Gast Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 nog even ter aanvullingals ik nu een belofte niet kan waarmakenzal ik dat aan degene zo goed mogelijk uitleggen waarom ik dat niet kan.Ik vind dat ieder mens altijd terug magkomen op beloftes en op woorden als daareen goed excuus of uitleg tegenover staat. Why not? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Wat mij opvalt is dat wij allemaal goede adviezen en tips voor elkaar hebben. Maar wat doe ik er zelf mee. Ik kan heel goed aan anderen vertellen hoet het zou moeten, maar eigenlijk zijn heel veel problemen zo herkenbaar. Het daadwerkelijk in de praktijk brengen van de (zeker echt gemeende) goed bedoelde raadgevingen is toch wel wat lastiger als het om mezelf gaat. Vreemd...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Isa:je kunt pas verder gaan als je jezelf hebt vergeven.en daarom moet je jezelf vergeven..ik denk ook vaak terug aan acties die ik heb uitgehaaldmaar denk dan ook: goddank, dat gebeurt me niet nog een keer.en ach joh, vaak vind je het zelf nog veel erger wat je gedaan hebt..ik heb ook weleens gedacht als iemand me op een bepaalde manier aankeek:oo hij denkt nu: etc etcbleek totaal niet waar te zijn.byron katie is echt een tip als je in de bieb bent.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Isa ik denk omdat het verleden nog erg zwaar voor je weegt, het hangt op je rug als een zware vuilniszak, die je nog niet kunt legen. En dat doet pijn. Je voelt je schuldig maar heb je ook daadwerkelijk schuld aan die tijd? Heb je er toen bewust voor gekozen om die dingen te doen? Als dat niet het geval is, kun je dan nog wel praten over schuld? Of heb je dingen verkeerd gedaan. Je schuldig voelen heeft geen nut en verlamt. Brengt je niet verder en je blijft er mee zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 suffievind ik helemaal niet vreemd deze gedachteals ik een ander advies geeft staat dat even buiten mij,kijk maar onderaan mijn bericht: Inzicht zonder handeling brengt geen veranderingen dan zeg ik altijd, en nu moet ik dat zelf nog even in de praktijk brengen:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Nou ik heb om een nieuwe naam gevraagd. Als het goed is wordt ik Lotje (onderdeel van "van lotje getikt" grapje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Isa een vraagje. Voel je je verdrietig meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Suffie Lotje .......hahaha Lotje wat zeg je nu weer LOL"Leentje leerde Lotje lopenlangs de lange Lindenlaan,maar toen Lotje niet wilde lopenliet Leentje Lotje staan".naar mens die Leentje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Suf ik heb een hondje gehad die ook Lotje heette. Dat was me toch een scheetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Is:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Bolletje, zijn wij dat eigenlijk niet allemaal? Zouden we anders zo ver afgegleden zijn. En, doordat we zover gekomen zijn, kan het toch niet anders dan dat je een verdrietig mens bent geworden. Ik ben soms zo jaloers op mensen die zo onbevangen in het leven staan. Voorbeeld. Ik heb door mijn miserabele lichamelijke toestand een huishoudelijke hulp. Zij is 50 jaar. Ze heeft een leuk gezin en altijd een heel vrolijk humeur. Een goudeerlijk mens die heel erg gelukkig is. Zij kan echt genieten van het leven. Ik daarentegen, goede baan (gehad), goed salaris, en een enorme rugzak met ellende. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 wanneer weet ik eigenlijk of ik Lotje ben geworden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 isaik ben er ook de hele dag mee bezigmet het nieuwe alcoholloze bestaanen iedere dag komen er herinneringenwaar ik niet trots op ben...heel veel spijt....ik laat het over me heen komenik huil, ik droom, ik schop (in gedachten)en ga dan door naar de volgende daghoop het eens achter me te kunnen laten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Nou de Bolle gaat eens ff een gezellig kaarsje aan steken voor op de tafel. Jongens jongens ik kan weer naar buiten kijken. Wat is het hier schoon zeg. pppffftt. Nou nog zo houden. Dat is bij mij altijd een groot probleem. Als ik achter eindelijk na veel zweetdruppels, klaar ben kan ik voor weer opnieuw beginnen. Maar ja het houd me van de alco. af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Lotjealvast wennen;)eigenlijk een hele mooie naam 'Lot'-jeje neemt je eigen lot nu in handenPrachtige naam! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Suf wanneer je dat weet? Als je getikt bent (grapje hoor) Je kunt bij je pers. gegevens toch een andere naam op geven? Dan zal je dat wel zo gauw mogelijk horen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Co ik denk inderdaad dat dat de goeie manier is. Zo verwerk je de dingen. Er stil bij blijven staan, kwaad worden, huilen, maar vooral je bewust worden van de gevoelens die bij die herinnering komen.Dan ben je bezig met een verwerkingsproces. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Welkom Lotje, weer terug op dit forum,je bent nu met de eerste atsp begonnengefeliciteerd, dit was een helpende aktiena helpende gedachten.Je luistert dus naar de dingen van anderen enhandelt ernaar wanneer dit je aanspreekt.Hetzelfde kun je nu ook in praktijk brengen met de volgendestappen.Wat is het volgende wat je aanspreekt en wat ervan kun je in aktie omzetten?Elke stap is er een Lot, hoe klein die soms ook lijkt,Volgens mij voel je je al een beetje een ander mens wordenB)Jane:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Beste Isa, als ik de laatste 10 drinkjaren van m'n leven niet....... Dan had ik...... etc.etc. Wat kan ik daar mee? Ik kan geen jaren terugdraaien, ik kan het alleen gebruiken als.... en nu niet meer en wat kan ik nu wel. Mijn man en ik zijn samen gestopt en we hebben een paar oeverloze gesprekken gehad van als..... en dan....... Maar er is ook gewoon een dikke punt achter gezet. Hier en nu; wat kunnen we vanaf nu, wat kunnen we vanuit nuchter. We zijn nu ruim 8 maanden verder; de mogelijkheden van nuchter zijn groter dan van dagelijks drinkend. Dat is winst, het verlies van de drinkjaren is een verdriet wat bij het afscheid van de drinkjaren hoort. Dat verlies moeten we accepteren maar er is groei voor in de plaats. Zoek altijd het positieve; je gaat ten onder als je kijkt naar het negatieve, kijk je teveel naar het negatieve verleden zit je zo weer aan de borrel omdat je die ballast misschien niet aan kan. Loslaten die borrel en ook het drinkverleden, dat was toen, nu is nu. Vlieg uit, vrije vogel, met de mogelijkheden van nuchter; dat is best leuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Mensen, ik ga koken. Bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Lotje het is inderdaad moeilijk om die raadgevingen in praktijk te brengen. De angst wat er bij die herinneringen komt, de pijn. dat is waar we altijd voor gevlucht zijn in de drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Lot = de vrouw van Abraham en koos de vruchtbare vlakte van Kanaaan, in een nieuw bestaan.mooi lot voor LotJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 bolnou en reken maar dat alle chips over me heen komt...dromen heb ik in mijn alcoholbestaan ook gedaaniedere nacht volopik kan mij één nacht in mijn hele leven heugendat ik NIET gedroomd hebvoor de rest, altijd!is ook heel vermoeiend, stond gewoon altijddoodmoe opnu droom ik ook heel erg veel, (nog) gelukkig geennachtmerries, maar wel héél andere dromen... en sta niet moe op!heel apart, nou ja eigenlijk heel logisch natuurlijken ook heel erg interressantIsadroom jij ook veel?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 dag Lottot de volgende keer;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Co ja dromen zijn rare dingen. Ieder mens droomt. Ik kon ze vroeger altijd onthouden, tegenwoordig niet meer. Ja ze zijn er nog steeds niet achter waarvoor dromen nodig is, alleen dat je toch een hoop verwerkt. Juist omdat je in je dromen niets kunt weg drukken. Daardoor kun je kapot op staan.Soms droom je hele nare dingen en sta je s'ochtends met een goed gevoel op maar ook kan het gebeuren dat je prettig droomt en dan de volgende dag met een grafstemming op staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden