bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Dar. Heb dit vaker gehoord. In het huis van de Kabouter heeft een indische fam. gewoon. Oma is daarna ook ingetrokken, en daar gestorven. Er hangt inderdaad een akelige sfeer, maar dat was in zijn andere huis ook, dus denk ik dat het meer met de persoon te maken heeft. De negativiteit die hij bij zich heeft straalt hij ook uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Zuiveren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Hoi Mariekeverhuizen valt onder het rijtje van traumatische gebeurtenissenkomplete ontwortelingdood, scheiding, zijn er ookmeeste mensen gaan er zo op vooruit dathet positieve overheerst, maar chaos in het begin is normaal.Je kunt bij een new age winkel een bosje gedroogde salie kopenen dat aansteken, daarmee reinig je alle energie van vorige bewonersen begin je fris opnieuw.Kun je ook met jezelf doen; de rook over jezelf heen spreiden.Womanheb een goede avondmet je vaderliefs Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Julius. Goed idee maar waar vind je zo iemand. Zou voor Marieke misschien wel erg goed zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Salie werd/wordt door de indianen gebruiktik ken geen andere methoden maar kan me voorstellendat katholieken met wierook ook zoiets doen.Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Jane je schijnt het inderdaad ook met wierook te kunnen. Sandelwood. Ruikt overigens ergug mmmm;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Fruitvlieg zoveel verhuizen?????? Heeft dat te maken met je werk of zo? Kun je niet beter een camper kopen? Dan heb je in ieder geval je huis bij je. Lijkt me verschrikkelijk zo vaak te verhuizen. Mijn moeder had er ook zo'n handje van. Ik was met mijn 30e al 32 x verhuisd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Lief Marieke, misschien als je inderdaad morgen de sleutel af gegeven hebt, dat je dan echt een streep kunt zetten achter dat huis, en je kunt concentreren op het huisje van nu. Dan is er toch een hoofdstuk af gesloten.En inderdaad er zijn twee dingen gebeurd. En de verhuizing naar een huis waar je je eigenlijk niet thuis voelt en je zoon die ook thuis gekomen is. Dubbel zo zwaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Goeie avond Kirky hoe is ie????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 1 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Mag ik even inbreken of moet ik dan een "mislukt tzaziki-draadje" openen? .Wie was zo verstandig te adviseren gewoon nieuwe te maken?Dat heb ik maar gedaan.Bedankt voor de tip! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 1 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Marieke,Ik voel erg met je mee over je gemengd gevoegens na je verhuizing.Natuurlijk ben je dolblij dat je van het geluids- en ander geweld afbent, maar tegelijk heb je veel moetenopgeven juist omdat je min of meer weggepest bent.En toen je dit huisje beschreef dat het eventueel vrij zou komen had je het over "lief en klein" en dacht je vooral aan "lief" en niet aan klein, omdat je zo graag wegwilde.Ik woon nu 6 jaar hier en ging in het begin tegen de muren op. Terwijl het een best groot huis is. Maar hetis maar net wat je gewend was.Geef het tijd. Neem elke dag een half uurtje of langer "voor jezelf" en probeer dan te mediteren of iets anders positiefs voor jezelf te doen. Geniet dan bewust van de stilte. Ook 's avonds in je bed, probeer bewust te genieten. Over je meubels: ik heb ook heel langzaam steeds meer ingeruild en verkocht op MP: van grote kasten naar kleine kasten, dat soort dingen. Je behang/kleur muur scheelt ook een hoop. Ik heb bv. niets aan de muren hangen, lijkt raar maar ik heb het redelijk vol staan en dan geeft die lege muur wel ruimte. Ik heb ook hele rustige beigewitte gordijnen, en een grote bank ingeruild voor een kleintje en twee stoelen.In de kleinere slaapkamer heb ik ook een kleiner bed gekocht, maar ja, voor mij was dat anders. En ik wildespullen "van mezelf" dat is ook anders. Zorg voor veel licht in het huis, dat scheelt ook veel. Lage, kleine dingen in de vensterbanken, zodat er geen licht wordt tegengehouden, dat soort dingen. En leg je eigen rommel-lat wat hoger, dat went ook hoor. Ik had vroeger een eigen studeerkamer, nu een tafel in de hoek van de zitkamer, tja, daar liggen stapels spullen naast me (achter de bank). Daar leer je mee leven. Het is wénnen maar je kan het wel wat vergemakkelijken. En je wént echt, op een dag kom je binnen en denk je: tja, het valt eigenlijk reuze mee.Je schrijft leuke dingen over je buurt, dat is heel positief wat ik lees. Zoek daar inderdaad wat contacten, maar het kan niet allemaal in een week hè. Misschien is er in de buurt ook wel een wijkcentrum of zo.Geef het een half jaar tot een jaar. En de kleine dingen hè. Iets lekkers bij de koffie, jezelf een beetjeverwennen. Als je wilt kan ik je privé wel wat foto's sturen van wat oplossingen van mij. Ik lees het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Marieke, het blijft balen dat je moest verhuizen vanwege de buren. Maar...ik heb je nog nix anders horen doen dan klagen. Jammer. Je werd toch gek van die aso's! Iets 'moeten' omdat de andere een ongeloofelijke hufter is blijft rot. Maar het lijkt me toch dat de spanning die jullie aan het opbouwen waren door die herrie nu niet hebben. En ja, natuurlijk is het veel werk en ff lekker zeuren mag ook. Mj helpt het in zo'n situatie vijf dingen op te schrijven waar ik dankbaar voor ben. Soms is het ff zoeken maar ik kan altijd iets bedenken. Scces meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Hoi,ik heb een fijne middag gehad met mijn familie.Het was goed zo bij elkaar te zijn.Slaap lekker vannacht allemaal,ik ga mijn mandje opzoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Das mooi Albertje. Ga jij je mandje maar zoeken:D Slaap wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Woman,ik hoop dat de stille tocht goed was voor jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Albertina: fijn dat je zo'n goede middag had!!Houtje: knap hoor dat je die cursus volgt.Ik heb dat ook eens moeten doen, want het liep hier van geen meter.Ik heb toen een heel klein spiekbriefje gemaakt van hetgeen ik had geleerd.Tot de dag van vandaag kijk ik er nog wel op.Voor mij voelde het soms zo tegennatuurlijk reageren, maar het kan dus.Hehe, toch gelukt, constant een computer die vast loopt.Morgen weer heel vroeg op en wederom een spannende ochtend.Soms vraag ik mezelf af waarom ik altijd maar weer nieuwe spannende dingen wil ondernemen.Waarschijnlijk heb ik de uitdaging toch nodig, heb er nogal ambivalente gevoelens bij.Dus wie tijd heeft, duimen maar.En geen drank in het spel, daar ben ik wel super trots op eerlijk gezegd.Marieke: gun jezelf tijd! je kreeg al zoveel tips.Houtje: dat 'cement' was niet zo'n goed idee geloof ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Ik ga ook naar bed, doei doei!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Wingchun. Bedoel je dat je je eigen werkelijkheid creëert? Zou dat dan betekenen dat wat wij zien, niet bestaat? Dat alles een illusie is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Wauw, Ik ben diep diep diep onder de indrukDat was mooi zeg !!Heel veel vuurkorven en lichtjes en overal kaarsjes.Toen ik er aankwam hield het op met regenenWerd warm opgevangen door iemand van de organisatieIk heb zn naam laten zingen Een kaarsje in de kerk gebrandEen briefje geschrevenEn heel lang op een bankje bij een groepje muzikanten gezeten. Didgeredoo en shamanistische trommels en fluiten. De muziek door mn lichaam laten stromen. (dat ga ik vaker doen)en nu voel ik me schoonEn pardoes komt er een oplossing binnen voor mn rug en nekklachten. Ik ga een wandelstok aanschaffen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Even als idee het plaatje opgezocht van de website:http://www.projectenbankcultuu...mg%5Callerzielen1.jpgZo was het echt, warm, samen met elkaar. Met chocomel en krentenbrood Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Ja Kirky dat was vanavondIk ben dus ook EINDELIJK in een kerk geweest .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Ik ga lekker chillen op de bank, Tot laterrrr xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Ben heel erg blij voor je Woman dat je het gedaan hebt en zo onder de indruk bent. Heb de tocht al 5 keer gelopen maar blijf ontroerd omdat het zo mooi is. Wilde me niet opdringen maar het leek me wel wat voor jou. Goed dat je het gedaan hebt en je zag dat je niet alleen liep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Klopt Wingchun dan wordt je je bewust van je gedachten als je wakker wordt. Maar als je slaapt dan droom je dus is er toch ook een soort van bewustzijn, een soort belevingswereld. Daar heb je weliswaar geen controle op, of kun je ze sturen maar er is een soort bewustzijn. Maar jij bedoelt hoogstwaarschijnlijk iets anders met wakker worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Verhuizen, ik woon nu 8 jaar in dit huis, hiervoor woonde ik heel klein op kamers maar wel in het centrum van de stad, nu in een volksbuurt net buiten de stad in een voor mij alleen enorm bovenhuis.Het heeft heel lang geduurd voor ik me hier thuis begon te voelen, vond het in het begin te groot (!) ...van een huiskamer van 16 m2 naar een huiskamer van 35 m2. Ook de sfeer in de buurt is totaal anders dan in het centrumheb via marktplaats dus ook veel nieuwe meubels gekocht toen want alles was te 'klein'In het begin heb ik wat afgejankt, tjonge wat mistte ik mijn oude etage(tje) heb toen nog rondgekeken in het woningruilcircuit om hier toch ook weer weg te kunnenmaar inmiddels voel ik me hier wel thuis. Dit was wel mijn zwaarste verhuizing in mijn leven.Marieke geef het tijd en verbreek de banden met het vorige huis, natuurlijk zie je daar nu alleen nog maar de voordelen van en van je nieuwe huis zie je voornamelijk de nadelen.Het lijkt me vooral lastig om je zoon weer thuis te hebben nadat hij eerst op zichzelf gewoond heeft.Woman, dat klinkt prachtig die stille tocht. Goed dat je gegaan bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden