Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 november 2009

Gast Loen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal

De dag is wakker
De :rose: al bijna weer op
Tijd om op te staan dus!

Mijn Engel zei vandaag:

Je moet praten over de dingen die je bezighouden, en leren jezelf te uiten.

Hoe raak kunnen die kaartjes soms zijn!
Dit is zo waar weer, zeker voor mij! Al gaat het al beter en beter, mijn hele leven was ik één gesloten boek! En is een boek niet om te lezen?

Maar wel belangrijk is om bij jezelf te blijven, te doen wat jou dunkt wat goed is...
Zie:

Je eigen mening volgen

Hier volgt een voorbeeld van een verhaal van Hodja, een Turkse godsdienstonderwijzer en lesgever in de Koran.

Op een dag gingen Hodja en zijn zoon op reis. Hodja gaf er zelf de voorkeur aan te lopen en zette zijn zoon op de rug van de ezel.
Zo gingen zij op weg tot zij een paar mensen tegenkwamen die zeiden:
"Zie daar de wereld op zijn kop. De jeugd heeft geen respect meer voor de ouderdom. Die gezonde jongen rijdt op een ezel, terwijl zijn arme, vermoeide vader nauwelijks vooruit komt."

Toen de jongen dit hoorde stond hem het schaamrood op de kaken.
Hij stapte af en stond erop dat zijn vader verder zou rijden.

Zo liepen ze voort, Hodja op de ezel en de jongen te voet. Even later kwamen ze weer mensen tegen die zeiden:

"Moet je dat zien! Wat een ontaarde vader, die zelf lekker op de ezel zit en zijn kind laat lopen."
Na dit verwijt draaide de Hodja zich naar zijn zoon en zei:
"Kom, dan zullen we samen op de ezel rijden."

Zo vervolgden ze hun weg, tot zij mensen tegenkwamen die zeiden:
"Kijk, dat arme beest! Zijn rug zakt door onder het gewicht van hen beiden, wat een dierenbeulen!"

Daarop zei Hodja tot zijn zoon:
"Laten we afstappen. Het is beter dat we allebei te voet gaan, dan kan niemand ons nog verwijten maken."

Zo liepen ze verder achter hun ezel. Tot een stel voorbijgangers wederom commentaar leverde:
"Zie wat voor dwazen er op de wereld zijn.
Ze lopen in de brandende zon en geen van beiden denkt eraan op de ezel te gaan zitten."

Hodja draaide zich om naar zijn zoon en zei:
"Je hebt het gezien, mijn zoon. Hoe je je ook gedraagt, op en aanmerkingen zullen altijd je deel zijn. Leer daarom je eigen mening te volgen."

###

Oja, willen jullie ook een Engelenkaartje trekken?

Dat kan hier

En nu tijd voor een kopje koffie, ik ga het even zetten...;)

Dar :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allen,

Dar,
een mooi verhaal,
gepraat wordt er inderdaad toch wel.
:o
Werk ze vandaag,
ben reuze benieuwd hoe het met je
sollicitatie afloopt.

Kit,
wat een boefje, schattig.

Ar,
werk ze vandaag.

Volgens mij zit ik tegen mezelf te praten hier.
Voor de lol ook een engelenkaartje getrokken.
"Er is werk aan de winkel".
:$
Grappig......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen

Isa , jennifer, albertina ,dar, en degene die nog volgen

Mooie dagopening Dar
tja ik doe ook wat ik wil en goed voeld voor mezelf
want gekletst word er toch wel
dus daarom blijf ik mezelf maar:D

Isa jouw gevoel van moet nog een zoveel doen,
maar he tliefst weer onder de wol
nu zo voel ik me ook
heb nog steeds last van seasonal affective disorder
komt ook door dit klere weer he teveel aan melatonine aanmaak in de hersenen maken
je moe en loom, maar :rose: probeer ik in m,n harte te laten schijnen, voor m,n positieve inslag;)
maar goed ik probeer toch maar weer te sporten zo

Dar succes met je sollicitatie hoop voor je dat het lukt

Ar werkse

tina hoe gaat het nu met je ??????

Kit wat een lief moppie

allemaal een lieve knuffel van me :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge lieve kanjers,

t'Is hier nog een beetje donker en kwiebje wil op schoot. Kan niet want ik moet schrijven.
Dar wat leuk die site van die engeltjes Ik las,"Bewonder vandaag je schoonheid van binnen, en prijs jezelf".
Geld voor ons allemaal want wat zijn we goed bezig.
Ga je nog iets leuks doen meid:present:

Kit wat een scheetje hé? Haar oogjes waren nog een beetje blauw. Dus was ze inderdaad ng heel jong. Maar wat zijn ze dan leuk hé.

Isje heb je een beetje goed kunnen slapen meisie? Ja je zou het liefst in een cocon willen gaan liggen en wakker worden als je je weer goed voelt. Meis ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat met je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb goed geslapen en heb zin in de dag. Om 13.00 naar Piet Peut. Ben benieuwd hoe hij reageerd op de thuiskomst van de kabouter.
Verder staat hier de kerstverlichting al volop te knipperen en is de sfeer goed.
Kit ja ik zou ook willen dat we wat meer konden praten over niet allerdaagse dingen. Engelen, Geest. begeleiders,enz. want ik kreeg kippenvel van het verhaal van Thé van de week over haar vader die mensen gezien had. Misschien wel eens leuk om, als we ervaringen die daar mee te maken hebben, zouden kunnen op schrijven.
Ik had vanacht ook een paranormale ervaring. Alle lichten waren hier uit en ik moest naar de w.c. Stootte m'n teen en zag allemaal sterren. Blij dat mijn huis goed geissoleerd is want anders hadden de buren echt mee kunnen genieten.
Grapje hoor maar we moeten maar eens kijken of we niet wat meer over deze dingen die zo belangrijk zijn, kunnen praten.
Wordt al wat gedaan hoor, maar er is nog schroom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha, wat grappig Hannah! tja die communicatie af en toe
maar kinderboekjes zijn wel een manier om de taal te leren dus hoop dat ze veel lol heeft met huppel en lars

ik trok ook net een engelenkaart:
De tijd van nietsdoen is voorbij, je moet bereidheid tonen je handen uit de mouwen te steken.

grapje zeker? ik dacht vandaag juist, hoog tijd om weer eens even mijn rust te gaan pakken
nouja, engelen kunnen er ook wel eens naast zitten.

Vanmorgen heeft de hond mij wakker gemaakt omdat buurvrouw had aangebeld en in mijn antwoordapparaat had gesproken
ze stond zonder sleutel voor haar deur... en ik in mijn nachthemdje nog half slapend over straat op blote voetjes
dat vond men nogal grappig. ik kan sochtends dus nog niet goed nadenken, liep hier rondjes door het huis met die sleutel in mijn hand, kon het telefoonnummer niet vinden van haar, kon niet bedenken dat ik even schoenen en een jas aan moest doen, liep echt zo de trap op en af van hoe moet ik die sleutel daar krijgen, nouja dan maar in pyama over straat.

Die heeft dus nog wat goed te maken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemorgen Bol, in je uppie!
Mijn Engelenkaart zegt
loslaten is nodig om ruimte te maken.

En dat net na een forse ruzie met dochter die al gisteren is begonnen.
We komen er echt niet uit en het gaat o.a. over loslaten.
Zij wil echt veel meer vrijheid voor feesten/jongens en heeft een
vriendin die al nachten weg mag blijven. Dochter moet uiterlijk 1 uur thuis zijn
dus wil vaak bij vriendin logeren want geen regels daar.
Tot wij overeenstemming bereiken met die moeder dus geen logeerpartij daar en vriendin komt niet hier, want te vroeg. Dilemma voor tante Emma en meer loslaten is echt niet verantwoord.
Cijfers zijn omlaag gekukeld van 9s naar 4, 5 en 6sen en die zijn nu toch belangrijk.
Ze snapt niet dat veiligheid en verantwoording voor ons belangrijker zijn
dan haar vrijheid. Kan ook niet, dus ruzies, bah.
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...