bolletje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Oei Kit dat is vervelend meis. Hoop dat ze je er gauw vanaf kunnen helpen. Veel sterke:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Mogge allemaal,Mooie dagopening Dar.Wat een schatje Kit.Mijn engelenkaartje zei dat er vandaag of morgen iets leuks te gebeuren staat. Zou niet weten wat maar het zou wel fijn zijn want na deze 2 verdrietige dagen voel ik me een uitgeknepen spons. Had nog nooit een engelenkaartje getrokken maar ben nooit te oud om te leren. Of hoe ouder hoe gekker dat kan ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Oh Hannah, volgens mij zitten wij in ongeveer hetzelfde schuitjeis ook loslaten he!JKit sterkte bij tandarts/kaakchirurg wat het ook wordt, brrr.Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Hannah dat is weer een flinke dreun voor je meid. Kun je haar niet uitnodigen om bij jou te komen of stel ik nu een stomme vraag? Hoop in ieder geval dat het niet al te moeilijk krijgt vandaag. Een dagje rust, van rotgevoelens zal je goed doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 adem in, adem uit, en laat los Hannah!Niet makkelijk maar ze is groot genoeg en red zich wel toch?de vraag is of jij het ook gaat redden, maar je schreef een paar dagen terug dat je open stond voor verandering dit is zo'n moment dat je kan gaan onderzoeken hoe het anders kan en niet in de oude valkuilen te trappen.Ik zit hier in mijn hardloopkleren maar echt lekker weer is het nietnog even mezelf oppeppen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 aha lees al dat je een frisse neus ging halen Hannah, prima stap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Lieve Jane Jij bent haar moeder en jij weet wat goed voor haar is. Hoe oud is ze? Belonen als haar cijfers omhoog gaan is misschien een idee? Dan moet ze er wat voor doen. Verder schijnt het inderdaad moeilijk te zijn, je kinderen meer vrijheid te geven. Zeker met dochters. Die zijn toch kwetsbaar. Wanneer doe je het goed;)Blijf bij je standpunt en nou ja dan maar ruzie. Meestal hopen kinderen dat ze toch hun zin krijgen, maar blijf standvastig meid. En maak haar duidelijk waarom je deze keuze maakt. Heel veel sterkte lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Hannah,ik begrijp je gevoel.En nee, je doet niet zielig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Bol ze is in sept. 14 geworden , maar gedraagt zich als 16. Vriendin is 2 mnd oudermaar gedraagt zich als 18. Ja ik ben redelijk standvastig, maar in 2e was ze de allerbestevan alle 2e klassen, op haar sloffen, en nu keldert ze. Doet nu erg haar best de cijfers op te krikken want volgende week rapport en als dat slecht is worden de regels aangescherpt, terwijl zij voor losser is.Kan echt niet dus en ze wil ook graag topvolleybal, dus dat was steeds de positieve drijfveer. Maar nu is het: er is meer als volley mam, want vriendin stookt haar op om eens volley over te slaan.In argumenten red je het niet van een puber, en dreigen werkt averechts, dus hoe nu belonen?En coomunicatie met de moeder van vriendin lukt niet, die voelt zich bedreigd door kritiek en wil geen verantwoording/regels opgelegd krijgen, maar ja het hoeft maar een keer echt mis te gaan.En dan moet ze nog 15 en 16 worden, ik houd mijn hart vast en slaap er slecht door.Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 ik ga ook uitloggen en in de aktieweg met dat malendoei doeiJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Lieve Hannah natuurlijk doet dat zeer. Kan ook niet anders. Het is je dochter en je houd er zielsveel van. Zou het liefst alle dreunen die zij moet ervaren, zelf willen op vangen om haar te sparen. Maar ze zal zelf moeten voelen om te kunnen groeien. Heel verstandelijk gereageerd van mij maar ik heb zelf geen kinderen dus kan niet anders. Wel voel ik je pijn en verdriet maar kinderen bepalen zelf in hoeverre ze ouders los laten. En dat gaat met vechten en ruzie en pijn. Geld ook voor Jane. Maar angst zal er blijven. Daar is het je kind voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Goedemorgen allemaal.Hannah,ik ken je verhaal niet maar kan me o zo goed voorstellen dat het pijn deed om te zien dat je dochter niet bij jou is nu.En Jane, 14 jaar, jonge jonge, kinderen zijn bijna geen kinderen meer tegenwoordig, jeetje wat moeilijk om in deze tijd opvoeder te zijn.Wens jullie allemaal veel wijsheid.Isa, goed dat je toch bent opgestaan lieverd, je bent zo sterk meid.Bol, alles weer een beetje goed?Liefs Em Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 KinderenEn een vrouw die een kindje aan haar borst drukte vroeg "spreek tot ons over kinderen". En Hij sprak, zeggende:"Je kinderen zijn je kinderen niet; ze zijn de zonen en dochters van 's levens hunkering naar zichzelf. Zij komen door je, maar ze zijn niet van je en hoewel ze bij je zijn, behoren ze je niet toe.Je moogt hen geven van je liefde, maar niet van je gedachten, want zij hebben hun eigen gedachten. Je moogt hun lichamen huisvesten, maar niet hun zielen, want hun zielen toeven in het huis van morgen, dat je niet bezoeken kunt, zelfs niet in je stoutste dromen.Je moogt proberen hun gelijke te worden, maar tracht hen niet aan jóu gelijk te maken, want het leven gaat niet terug, nóch blijft het dralen bij gisteren.Jullie bent de bogen, waarmee je kinderen als levende pijlen worden weggeschoten, de boogschutter ziet het doel op de weg van de oneindigheid en buigt je met zijn kracht opdat zijn pijlen snel en ver zullen vliegen. Laat het gebogen worden door de hand van de boogschutter een vreugde voor je zijn, want: zo Hij zijn pijlen liefheeft, zo mint Hij ook de boog die standvastig is". Kahlil Gibran (uit: De profeet) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Morge allenHeb niet alles kunnen lezen, want ja weer onder werktijd, straks wordt ik daar nog om ontslagen. Nee hoor, is relaxte baan hier, als ik mn werk maar afkrijg en het is niet erg druk vandaag. Morgen wordt het anders in die andere baan. Ari, werk je weer thuis?Mooie opening Dar, ja leuk die verhalen van de Hodja, leerzaam en grappig.Ik heb al eens geschreven dat er ook een liedje van andre van duin is met hetzelfde thema. Kan het niet vinden op internet, misschien kent iemand het? Gaat over iemand die op de heide loopt en wordt dan steeds gebeld door mensen die commentaar hebben, waarop hij zijn tekst bijstelt, dan weer wordt gebeld enz. erg grappig liedje.Las dat je sollicitatie is aangekomen. En hoe! Nou moet je het wel worden. Die van mij is er ook uit. Moest er zorgvuldig aan werken, want voor deze baan is een perfecte beheersingvan het NL één van de eisen. Ben benieuwd.Heb in toenemende mate last van nachtmerries en onrustig slapenen ben vandaag al moe naar mijn werk gegaan. Wordt daaar ook somber van, maar...nachtelijke zweetaanvallen zijn al voorbij:winst!Zal er allemaal wel bijhoren. Moet mijn apneu maar weer eens laten nakijken door de HAEven de tekst controleren op fouten en dan maar weer aan het werk.Laat hem wel open staan op de taakbalk, kan ik af en toe nog eens meelezen om te kijken hoe het met jullie gaat!Wacht ook op antwoord va mijn AdB begeleidster.Vandaag de 11e dag na de bevrijding:moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 O ja, had nog een engelenkaart getrokken. Dit is 'm. Leuk is dat zeg.'Ik verdien het beste en daar ga ik voor, vandaag begin ik daarmee en morgen ook! ' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Mogge Emmeltje Ja hoor met mij gaat het prima. En met jou? Ga je vandaag nog iets leuks doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Dhendro prachtig zeg. Ja het is allemaal waar wat je beschreven is alleen zo moeilijk voor ouders om dit zo te zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Hey Alkol. Last van apneu? Er zijn apparaten in de handel die je s'nachts op moet doen. Mijn vriend heeft dat ding een keer gebruikt en toen niet meer. Maar er zijn kleine mond dingetjes in de handel waar je een paar keer per dag mee moet oefenen. Dit om je lippen te stimuleren ze op elkaar te houden als je slaapt. Het heeft mijn vriend erg goed geholpen. En ja als je veel last hebt van apneu ben je s'ochtends een wrak. in Someren is een slaapcentrum waar ze kunnen meten hoevaak jij s'nachts stopt met adem halen.Als je wilt zal ik dan eens vragen aan mijn kabouter hoe dat apperaatje heet en waar hij dat gekocht heeft. Het is een flexibel dingetje dat je in je mond moet doen en dan zoveel sec. je lippen moet spannen en dan weer ontspannen. Ook is er in Limburg een centrum waar ze een soort gebitje maken waardoor je tong niet meer naar achteren kan vallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Ha Bol,Iets leuks doen, tja eigenlijk vanalles en nog wat.Vanavond weer naar koor en heb de opening weer en heb gisteren een gedicht gelezen hier op het forum van volgens mij Kirky.die ga ik voorlezen. Ging over Als gisteren eens morgen was.Dar heeft ook altijd mooie gedichten en overdenkingen, dus ik kijk verder of er nog iets langskomt.Alko, ik ken dat lied van Andre van duin maar hoe het heet........ik ga voor je zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 quote: Originally posted by: bolletjeHey Alkol. Last van apneu? Er zijn apparaten in de handel die je s'nachts op moet doen. Mijn vriend heeft dat ding een keer gebruikt en toen niet meer. Maar er zijn kleine mond dingetjes in de handel waar je een paar keer per dag mee moet oefenen. Dit om je lippen te stimuleren ze op elkaar te houden als je slaapt. Het heeft mijn vriend erg goed geholpen. En ja als je veel last hebt van apneu ben je s'ochtends een wrak. in Someren is een slaapcentrum waar ze kunnen neten hoevaak jij s'nachts stopt met adem halen. Als je wilt zal ik daqn eens vragen aan mijn kabouter hoe dat aperaatje heet en waar hij dat gekocht heeft. Het is een flexibel dingetje dat je in je mond moet doen en dan zoveel sec. je lippen moet spannen en dan weer ontspannen. Ook is er in Limburg een centrum waar ze een soort gebitje maken waardoor je tong niet meer naar achteren kan vallen. Hoi BolEr zijn 2 soorten apneu, de een wordt veroorzaakt door lichamelijke factoren, daarvoor kun je een apparaat krijgen (CPAP), een operatie, beugel o.d. De andere wordt veroorzaakt door een storing in de hersenen en daar valt weinig aan te doen, behalve een gezonde leefstijl, zoals afvallen en geen drank! Die laatste vorm heb ik natuurlijk weer. Is vastgesteld na een nachtelijk slaaponderzoek in een ziekenhuis hier in de buurt. Kwam uit dat ik 4 keer per uur stilviel. was nog niet eens zo veel volgens de KNO, van een stoornis wordt gesproken (en dus ook vergoeding voor zo'n CPAP) als je minstens 10 keer/uur stilvalt. Kortom, gezond leven is het enige wat ik kan doen. Maar wil wel weer eens zo'n slaaponderzoek om te kijken of er iets is veranderd, volgens M wel (partner), maar weet het niet zeker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 quote: Originally posted by: EmmaroosHa Bol, Iets leuks doen, tja eigenlijk vanalles en nog wat. Vanavond weer naar koor en heb de opening weer en heb gisteren een gedicht gelezen hier op het forum van volgens mij Kirky. die ga ik voorlezen. Ging over Als gisteren eens morgen was. Dar heeft ook altijd mooie gedichten en overdenkingen, dus ik kijk verder of er nog iets langskomt. Alko, ik ken dat lied van Andre van duin maar hoe het heet........ik ga voor je zoeken. Fijn ER, ben benieuwd of het je lukt. Alvast dank:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Beste medeforummers,er moet mij iets van het hart,ik heb er lang over nagedacht entoch besloten het te schrijven.De goede woorden vinden is niet makkelijk,ik probeer het toch maar.De laatste tijd heb ik het gevoel te verdwalen hier.Er is een hoog gehalte aan lieve en medelevende postings.Op zich is daar niets mis mee, toch vind ik dat het doelvan het forum vaak uit het oog verloren wordt.Ik kan me voorstellen dat er een behoefte bestaat de dagelijksebeslommeringen te delen.Ik kan mij helaas niet aan het gevoel onttrekken dat de dagdraad voornamelijkuit ditjes en datjes bestaat.Vaak weet ik ook niet te rageren op al die ditjes en datjes,eerlijk gezegd vlieg ik al scrollend op een paar postings na,de dagdraad door.Ik houd het natuurlijk geheel bij mezelf en neem het niemand kwalijk,toch lucht het mij op dit even te schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 AlbertinaWat is het doel van het forum? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Lieve Albertina,Maar als iemand het moeilijk heeft, schieten we toch met z'n allen te hulp? Wat zou je dan anders willen zien? Als het goed gaat met mensen dan heeft het toch geen nut om moeilijkheden op te rakelen.Maar als je wilt kun je zelf toch iets naar voren brengen waar je over wilt praten? Dan zal er zeker ook op gereageert worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Lieve Albertina,Wil jij het dan alleen maar over alcohol hebben en de strijd daarvan?word je daar niet in en in moe van?Je kunt toch ook eens ontspannen en het over andere dingen hebben?Zie je niet dat zodra iemand het weer over alcohol heeft, er meteen massaal op gereageert wordt?Juist alleen maar over alcohol te praten triggert mensen ook en dan is relativeren toch ook eens goed?Zo leer je elkaar beter kennen en weet je ook eerder of iemand terugvalt of het moeilijk heeft of getriggert wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden