op geworden
dat ik alle verantwoordelijkheden neem, waar ik me bewust van ben. En ja er gebeuren nog steeds dingen waarin ik me
tekort voel schieten en fouten maak, en me er schuldig over voel. Het hoort er bij, en ik weet dat er
hele andere theorieen over bestaan, die net zo waar (heid) zijn, maar dit is de mijne dus.

Liegen en alcoholisme horen bij elkaar. Ik ken mensen met andere verslavingen en zie daar precies hetzelfde. Zelfs naaste met werk-verslaving (mag ik niet zeggen, hoezo ontkenning?) en altijd positivo
liegt onbewust wat af, wordt alleen niet herkend; altijd positief houdt voor anderen (zoals ik) in dat de realiteit erg vaak tegenvalt; simpel voorbeeld: ik ben om 18.00 terug dus dan kunnen we eten. Wordt altijd later, is altijd goeie reden voor, deed er al 1/2 uur bij op uit ervaring, maar viel het nog tegen. Ik beschouwde dat als ongeloofwaardig, maar heb nooit de link met liegen gemaakt omdat het zo positief leek. Nu weet ik het niet meer. Misschien ver gezocht hoor. Maar waar je aan verslaafd bent heeft prioriteit en daar zijn anderen de dupe van zolang ze in de energiestroom van die verslaving mee worden gesleurd. Stop zeggen kun je nl ook zeggen tegen de ander zijn/haar verslaving, hoe moeilijk ook. Foei wat een zware kost allemaal, het wordt tijd voor mindfulness, maakt het weer wat simpeler.
En tijd voor gemberthee, lekker
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ben nog bezig met overzetting van oude huisarts naar nieuwe huisarts....
Voordat dossier is opgestuurd en afspraak gemaakt ben ik alweer tijdje verder.

quote:


Originally posted by:
kirky

quote:


Originally posted by:
woman


Maaruh, Kirky, die refusal, die zou ik wel kunnen gebruiken zo rond mn verjaardag, kerst en Oud & Nieuw.....





één bezoekje aan je huisarts en je bent al die dagen voorzien , voorzorg voorkomt zorg .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow dat is fijn :)
Het gaat echt even om die drie gevaarlijke feestjes.
Verjaardag, kerst en oud en nieuw. de rest lukt me wel.
Hoe doen we dat, zal ik ze komen halen ?
Ben zo even weg, ik hoor het wel xx

quote:


Originally posted by:
tasseke

kirk,




het zou al een pracht begin zijn als ik mijn gedachten aan elkaar kan knopen!




Woman,


ik heb ook nog wel wat stripjes voor je over hoor!


bindt ze aan een steen en ik gooi het even over, red ik net die 200 meter
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even iets heel anders. Gisteren heb ik hotstones gekocht, vanavond is mijn dochter proefkonijn en krijgt ze een hotstone massage. Ben benieuwd hoe zij het vindt want ik vind het heerlijk.

Oh ja ik zag in een krantje een aanbieding voor een gitaat incl. stemmer, plectum, tas en lesboek. Maandagochtend 08.30 sta ik voor de deur om er een te scoren. Wil al heel lang een instrument leren spelen en dit valt, qua geluidsoverlast, ook nog mee voor de buren;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coocootje ik lees af en toe maar voel me wat ziek. Misschien een beetje grieperig dus moet ik het wat rustigaan doen maar wat schrijf je een lief berichtje wijfie.
Ja verder merk ik dat ik toch wel erg bang ben om mijn kabouter weer te moeten verzorgen en al die verantwoording te krijgen. Het is vaak toch wel erg moeilijk om er voor iemand te zijn die heel erg vaak negatief is en veel moppert. Ik ben bang dat ik het dadelijk weer niet trek. De berichtjes van Saf. en Tas. hebben mij ook aan het denken gezet. Das het voordeel van het niet te veel achter de p.c. te zitten is dat je kunt nadenken hihihihi
Die hersentjes laten kraken en je zou ze eens moeten horen.
Mensen ik ga eens kijken of er hier in huis nog iets te eten is.
Bol heeft honger.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje!!

heppie honger!!
trek in een turkse pizza??

met 18 pizza's kan ik gerust zeggen dat ik een klein overschotje heb :D
moet ik er wel eerlijk bij vertellen dat menig turk mijn pizza iets te gekruid vindt!
maar ooohhhh, zo lekker
de knoflooksaus loopt nog mijn speekselklieren te stimuleren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow dat kan heel snel hoor Woman, maandag bellen met oude huisarts om dossier op te halen, dag later zelf je dossier ophalen en meenemen naar je nieuwe huisarts waar je dan al een afspraak mee gemaakt hebt.
Als je iets wilt dan kan het ook snel. Het enige kan zijn dat je het eerste consult zelf moet betalen, iets van 26 euro en dat is ook weer te overleven en krijg je later weer terug van je verzekering.
zo heb ik het gedaan.

ik zou zo graag accordeon willen leren spelen, wie weet ga ik dat nog eens doen als ik me ooit nog eens verveel
of een cursus edelsmeden, lijkt me ook best gaaf!

maar voorlopig heb ik het zonder baan nog veel te druk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn lavastenen Coco, die leg je in warm water tot ze lekker warm zijn. Daarmee masseer je eerst de rug en vervolgens leg je ze op bepaalde plaatsen op je ruggewervel, hand- en voetholtes. Doekje erover en de warmte zijn werk laten doen. Is heerlijk ontspannend en goed voor de stimulatie van de huid waardoor afvalstoffen beter worden afgevoerd.

Haha ja toen ik dronk kon ik ook bijna alles.. not. Lijkt me een leuke manier van vrijetijdsbesteding. Ga het samen met mijn dochter leren, dus volgend jaar tijdens het kamperen zit ik rond het kampvuur liedjes te zingen. Denk dat we dan ineens een héééle ruime kampeerplek krijgen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!
Ik blijf erg schoorvoetend hoor, om hier te schrijven. Het doet me denken aan de tijd dat ik in Engeland zat en dagelijks verplicht naar de AA-bijeenkomsten moest. Dan moesten we beginnen met " Hallo mijn naam is....en ik ben verslaafd aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook niet aan mijn man verteld dat ik me heb aangemeld en klik het forum snel weg als hij in de buurt komt. Het is toch de eerste stap van toegeven dat ik een probleem heb.
trouwens, toen ik in Engeland zat wist ik dat eigenlijk ook al wel: men vroeg mij daar of ik thuis weer gewoon zou gaan drinken (daar dronk ik natuurlijk een maand niet) en ik zei dan lachend 'ja'. Mijn smoes was dat ik daar niet zat voor de alcoholverslaving maar voor iets anders. Diep van binnen vond ik het een doodeng idee dat ik nooit meer zou mogen drinken! Nooit meer is erg lang namelijk!

Ik weet inmiddels dat het niet zo veel uitmaakt waar je aan verslaafd bent: drank, drugs, eten, shoppen, gokken, mannen (of vrouwen natuurlijk)...het is allemaal hetzelfde liedje.

Ik wil eerst maar eens proberen of ik kan minderen. Het is nu kwart voor 5, op een zaterdag en ik heb nog niet gedronken.
Overigens heb ik vorig jaar een maand niet gedronken. Een vriendin had zich voorgenomen dat een maand vol te houden en ik was benieuwd hoe dat zou zijn, een maand niet drinken in mijn eigen omgeving. Dat vond ik eigenlijk geen enkel punt. Ik voelde me 'verheven boven iedereen' omdat ik zo ontzettend goed bezig was....waarschijnlijk had het feit dat ik het maar 1 maand hoefde vol te houden daar alles mee te maken. Ik kán er namelijk wel buiten, het is niet zo dat ik niet functioneer, maar ik vind het ontzettend lekker om te drinken en als ik eenmaal begin...
ik drink ook nooit meer dan 2 glazen als ik moet rijden.

Maar goed, op het 'even voorstellen' deel sprak iemand al over mijn smoezenboek...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve dame Welkom

Vraagje waarom mag je man niet weten dat je hier op het forum zit???????
openheid is toch het aller belangrijkste dunk me
zeker tegenover elkaar
dan hoef jij je smoezen boek niet meer te gebruiken
en he tis toch ondoenlijk om aan dit forum mee te doen als jij je niet lekker voeld ten opzichte van je man,

Het is zeer zeker geen schande dat je hier bent
maar vind je nu wel dapper hoor da tje de stap naar hier hebt gemaakt

knuffel van me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...