Spring naar bijdragen

dinsdag 3 november


sailor

Aanbevolen berichten

En nou zakt mij broek echt af. Alweer gebeld over die scoot. Mevrouw het duurt zo lang omdat de rugleuningen en armsteunen aangepast moeten worden. Krijg al een vierkant stuur waar ik niks van snap en een windscherm waar ik niet eens een indicatie voor heb. Ben ik zo invalide of zijn ze gek daar? Een van de 2 maar heb dus die scoot niet in het vooruitzicht. Huis staat al 2 jaar te koop omdat traplopen niet goed meer gaat. Lopen gaat ook steeds slechter mede omdat ik die scoot maar niet krijg. Alle indicaties heb ik maar er gebeurd niks als huishoudelijke hulp. Wordt gewoon van kastje naar de muur gestuurd. Als ik er bij neerval heb ik de rommel niet meer nodig, dan kost ik de maatschappij nog meer geld en huil ik om dat ze zeggen de mindervaliden zo zelfstandig mogenlijk moeten blijven. Me hoela en niks niemand kan wat doen als naar elkaar doorverwijzen.

Sorry ben boos en verdrietig tegelijk en weet niet wat voorrang heeft maar krijg er wel de hik van. Heb geen gremlin op mijn schouder maar een hele kudde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 267
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

toch even een vraagje. Er wordt gesproken over de 'dagdraad' volgen en dat het vandaag verwarrend is omdat er 'veel draadjes' zijn. Ik ben te vers om te begrijpen wat daarmee wordt bedoeld. Is het de bedoeling dat je alleen praat over wat je vandaag aan het doen bent of gaat doen(of morgen) en daar weer steeds op reageert?
Ik heb op verschillende mensen gereageerd omdat ik dat belangrijk vond, zoals van Calimero (ik denk, ik doe ook eens mee vandaag) en idd over verschillende onderwerpen, maar nu begrijp ik dat dat verwarrend wordt voor sommigen.
Aan de andere kant heb ik geen zin om de hele dag te praten over m'n kat, de boodschappen of het opruimen van m'n huis. Als dat gewenst is dan haak ik nu al af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alkol,

Er zijn de laatste tijd veel nieuwe draadjes geopend buiten de
de gewone dagdraad "ditjes en datjes".
Ik houd me het liefst bij de dagdraad en niet bij allerlei andere draadjes.
Maar dat is natuurlijk is de keuze daarin vrij.

Nee, natuurlijk heb je geen zin om de hele dag te praten over hoe
het met je kat gaat enz.....
Dit is een ADB forum, natuurlijk worden er ook dagelijkse dingen gedeeld.
Doe wat je zelf wilt, ik ben blij met jou komst op het forum.
Ik vind je postings waardevol.
Schrijf wat je kwijt wilt, reageer op wie je wilt, scrollen mag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alkol,

De bedoeling was, en zou het weer moeten zijn, dat iemand de dag opent met een
bepaald idee/onderwerp, waar een soort draad uit ontstaat.
Een soort verder spinnen!
Tot voor kort heeft dit gewerkt! Nu voelt men de onbewingbare behoefte allerlei
nieuwe draden te maken, zodat je niet meer weet waar het te plaatsen.

Het lijkt me dus een goed idee hier te schrijven wat je beweegt en hoe alles loopt!
Dit werk uitstekend.

Soms is er een grap, soms een "beetje" onenigheid,
maar wat ons bindt is het niet drinken, met alles erop en eraan.

Zoiets dus.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcol in begrijp dat je niet de hele dag over je kat of zoiets wil praten en het is niet alco gebonden. Dat is de reden waarom er zoveel andere draadjes zijn geopend (te vinden onder thema's rondom alcohol) omdat sommigen zich hier aan irriteren. Mag en begrijpelijk maar anderen hebben weer zoiets van het is een dagdraadje dus een draadje wat ons bezig houd met het leven om van de alco af te blijven en dat kan best wel eens om een kat gaan. Lees mijn posting maar hier boven en dan zie je dat het om een scootmobiel gaat maar me wel de neiging geeft me lam te drinken want dan heb ik dat gehad. Het goed lezen en achterliggende dingen begrijpen is waar het om gaat vind ik. En als je er geen zin in hebt dan scrol je gewoon naar beneden maar om over elk onderwerp een apart draadje te gaan openen vind ik ver gaan

Nogmaals dit is mijn mening, Ik zie het als die zit met die op een draadje maar vraag me af waar zijn me hier met zijn allen. Hier moeten we onze strijd vechten en elkaar steunen en als je dat gaat spiltsen dan spreek je elkaar niet veel meer en dat kan in mijn ogen nooit de bedoeling zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jane4

Voor mij kwam het als geroepen


ik heb net een goede trein genomen denk ik,


mijn projekt is van start gegaan


ben er erg blij mee


een nieuw spoor


en een nieuwe kans


in elk geval nieuwe hoop


Jane



Betekent dat, dat je gesprek om 11 uur positief was? Gefeliciteerd dan, klinkt goed nieuw spoor, een nieuwe kand en nieuwe hoop.
Succes ermee.

@ Alkol

Ben niet zo veel op het forum tegenwoordig, heb niet veel van je gelezen, maar van wat ik gelezen heb van jou zou het doodzonde zijn als je weg gaat, je hebt een positieve bijdrage, ben blij dat je er bent.
Wat betreft de onderwerpen, dagdraadje is alles wat je bezighoud van lichte onderwerpen tot zwaren van elkaar helpen en hulp krijgen. Mijn ervaring hier is dat sommige onderwerpen soms lastig vallen en sommigen dan willen filteren en dan wordt er wel eens een apart draadje geopend.
Meningen verschillen wel eens of dat nodig is of niet.
Ik heb er begrip voor, vind het zelf niet nodig. Leven bestaat nu eenmaal positieve en negatieve dingen, met filteren verander je dat niet. Een dagdraadje is mi het meest compleet als je over alles kan praten wat het ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina :heart: :heart: :heart:

Houtje :heart: :heart: :heart:

Ik ga nu echt achter een leesbril aan en één voor de TV!
Dus naar Hans, die zegt dattie anders is. We zullen zien.

Zal wel twee weken duren. Ben nu een soort blinde mol. :)
Kan niet eens de berichten lezen, erg hè.;)





Hartjes werkten niet , Aanp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Ik ga nu echt achter een leesbril aan en één voor de TV!


Dus naar Hans, die zegt dattie anders is. We zullen zien.


Zal wel twee weken duren. Ben nu een soort blinde mol.
:)

Kan niet eens de berichten lezen, erg hè.
;)



Kijk hier maar eens http://eyesandmore.nl/ lekker goedkoop en je kan er meestal op wachten, goede oogmeet methode en er is vast een filiaal bij je in de buurt.
Succes,

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe en Andere Lieverds,

Ik ken het brillen-probleem. Ik heb er 5, want ik raak ze steeds kwijt! (Hema, 8 eurie, dan heb je een leesbril voor "erbij" zeg maar).

En één van de 5 is multi-focaal, leuk voor de belastingdienst (toen nog) maar ik kan er niet tegen.
Neem een mult-focale bril met GARANTIE!!!!!!!
O.a. bij Groen......???? opticien. Bevalt me prima. Was ik daar maar heengegaan. Groenwoud? Nee.

Ik was weg vanmorgen opeens oppassen op 7 jaar, geinig, leuk kind.
Nu racen naar de psych.

Tien,
Als ik je niet meer psreek, ik duim voor je dat het leuk is vanavond. En dat je het leuk hebt met je vader.

Ik ben weer weg!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wordt dan brailletypen Soothe.

En ja Calimero,
mijn project staat op de rails.

Dat gedicht is ook mooi een symbool
voor al onze draden
de meeste aparte draadjes zijn (gelukkig)
geen lang leven beschoren
en worden doodlopende spoortjes.
De enige echte dagdraad is ons hoofdspoor
waartoe we allemaal weer terugkeren
als we eens een verkeerde afslag hebben genomen
waar we elkaar uiteneindelijk allemaal weer de trein
in trekken de een een boemeltje en de ander een TGV
soms met wat vertraging
maar uiteindelijk komen we allemaal
aan de einbestemming.

En Tina
hoe maak ik hier nou een gedicht van?
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje: het toch super belachelijk dat je gewoon niet krijgt waar je om vraagt.
Die gemeente van jou houdt zichzelf wel bezig zeg.

Nou wat mij is gebeurd, ik ben vanmorgen uit mijn bed gedonderd.
Ik heb een wekker naast mijn bed gezet en toen dat ding afliep vanmorgen wist ik echt niet wat er loos was. Dus ik maak een zwiep en een zwaai om op dat ding te meppen, donder ik mijn bed uit.
Naja, ik was dus wakker.

Zo dit was mijn pauze, nu weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Hoi Alkol,




De bedoeling was, en zou het weer moeten zijn, dat iemand de dag opent met een


bepaald idee/onderwerp, waar een soort draad uit ontstaat.


Een soort verder spinnen!


Tot voor kort heeft dit gewerkt! Nu voelt men de onbewingbare behoefte allerlei


nieuwe draden te maken, zodat je niet meer weet waar het te plaatsen.




Het lijkt me dus een goed idee hier te schrijven wat je beweegt en hoe alles loopt!


Dit werk uitstekend.




Soms is er een grap, soms een "beetje" onenigheid,


maar wat ons bindt is het niet drinken, met alles erop en eraan.




Zoiets dus.
:)



Dus als iemand stuiterend bij een psych vandaan komt moet je daar wel of niet op reageren of niet te lang, want dan gaat dat een eigen leven leiden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He hoi, ik kom ook weer even binnengewapperd.
Alkol, kijk gewoon op de dagdraad wat jou bevalt, en hoe, en waarop en op wie jij wilt reageren.
Het staat je allemaal helemaal vrij. En ja, er komen ook wel trivia voorbij.
Ik vond het trouwens wel mooi van die contaminatie want was vergeten hoe dat ook weer zat. En hoe heet dan een "dubbelopje" ook weer, zoals "een vrouwelijke chauffeuze" ?

Soothe wens je veel kijkplezier, maar pas op, want met een goede bril valt ook het stof in je huis ineens zo op :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net telefoon van Welzorg (hoe durven ze zich zo te noemen). Gaat nog wel even duren want er moet te veel aangepast worden. Kanonne en duurt dat zo lang want kreng is op 20 maart al aangevraagd. Er moet teveel aangepast worden. Kee maar wat mankeer ik dan? Geen idee maar het moet zo. Wie zegt dat? De artsen. Welke artsen? Weet ik niet maar kreeg het zo door. Dan is er dus toch geen enkele discussie mogelijk want als ik mijn HA bel en behandelend neuroloog dan weten ze van niets. Nou als dat ding zo erg aangepast moet worden dan vrees ik dat ik me nog verder in de prak ga rijden laat maar zitten dat hele kreng. Nee hoor mevrouw u moet in die scoot rijden. Huh? Welk jaar dan? Zo spoedig mogelijjk. Huh? Naja schiet mij maar in de feestverlichting.

Nou dan ga ik maar een frisse natte neus halen met Banjo en weer voor schut op het bankje zitten als ik het niet red. In de zomer zitten er wel meer mensen maar vanaf deze tijd van het jaar kijken ze je voor gek aan met je handdoekje.

Te triest voor woorden toch? Toen de crocussjes uit de grond kwamen was het al hoog tijd voor die scoot en mag hopen dat ik er nu een krijg met sneewkettingen. Of zal hij afgeleverd worden met een bos narcissen?

Ga er maar ff uit want dit voelt niet goed en heeft zeker geen enkele bijdrage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...