pippie Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Hoi Em, ja hoor, ik kan hier wel wat mee.Ik haalde voorheen ook altijd drank in huis voor mijn gasten en gooide het daarna weg of ik gaf het mee.Maar ik dacht, misschien is het tijd om het roer es om te gooien en het juist niet meer te doen.Snap je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Goedemiddag!Heb even snel bijgelezen, ben vanmorgen de kidz naar school wezen brengen ivm hagel en zo. Dan is 8 km fietsen toch ver. Affijn toen we in de auto stapten was het bijna droog.Terug thuis haalde ik net de wc (! bekend gevoel hè) denk ik word ziek, maar het is gewoon migraine.Mijn medicijnen genomen en twee uur liggen slapen.Zit nu nog in pyjama. Over bezoek en drank: aangezien ik allergisch ben voor drank zeg maar heb ik het nooit meer in huismaar wel allerlei anders. Wil iemand wat drinken vraag ik? Dan bied ik aan wat ik heb. Nog nóóit commentaar gehad. Eén keer vroeg een vriendin: heb je een wijntje, ik zei Nee, maar wel blablabla moet je eens proberen is erg lekker.Als diegene alleen bij jou komt voor zijn favo drankje heeft diegene een probleem! En nu ga ik me aankleden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 He collega appel, fijn te horen dat het goed met je gaat.Want dat gaat het toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Dank voor de tip Houtje.En doe je een beetje rustig aan, met je hoofdpijn!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Wat bedoel je met het niet meer doen?Dat je geen drank in huis haalt?Kun je ook net zo gemakkelijk doen hoor, is ook heel sterk van je.Ben je bang dat mensen wegblijven als je geen drank meer in huis hebt? Nu kun je een heel verhaal opschrijven van, dan is het niet om jou te doen maar om de drank maar daar heb je helemaal geen bal aan want je zit met je gevoel.Mijn vader heeft ook een periode erg gedronken en heeft op een gegeven moment de knoop doorgehakt en is gestopt maar er is ook nooit weer drank in huis gekomen.Maar de visite bleef ook weg en de verjaardagen van hem werden steeds stiller tot we op zijn laatste verjaardag alleen nog met ons gezin bij hem zaten.Dieptriest vind ik dat en ben er nog boos over.Nu ik niet meer drink ben ik ook bang dat de mensen weg zouden blijven of heel vroeg weggaan om thuis dan tenminste nog wat te kunnen drinken.Als het moeilijk voor me was dan haalde ik geen drank in huis maar bovengenoemde speelt ook een rol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Ja Emmaroos, dat bedoelde ik inderdaad om het juist niet meer in huis te halen.Maar wat erg zeg dat de mensen wegbleven bij je vader, dan ga je toch denken wat is nou belangrijker een borreltje te drinken of je vader.Eigenlijk te gek voor woorden.Daar zou ik, net als jij, ook boos om worden.En snap heel goed dat je dan bang bent dat je bezoek wegblijft, maar het geeft ook weer stof tot nadenken, want waarom komen ze nu, voor jou of voor het borreltje.Maar misschien zou ik, toen ikzelf nog dronk, ook eerder weggaan.Weet je Em, ik ga het denk ik niet in huis halen en dan zie ik het wel.Mensen mogen best weten dat ik een probleem met drank heb en wanneer ze dat niet bevalt, helaas.Ik ben nu een andere weg ingegaan een leven zonder drank en daar moet ik en de omgeving dan denk ik maar aan wennen.Goed idee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Hartstikke goed idee Pippie.Ook ik vertel het aan steeds meer mensen maar sommigen weten je wel te kwetsen.Gisteravond waren we op bezoek bij familie.Toen er werd gevraagd wat wil je drinken zei ik, een colaatje graag.Er ging een hele grote wenkbrauw omhoog en als antwoord kreeg ik, oh, ja dat kan........Op een heel raar toontje. Nou ja zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Heb iets gelezen van Hand de Waard over Ballast is als een jas.Volgens mij heb ik hier laatst ook iets over gelezen op het forum.Er zijn heel veel jassen, stressjas, maar ook een verslavingsjas.Wij moeten die verslavingsjas proberen uit te trekken, hoe moeilijk dat ook is.We hebben moeite met loslaten (uittrekken van die jas) omdat we soms om wat voor reden dan ook nog willen vasthouden aan vroeger (bv. drank in huis halen)Maar met het juiste gereedschap (geen drank) en de juiste inzichten en veel vertrouwen lukt het wel.Geef je over aan de natuurlijke stroming van het leven.Laat los waaraan je je zo krampachtig hebt vastgehouden.Als je je gevoel volgt, in de flow blijft, dan doe je geen nieuwe jassen meer aan en krijg je een leven met veel minder strijd en weerstand.Liefs Pip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Maar de mensen die je daarmee kwetsen Em, zijn dan ook niet je echte vrienden.Het zou ons juist sterker moeten maken.Wij hebben de zogenaamde vriend, drank, niet meer nodig.Wij willen alleen nog echte vrienden!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Hahahah die Dhendro. Een halve bol. Nee hooor maar ik wacht ff op Aura., om dat de halve refusal in te gaan nemen. Is voor haar misschien tochmakkelijker. Als ze zich er niet toe kan zetten omdat dat nog te moeilijk is, neem ik de halve vanmiddag toch hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Isa, dank je wel voor het meedenken hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Pip ik zou gewoon drank in huis halen en kijken wat dat jou doet. Ben je sterk genoeg om de conftontatie aan te gaan of niet? Dan moet je na deze keer gewoon een tijdje wachten, maar voor het zelfde geld gaat het je zo goed af. Je wordt gesteund door de Antabus dus drinken kun je toch niet. maar durf de confrontatie aan. de gaan als je je ook maar ietsje pietsje sterk voelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Ha Bol, jij ook bedankt voor de tip hoor!!!!En wel je refusal nemen hoor!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Ik ga weer even wat doen.Heb vandaag een dagje vrij, spreek jullie later water weer.Bedankt voor de inbreng allemaal!!!Kus van Pip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Nu word ik pas echt ziek. Kat blijft maar in een hoekje liggen dus 15.00 weer DA. Dinsdag scoot en kom van de HA af die het niet meer pikt dit gesukkel of erger proefkonijntje spelen met me. Opname maakt me zieker volgens hem en geen duidelijkheid volgens hem want wil niet omdat ik het niet goed snap.Donderdag neuroloog en tevens inenting tegen te Mex-griep. Na de normale griepinjectie mag je de Mex halen maar die bestaat dus anders als ik dacht. Wist niet eens dat ik daarvoor in 2 keer geent moest worden dus met de normale jaarlijkse prik 3 keer.Het enige wat ik wil is de meeting meemaken samen met woman en Zowie en jullie zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Pippertje Tuuuuuuurlijk hoor. Twee halven is ook een hele. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Druppie Loopt ze af en toe nog wel? Voelt ze warm aan? Is haar neusje droog? Staan haar oogjes nog helder. Allemaal vragen hoor maar kijk maar eens of het zo is. Ben erg benieuwd wat de D.A zegt.Heel veel sterkte meisie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Jozias,Toppie wat je gedaan hebt. Ga zo door! Ik heb ook vaak van dat soort momenten gehad. Ook afgelopen maandag op mijn verjaardag. Dat was toch een feestdag en als beloning mocht ik wel drinken van mezelf.Daarom ben ik ook weer terug naar het forum gekomen. Eerst weer lezen en toen net op tijd weer schrijven. Ennn, het resultaat ...... ook niet gedronken.Daar is dit forum ook voor. Gebruik het zeker op momenten dat je het moeilijk heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Vanmorgen vroeg in de metro was ik de weg kwijt. Nou, letterlijk want alle bordjes hadden andere benamingen gekregen, en voor wie denkt dat ik gek ben, kom maar naar Rotterdam. Maar enfin, ik had een heel leuke klus in de wacht gesleept met zelfs alvast een deel salaris. Van die hele toestand was ik zo opgewonden, dat ik dacht: en nu een fles wijn voor straks thuis.Ik snap die gedachtes dus best goed, en hoe vreselijk sterk dan kan zijn, en dat je ondanks alle rationele gedachtes toch wil flessen.Terwijl je weet dat het helemaal geen feest is.Inmiddels ben ik al wat verder gevorderd in het voorbereiden van het avondeten, dat er mooi uit moet gaan zien. Alleen dacht ik niet dat broccolimousse de kleur van drie dagen oude erwtensoep zou moeten hebben. Hier gaat iets mis! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 @tapas,Je verhaal is zo mooi. Wat goed dat je al zo'n tijd niet meer drinkt.Voor mij geldt zeker ook de deur niet op een kier houden. Ik heb hem ook met een klap dicht gegooid, maar dat heeft ook even geduurd. Want eigenlijk hield ik hem steeds op een kier.Ik merk wel dat ik waakzaam moet blijven, want ondanks dat ik hem ook heb dichtgegooid is er soms toch dat windje dat hem op een kiertje zet. Op zulke momenten moet ik weer even alert zijn.Ik merk wel dat het allemaal steeds beter en gemakkelijker gaat. Bij ons is er geen wijn in huis. Voor mijn eigen veiligheid. Wel haal ik het in huis als we een verjaardag hebben voor het bezoek. Alleen het restant gaat dan meteen door de gootsteen. We hebben wel wat andere sterke drank in huis, maar daar kan ik goed vanaf blijven. Ik was hoofdzakelijk toch een wijndrinker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Hallo allemaalVandaag wel een fijn dagjeBoodschappen doen, wat kleine dingetjes doen en me mooi maken voor buikdansen vanavond. Ik ga een kostuum testen. Glitter goud met zwart Heb bedacht dat ik iets serieus wil starten met het repareren en verstellen van kostuums. Denk dat er veel vraag naar is, want die kostuums uit Egypte die vallen letterlijk uit elkaar, en met dansen komt er zoveel kracht op zo'n belt of top. Visite kaartjes maken, website, Serious BizznizzEn dan heb ik voorbeelden om zelf kostuums te kunnen maken. Nu pik ik het van internet maar dan zie je het toch niet goed. Heb er helemaal zin in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Zo, weer thuis.Voel me een stuk beter na het slapen.Isa,Ik heb een Psychologie liggen (magazine) van feb. 2009 nog die heb ik gekocht omdat ik ook zo'n problemen had/heb aan het verwerken ben m.b.t. "spijt" en als je me per pb ff je adres stuurt krijg je hem. Sowieso een leuk blad. Gaat nl. ook over dat schrijven over je leven zo zinvol is (en dat doen wij hier allemaal)...daarom zet ik dit op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 @ Woman, leuk te lezen dat je een leuke dag hebt. Ik denk dat er altijd wel wat te doen valt aan het herstellen van speciale kleding. Vaak is het toch duur en moeilijk aan te komen. En zeker in deze tijden zal men eerder wat laten verstellen dan nieuw aan te schaffen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Leuk Womanvan je hobby je beroep makensucces ermee!!!Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 woman kun je niet een leuke foto maken van jezelf waarop je danst? Zet desnoods een soort makser op.Of een filmpje wat je hier kunt plaatsen. Leuk hoor dat je kleren wilt gaan maken. ikzelf heb een tijdje opgetreden als waarzegster met een team, op feesten. Hadden we ook allemaal verschillende kleren aan. Ik zag er uit als een zigeuner. Was een leuke tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden