Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 november 2009

Gast Loen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Hilde, Ikzelf heb geen ervaring met het lange droog staan, maar ik denk dat als mensen jaren droog staan, de behoefte ook minder wordt en misschien wel helemaal verdwijnt. Het wordt minder belangrijk, zeker als je er iets voor in de plaats krijgt. Een stuk vrijheid, want je bent niet meer constant bezig met de drank. Maar het blijft op letten geblazen en proberen om het bij ééntje te houden zal mij nooit lukken. Gezelligheid is niet gebonden aan drank;) Gezelligheid is juist, het bewust mee maken van de sfeer die er op dat moment is. Heel veel succes en probeer wat meer op het forum te komen. Is altijd goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hilde,
Helpt het als ik ook heel hard NEEE roep, want begin er niet aan meid!
Het is een valkuil, het is geen fout vriendje, maar de vijand.
Je hebt nu 6 weken 'gespaard'. Maak dat niet op door het nu uit te gaan geven
Moet je weer opnieuw gaan sparen.

Herken het heel goed hoor, tis gezellig en ook lekker. Te lekker
Ben pas volledig gestopt maar heb daarvoor vele stoppogingen gehad.
Kwam toen ook altijd op dat punt: ach eentje, even kijken of ik het kan
Niet dus.
Zat ookaltijd in een rouwproces, nu niet meer, IK wil hem nooit meer zien
laat hij maar rouwen.
Hou vol hoor.
En ja, hoe het over een jaar is, dat zou ik ook wel willen weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hilde, ook ik heb geen ervaring met lang droogstaan maar kan je wel vertellen dat het nu al supergoed voelt.
Ik heb ook jaren een achterdeurtje opengehouden, dacht dat ik bij de twee van de tien hoorde die wel sociaal kon blijven drinken. Maar dat kan ik niet en ik weet dat ik nooit meer mag drinken, wil drinken bedoel ik.
Het woordje nooit is voor sommigen te lang en die denken dan, vandaag drink ik niet en daar is niks mis mee.
Ik heb 10 jaar gedronken en de laatste paar jaar werd het een groot probleem.
Ik had nooit gedacht dat ik er mee zou kunnen stoppen en toch is het nu zo.
Ik ben blij en opgelucht en voel me zo goed, zo heb ik me, echt waar nog nooit gevoeld.
Gezellig was het voor mij allang niet meer, als ik drink wil ik altijd meer en meer en meer.
Waarom zou je dat achterdeurtje openhouden, je ziet dat bij heel veel mensen die er nog niet achterstaan. Bij mij is dat boek ook uit en ik rouw ook niet want ik rouw niet om de dood van mijn vijand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey goedemorgen,

Ja voor mij is het een goedemorgen, ben net wakker.
Ik denk dat ik het op één of andere manier nodig heb gehad.

Heb niet alles bijgelezen, maar las wel stukjes over de werking op dit Forum, dat het soms te luchtig is of dat men soms niet op elkaar reageerd, teveel roosjes en slingers.
Eén ding moet mij van het hart...................

DE REDEN DAT IK ELKE AVOND MIJN ANTABUS SLIK IS OMDAT IK DAGELIJKS OP HET FORUM BEN!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, zou me niet druk maken over wat ik in huis heb.
Wat het over de alcoholproblematiek schrijven betreft, daar heb ik in één bericht meer aan bijgedragen, dan jij in honderd.
Bovendien vind ik het klimaat niet van dien aard, iets zinnigs toe te voegen.

Wel aan Hilde zojuist, maar die stapte meteen op.

Emmaroos, ik ben flauw, daar was jij als nieuwkomer nog niet achter.
Hoeft ook niet!
De mensen hier die me echt goed kennen weten beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Pip, Zo lang geslapen? Nou dan zul je je wel lekker fit voelen.
Ja het forum is over het algemeen goed. En moet ook zo blijven. Vraag me soms wel eens af waarom sommigen het niet serieus nemen. Waarom blijven ze dan nog? Waarom rotten ze dan niet op i.p.v. zoeken naar iemand en daar vervolgens tegen aan te gaan schoppen.
Gewoon weg blijven dan ergeren zij zich niet meer en wij ook niet. Waarom blijven die mensen??????
Hebben ze het forum dan toch nodig????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo, Soothe, blijf je dus altijd een nieuwkomer en laait die dicussie soms op van je hebt de oude garde en de nieuwkomers.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om het uit te leggen zodat de nieuwkomers(ahum) je ook leren kennen.
Op de manier waar jij voor kiest zaai je groepjesgedrag en we willen hier op het forum toch samen praten?
En dat jij goed kunt praten over alcohol is leuk voor je maar het slaat nergens op om aan Bol te zeggen dat jij in een bericht beter schrijft dan Bol in honderd.
Jakkes wat een air heb jij over je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Emma, als jij het niet snapt, dan is goed lezen je niet gegeven.
Ook dat geeft niet.

En vroeger veranderde we onze datum. Of maak er ADB van, ik vind het allemaal best.

Hoe paradoxaal ook, maar ik ben niet ADB.
Een glas en ik ben voor de bijl.
Ik denk niet dat ik het de baas wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bol, ben inderdaad wel fit nu geloof ik.
Misschien heb ik spanning weggeslapen of zo, ik weet het niet, ben de laatste zoveel met drank bezig.
Ik denk dat alle personen die hier op het Forum aanwezig zijn er iets aan hebben.

De één doet dit door roosjes uit te delen, of een leuk verhaal te schrijven, of een serieus verhaal, de andere doet dit misschien om tegen iemand anders aan te schoppen.

Maar dat ze er zijn geeft voor mij aan dat ze er iets aan hebben, ook al zegt men soms van niet.

Anders blijf je hier namelijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ben er weer eens.
Het bestaan is drukjes zal ik maar zeggen.
Ik zal jullie niet vermoeien met details.

Ari,
Schat, ik kom er aan met mijn vliegende Miele!
Ik ben jarenlang luizenpluis moeder geweest dus áls je dan weer eens vond.........WAAAAHHHHH!!!!!
Maar dan nog erder, zélf thuis luis, wat een drama.
De laatste twee keer heb ik alle jassen en knuffels en niet-meteen-wasbare zooi maar een uurtje in de
droger gesmeten dat overleven ze ook niet. Zijn puberluizen ook extra moeilijk :D?

@ DE DISCUSSIE OVER DE DISCUSSIE VAN DE DISCUSSIE zal ik maar zeggen:
Het moet niet gekker worden!
Over het algemeen regelt het zichzelf wel. Ik merk dat het bij mij (en dat is tegen niemand persoonlijk
bedoeld) ook "losser" begint te worden.
Sommige momenten ben ik 100% met het forum bezig, zoals zaterdag, met het lijstje voor FV,
en zondag mijn antwoord aan Alkol dat hij zo mooi heeft opgepakt. Hulde voor je Alko.
Je had me ook (gericht dan hè) kunnen neerschieten.
Maar dan KIES ik ervoor om bewust tijd aan het forum te besteden.
Ieder maakt zijn keuze, er is géén regisseur die het geheel stuurt of een stopwatch heeft of roept STOP of ANDER ONDERWERP.

Ik ben het wel met Tina eens, met haar posting van (?)vanmorgen geloof ik.
Maar ik geloof ik het ook aan mezelf ligt, wat zijn MIJN verwachtingen?
Als Bolletje vast zit en voor de bijl gaat, denk dat die-en-die tips handig zijn. Die geef ik dan.
Dat is ook een funktie van mensen hier, elkaar helpen als je dat kan.

Als IK klem zit, heb ik altijd ondervonden dat ik reaktie krijg, hulp en steun. Dus, heel ego, voor mij
voldoet het.
En eerlijk is eerlijk, soms zit ik mega-klem en denk ik: ik vraag gewoon om hulp.
Dat dat dan soms een lang verhaal is, tja, zo ben ik nou eenmaal.
Hij of Zij die zich store, reagere niet.
Non interestum, scrollare.

Het verhaal van de echo.
Een man en zijn zoon lopen in het bos, plotseling struikelt de jongen en omdat hij een scherpe pijn voelt roept hij: "Ahhhh". Verrast hoort hij een stem vanuit de bergen die "Ahhhh" roept. Vol nieuwsgierigheid roept hij: "Wie ben jij?", maar het enige antwoord dat hij terugkrijgt is: "Wie ben jij?". Hij wordt kwaad en hij roept: "Je bent een lafaard!", waarop de stem antwoordt: "Je bent een lafaard!". Daarop kijkt de jongen naar zijn vader en vraagt: "Papa, wat gebeurt hier?".

De man antwoordt: "Zoon, let op!" en hij roept vervolgens:"Ik bewonder jou!". De stem antwoordt: "Ik bewonder jou!". De vader roept: "Jij bent prachtig!" en de stem antwoordt: "Jij bent prachtig!". De jongen is verbaasd, maar begrijpt nog steeds niet wat er aan de hand is.

Daarop legt de vader uit: "De mensen noemen dit ECHO, maar in feite is dit het LEVEN!
Het leven geeft je altijd terug wat jij erin binnen brengt. Het leven is een spiegel van jouw handelingen. Als je meer liefde wilt, geef dan meer liefde! Wil je meer vriendelijkheid, geef dan meer vriendelijkheid! Als je begrip en respect wenst, geef dan begrip en respect. Wil je dat mensen geduldig en respectvol met je omgaan, geef hen dan geduld en respect! Deze natuurwet gaat op voor elk aspect van ons leven.".

Het leven geeft je altijd terug wat jij erin brengt, het is geen toeval, maar een spiegel van jouw eigen handelingen.

Maar ik heb hier zóveel geleerd en leer nog, dat weggaan nou ook weer niet oké voelt. Dus blijf ik,
een hangoudere. Zal ik maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ik vind het knap dat jij kunt oordelen over de berichtjes die ik schrijf. Ik wil geen ruzie dus ga daar verder niet op in. Ik doe mijn best op mijn manier en jij nou ja misschien op jouw manier, ik weet het niet. Maar zoeken naar onvolmaaktheden bij een ander is o zo gemakkelijk. En kijken of de datum klopt, dan vraag ik me af, heb je niets anders te doen? Steek niet de draak met mensen maar probeer ze te accepteren zoals ze zijn. Dan houd je het forum prettig, niet door maar te zoeken en te schoppen.
Als je niet tevreden bent, zoek dan een forum waar je je wel prettig bij voelt. Blijf dan niet hier!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Dag 333 op rij nuchter en clean. Heb een top-dag. Gisterenochtend met mijn sponsor op pad geweest en goede gesprekken gehad over onvolwassen gedrag bij verslaafden (King Baby), 's middags mijn eigen eerste sponsee op bezoek gehad om te praten over wat we beiden van het sponsorschap verwachten (geen te hoog gespannen verwachtingen beiderzijds, living life on life's terms), 's avonds een NA-meeting met het onderwerp "Herstel en Terugval" voorgezeten, waarin beide onderwerpen van m'n eerdere gesprekken van die dag weer terugkwamen. En vandaag het geleerde van gisteren weer in praktijk proberen te brengen. Het programma van NA werkt voor mij als ik er aan blijf werken. Ik ben blij met de mensen die ik in NA gevonden heb, ik ben blij met het programma van NA, ik ben blij dat ik een nieuwe manier van leven heb gevonden. Ze is voor mij van levensbelang.

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippie, NA staat voor Narcotics Anonymous, Anonieme Verslaafden. NA gebruikt de twaalf stappen van AA maar is niet gericht op het bestrijden van het alcoholisme maar op het bestrijden van de ziekte Verslaving. De middelen die de verslaafde gebruikt (heeft) zijn niet van belang. De meeste NA-leden zijn drugs verslaafd, alcohol wordt ook gezien als drug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...