Spring naar bijdragen

maandag 2 november 2009

Alf

Aanbevolen berichten

EmmaRoos wat kinderen betreft kan ik niet met je meeleven want ik heb ze zelf niet. Ik kreeg pas aangetrouwde kleinkinderen toen ik al een tijdje nuchter was.
Ik vind het heel erg voor je dat je je zo eenzaam voelt in je strijd. Is er nergens een lichtpuntje voor jou zelf? Dat je helemaal trots op en blij met jezelf bent omdat je nuchter blijft? Dingen die je voor jezelf doet en het vertrouwen dat je langzaam weer in jezelf krijgt?
Het hele feit al, wat je durft te schrijven, geeft al een beeld van een heel dappere meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hee!

Hoe het met mij gaat
Dat durf ik niet te zien

Het hoofd denkt slecht
over mij

En maakt mijn lichaam ziek
Het gehele hoofd ontstoken
Lekker puh!

But hee!
Heb een baan en een huis

Dus ik hoor gelukkig te zijn

Maar de drank wil drama
Drama, drama, drama
Het belemmert mijn zicht
Op dat wat is

Sorry, leuker kan ik het niet maken

Het is niet anders
Dan hoe het is

Ik kan wel janken van geluk

Maar ik wil niet gelukkig meer zijn
Dan is er ook weer ongeluk

Ik ben
Gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Houtje,
Ja inderdaad mensen Houtje en ik kennen elkaar al enkele jaren, grappig he.
Houtje en Vie, ik ben zelf ook heel blij en gelukkig hoor maar laat ik een voorbeeld noemen.
Vanmorgen moest ik op mijn kleinkinderen passen en dat was de eerste keer want normaal werk ik full-time en pas ik nooit op.
Maar nu was het dan zover en ik vroeg aan mijn dochter, vind je het leuk dat ik kom en toen was haar aarzeling net te lang en dat gaf ze ook toe dat ze het eng vond.
ze zei, ik hoef toch niet alle drank te verstoppen? Ik zei nee, natuurlijk niet want ik drink niet meer en ik wil niet meer drinken ook, kijk ook wel uit zeg terwijl ik op de kinderen pas.
Ik kwam daar vanmorgen en wat zag ik, toch alle drank opgeruimd en dat doet zeer, heel zeer want ik dacht dat we er gisteren zo'n goed gesprek over gehad hadden en ze ook door haar vader is verteld dat ik het zo eenzaam vind om alleen te strijden.
Maar net als wat jullie zeggen het vertrouwen komt heel langzaam terug en dat is gewoon een feit.
En ik snap het ook heel goed maar als je zelf zo blij bent dan wil je samen met hun blij zijn en dan wil je de trots in hun ogen ook zien, maar ja.
En ik heb jullie toch als ik eens denk dat ik alleen ben, jullie hebben toch dezelfde strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Emmaroos,
ja ik vind het ook een eenzame strijd,
ik las net pas bij en heb de diskussie
gemist, maar vind het ook wel bij jou aanlsuiten.
In de tijd dat we dronken hebben we veel gezegd
en gedaan, wat door de alkohol is verterkt.
Ik ben er van overtuigd dat drank dat gene losmaakt
en versterkt, wat er in potentie al was, maar war we onderdrukten
of niet durfeden of konden leven. Het is jammer dat we daar die drank
voor gebruikten want het klopte nooit echt.
Alles wordt door drank uit zijn verband getrokken
en wat het allerergst is is dat we geen verantwoording namen voor wat ze zeiden
en deden en dat is het groete verschil met de dingen nuchter zeggen en doen. Je
hebt gelijk de verantwoording erover te dragen.
Jouw man kan relativeren en ziet dingen in jou veranderen, mocht je een terugval krijgen, dan calculeert hij die misschien nu al in, hij heeft het eerder meegemaakt en kan ernaar handelen.
Maar je kinderen niet, die hebben een gewetst gevoel en hun zieltjes zijn nog teer.
Op dit moment moet jij met hen meer geduld hebben dan zij met jou.
En ze willen erg graag hoor, dus je hoeft niet bang te zijn dat ze zich niet openstellen voor je, ze houden van je. Zolang zij laat zien dat je van hen blijft houden en niet te hard je best doet om ze te overtuigen, dan komen ze wel. En het voorbeeld dat je ze nu laat zien geeft hen weer voorzichtig de nieuwe basis die ze verdienen en nodig hebben. Heus het vertrouwen begint bij jou en jezelf, en dan via hen weer bij jullie, de cirkel komt rond.
De eenzaamheid is de prijs die we betalen voor de verantwoordelijkheid die we nu nemen. Pijnlijk he?
Ik ken hem ook en ik denk hier velen met mij.
liefs Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, mijn ervaring is dat wat ik geef dat ik dat ook terug krijg op dit forum.
Ik ga over het algemeen met iedereen hier heel respectvol om en merk dat men ook respectvol met mij om gaat. Dat vind ik erg prettig trouwens.

Als jij hier geen vertrouwen meer voelt is dat waarschijnlijk ook iets wat aan de andere kant zit, misschien dat een ander jou ook niet altijd vertrouwd
en daar heb je zelf ook een rol in

Ik schrijf hier nu ruim 3 jaar op dit forum, heb nog nooit echt een aanvaring gehad, weleens een meningsverschil maar meestal los ik dat met die ander wel weer op
ik ben nog nooit geband
ik ben misschien 2x door de moderator aangesproken in die 3 jaar omdat ik mijn taalgebruik wat moest kuisen, tja in het begin voelde ik me wat vaker kl*te zeg maar.

Het is soms zo simpel, gewoon bij jezelf blijven, voor jezelf schrijven, je eigen verantwoordelijkheid ook nemen en niet met verwijten gaan strooien als het niet gaat zoals je zou willen.
Ik kan nooit zoveel met verwijten als: ik vertrouw het forum niet meer of, de mensen hier zijn alleen maar met zichzelf bezig en niet met anderen en walsen overal over heen.

Dus Hannah, als jij het forum niet meer vertrouwd en je hier niet meer veilig voelt kijk dan zelf ook wat je daaraan kunt doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ER, dacht dat je kinderen kleiner waren, heb je al kleinkinderen!
Maar het blijft natuurlijk hetzelfde ook al zijn ze volwassen. Zoals jij nu hunkert trots bij hen te zien,
zo leg je de ouderrol een beetje bij hen. ij bent de moeder en zij kunnen pas trots worden op jou als ze zien dat je het zelf ook bent op jezelf.
Dat ben je bij momenten ook vast al wel, maat door het geheel genomen is dat nog niet wat men van je ziet. Geef jezelf en en de tijd
her voordeel van hier is dat wij
per moment met je meeleven
en niet je hele verleden
achter je zien hangen
Je fam. ziet de hele ER en
die van vroeger daar zijn ze huiverig voor
maar die kennen ze wel goed.
Op naar de nieuwe ER!
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EmmaRoos dat lijkt me ook heel pijnlijk, dat wantrouwen. Dat heb ik nog niet eens gehad, maar wel op een andere manier, omdat ik de tweede vrouw ben en dus niet de echte oma.
Maar je hebt dus vandaag wel die kindertjes gehad?

Hoe was die tractie nou Houtje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, hele wijze woorden en oh zo waar.
Dank je wel en ik heb ook wel geduld hoor.
Mijn gevoel komt heel vaak op de eerste plaats en dan pas de ratio.
Ja ik heb al 4 kleinkinderen joh, ze zijn 9, 6, 3, 2.
En Vie, dat lijkt me ook heel zwaar hoor dat kat uit de boom kijken en niet de échte oma te zijn.
En ik ben bij mijn kleinkinderen in huis geweest, dan zitten ze lekker in hun eigen omgeving met hun eigen speelgoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos en Jane,

Ik kan wat Jane zegt helemaal onderschrijven.
Maar ik weet nog wel dat in het begin, EmmaRoos (ik vind het zo'n mooie naam en je weet wel waarom!)
je niet eens mocht oppassen bij je kleinkind. Dat je dochter dat niet wilde, en dat je daar zo verdrietig
over was.
Dan is het feit dat je nu wél mag oppassen al een héél stuk gewonnen vertrouwen.

En denk eraan: hebben wij nou altijd vertrouwen in onszelf? Stralen wij dat uit? Ik niet neu.

Geef het tijd, en bedánk ook je dochter vanavond dat je mócht oppassen en dat ze jou vertrouwt.
Geef aan haar wat je zelf wilt hebben, dan zult je het mettertijd van haar terugkrijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat we hoeven te doen
is ons open te stellen voor leven

Ik heb de afgelopen tijd een glimp
weer mogen opvangen, dat is fijn

Ik verkoos weer onder te duiken
Maar ik heb het gezien, het is er altijd

Het wordt alleen versluierd

Ik ga terug
Dit is niet nodig

Het lichaam reageert op elke verslaving
Verslaving aan drank, aan pijn, aan oude patronen
In de vorm van stress en vluchten

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een gaaf huis!
Vanmiddag de sleutel!

Een lief klein, kneuterig, mooi
historisch oud pandje
In een dorpje waar ik me wel
welkom voel

Een tuintje waar ik groente en kruiden
kan verbouwen

Een zolder waar je U tegen zegt
Daar ga ik wonen

Dat is mooi

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het contact met de kinderen en Klaas is goed
Warm en liefdevol. Klaas ziet zijn vlucht.
We praten over zijn. Ik vertel hem dingen.
Geef het leven terug. Hij overweegt rebalancing.
Dat vind ik mooi. Daar kan ik om huilen.

Het wordt nooit meer hoe het was.
Nu zie ik dat dat ook niet kan
En mooier nog: niet meer hoeft

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het komt zoals het komt
Leuk of niet leuk. Het is.

Zonder drank is puurder
Wist ik al

Dan kan ik beter voelen
Beter zien

Niet beter
Echter

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reconnected :heart:

Blijkbaar gaat het niet ineens
Prima, even wennen weer

Kwetsbaar en gevoelig
Dat zijn we

Dag lieve Soothe!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Jij schrijft ook altijd zo mooi, overdacht en wijs :heart:.
Ik ben daar wel eens jaloers op (in de goede zin des woords) als ik mijn hart hier weer eens uitstort.

Maar voor het forum geldt ook inderdaad: gééf hoe je wilt ontvangen, en behandel anderen zoals je
behandeld wilt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...