Vie Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 EmmaRoos wat kinderen betreft kan ik niet met je meeleven want ik heb ze zelf niet. Ik kreeg pas aangetrouwde kleinkinderen toen ik al een tijdje nuchter was. Ik vind het heel erg voor je dat je je zo eenzaam voelt in je strijd. Is er nergens een lichtpuntje voor jou zelf? Dat je helemaal trots op en blij met jezelf bent omdat je nuchter blijft? Dingen die je voor jezelf doet en het vertrouwen dat je langzaam weer in jezelf krijgt?Het hele feit al, wat je durft te schrijven, geeft al een beeld van een heel dappere meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Hee Marjo,Ik zie je ingelogd. Hoe gaat het met je? Druk met je werk?Er vragen nogal eens wat mensen naar je! Je bent niet uit onze gedachten hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Houtje! je gaat naar de kerk en handwerken Je lijkt mij wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Hee!Hoe het met mij gaatDat durf ik niet te zienHet hoofd denkt slechtover mijEn maakt mijn lichaam ziekHet gehele hoofd ontstokenLekker puh!But hee!Heb een baan en een huisDus ik hoor gelukkig te zijnMaar de drank wil dramaDrama, drama, dramaHet belemmert mijn zichtOp dat wat isSorry, leuker kan ik het niet makenHet is niet andersDan hoe het isIk kan wel janken van gelukMaar ik wil niet gelukkig meer zijnDan is er ook weer ongelukIk benGewoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Lieve Marjoik hoop dat je lijf gauw beter wordten je hoofd snel lieverover je kan denkenJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Dat is lief van je JaneHet is gevaarlijk dat ik hier schrijfZelfmedelij en geen respectIk voel me een exhibitionist...Er gebeuren ook goede dingenHet is een terugvalDat kanEen groet uit liefdevoor allen!Ik kom er welWees gerust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Lief Houtje,Ja inderdaad mensen Houtje en ik kennen elkaar al enkele jaren, grappig he.Houtje en Vie, ik ben zelf ook heel blij en gelukkig hoor maar laat ik een voorbeeld noemen.Vanmorgen moest ik op mijn kleinkinderen passen en dat was de eerste keer want normaal werk ik full-time en pas ik nooit op.Maar nu was het dan zover en ik vroeg aan mijn dochter, vind je het leuk dat ik kom en toen was haar aarzeling net te lang en dat gaf ze ook toe dat ze het eng vond.ze zei, ik hoef toch niet alle drank te verstoppen? Ik zei nee, natuurlijk niet want ik drink niet meer en ik wil niet meer drinken ook, kijk ook wel uit zeg terwijl ik op de kinderen pas.Ik kwam daar vanmorgen en wat zag ik, toch alle drank opgeruimd en dat doet zeer, heel zeer want ik dacht dat we er gisteren zo'n goed gesprek over gehad hadden en ze ook door haar vader is verteld dat ik het zo eenzaam vind om alleen te strijden.Maar net als wat jullie zeggen het vertrouwen komt heel langzaam terug en dat is gewoon een feit.En ik snap het ook heel goed maar als je zelf zo blij bent dan wil je samen met hun blij zijn en dan wil je de trots in hun ogen ook zien, maar ja.En ik heb jullie toch als ik eens denk dat ik alleen ben, jullie hebben toch dezelfde strijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Ha Emmaroos,ja ik vind het ook een eenzame strijd,ik las net pas bij en heb de diskussiegemist, maar vind het ook wel bij jou aanlsuiten.In de tijd dat we dronken hebben we veel gezegden gedaan, wat door de alkohol is verterkt.Ik ben er van overtuigd dat drank dat gene losmaakten versterkt, wat er in potentie al was, maar war we onderdruktenof niet durfeden of konden leven. Het is jammer dat we daar die drankvoor gebruikten want het klopte nooit echt.Alles wordt door drank uit zijn verband getrokkenen wat het allerergst is is dat we geen verantwoording namen voor wat ze zeidenen deden en dat is het groete verschil met de dingen nuchter zeggen en doen. Je hebt gelijk de verantwoording erover te dragen. Jouw man kan relativeren en ziet dingen in jou veranderen, mocht je een terugval krijgen, dan calculeert hij die misschien nu al in, hij heeft het eerder meegemaakt en kan ernaar handelen.Maar je kinderen niet, die hebben een gewetst gevoel en hun zieltjes zijn nog teer.Op dit moment moet jij met hen meer geduld hebben dan zij met jou.En ze willen erg graag hoor, dus je hoeft niet bang te zijn dat ze zich niet openstellen voor je, ze houden van je. Zolang zij laat zien dat je van hen blijft houden en niet te hard je best doet om ze te overtuigen, dan komen ze wel. En het voorbeeld dat je ze nu laat zien geeft hen weer voorzichtig de nieuwe basis die ze verdienen en nodig hebben. Heus het vertrouwen begint bij jou en jezelf, en dan via hen weer bij jullie, de cirkel komt rond.De eenzaamheid is de prijs die we betalen voor de verantwoordelijkheid die we nu nemen. Pijnlijk he?Ik ken hem ook en ik denk hier velen met mij.liefs Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Hannah, mijn ervaring is dat wat ik geef dat ik dat ook terug krijg op dit forum.Ik ga over het algemeen met iedereen hier heel respectvol om en merk dat men ook respectvol met mij om gaat. Dat vind ik erg prettig trouwens.Als jij hier geen vertrouwen meer voelt is dat waarschijnlijk ook iets wat aan de andere kant zit, misschien dat een ander jou ook niet altijd vertrouwden daar heb je zelf ook een rol inIk schrijf hier nu ruim 3 jaar op dit forum, heb nog nooit echt een aanvaring gehad, weleens een meningsverschil maar meestal los ik dat met die ander wel weer opik ben nog nooit gebandik ben misschien 2x door de moderator aangesproken in die 3 jaar omdat ik mijn taalgebruik wat moest kuisen, tja in het begin voelde ik me wat vaker kl*te zeg maar.Het is soms zo simpel, gewoon bij jezelf blijven, voor jezelf schrijven, je eigen verantwoordelijkheid ook nemen en niet met verwijten gaan strooien als het niet gaat zoals je zou willen.Ik kan nooit zoveel met verwijten als: ik vertrouw het forum niet meer of, de mensen hier zijn alleen maar met zichzelf bezig en niet met anderen en walsen overal over heen.Dus Hannah, als jij het forum niet meer vertrouwd en je hier niet meer veilig voelt kijk dan zelf ook wat je daaraan kunt doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Hoi ER, dacht dat je kinderen kleiner waren, heb je al kleinkinderen!Maar het blijft natuurlijk hetzelfde ook al zijn ze volwassen. Zoals jij nu hunkert trots bij hen te zien,zo leg je de ouderrol een beetje bij hen. ij bent de moeder en zij kunnen pas trots worden op jou als ze zien dat je het zelf ook bent op jezelf.Dat ben je bij momenten ook vast al wel, maat door het geheel genomen is dat nog niet wat men van je ziet. Geef jezelf en en de tijdher voordeel van hier is dat wijper moment met je meelevenen niet je hele verledenachter je zien hangenJe fam. ziet de hele ER endie van vroeger daar zijn ze huiverig voormaar die kennen ze wel goed.Op naar de nieuwe ER!Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 EmmaRoos dat lijkt me ook heel pijnlijk, dat wantrouwen. Dat heb ik nog niet eens gehad, maar wel op een andere manier, omdat ik de tweede vrouw ben en dus niet de echte oma.Maar je hebt dus vandaag wel die kindertjes gehad? Hoe was die tractie nou Houtje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 HoiIk voel me erg moe vandaag. Gewoon gezonde fysieke moeheidGeen burnout- of nekbreuk- of rouw- of afkickmoeheidGewoon normaal moeVanavond komt een lieve vriendinx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Houtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Vie:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Dag Marjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Jane, hele wijze woorden en oh zo waar.Dank je wel en ik heb ook wel geduld hoor.Mijn gevoel komt heel vaak op de eerste plaats en dan pas de ratio.Ja ik heb al 4 kleinkinderen joh, ze zijn 9, 6, 3, 2.En Vie, dat lijkt me ook heel zwaar hoor dat kat uit de boom kijken en niet de échte oma te zijn.En ik ben bij mijn kleinkinderen in huis geweest, dan zitten ze lekker in hun eigen omgeving met hun eigen speelgoed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Fijne dag allen, dat was het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Emmaroos en Jane,Ik kan wat Jane zegt helemaal onderschrijven.Maar ik weet nog wel dat in het begin, EmmaRoos (ik vind het zo'n mooie naam en je weet wel waarom!)je niet eens mocht oppassen bij je kleinkind. Dat je dochter dat niet wilde, en dat je daar zo verdrietigover was.Dan is het feit dat je nu wél mag oppassen al een héél stuk gewonnen vertrouwen.En denk eraan: hebben wij nou altijd vertrouwen in onszelf? Stralen wij dat uit? Ik niet neu.Geef het tijd, en bedánk ook je dochter vanavond dat je mócht oppassen en dat ze jou vertrouwt.Geef aan haar wat je zelf wilt hebben, dan zult je het mettertijd van haar terugkrijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Het enige wat we hoeven te doenis ons open te stellen voor levenIk heb de afgelopen tijd een glimpweer mogen opvangen, dat is fijnIk verkoos weer onder te duikenMaar ik heb het gezien, het is er altijdHet wordt alleen versluierdIk ga terugDit is niet nodigHet lichaam reageert op elke verslavingVerslaving aan drank, aan pijn, aan oude patronenIn de vorm van stress en vluchten----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ik heb een gaaf huis!Vanmiddag de sleutel!Een lief klein, kneuterig, mooihistorisch oud pandjeIn een dorpje waar ik me welwelkom voelEen tuintje waar ik groente en kruidenkan verbouwenEen zolder waar je U tegen zegtDaar ga ik wonenDat is mooi----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Het contact met de kinderen en Klaas is goedWarm en liefdevol. Klaas ziet zijn vlucht.We praten over zijn. Ik vertel hem dingen.Geef het leven terug. Hij overweegt rebalancing.Dat vind ik mooi. Daar kan ik om huilen.Het wordt nooit meer hoe het was.Nu zie ik dat dat ook niet kanEn mooier nog: niet meer hoeft-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Het komt zoals het komtLeuk of niet leuk. Het is.Zonder drank is puurderWist ik alDan kan ik beter voelenBeter zienNiet beterEchter-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Reconnected Blijkbaar gaat het niet ineensPrima, even wennen weer-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Kwetsbaar en gevoeligDat zijn weDag lieve Soothe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 En... Woman. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Tapas,Jij schrijft ook altijd zo mooi, overdacht en wijs .Ik ben daar wel eens jaloers op (in de goede zin des woords) als ik mijn hart hier weer eens uitstort.Maar voor het forum geldt ook inderdaad: gééf hoe je wilt ontvangen, en behandel anderen zoals jebehandeld wilt worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Dank je Soothe, ik voelde me al beetje beteuterd...Hoi Lieve Marjo !!!! Fijn dat je er ook weer bent ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Dag dag!Lieve allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden