Spring naar bijdragen

Donderdag, 29 oktober 2009

Suffertje

Aanbevolen berichten

Suffie, ter bezinning eens bij tips&adviezen kijken? En voor directe handeling de zooi wegkiepen (als je momenteel drinkt)?

Ik laat de onrust aan me voorbij gaan...tis immers virtuele onrust, kan er niet zoveel mee. Wel wil ik alle mensen die zich werkelijk betroffen voelen sterkte wensen en de indirect betrokkenen vragen pas op de plaats te maken. Géén discussiepunt...punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Hier gaat alles naar wens. Lees dagelijks mee maar soms geen behoefte om te schrijven.

Suffie als er sprake is van regelmatig alcoholgebruik dan denk ik niet dat er sprake is van uitglijders maar dan drink je gewoon. Je drinkgedrag heb je kennelijk niet gewijzigd. Ik beproef dat je wel wil stoppen maar ondertussen blijft drinken.

Misschien een tip om je drankgedrag in kaart te brengen en te kijken wat je daaraan kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suffie,

Ik heb al eerder gezegd, maar ik ben het geheel met vorige schrijvers ééns.
Neem een andere naam !

Ten tweede: maak een plan:
dan en dan stop ik dan kán ik het en dóe ik het.
Stoppen doe je per dag.
In het begin per úúr.

Als je inspiratie zoekt, kijk dan eens bij Tactus op de begin site naar het forumboek,
dat kun je daar on-line lezen en geeft misschien ook inspiratie.

Beloon jezelf. Na een dag, na een week, na ..... enz.
Reken uit hoeveel je bespaart en koop daar iets moois/leuks van.

Zoek afleiding als je niet werkt, en ga iets DOEN. In de bieb liggen
allerlei aanknopingspunten bv. een Teleac cursus, een taal leren,
met een fris hoofd gaat het zoveel beter.

Begrijp ik dat je de internetbehandeling van ADB doet?

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Suffie,

Nog even dit. Drank doet iets met je, anders deed je het niet, toch.
Ga eens goed bij jezelf na, wat de meerwaarde is.

Blijkbaar verrrijkt het je leven niet, anders was hier geen hulproep.
Probeer eens goed tot je door te laten dringen, dat het niets toevoegt.
De illusie drank trekt aan het langste eind en jij eindigt als de grote verliezer.

Op de lange termijn is er slechts chaos!

En... zoek alternatieven doe alles wat je leuk vindt, behalve drinken.

Zoiets zal het zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessante discussie over medicatie gisterenavond. Ik vind je omschrijving/beleving kracht uitstralen Tas....complimenten! Ik wens je toe, dat het middel blijvend bij je past!

Het is voor mij een grote stap, sta pas aan het begin. Heb wel volledig vertrouwen in mijn psychiater. Ik vind haar zeer bij de les want ik merk dat ze mijn dossier goed gelezen heeft. Er is in gesprek werkelijk contact...goh, laat haar zelfs toe mij te corrigeren als ik te snel van stapel loop. Bingo, daar zit 'm nou juist de kneep! Tsja, laat me nu eenmaal niet zo snel beïnvloeden want ik moet immers helder gaan ondervinden wat het met MIJ doet alvorens conclussies te trekken. Moet het vooral de tijd geven...iets wat in mijn beleving wel erg moeilijk is :D:o;)
Eigengereid persoontje op zijn minst....:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Praktischwijs zou eigenlijk één woord mogen zijn, indien daadwerkelijk gepraktiseerd. Heeft meer inhoud dan eigenwijs alhoewel eigen-wijs dan weer wel de lading kan dekken. Pffff....tis nog te vroeg voor diepe bespiegelingen...
Ga het vandaag heel rustig aan doen, ben benieuwd of het de eigenwijze in mij lukt :angry::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Kaia van harte gefeliciteerd. :present: :present: :present:

Nee hoor Tina ik blijf niet weg. De meesten van jullie en Tactive hebben me weer opgepept en het is weer een nieuwe dag dus er weer tegenaan. Probeer altijd bij te lezen en dan de pb-tjes te beantwoorden voordat ik hier kom. Zodoende ben ik langer ingelogd voordat ik iets zeg hahaha.

Zit me suf te peikeren wat ik mijn hulp strakjes moet laten doen. Krijg haar 3 uur in de week waarvan ze 2 uur heeft voor het gewone werk en 1 uur heeft voor wat extra. Ze werkt zo hard dat ik niet goed meer weet wat ze extra moet doen want die dingen hoeven niet elke maand. Wat een luxe probleem hahaha Naja ben er wel heel erg blij mee want hoor heel veel andere verhalen over de thuishulpen dus dit mag ook wel eens gezegt worden al heeft het niets met alco te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Freddy,ik word er hopeloos beroerd van, dat weet ik van vroeger.
Ook weet ik dat men daar doorheen moet.

Ik somatiseer nogal, alles wat er aan bijwerkingen staat
komt op mijn weg.

Maar bedankt voor de tip. Als ik de weg kwijtraak, ga ik het zeker doen.

Ben je de weg dan niet kwijt Soothe! Zekers, maar het kan erger. :)

Nu naar de kapper. Beetje skinhead aanmeten.B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jane het is idd een grote zorg minder al deed ik het liever zelf. Maja kan niet alles hebben dus toch fijn geholpen. Onderschat het niet want de eigen bijdrage is niet misselijk dus kan me voorstellen dat mensen dan eerder klagen want je wordt wel in je knip gepakt als je niet kan veel doen. Zelfs mensen met enkel een AOW-tje moeten een eigen bijdrage betalen en dat is niet mis op zo'n kleine uitkering. Gelukkig kan ik het betalen maar daarom is ook mijn eigen bijdrage hoger dus netto schiet je er geen fluit mee op als dat je geholpen bent hahaha.

En nu ga ik achter mijn scootmobiel aan want ben het helemaal zat. Op 20 maart aangevraagd maar ben echt nog (niet) een onmondig kind. Of wachten ze dat ik het ga worden. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...