Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 oktober 2009


Gast Loen

Aanbevolen berichten

Beste Bolletje,
Ik doe mijn best er voor mijn zus te zijn. En echt het valt niet mee. Mijn vrienden vinden dat ik over de top ga. Naast mijn zus heb ik ook nog een verstandelijk beperkte schoonzus en een minder valide tante. Ik zorg voor alle 3....
Dit is ook een van de oorzaken waardoor ik zo veel ben ga drinken. Ik kan het leed van mijn zus niet dragen. Als ik drink voel ik die pijn niet. Het klinkt als een slap excuus.
Zaterdag was ik met mijn zus bij de SEH in DenHaag. Ze is daar gezien door internist, longarts en neuroloog. Ik woon in Rotterdam dus het kost nog al wat reistijd. Vandaar de volgende acties.
De artsen zeiden dat mijn zus hyperventilatie en paniekaanvallen had. Dus zoiets van eigen schuld, dikke bult.
Ze werd dus weer naar huis gestuurd. Zij moest de portiektrap opklimmen en dat lukte haar niet. Boven aan de trap had zij paarse lippen en het kwijl liep uit haar mond. Met de idee dat zij dit zichzelf aandeed gaf ik haar een grote mond. Vandaag had ik haar 15 minuten achter elkaar gebeld. Zij nam de telefoon niet op. Ik in paniek de politie gebeld die naar haar huis zou gaan. Ook de huisarts gebeld voor een consult aan huis. Zij zei dat ik 112 moest bellen. Zo gedaan. Daar kreeg ik een grote bek van de centralist dat ik 112 niet mocht bellen en dat zij voor de klachten van mijn zus geen ambulance wilde laten uitrukken. Zij zouden een motorambulance sturen. Die motormuis kwam na 15 minuten aan bij mijn zus en ontdekte dat haar saturatie maar 70% was.
Hij heeft de ambulance opgeroepen en de brandweer. Mijn zus heeft nl een gewicht van 160 kg. En het ambulancepersoneel mag en kan dit niet dragen. Mijn zus is dus via de achterkant van haar huis met een soort bakkie van de brandweer haar huis uitgehaald. Het was echt mensonterend. De afschuwelijke buren stonden foto's van het fenomeen te maken....................
In het ziekenhuis kwamen zij er uiteindelijk achter dat mijn zus een longembolie heeft en dat haar nieren niet goed werken.
Ik heb de dienstdoende arts gewezen op het falen van de artsen die mijn zus in het weekeinde hadden gezien. Ik zei hem dat ik mijn zus dus een grote mond had gegeven omdat ik dacht dat zij zich "aanstelde". Natuurlijk geen spijtbetuiging van de arts over zijn collegae.
Ik heb mijn zus wel mijn excuses aangeboden.
Zij is nu in het ziekenhuis en krijgt, hoop ik, de juiste behandeling.
Straks moet ik een heleboel dingen voor haar regelen en ook bij haar op bezoek gaan......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 327
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste Bolletje,
Ik doe mijn best er voor mijn zus te zijn. En echt het valt niet mee. Mijn vrienden vinden dat ik over de top ga. Naast mijn zus heb ik ook nog een verstandelijk beperkte schoonzus en een minder valide tante. Ik zorg voor alle 3....
Dit is ook een van de oorzaken waardoor ik zo veel ben ga drinken. Ik kan het leed van mijn zus niet dragen. Als ik drink voel ik die pijn niet. Het klinkt als een slap excuus.
Zaterdag was ik met mijn zus bij de SEH in DenHaag. Ze is daar gezien door internist, longarts en neuroloog. Ik woon in Rotterdam dus het kost nog al wat reistijd. Vandaar de volgende acties.
De artsen zeiden dat mijn zus hyperventilatie en paniekaanvallen had. Dus zoiets van eigen schuld, dikke bult.
Ze werd dus weer naar huis gestuurd. Zij moest de portiektrap opklimmen en dat lukte haar niet. Boven aan de trap had zij paarse lippen en het kwijl liep uit haar mond. Met de idee dat zij dit zichzelf aandeed gaf ik haar een grote mond. Vandaag had ik haar 15 minuten achter elkaar gebeld. Zij nam de telefoon niet op. Ik in paniek de politie gebeld die naar haar huis zou gaan. Ook de huisarts gebeld voor een consult aan huis. Zij zei dat ik 112 moest bellen. Zo gedaan. Daar kreeg ik een grote bek van de centralist dat ik 112 niet mocht bellen en dat zij voor de klachten van mijn zus geen ambulance wilde laten uitrukken. Zij zouden een motorambulance sturen. Die motormuis kwam na 15 minuten aan bij mijn zus en ontdekte dat haar saturatie maar 70% was.
Hij heeft de ambulance opgeroepen en de brandweer. Mijn zus heeft nl een gewicht van 160 kg. En het ambulancepersoneel mag en kan dit niet dragen. Mijn zus is dus via de achterkant van haar huis met een soort bakkie van de brandweer haar huis uitgehaald. Het was echt mensonterend. De afschuwelijke buren stonden foto's van het fenomeen te maken....................
In het ziekenhuis kwamen zij er uiteindelijk achter dat mijn zus een longembolie heeft en dat haar nieren niet goed werken.
Ik heb de dienstdoende arts gewezen op het falen van de artsen die mijn zus in het weekeinde hadden gezien. Ik zei hem dat ik mijn zus dus een grote mond had gegeven omdat ik dacht dat zij zich "aanstelde". Natuurlijk geen spijtbetuiging van de arts over zijn collegae.
Ik heb mijn zus wel mijn excuses aangeboden.
Zij is nu in het ziekenhuis en krijgt, hoop ik, de juiste behandeling.
Straks moet ik een heleboel dingen voor haar regelen en ook bij haar op bezoek gaan......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Syl. wat een rotverhaal zeg. Ik zou me kunnen voorstellen dat je nu misschien met schuldgevoelens zit. Drie mensen waar jij voor moet zorgen? Dat is veeeeelste zwaar voor je meid, dat trek je niet. Heb je ook thuiszorg? Weet je trouwens dat er ook forums voor mantelzorgers zijn?
Ik zit n.l. ook bij Mezzo. Ook daar kunnen ze je helpen bij vragen op gebied van zorg overdragen. Ook daar kun je je verhaal kwijt. Ik heb er altijd, en nu ook van dit forum, heel veel steun aan. Misschien zou je eens kunnen kijken? Je zou het mantelzorggedeelte daar kunnen plaatsen en hier het forum kunnen gebruiken voor je alcoholprobleem?
Ik hoop niet dat, nu ik het andere forum aangeraden heb, mensen tegen me in het harnas jaag maar het is met de beste bedoelingen hoor.
Syl ik hoop echt dat je eens op dat mantelzorgforum gaat kijken. Mocht het je niet lukken dan geef maar een seintje en doen we het met z'n tweeën.
Ik kan me goed voorstellen dat alcohol je toch een houvast geeft ook al is het niet de oplossing. Ik weet hoe moeilijk het is om iemand anders te verzorgen. Dat is gewoon erg zwaar. Hier deze zijn voor jou lieverd:moon::present: en heel veel:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:Lieve Houtje,

Hartelijk dank voor je ondersteunende woorden.
Wellicht heb je gezien dat ik problemen heb met mijn computer. Eerst kon ik geen antwoord aan jou geven en daarna is mijn verhaal wel 80x op de site verschenen.
Ik ga er vanuit dat het mij ook gaat lukken . Als ik lees hoe jullie het allemaal redden met dit zelfde probleem.
Ik ga nu ff proberen te slapen en ik wens jullie allemaal een hele goede dag.
liefs,
sylvie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sylvie erg triest dit verhaal en een zware rugzak voor je. Lijkt me moeilijk om in deze situatie niet te gaan drinken maar hoop echt dat jij je koppie helder kan houden.

Nee Sandra de muisjes kunnen niet bij mijn eten omdat ik het altijd opgeborgen heb. Wel zitten ze graag tussen het openhaardhout of liever nog op mijn buro. Soms zit er eentje pal naast me en verbaas me dat dat ik het zie want toen ik nog dronk had ik dat nooit hahaha. Meestal zie je beestjes als je gedronken hebt maar zie ze nu dus pas. Voedsel goed opbergen dan verdwijnt hij vanzelf weer of ff de deur open en een stukje kaas naar buiten gooien. Meest diervriendelijke wat ik kan bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bolletje,

Dank voor je begrip en lieve woorden. Ook ga ik kijken naar de site die je geoppert hebt.Jij kent dus deze problematiek ook ....pffffffffffff
Natuurlijk vind ik het een heel goed advies en ik kan niet begrijpen dat er iemand is die jou hierover op de vingers tikt. Je bent een meedenker dus dat miet gehonoreerd worden.
Ik ga nu echt ff een tukkie doen.
Dank je wel en tot spoedig lees
dikke kisssssssssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello jane4,

dank je voor je aandacht en dat je ook zo'n tijd terug hebt gelezen.
Ik vind het heel erg voor mijn zus. nEn het klopt het is moeilijk om te aanschouwen als zij het zo moeilijk heeft.
Ik heb nog geen rust gekregen. Ik ben al bijna de hele nacht wakker doordat ik mijn zus niet uit mijn hoofd kan zetten.
Hoewel ik heb wel 1 1/2 uurtje geslapen, maar dat is te weinig. Ik hoop dat ik nog ff een tukkie kan doen voordat ik weer in de touwen ga hangen.

kissssssssss,
sylvie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

een goeie morgen, het is al bijna middag!!
vandaag weer een droge dag toegewenst voor iedereen..
gisteren is het bij mij weer gelukt, ik heb nu ook terug een hulpverlener, dat help mij prima samen met dit forum.
straks ga ik eens flink stappen in de natuur want het is hier prima weer.

deze namiddag kom ik dan nog eens piepen want rond 16u is mijn uurtje dat de duivel op mijn schouder komt zitten en ik wil hem weer wegjagen.

groetjes
h.h.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 koolmeesjes, 2 pimpelmeesjes en een roodborstje in de tuin. Het zonnetje schijnt waterig over de mooi gekleurde bladeren van de bomen. Beestenspul ligt lekker warm en veilig in hun mandjes. Diepvries is goed gevuld en het ruikt heerlijk naar koffie hier. Dan mag ik eigenlijk niet klagen maar dankbaar zijn en toch nog durf ik te klagen over wat ik allemaal moet missen maar ondertussen zie ik amper wat ik wel heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Syl probeer hoe moeilijk ook, jezelf af te vragen of het enig zin heeft om te prakizeren. Als het lukt hoor want dat is heel moeilijk. Kun je proberen iets fijns of leuks uit je verleden op te roepen en daar aan te denken?
Maar al lig je maar dan rust je lichamelijk toch een beetje uit. Het is erg duidelijk dat je te veel alleen zit met al je zorgen over de drie mensen die je helpt. Hopelijk komen er betere tijden voor je meid. Tijden waarin je het gevoel hebt er niet alleen voor te staan. Hebben die mensen ook thuiszorg? Kun je niet eens met je huisarts gaan praten en die er meer bij betrekken? Of kijken of het maatsch. werk iets voor je kan betekenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,

Ik ga niet in THERAPIE hoor.
Ik ga een cursus doen, waarbij ik handvaten krijg aangereikt, da's heel wat anders.

Mijn zoon is (teveel) op gamen gericht, en ik ben degene die dat moet aansturen.
We hebben vaste game-tijden, net als jij. Maar ook op vrije dagen en in vakanties,
heb ik vaste game-tijden omdat ik vind dat ze dan ook wat anders moeten doen.

Alleen de vraag is hoe houd je het gezellig zonder steeds ruzie over die tijden te hebben?
Zoon móet trouwens voor school (al het huiswerk, de planningen van het huiswerk,
de proefwerken en sommige lessen staan zelfs integraal op internet) over een pc beschikken.
Dus je kunt niet zomaar de pc afpakken.
Daarnaast heeft hij voor het gamen een Xbox.

Nou, om die Xbox gaat het dus.
Ik wil graag leren op een positieve manier met Zoon contact te hebben, het is nogal
een éénling.
Zodat hij ook leert dat er náást huiswerk en gamen nog veel meer gezellige
dingen te doen zijn.

Ik weet het, het klinkt simpel en logisch. Maar soms is de praktijk weerbarstig.
(haha, zoals wel met meer dingen zal ik maar zeggen). Da's het leven.
Dat vereist een andere instelling dan de "achter de broek zitten methode" die ik, eerlijk
is eerlijk, nu vaak hanteer, omdat ik me zorgen maak over zijn cijfers.

Ik word ook gedwongen (het is weer net als bij de AA) mijn eigen gedrag te onderzoeken
en te kijken hoe ik het anders, leuker, positiever, aan kan pakken.
Zoon is niet het tiepje van een kopje thee na school met een mariakaakje en een babbeltje.

Dus ga ik zoeken naar ándere momenten om op een positieve manier het contact met hem
te versterken.

Snappie?

*p.s. zoals je zelf zegt is het een grote bron van ruzie die computertijden. Ik heb Zoon nu
een máánd Xbox verbod gegeven en hij mag weer Xboxen op bepaalde voorwaarden.
Het gaat een stúk beter. Ik geef hem daar ook complimenten voor. Dat voelt goed!

p.s. 2 je zou kunnen zeggen: Hout, doe dat in een pb, maar dat doe ik NIET, omdat het
misschien voor meer mensen leerzaam is. Als de moderator dat wel vindt, hoor ik t wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje Naarmate hij meer gamed vereenzaamt hij nog meer. Rede, omdat hij zich dan terug kan trekken en vluchten in een wereld waarin hij de hoofdrol speelt. Meestal zijn het oorloggames waar de jongeren van houden. Hij is daar iemand terwijl hij in het dagenlijks leven een terug getrokken bestaan leidt dat verergert wordt door de games die hij speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje
tjonge ik heb met alle aandacht je verhaal gelezen

toen ik vroeger de puberkids iets verbood liepen ze gewoon van huis weg
en vouila ,
werden ze opgevangen door het JAC wat toen de naam was voor jongeren opvang, en daar kregen ze altijd gelijk , en of wij als ouders dan maar wilden betalen aan een kamer, ja daag dat hebben wij nooit gedaan ,
ze konden thuis komen en de regels van het huis naleven,
maar later hebben ze wel geleerd dat er overal regels zijn , dus niet alleen bij hun thuis
was ook geen goede zaak toen, maar ja doen we niks meer aan

Dus ik zit met stomme verbazing te lezen dat het nu anders geregeld is,

pff voel me nu wel erg oud hoor;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,
Wat zijn er toch veel mensen die het moeilijk hebben he.
En wat vind ik het fijn dat we er op dit forum zo voor elkaar zijn.
Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen, The met haar vader, waar ze zoveel van houdt. Ik hield ook verschrikkelijk veel van mijn (pleeg)vader en snap de angst voor verliezen.
Dar, mooi openingsverhaal en jij ook sterkte met je eigen verhaal.
Ik ben bang dat ik mensen oversla maar ik denk aan jullie allemaal hoor, echt!
Liefs Emmaroos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Ik weet nog steeds niet of ik volgend bericht hier kan plaatsen, zomaar binnenvallen in een zo'n levendige uitwisseling van dagelijkse ervaringen zonder daar aan deel te nemen (zit nu op mijn werk, maar kan net even tussendoor), maar waar moet het dan? Het volgende is het geval: ik worstel nog steeds met het stellen van een doel voor mijn behandeling bij ADB. Ik heb nu het volgende bedacht: ik drink één dag per week niet, om te beginnen en dit doel dan per week bij te stellen, aan te scherpen en te kijken wat er gebeurt op de andere dagen (leidt dat bv tot bingedrinking..). Ik zal vandaag de reactie van mijn begeleidster hierop lezen. Overigens een zeer prettige en adequate begeleidster. Het lijkt een bescheiden doel, maar voor mij is dat al een hele opgave. Sinds de laatste keer dat ik weer ben gaan drinken, 5 augustus dit jaar, drink ik nl elke dag (en teveel)! Uiteindelijk wil ik, geleidelijk naar stoppen, maar ben daar bang voor sinds de laatste stopervaring (werd depressie, sliep heel slecht, snel geirriteerd etc.en het enige positieve effect was wat meer eigenwaarde, omdat ik het vol kon houden(stoer). Mijn vraag is nu deze en die richt ik bij voorkeur op lotgenoten die net als ik al heeeel lang drinken of gedronken hebben (> 30 jaar) en die volledig gestopt zijn: wanneer merk je de positieve effecten van het stoppen? Te denken valt aan verbeterde cognities (geheugen, concentratie...), verbeterd gevoel (dus geen depressie ) etc. Of komt dit na zo'n lange tijd drinken helemaal niet meer terug, maar stopt de achteruitgang of wordt het juist erger, zoals in mijn geval (ik vergat meer dan wanneer ik dronk, mede ook door de depri natuurlijk). Ik wil geen anti dep.pillen slikken, want ik weet wat dat kan uitwerken. Als er vooruitgang is na stoppen wanneer komt dat dan? Na 4 maanden was er bij mij nog geen enkele vooruitgang, cognitief en gevoelsmatig gezien. Hoe lang duurt het dan, 6 maanden, een jaar?
Ik ben bang om volledig te stoppen, mede gezien door de laatste ervaringen. Je kunt het vergelijken met de oude gevange uit de film The Shawshank Redemption met Morgan Freeman in de hoofdrol. Die oude gevangene (is niet Morgan) wordt na vele jaren gevangenisstraf, feitelijk zat hij bijna zijn hele leven in de bak, vrijgelaten en die man wil dat helemaal niet. Eenmaal buiten kan hij het leven niet meer aan, mist de structuur en de bescherming van het gevangenisleven en hangt zich na een paar dagen op. Als ik straks bevrijd ben van de drank, wat gebeurt er dan na zoveel jaren 'gevangen' te hebben gezeten?
Ik stop nu want dit wordt veel te lang!
En Dar, wat te doen als het potloodje een stompje is geworden en een nieuw potloodje er niet meer in zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...