Spring naar bijdragen

dinsdag 3 november

sailor

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,
Het is hier potdicht van de mist, je ziet geen hand voor ogen.
Oeps Caroline, op je werk, jakkes wat eng dat je daar nu heen moet.
Ben erg benieuwd hoe dat afloopt maar laat je niet vernederen hoor.
Ga in de trant van, het zal niet weer gebeuren en ik heb hulp.
Ik denk aan je hoor.
Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 267
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sailor ik hoop dat het een beetje rustig in je hoofd blijft en dat het niet al te veel door zet. Heb ooit iemand gekend die ook als had van M. Depressiviteit. Het manische gedeelde was (voor zover ik begreep toen) prettig voor die persoon, maar de tijd daarop, erg vervelend. Hoop dat het bij jou niet doorzet.:present: Slaap jij ook zo slecht dan? Zo te zien aan je berichtjes wel. Heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caroline, veel sterkte.

Ik vind het heel moedig dat je er op je werk hebt uitegesproken dat je een probleem hebt. Of is dit impulsief gebeurd? Hoe dan ook, je hebt nu de weg open liggen om er wat aan te doen. Wat dit ook voor gevolgen heeft, je leven start vandaag opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ga vanmiddag weer naar de kabouter. Ga hem weer halen en hij blijft weer een dag en een nachtje thuis.
Vandaag krijg ik (als het goed is) tel. van de persoon die over de bej. flat van de kabouter gaat. Als hij mij vanochtend niet gebeld heeft, sta ik om 12.00 bij het bej. tehuis en grijp hem bij z'n kladden. Moet tegenwoordig.
Ja verder heb ik zin in de dag. s'Ochtends zonder kater op staan, is heerlijk. Zin om mijn bed uit te komen en lekker aan de gang gaan.
Hoop dat we het vandaag droog houden, en voor die genen die een nieuwe start gaan maken. Succes.
Aura kanjer je bent erg goed bezig meid.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen iedereen, normaal lees ik meestal alleen maar dat helpt voldoende en ik heb te weinig tijd hier vaak te zijn, maar nu schrijf ik, misschien helpt het. geen zorg hoor ik ga niet drinken, kan door omstandigheden de deur vandaag niet uit om afleiding te zoeken, dus schrijf ik nu. Voel me een tijdbom en wordt knettergek van mezelf, negen uur smorgens geweest en ik ben aan het stuiteren zonder de mogelijkheid te hebben even dat stuiteren eruit te sporten. Een chaos in mijn hoofd, stukjes die willen drinken om de pieken van mijn gestuiter af te halen, echt ik wordt gek hier. Andere stukjes die weten dat dat het stomste is wat ik nu zou kunnen doen. Eigenlijk is het op dit moment niet moeilijk niet te drinken, het begint te wennen dat gevecht en meestal win ik het van de alcohol, wil gewoon de druk van de ketel that is all, geen drank. Ik kan ook al ben ik nuchter niet meer helder denken, wil gewoon rust in mijn kop en lijf.
Neem me neit kwalijk dat ik maar af en toe schrijf, ik zoek hier gewoon afleiding, weet even niet waar ik het verder kan vinden.
kennen jullie dit? wat doen jullie als je op punt van exploderen staat?

cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik ben het er niet mee eens dat je 'opnieuw' kunt beginnen
je kunt het verleden niet uitgummen.

Je kunt het wel proberen anders aan te pakken en nieuw gedrag uitproberen.
De 'pijn' uit het verleden zal er altijd zijn maar hoe groot de invloed daarvan is bepaal je zelf.

Ik heb het een plek gegeven maar dat wil niet zeggen dat ik het niet meer voel, ik kan er wel met meer mildheid naar kijken.
Toch zullen bepaalde woorden, zinnen, of gedrag me altijd blijven triggeren, alleen heb ik nu de keuze hoe ik er in het heden mee om kan gaan.
Dat heb ik wel moeten leren, want die handvaten had ik niet en nu wel. Dat is hard werken geweest

Voor mij is 'opnieuw' beginnen, proberen anders te reageren op oude pijn en proberen vervelende gevoelens te verdragen en te zien dat ze over gaan.
zelf de regie in handen houden en weten dat ik een keuze heb om me mee te laten slepen in het oude of om wat nieuws uit te proberen.
Dat kost veel energie en pijn maar de ervaring leert langzaam aan dat je steeds meer leert om op jezelf te vertrouwen en dan geeft het ook een heel positief gevoel.

Iedere dag kan ik drinken als ik zou willen maar voor mij ligt de uitdaging er in om te kijken wat er zonder drank op mijn pad komt
De afgelopen 2 jaar zijn behoorlijk heftig geweest maar als ik goed kijk zie ik ook hoe enorm gegroeid ik ben in die tijd.
Niet met een andere ik, maar met dezelfde ik, geen nieuw begin maar wel een doorstart!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en of ik dat gevoel ken Cal!! fijn om je weer te lezen trouwens.
Uiteindelijk bleek bij mij na ruim een jaar niet drinken dat het steeds heftiger allemaal werd, gedachten, drukte, werd er langzaamaan gek van
kon me totaal niet meer ontspannen, ondanks dat ik regelmatig ging hardlopen om uit te stuiteren, een continue gevecht tussen afleiding zoeken of voelen en het er laten zijn

ik heb uiteindelijk ontdekt dat ik ADHD heb. Daardoor is veel op zijn plek gevallen en snap ik nu beter hoe het werkt en wat ik er aan kan doen
Medicatie kan daarbij helpen en er zijn meer handvaten om wat meer rust en structuur te creëren.

Ik weet niet of dit bij jou meespeelt maar ik zie het veel bij mensen die alleen maar konden ontspannen door drank
Je zou het eens kunnen laten testen bij PsyQ

Nu moet ik even opschieten, ik ga zo naar het strand met de hond, voordat de regen gaat losbarsten!
mijn lift kan elk moment voor de deur staan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Calimero. Ik leef met je mee en vind het ontzettend vervelend dat je het gevoel hebt, te ontploffen, en hoewel alles te begrijpen is wat je nu mee maakt, haalt dat de druk van de ketel niet weg. Je moet er door heen. Alle gevoelens die je voorheen weg gedronken hebt, komen nu naar boven en zie je door de bomen het bos niet meer.
Je moet hier doorheen en proberen het over je heen te laten komen. Kan me heel goed voorstellen dat je daar heel bang van bent, want het is niet niks. Angst dat die vuilniszak ontploft, ken ik heel goed, angst de grip op je gevoelens kwijt te raken, kent denk ik iedereen van ons, maar zie ook hoe wij er uit zijn gekomen, en houd je daar aan vast. Dat gedeelte is ook voor jou weg gelegd:)
Blijf schrijven, alles wat je voelt, schrijf over je angsten, verdriet en alles wat je voelt. Dan deel je en zul je zien dat, wat jij nu mee maakt en waar je door moet nu, wij ook mee gemaakt hebben. Dat geeft misschien eenstukje rust omdat je weet dat jij dit nu niet alleen mee maakt.
Heel veel sterkte met jouw strijd. We staan achter je en je staat niet alleen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas

Ben afgehaakt bij de psych, hij was te goed, kwam te dichtbij en ik dreigde in paniek te raken, heb de auto langs de kant van de weg moeten zetten op de terugweg omdat ik bang was dat ik het gaspendaal zou indrukken om mezelf te pletter te rijden, heb zo zeker een uur langs de kant van de weg gestaan. Ik kan niet terug, weet niet wat er achter die muren zit die hij wilde afbreken maar het voelt niet goed, ben er niet klaar voor.
Misschien heb ik ook wel ADHD, zou zo maar kunnen, of het is gewoon vuilnis uit het verleden wat me laat stuiteren, ik weet het niet, maar ik kan en durf niet terug, misschien ben ik wel laf, een angsthaas die zich veel stoerder voordoet dan ze is. Tjonge die Calimero kan alles aan, wat kan ik de boel goed voor de gek houden, inclusief mezelf. Toch bedankt voor je lieve bericht, elke minuut dat ik lees kan ik geen stomme dingen doen ....

@Bolletje

Ook dank jewel voor je lieve bericht, ik weet niet precies wat ik voel, heb ook het idee dat ik het niet weten wil, misschien is dat de onrust, proberen weg te lopen voor jezelf maar het niet kunnen omdat je jezelf altijd mee neemt.
Ik keek om me heen, troep en poetswerk genoeg, wordt al gek bij het idee dat ik daarmee zou kunnen beginnen, terwijl wat orde en rust om me heen wellicht inderdaad een positief effect op me kan hebben, ik zit echt niet logisch in elkaar vandaag.

Ik heb hier in geval van nood pammetjes, maar ik vind het troep, ik vind de bijwerkingen beroerder dan dat het nut heeft, maar ben nu telkens aan het afwegen of het niet toch verstandiger is dat te gebruiken, maar eigenlijk is het dweilen met de kraan open, wat ik dan doe is hetzelfde dan wat de alcohol zou doen, verdoven en weglopen voor wat je voelt....., ik weet het echt even niet meer. Kijk wel hoe lang ik het nog trek....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag ook even inhaken op de diskussie opnieuw beginnen.
Ik kom uit de new age wereld en herken hier ook wat zweverige taal.
Dit bedoek ik niet beledigend, kan er zelf ook wat van.
Ons verleden maakt littekens, soms erge diepe en soms letterlijk ook nog.
Maar je kunt die littekens verzorgen en dat houdt ze doorbloed. Ze herinneren aan
dingen en periodes die je graag anders had gedaan (maar niet kon). En met die littekens moeten we verder.
We beginnen dus niet opnieuw, maar slaan een nieuw pad in, met onze bagage, litekens en alle mensen die we hebben pijngedaan en beschadigd in onze rugzak. Niet meer en niet minder.
Ik vind daar weinig hallelujahs aan, maar heb er wel mee te dealen.
Ik zie crisis wel als een nieuwe kans, maar ,eestal als ik eruit ben. En er hopelijk wat mee heb gedaan/kunnen doen.
Dus ik waardeer het erg als mensen met me meedenken
en soms denk ik, mooi, maar wat heb ik daaraan?
Die boodschap is dan dus niet voor mij (nog), maar misschien later.
En we zijn er nog lang niet, ook de positivo's niet, maar gelukkig hebben we niet allemaal tegelijk
onze inzinkingen dus is er altijd wel iemand online, die net datgene zegt waar ik behoefte aan heb, en als het er maar eentje is van de zeg maar 10, dan kan ik daar weer mee verder.
Dus pak gewoon die eerste niet vandaag!
graag
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Calimero,
Als het een goeie Psych. was geweest had het nooit mogen gebeuren dat jij een uur langs de kant van dat weg moest staan, om jezelf bij elkaar te rapen. Daar moet een Psych. allert op zijn. Dus de vraag of hij of zij goed was, trek ik in twijfel. Deze had langzaamaan jou terug moeten brengen bij je gevoelens en je nooit mogen laten gaan in die toestand. Hoe lang was je onder behandeling toen dit gebeurde? Hadden jullie al een beetje een vertrouwensband op gebouwd?
Vind het overigens erg knap van je om er door te gaan, hoe moeilijk dit ook ik. Ik hoop echt voor je dat de onrust in jezelf, gauw tot het verleden behoort en je een beetje van het leven kunt gaan genieten.
Wil je daarbij graag helpen.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal. nog ff. soms is het beter om dingen niet te verwerken uit het verleden. Op een gegeven moment kunnen die dingen ook slijten. Dat duurt langer en als jij erg bang bent om dit te gaan verwerken, kun je er misschien ook voor kiezen om het verleden te accepteren. En van daar uit een doorstart te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Als het een goeie Psych. was geweest had het nooit mogen gebeuren dat jij een uur langs de kant van dat weg moest staan, om jezelf bij elkaar te rapen. Daar moet een Psych. allert op zijn. Dus de vraag of hij of zij goed was, trek ik in twijfel. Deze had langzaamaan jou terug moeten brengen bij je gevoelens en je nooit mogen laten gaan in die toestand. Hoe lang was je onder behandeling toen dit gebeurde? Hadden jullie al een beetje een vertrouwensband op gebouwd?

Vind het overigens erg knap van je om er door te gaan, hoe moeilijk dit ook ik. Ik hoop echt voor je dat de onrust in jezelf, gauw tot het verleden behoort en je een beetje van het leven kunt gaan genieten.

Wil je daarbij graag helpen.
:sun:

Ik heb helemaal niks laten merken voor ik wegging , hij had niks kunnen zien, zei ook dat ik gelijk terug had moeten komen of bellen, dan had hij me desnoods opgehaald. Zoals ik al zei ik ben erg goed in mooi weer spelen.
Lief dat je wilt helpen...., weet niet hoe vandaag gaat lopen bekijk het maar per minuut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Dar

quote:

Originally posted by:
fruitvlieg

Gisteravond heb ik trouwens vrij fanatiek getennised(schrijf je dat zo ?)

Nu je het toch vraagt, wil ik daar wel iets over zeggen hoor:

in het Nederlands komt de uitgang -ed totaal niet voor al wordt ie wel te pas en te onpas gebruikt. Dat komt door de vernederlandsing van Engelse woorden, zoals fax > wordt gefaxt al schrijft met vaak gefaxed (FOUT dus)

Tennissen is gewoon een Nederlands woord en de meeste voltooid deelwoorden in het Nederlands hebben een d op het einde, zo niet tennissen want de S is een uitzondering, die voorkomt in het KOFSCHIP of FOKSCHAAP.. dus heeft bij het voltooid deelwoord een T als uitgang...

het is dus: getennist...

:)

(als je het niet had gevraagd, had ik niets gezegd maar ik kan me wel vreselijk ergeren aan taalverloedering/slecht Nederlands) hoewel dat al minder is geworden, dat komt omdat ik me dan heel erg vaak zou moeten ergeren want er zijn nog maar weinig mensen die de regels van de spelling uit hun hoofd kennen en toe weten te passen...)

GOEDEMORGEN dames en heren!

:D

Goedemorgen,
Dar, ben het helemaal met je eens. Nederlands is niet moeilijk, je moet de regels goed weten. Moest laatst weer eens een werkstuk van mijn zoon nakijken. Had hij samen gemaakt met een klasgenoot. Het was om te huilen, qua taal dan, inhoudelijk was het goed. De meeste elementaire regels werden overtreden. Ook mijn beide dochters die toch gym en vwo hebben gedaan betrapte ik regelmatig op -d en -t fouten. Het wordt niet meer zo strak geleerd als vroeger (nee, vroeger was niet alles beter, maar dit wellicht wel, hoofdrekenen kunnen ze b.v. helemaal niet meer). Zelf voer ik een eenzame strijd tegen woorden als uitprinten en inplannen, allen contaminaties en al zo ingeburgerd dat het Don Quichote werk is.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Calimero,
Je schrijft hij is te goed, kwam te dicht bij,
ik snap dat je daar van in paniek raakt. Waarschijnlijk zit je dicht bij een doorbraak, en dat is eng, maar juist wel een goede ontwikkeling. Het is net als een geboorte, je moet er doorheen (met hulp) maar dan krijg je er ook iets moois voor terug.
Maar hij/zij is dus gewoon goed, en wie weet kun je er wel mee verder
want het is nu meer nodig dan ooit. Je kunt er thuis over nadenken en voelen, hoe kan het wel? Langzamer, wat is er nodig om jou meer veiligheid te geven, even pauze, iemand mee? Zomaar wat ideeen, maar ga svp niet uit paniek die persoon wegjagen of stoppen. Dan zet je jezelf ook weer terug. En het lijkt erop dat je juist nu iemand nodig hebt. Ik wilde dat ik ff een arm om je kon slaan, alleen even fysiek steun geven, leun maar ff terug en rust maar uit, ff diep in en uit ademhalen en je weer rustig laten worden.
Neem nu even geen grote besluiten.
En kom vaak hier,
liefs Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, niet zo maar een oordeel vellen over die psych.
Calimero zegt dat ie (te) goed is, er is geen reden dat in twijfel te trekken.
Wat er na een sessie gebeurt, kan altijd en het is uiteindelijk aan de client om terug te koppelen.
Ik merk toch dat we hier vaak impulsief advies geven, ik doe het zelf ook hoor.
maar eigenlijk hoeven we er alleen voor elkaar te zijn.
lieve groetjes Jane
(bedoel het goed hoor Bol)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Hannah1

Bedoel je contraminus Alco?

Nee, contaminatie. Dat is een samenstelling van twee woorden in het geval van uitprinten van uitdraaien en printen. Vroeger zeiden we uitdraaien, toen kwam het E. woord printen en langzamerhand werd dat uitprinten. Op zich niets mis mee, een taal is levendig en altijd in beweging, maar toch. Ned is een mooie taal waar je b.v. heel veel gevoelens mee kunt beschrijven(heel handig voor op dit forum b.v.), meer dan in sommige andere talen. Maarten Toonder (van Ollie B Bommel)heeft dat ook altijd gezegd. Het woord 'gezellig' bestaat zelfs niet in heel veel talen, het is een typisch Ned. woord wat ook aangeeft hoe Nederlanders zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kit,
das het nadeel van nicknames
is de jouwe er ook een?
(bandenplak-kit ha ha)
dan mag je ook vast op zoek.

Dit is in elk geval 1 probleem waar ik geen last van heb, gelukkig,
mag er toch iets hetzelfde blijven.

Om 11 uur heb ik een gesprek
waar misschien wat zelfbedacht
vrijwiligerswerk uit gaat rollen
erg spannend voor me om na heel lang
weer aan het werk te gaan
met waar ik voor opgeleid ben
en goed in was
willen jullie duimen? please?
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Heel fijne avond Tina, samen met je vader. Het zal een bijzondere herinnering worden dat speciale moment samen.

Sjonge Caroline dat is niet mis maar ze ontslaan je zomaar niet hoor. Ze kunnen je wel dwingen naar een bedrijfspsychloog te gaan of hulp in te schakelen en tijdelijk thuis parkeren. Veel of weinig alco maakt niet uit want als ze het ruiken dan ruiken ze niet of het er 1 is of 10. Sterkte hoor.

Callimero denk er eens rustig over na door er even afstand van te nemen. Heb makkelijk praten maar het voorkomt impulsieve beslissingen waar je spijt van kan krijgen. Jij ook sterkte.

Sjonge ik vind het bijlezen steeds moeilijker worden met al die draadjes dat ik er bijna de draad van kwijtraak. De items zijn wel boeiend hoor maar je fladdert van de ene na de andere of is dit nu opeens cool en heb ik wat gemist? Gewoon op een draadje blijven en als het je niet interessert kan je toch scrollen of ben ik nu opeens ouderwets geworden? Zijn toch dingen die je bezig houden en daar is de dagdraad toch voor? Kan me bedenken dat je het forum niet wil vervuilen met onderwerpen die niet alcogebonden zijn maar doe je dat dan niet met al die draadjes want gewoon scrollen kan toch ook? Voel me al bijna verplicht om over dit onderwerp een draadje te openen hahaha. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
jane4

Bolletje, niet zo maar een oordeel vellen over die psych.

Calimero zegt dat ie (te) goed is, er is geen reden dat in twijfel te trekken.

Wat er na een sessie gebeurt, kan altijd en het is uiteindelijk aan de client om terug te koppelen.

Ik merk toch dat we hier vaak impulsief advies geven, ik doe het zelf ook hoor.

maar eigenlijk hoeven we er alleen voor elkaar te zijn.

lieve groetjes Jane

(bedoel het goed hoor Bol)

Jane
Of hij goed is, dat zal zeker, ook als Cal dat zelf aangeeft, maar je kunt je wel afvragen of dit de juiste therapie is of de juiste setting. Voor sommige mensen is het b.v. niet aan te raden om inzichtgevende therapie te ondergaan(kijken naar het verleden). Dat kan zo bedreigend zijn dat ze overspoeld raken door hun emoties. sommigen kunnen beter werken in het 'hier en nu'. Natuurlijk kan er ook sprake zijn van een doorbraak, maar daar moet de psy wel op alert zijn en er dan bij zijn als het gebeurt. In groepstherapie gebeurt dat ook vaak, maar dan is de groep erbij om je op te vangen. Heb zelf allerlei vormen van ther. gehad w.o. psychodrama. Daar gaat het heel heftig aan toe, maar daar is altijd opvang achteraf. Ik ken Cal niet en meet me ook geen enkel oordeel aan over de psy. en je hebt gelijk dat we Cal moeten opvangen, maar uit het feit dat ze ons nodig heeft kan misschien afgeleid worden dat ze meer baat heeft bij groepstherapie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...