Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wat kan je anders doen dan gelijk weer opkrabbelen als je je doel niet gehaald hebt maw een misser hebt....ja de zweep erover maar daar wordt niemand beter van.
Blijven opstaan!

• Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

negatieve beloning heet toch gewoon straf? en straffen doen we onszelf al genoeg denk ik.

Beloning kan soms iets heel kleins zijn, soms mag ik gewoon voor 5 euro spullen van mezelf kopen bij de blokker uit de euro-knallers bakken, totaal onzinnige dingen kopen gewoon voor de kick, of een nieuw neusknopje, of oorbellen, of lekkere dure douchespullen, mezelf een scrubbeurt geven of naar het badhuis gaan
of een horloge als ik het niet nodig heb maar gewoon mooi vind. Of een bosje bloemen of een lippenstift, of leuke kaarsen voor in huis.

Er is genoeg te verzinnen heej ik heb mezelf ook al lang niet meer beloond, ik ga eens op zoek naar een mooie aansteker ofzo!

Geplaatst

Nou Ari,
negatieve beloningen ben ik niet tegengekomen bij ADB
of ik heb ze niet willen zien!

Maar een mooie positieve beloning weet ik wel voor je:
als je 1/4 jaar niet meer gedronken hebt besteed je je
keuken schoonmaken helemaal uit
en na 1/2 jaar de grote voorjaarsschoonmaak
en na 1 jaar mag je een vaste hulp!!!

Jane

Geplaatst

Isa ik snap wat je bedoelt en het is zeker goed om van jezelf te weten wat je zwakke punten zijn.

Maar in het kader van "je bent wat je denkt" ....denk ik dat als je alleen maar denkt aan een eventuele terugval dat dat een soort de kat op het spek binden is, je hebt die gedachte, welk heel negatief is al een btje binnen gelaten....
En als je bv bedacht had dat je je keukenkastjes zou gaan soppen denk ik dat je dat er graag voor over hebt als je graag wil drinken cq erge trek hebt.....snappie een btje waar ik naar toe wil...

wat een filosofie op de zaterdagmiddag hè

Geplaatst

Ga niet mn keukenkastjes soppen nu hoor. Feit is wel idd dat ik nu bezig moet gaan met andere dingen om mn hoofd te verzetten. Wilde ook net wat anders gaan doen, maar het stort hier, dus moet nog ff wachten voor ik naar de super kan.

Geplaatst

Ja witte gelijk de draad weer oppakken en niet blijven hangen, dit is niet wat je wil anders was je hier niet, kop op en de beste en mooiste leus van het forum: LAAT DIE EERSTE STAAN!

Je kan het!

Geplaatst

Isa
Ja we streven allemaal hetzelfde doel na en doen dat allemaal volgens ons eigen beste kunnen, belangrijk is denk ik om open te staan voor elkaars mening en feedback want daar moeten we het hier toch van hebben.

Jij bent bezig met de internetbehandeling begrijp ik.....dan is het goed om daar en daar alleen voor te gaan anders wordt het verwarrend en dat kan je er niet bij gebruiken.

Geplaatst

Dank jullie wel, voor t lezen en reactie.
Hup omhoog met mn kont, ik ga wel door de regen naar de super, want echt licht wordt het hier niet.
Jullie ook weer veel sterkte vandaag!!
En thnx nogmaals
Laterzzzzz

Geplaatst

Is zo Isa,
Ik weet m perfect , had beter moeten opletten en meer actie moeten ondernemen van te voren.
Maar ja gedane zaken nemen geen keer.
Scherpte hard nodig ook na drie maanden dus!!!!!!!
Ben nu echt weg
laterzzzzz

Geplaatst

Isa

Ik ben weg, moet me ff aan me kleine (4) gaan wijden en verder met mijn roti voor vanaaf, ik kom later nog wel weer even kijken.....(of niet, je weet nooit wat er weer tussen komt...)

Geplaatst

Belangrijk voor mij was in het begin: kleine stapjes, kleine beloningen.
(voor een week droog kocht ik iets dat 7 x 3 euro kostte).

Inmiddels ben ik er wel achter dat ik beter met mijn financiën uitkom, eigenlijk vooral door minder
impulsief dingen te kopen of te doen. Dus ik zie de winst meer op grote termijn. Om nou een kado
voor mezelf van 4500 euro te kopen ( 4 x 365 x 3 euro), neu. Ik doe eigenlijk al wat luxer en makkelijker
boodschappen, maar ook dat haal je er wel uit door dat we nooit meer Chinees halen omdat ik te moe
ben om te koken (lees: te lam om nog te koken)....

Ik heb wel een duurdere mobiel gekocht, daar heb ik elke dag pret van. En iedere keer als ik dat ding
zie denk ik: o ja, ik heb hem omdat ik niet meer drink. Dat is een hele belangrijke funktie van kado's
voor jezelf, dat je ze vaak ziet en dat ze je aan het denken zetten.

En waarom vinden wij het zo moeilijk om oprecht een kado voor onszelf te kopen? Ik denk omdat we niet
genoeg van onszelf houden en onszelf niet belangrijk genoeg vinden.
Ik koop véél meer voor mijn kinderen dan voor mezelf. Want: ze hebben het nodig, zij mogen niet lijden
onder mijn situatie, het is niet hun schuld dat hun ouders gescheiden zijn. Tic uit mijn jeugd: ik had niets.
Gevaar: óvercompensatie en verwennerij. Ik weet het.

Voor mezelf koop ik wel lekkers te drinken ipv drank maar écht een kado? Nee. Alles moet altijd
verantwoord zijn, een reden hebben, enzovoorts. Irritant!
Zijn we dan toch (als vrouwen misschien?) minder zelfverzekerd dan de man die wél wat voor zichzelf
koopt?

Hoe zit dat met anderen?
Geven jullie jezelf wél een kadootje makkelijk?

Geplaatst

Ga ff met doggy weg meer eest Witte een zoen geven. Dank voor je eerlijkheid en het valt zeker niet mee. Ik zeg altijd kop onder de kraan en opnieuw starten. Tis nooit te laat om weer te stoppen.

Had predikant moeten worden. Een forumpredikant in een krijtsjesstreeppak die de weg kwijt is hahaha.

Soothe nog gesproken de lieverd maar kreeg Anna ook aan de foon. Sjonge die heerlijke zuidelijke stem. Dank allebei. :heart: Ben erg blij met jullie medeleven.

Het leven hoeft niet zo moeilijkt te zijn dus waarom doen we het dan?

Geplaatst

En ik ben toch op de praatstoel dus vooruit dan maar.

Over scherpte.
Ik heb gemerkt dat het gevaar van alco er nog steeds is, maar het is minder dichtbij en
minder direkt geworden. Het belangrijkste is dat is het HERKEN als het er is (of aan komt) en dat wéét
wat ik moet doen, bv. hulp zoeken (iemand bellen) omdat die alco niet "los" komt aanvliegen maar
meestal een metgezel is van een emotie die ik moeilijk vind.

Ik ben al drie weken bezig met iets wat ik enorm spannend vind en dat ontzettend veel van me vraagt.
Ook emotioneel. Op een gegeven moment (op maandagochtend notabene) was ik ermee bezig en dacht
opeens: had ik maar een fles martini in huis. Ik schrok enorm van mezelf en begon radeloos heen en weer te lopen.
Uiteindelijk heb ik iemand gebeld en dat luchtte vreselijk op.

Lang verhaal kort:1. wéét hoet het voelt als het komt, wees bedachtzaam. 2. maak een "escape" voor als
het gebeurt. 3. neem maatregelen (ik ben bv. géén boodschappen meer gaan doen voor de zekerheid).

Geplaatst

Houtje

Ik kan me heel erg vinden in je verhaal en ben ook zo blij dat een ouwe rot in het vak (met alle respect ) hier nog steeds komt want dat is zo waardevol voor iedereen denk ik!!
Mijn kinderen hebben het ook altijd beter dan ik, maar alleen daarvan geniet ik al zo, alles wat je uitspaart kan je aan je kids geven en dat geeft je een heerlijk gevoel, dat is toch goed dan..... zo zitten moeders nou eenmaal in elkaar.... En je hebt inderdaad een betere of mooiere mobiel of id, maar is het ook niet vrouw eigen om te genieten van de kleine dingen.....

Geplaatst

Hey lieve alleemaal,
Hier zit een kapotte Bol. Heb precies 4 uur lopen slenteren door de boekenrijen.Bah niets voor mij maar ben wel goed geslaagd. Ongeveer 15 boeken dus kan hij voorlopig vooruit. Hoop dat hij tevreden is en niet alles al gelezen heeft.
Verder boodschappen gedaan en nu eerst ff uit pakken.
Had gelezen dat de witte gedronken had? Meis, vandaag gewoon weer opnieuw starten hoor. We zijn allemaal mensen en mogen fouten maken.;)

Geplaatst

Isa,

Dat roep ik ook altijd tegen mijn kids als ze weer eens teveel willen.
Heb bezit van de zaak is het eind van het vermaak.

Ze noemen mij dan een "sloebermoeder" en dat zij, zielige kindjes,
een sloebermoeder (lees: arm) hebben (vinden ze) en daarom géén
100 eurie kleedgeld hebben, geen tv en dvd op hun kamer, en de nieuwste
GSM touch screen o nee een IPhone niet hebben = Z I E L I G :o.

Nou komt Hansje tot een soort inkeer. Hij ging vóór zijn tiende al puberen,
en er lijkt wat meer rust in de tent te komen, ook qua spullen,
Iets wat iederéén al heeft, hoeft van hem niet meer.
Zijn Ipod is eigenlijk onhandig, omdat hij altijd via Itunes muziek erop
moet zetten en op een "sloeber" mp3 zoals ik heb, pleur je het gewoon
erop.

Haha.
Ik moet er zelf om lachen eigenlijk. Een sloeber-mp3.

Grietje moest en zou een touch screen telefoon toen ze naar de middel-
bare ging en heeft zich kapot gespaard voor een Samsung Star.
Toen "de aanrander" actief werd op háár fietstraject adviseerde de
politie een mobiel in haar zak te hebben, en vooraf een keer 112 intoetsen,
meteen ophangen natuurlijk, zodat dat nummer automatisch zich
herhaalt als je op "bellen" drukt. Maar haar dure Samsung Star, daar
kun jeniet razendsnel mee bellen.

Daarvoor heb je echt een sloeber-gsm nodig :D.
We hebben in de opruiming een sloeber-gsm gekocht voor 14,26 eurie
met 10 eurie beltegoed (bij AH in de opruimbak van 21,95 voor -35%).
Dus voor 4,26 een telefoon.
In haar zak, met 112 ingeprogrammeerd en achter het belknopje.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...