Spring naar bijdragen

dinsdag 3 november


sailor

Aanbevolen berichten

Heb vandaag een grote daad verricht om onze pasaangeslotenen te laten zien hoe het juist niet moet. Die jajem helpt geen fluit maar je nog verder de grond in. Was hier vandaag een typisch voorbeeld van. Ja ook ik ben een mens die kan uitglijden hoor. Zonde maar schaam me niet en een kater heb ik toch nooit. Wat ik wel zonde vind (bekend hier is dat is soms nog wel wat drink) is dat ik me gewoon vol ben gaan gooien om in die roes van vergetelheid te raken. Erger nog ik slik tramadol en dat gaat niet samen maar dat wist ik al en kon me niet eens wat schelen want wilde gewoon even vergeten en niks voelen. Nou dat is gebeurd en ben weer opgefrist maar wat heb ik er van geleerd eigenlijk? Juist drank lost niks op want mijn problemen zijn er nog steeds.

Naja morgen de eerste dag van de rest van ons leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 267
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Drup, gevallen vrouw: opstaan en weer doorgaan ok?
Thee, fijn dat het goed lijkt te gaan met je vader, het lijkt erop
dat hij een keus heeft gemaakt in al die naar binnen gekeerde tijd,
we zullen wel nooit weten wat er dan allemaal toch gebeurt,
wie weet kan hij het je ooit vertellen, lijkt me heel waardevol.
En je moeder heeft ook een forse stap gezet zeg,
als de dood zo dichtbij is
wordt het leven echter.

Ik ben net terug van ouderavond voor zoon
in curium, pfff wat een reis, doodmoe nu.
Zag dat ik de hele tijd ingelogd was, blijkbaar
moest dat lijntje in stand blijven.
Maar nu ff niet dus,
welterusten
slaap lekker,
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volle maan was inderdaad gisternacht. Nu is het weer afnemend.

Thè... das een mooi iets om te horen... had een tijd geleden een soortgelijk iets. [dan wel viavia...]
Fijn dat je eerst [naar eigen idee] met de nek aan word gekeken en plots juist voorbeeld blijkt te zijn.. in mijn geval met broertje/zusje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar ik had me lam gedronken vandaag omdat ik het ff niet meer aan kon. Praat me niet goed maar ben wel een mens dus glijd blijkbaar ook wel eens weg. Zonde maar is niet anders.

Slik sinds februari tramadol tegen de pijn omdat ik resistent werd tegen andere pijnkillers en de pijn erger werd. Deze combinatie deed mijn HA besluiten naar meer de richting morfine in te gaan. Ik slik dit omdat in 4 hernia's heb en mijn beenmerg niet goed is daar. Tramadol is een behoorlijke pijnstiller vandaar dat er maagbeschermers bij moeten maar op een of andere manier houd ik elke 2 weken kotsdag en dat heb ik sinds de tramadol dus die krijgt de schuld van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jane ik was gevallen maar vind het niet zo erg want sta altijd weer op gelukkig. Wel jammer maar beter als gek worden wat ik deed. Kwart fles jenever hielp me er ook overheen en ik weet dat het nu weer over is en hoefde ook niet te wachten op hulp hahaha.

Maar nu is het feest want Jane is 3 maanden droog. :present: :present: :present: Geweldig hoor go go meis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky,
Ik kan mij goed verstoppen, he. ;) Net een verborgen camera.

Van verborgen camera gesproken. Peter R. de Vries moet dus ook rijkelijk hard door dat woonerf gereden hebben. Ik mag die De Vries niet en ik steek dat niet onder stoelen of banken. Als die vent de kans kreeg, dan werd de schandpaal terug ingevoerd en eigenlijk doet hij dat al: mensen aan de schandpaal nagelen. Die man moet nodig eens een spiegel voorgeschoteld krijgen.

Druppeltje,
Rot is onze verslaving wel. Slaat steeds toe als we ons eens echt kuntje uuntje tuntje voelen.
Laat de AA-drink maar staan: bocht en je tanden vallen spontaan uit je mond, ook al heb je een kunstgebit en laat ik maar zwijgen over het spijsverteringskanaal.

Houtje,
:heart:

Albertina,
Zal ik je wel herkennen zonder krukken? ;) Gaaf!

Meiske,
:rose: maar, want ze hebben hier geen arabische volbloeden of vlaamse trekpaarden.
Al zou je blond zijn, dom ben je echt niet. Die eer gun ik politici en verkeersdeskundigen.

Alkol,
Grappig pseudoniem, want je bent toch gestopt en dat is het grootste cadeau dat je jezelf kan geven.

Vie,
Zie het dan zo: elke dag niet gedronken is een dag gewonnen. Stoppen kan ook een gewoonte worden. Zo heb ik van mijn maand niet roken vorig jaar echt een aantal maanden profijt gehad en van mijn bijna vier rookloze maanden dit jaar nog meer. Het is iedere keer weer winst. En net als een roker eenmaal begonnen is met stoppen, geniet hij/zij echt niet meer van elke peuk. Zo gaat het ook met stoppende drinkers. Ik ben ook al de nodige keertjes terug gevallen, maar kan bepaald niet zeggen dat ik dan Ă©cht genoten heb. Ja, ok, de eerste drie slokjes, maar daarna niet meer. En ik reken bewust in de vakantie een paar keer een pernod drinken ook een terugval.

EmmaRoos,
;)

Kit,
Ik ken je nog niet, maar begrijp dat je gestopt bent. Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe je aan je alias komt? Bij kit denk ik aan de sausissen/flikken (politie), nor en voegenmiddel.

Woman,
Nog steeds aan het buikdansen met doggy?

Haddock,
Ouwe reus. Gaat je hond nog goed? En zie je je andere hond nog weleens terug?
Ben je geëmigreerd? Ben je nog samen met je vriendin/vrouw?
Je ziet, sommige dagen ben ik wel aanwezig.

Isa,
:)

Dar,
:)

An,
Ja, je hebt gelijk: ik moet mijn poot stijf houden. En dat wil ik niet op de manier van Albertina doen.
Euh, sorry Albertina, ik hoop dat je je niet beledigd voelt, maar met al die ongelukken op rij moest ik steeds denken aan Guus Flater die ook ongeluk op ongeluk krijgt. Neemt niet weg dat jij een mens van vlees en bloed bent en Guus maar een stripfiguur die er meteen ook weer bovenop is. Een mens kan lelijk ten val komen. Ik ben blij dat je je krukken iig kunt afdanken. Geef ze wel een dikke zoen ten afscheid en ik hoop dat je nooit meer krukken nodig hebt. Echt tijd dat je in balans op je eigen benen kan lopen, staan, rennen voor de tram of bus enzo....
Om even bij de les te blijven (ik wijk soms af van het onderwerp - that's me), dit zal een best moeilijk fase zijn in mijn leven. Uiteindelijk zal er toch iemand van de arbodienst/verzekering langskomen. Als dat alleen een loopjongen/-meisje is, zal ik zeggen dat ik me rot voel in mijn rotvel, maar meer niet. Tegen een arts zal ik wel eerlijk zijn, maar die tevens wijzen op zijn medische geheimhoudingsplicht (kennelijk moeten die lui daarop gewezen worden).
Het is wel heel opmerkelijk dat ik zelfs deze eerste ziektedag heb moeten constateren dat ik wel degelijk ziek ben. Even de spanning eraf en nu moet ik dus constateren dat ik nogal overspannen ben. Van lachen in huilen schieten, totaal concentratieverlies (nogal gevaarlijk vandaag, ik liet de pan in de steek) bij de meest eenvoudige bezigheden. Mijn toestand nu vertoont aardig wat gelijkenissen met de tijd dat ik ontslag had genomen bij mijn eerste baan in Nederland. Alleen de boosheid naar de leidinggevenden ontbreekt. Ook niet nodig, want niet zij, maar het bestuur heeft vorig jaar een vast contract geweigerd.
Oh en die gelijkenis is dat ik mezelf achterna hol als een hond die achter zijn staart aanzit.

Coco,
:) Ik heb ook altijd een aversie tegen medicijnen gehad, maar ik heb echt baat bij de AD en AP die ik nu heb. Inmiddels hoef ik de AP niet meer dagelijks te slikken. Het is nu 0 tot 2 per dag (ik word moe en begin in het azerty-toetsenbord terug te vallen) en uitvinden wat wijsheid is. De AD hou ik zeker aan. Ik ben er nog lang niet, maar door die AD (sertraline) zak ik iig niet meer tot in de diepste zwarte put. Ik voel en ervaar de kracht van lichaamswerk, zoals bij yoga, tai sji, maar niet van homeopatische middelen, wel ben ik voorstander van de homeopathische instelling van uitzieken door middel van rust nemen en uitzieken en er dan nog een dag rust aan vast te plakken. Met die laatste insteek ben ik het helemaal eens.

Bolletje,
Inmiddels is Sean Connory wel een ouwe vent, hoor!

Ari,
Een half jaar anti-biotica? Nou, wat voor arts was dat? Eentje die de ziekenhuisbacterie intensiveerd en meer resistent maakt. Los nog van het feit dat antibiotica een aanslag zijn op maag, darm en lever.

Houtje,
Iedere keer als ik het woordje ALS in kapitalen lees, zie ik weer de vrouw voor mij die mijn schoonmoeder had kunnen worden. ALS is zo een rotziekte. Het doet mij steeds een beetje pijn als mensen op het forum ALS ipv als schrijven. Ik zie dan wel (uiteraard begrip) dat mensen het hebben over het als-dan. Ik denk dat weinig mensen zo intensief zijn omgegaan met hun toekomstige schoonmama dan ik. En ook met schoonpapa, die al dementerend was voor ik hem voor de eerste keer zag. Nog in onze prille LAT-relatie heb ik deze beide ouders van mijn man ten grave (nee, crematie) mogen brengen. Zijn ouders waren net wat ouder dan mijn grootouders. Volgens de nieuwe pensioenleeftijd, hadden ze die geen van beiden gehaald.

Theemuts,
Je bent onderhand al wel een van de old timers hier. Beginneling, kom, kom, je bent echt geen groentje meer.
Schrijf van je af, want zelfs al wil de persoon niet meer overleven, zijn/haar hart bepaald wel het tijdstip.
Dame, hou vol nu en laat het verdriet toe. Het is moeilijk beslissen voor een ander, zeker als dit om overleven gaat. Blijf daarom bij jezelf en ga bij jezelf te rade of jij zelf in een dergelijke omstandigheid wel wil overleven.
Ik wens je veel sterkte in deze tijden.
He, wat een groei: je vindt jezelf dus een kanjer. Je bent al verder dan ik. :)

Tapas,
Ik hou van warmte, maar een elektrisch deken zal ik nooit of te nimmer meer gebruiken. Die krengen kunnen in de fik schieten, na tv's in de stand by stand Ă©Ă©n van de belangrijkste oorzaken voor woningbranden.

Druppeltje,
Een zelfde conclusie als waar ik toe gekomen ben na de nodige terugvallen: Problemen worden niet opgelost door drank.
Zelfs de vergetelheid - bij mij althans - is niet meer te vinden na heel veel drank. De resistentie is te groot, de geest wordt niet meer verdoofd, maar onder invloed doen we wel stomme dingen of halen ons moeilijke opdrachten op de nek.

Jane,
Let niet zo op de lampjes ivm aanwezigheid. Als jij de pagina niet ververst, dan blijft je lampeke branden ook al blijf je uren weg van het forum.
Laat de lampjes maar voor wat ze zijn. Mensen die vers inloggen zien alleen de mensen ingelogd staan die de laatste 5 minuten op het forum actief waren.
Bovendien is een forum geen chat. Je kan, net als ik doe, reageren op een hele dagdraad of meerdere (germanisme) dagdraden. Belangrijk vind ik wel dat duidelijk is op welk bericht van wie gereageerd wordt.

Julius,
Die volle maan heb ik ook gezien en ik ben blij dat die geen invloed meer heeft op mijn lichaam. Dat zul je als man moeilijk te begrijpen vinden, maar de dames hier begrijpen dat vast voor 100%. :huh:

Bolletje,
Welkom, ik zie dat je een aardige concurrent bent in het aantal berichten dat je plaatst. Als je zo doorgaat, dan overtref je me nog voor halverwege volgend jaar. ;) Maakt niet uit, het is hier geen wedstrijd, ik heb er heel veel aan gehad om dingen van me af te schrijven en vooral om daar respons op te krijgen. De respons was niet altijd even leuk, maar van de leuke, lieve én de onaangename spiegels heb ik wél heel veel geleerd. Soms kwamen schoppen heel hard aan en ging ik in de contramine. Andere keren kreeg ik een aai over de bol en kapte bij een terugval meteen met drinken.
Toen ik het eenmaal doorhad, ben ik de hardliners gaan overslaan bij het lezen (of beter opnemen) en de aaiers gaan appreciëren. De laatsten hadden en hebben een veel grotere en vooral ook positieve invloed op mij.

Ari,
Voor mij blijft het correct Nederlands belangrijk.
Grap is wel dat ik juist bij Nederlandse les dus ook foute dingen moest leren om ze te herkennen als fout.
Ook al spraken we dialect thuis, mijn broer en ik hebben van thuis uit wel ABN geleerd doordat onze mama daarvoor haar best heeft gedaan. Maar de Gij, gij, U en u zaten daar wel nog bij. Oh, nee, Gij en gij, zijn in het Vlaams gelijk aan het Nederlandse jij en je en tevens ook een semi-beleefdheidsvorm (dat is dan weer afhankelijk van wat voor familiariteiten er achter aan komen). U en u zijn de beleefdheidsvormen. Voor een Vlaming is dat jijen schrijftaal. Het jij-zeggen heeft mij ook veel moeite en tijd gekost om onder de knie te krijgen. Het klonk altijd zo geforceerd, alsof ik regels uit een boek oplas.
Ik zou heel graag zien dat zo snel mogelijk weer de spraakkunst, vervoegingen en stijl weer gedegen worden onderwezen op scholen, zo ook het hoofdrekenen, de tafels van 1 tot 10, liefst van 1 tot 20. Dat rekenen met kwartjes en guldens vond ik zowiezo al heel vreemd. Ik blijf blij dat ik mijn kinderen op speelse wijze zowel het alfabet als het hoofdrekenen heb kunnen bijbrengen en dat ze allebei op het juiste moment de juiste onderwijzer(es) hadden op school.

He, ik zie mijn oude makker Soothe ingelogd staan.
Goh, kok, hoe gaat het in de keuken van je leven?
Groet aan Anna.

Gossie, pijnstillers als tramadol en alcohol gaan niet samen. Mensen, dat wéét Druppeltje. Maar ook pijnstillers hebben hun beperkingen.
Lieve Houtje kan daarvan meepraten. Wat nog erger is, is dat tramadol niet samengaat met antidepressiva en helaas vergeten artsen dat nog weleens. Door de ervaringen van Houtje weet ik dat als een arts mij pijnstillig wil geven dat ik dat even breeduit ga zeggen wat ik slik en ik zal die arts niet meteen geloven dat dat samen gaat met wat ik al slik. Daarvoor vertrouw ik wel op mijn oplettende apotheker. En ik hoop van harte dat apotheker daarvoor voldoende middelen mogen houden.

Gezondheidsminister Klink is, wat mij betreft, de minister die zijn volk ziek maakt.

Oeis, ik ben vanavond wel flink van leer getrokken.

Ha, Tijn,
Je zit bijna een jaar op dit forum en je bent gegroeid. Kijk maar eens terug naar je eerste schrijfsels.




Zo mensen, ik sluit af. Lang geleden dat ik een zo lang bericht heb geschreven. En wees dus blij dat ik niet de héle dagdraad heb gelezen.


Slaapzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Julius,
Ik ben een linkse rakkerin, zoals mensen dat benoemen als je menselijk en sociaal wil zijn.
PvdA is slappe hap. De SP te stalinistisch. Blijft over GL, want D66 is me net iets te rechts.
Haters van wat dan ook (geloofsfundamentalisten) vallen buiten mijn genade.
Ik hoop echt dat de mensen de democratie en vrijheid van meningsuiting prefereren boven de GW van de Plot van Vreemdelingen Vrezers. Die doet mij, als geschiedenisliefhebber, wel erg denken aan Mussert (spel ik dat goed?) en Seijs Inquart.
Ik vind het trouwens nog steeds heel raar dat de gemeentenadministraties nog steeds de geloofsrichting noteren. Niet meer doen, lieve ambtenaren, maar voor iedereen: "GEEN" invullen. Een geloofsovertuiging is namelijk iets heel privé's.

OK, ik zeur verder niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...