Vie Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Goeiemorgen,"De ideale echtgenoot is de man die begrijpt wat zijn vrouw niet zegt", las ik zojuist op een site met uitspraken.Zelf leef ik blijkbaar nog in zomertijd, alleen de zon past zich niet aan. Toch maar naar buiten met het gedierte.Wens jullie allen een fijne, inspirerende, relaxte dag toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 In ieder geval zonder in sloten te lopen, door het donker de honden uitgelaten. (Ben een beetje nachtblind.)Jane, voor mij ben je lavendelblauw. En Woman, het gekke is dat ik geen kleur bij jou weet. Het komt misschien door je kostuum, dat ik bij jou allerlei kleuren zie, zoals in een caleidoscoop.Mijn lief heeft feest gevierd met 1 glas champagne en daar was hij al helemaal tipsy van. Ligt nu nog diep te gronken in bed.Ik mis Tasseke een beetje als ochtendmaatje, ook al omdat zij in de morgen graag pittige dingen lust.Maar ik besef ook wel dat ik op een onchristelijk tijdstip aan het schrijven ben.Dar dat bedoelde ik bij jou, limoengroen, van dat frisse groen. Als ik voor jou een parfum zou samenstellen zou dat ook als basis citroengras hebben, met wat hars-achtige ondertonen, en een vleugje pijnboomolie.Maar okee, nu een ontbijt maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Dar als ik 's morgens vroeg ga lopen zie je hier nog geen kip. Pas nu komen er optochtjes kerkgangers voorbij met hoedjes op.Het lootjestrekken met een leuk sint-gedicht is leuk, alleen heb ik voor iedereen al zoveel sintgedichten gemaakt (want ze kèn zo leuk rijmen) dat ik even uitgedroogd ben qua gedichtjes.Hai Kit, ook uit je veertjes? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Goedemorgen. Vie zo vroeg had ik wel op willen staan, maar mijn bed was toch te lekker.Dar: jij duikt er nog lekker in. Ik heb het klokje zowat rond geslapen.Mijn conditie is volgens mij niet goed. Vandaag rustig aan doen.En geen alcohol in ieder geval. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 An mijn bed is zo lekker dat ik er maar spaarzaam gebruik van maak, dan is het nog extra lekker. Verstandig besluit van je, vandaag geen alcohol. Als je conditie niet OK is, kan het juist een goed idee zijn om een eind te wandelen.Gisteren ging het even over, wat ga je doen als je niet meer drinkt, hoe vul je die "leegte"in?Nou, behalve werken, sporten, op het forum schrijven, echtenote zijn, lekker koken enzovoort, maak ik tegenwoordig parfums.Dit is heel leuk en verrassend om te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Vie dat is wel apart om parfums te maken.Ik heb mijn tijd helemaal ingevuld nu en kan me helemaal niet permitteren om te drinken.Ik kies voor het leven i.p.v. de fles.Zoveel leuker. Na dit weekeinde sta ik weer een stuk steviger in mijn schoenen trouwens.En er breekt een hele nieuwe periode aan waar ik echt zin in heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Ik heb een vraagje. De laatste week zijn hier thuis een paar heel leuke dingen gebeurt waar ik blij om ben maar ik heb juist daardoor weer mee trek gekregen. Vaak gaat het hier op het forum om trek bij dingen die gebeuren die iemand niet prettig vind en ik ben ook wel de laatste maanden het meest alert geweest in dat soort situaties en heb dat goed kunnen hanteren. Maar nu ben ik al een paar dagen in jubelstemming en dat blijft waarschijnlijk nog wel even zo. Ik zit me te ergeren en te verbazen dat bij die jubelstemming de trek weer zo trekt. Ik weet niet goed hoe ik de ontlading van een hiephoi gevoel kan doen; m'n impulsreactie is drank en dat is nou net niet de bedoeling. Iemand suggesties, hoe/waarom komt dit zo fel terug. (Terwijl ik snugger zat ben om te weten dat die leuke dingen met drank waarschijnlijk helemaal niet gebeurd waren en met drank ook weer vlot genoeg fout kunnen gaan).(ik lees vanavond terug, nu de hort op)Fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Dhendro: of het nu wel of niet leuk is wat je meemaakt, het geeft spanning.Of het nu regent of de zon schijnt we willen het overgieten met een drankje.En dat is de verslaving. We moeten leren omgaan met de emoties, positief of negatief.Daarom is het niet het stoppen alleen, we moeten leren leven, het leven nuchter beleven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Dhendro, allereerst, wat fijn dat er leuke dingen zijn gebeurd. Emoties in het algemeen kunnen dranktrek triggeren. De kunst is, hoe ga je met emoties, goed of kwaad, om? De een gaat snoepen, de ander drinken, of nog wat anders. Blijft het feit dat je niet tevreden bent met je eigen reactie.Ik doe het nu maar vrij simpel: ZIT! Gewoon even stilzitten en pas op de plaats, en voelen wat ik voel.Even heel rustig tijd nemen voor je eigen emoties. Misschien heb je er wat aan.An wat fijn dat je je leven nu hebt ingevuld, en daar geen drank meer bij hoeft.Ik ga er ook van tussen, mijn lief is wakker met een lichtelijk ochtendhumeur (hihi) en ik ga hem plagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Goedenmorgen allemaal,An???? je moet wel op tijd je rust nemen hoor anders begint het te triggeren en da,s ook niet goed ,dat je druk bent oke, maar niet te hard van stapel lopen lieverd,en lekker he dat je zo lang hebt geslapen dan had je het ook nodig;)Lieve An ben trots op je:present:Vie???wat leuk da tje parfum maakt wanneer komt je eerste parfumlijn eraan:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 DendroLeuk toch dat er zoveel leuke dingen gebeuren,t,his nu een kwestie van stevig blijven staan,maar dat lukt je wel:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Goede morgen allemaal,Dhendro,An, Vie en Isa hebben het al mooi en juist omschreven.bij gevoelens en emotie`s hoort drank, of je nou verdrietig bent of blij.verdriet wil je wegdrinken (even niks voelen) en als je blij bent hoort daar een drankje bij om te vieren.Niet drinken dus, vier maar een feestje op een andere manier;)Dit kun je dus ook aan:heart:Vie wat leuk parfum maken.An fijn dat je weer terug bent in `t levenIsa gaat het goed met je?Dar ik heb mijn naam al gemeeld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 morreguuh Meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Morghu AR Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Lieve mensen ik ga joggen allemaal nog een fijne dagen zonnige dag , hier schijnt die al:rose:knuffel van me voor allemaal:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Nee Isa de keukenkastjes zijn vandaag aan de beurten ik mag nog een moeilijk te bevestigen T-elletje ophangen:huh:maar toch ga ik er een leuke dag van maken hoor:)jullie ook een fijne dag want ik ga nu opschietentot later:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Goeiemorgen allemaal,Hier staat Sterklaas op Ned. 3 al aan, want straks komteen vriendin met haar gezin op de VPRO, met hun dochterAnne in de hoofdrol, dus ons hele volleyteam zit denk ikaan de buis, en de geluiden zijn nu al gezellig. En ik heb me ook gemeld voor de lootjes!Mijn dochter is naar de regiotraining en vroeg of ik niet mee wil(vorig seizoen mocht ik niet eens mee, er komt vooruitgang)Dendrohemoties doen iets met onse hormoontjeen hormoontjes vragen om .....?Ik zou je advuiseren hier een ritueel voor te bedenken dat pas bij je stemming.Het drinken was immers ook een ritueel geworden.Vie lavendelblauw is prima!Ik hoop dat er snel iets gebeurt want mijn wens gaat overiets dat ik kwijt ben en vanmiddag aan mijn zus wil gevenOp advies van forumgenote al tot St Antonius gebeden met eigen kaarsjeen nou werd ik miden in de nacht wakker met een beeld op mijn netvlieswaarvan ik weet dat het ermee te maken heeften nu weet ik er niets meer van help!Hoop dat de kaars nog brandt Vie, want ik voel me wel in het nauw komen.Maar ik het uiterste geval fabriceer ik er maar eenleuke bon voordan weet ze dat het er aan komt ooit.....In elk geval blijf ik droog vandaag, jullie ook?Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Moggu Kanjers.Dhendro ik ken dat. Je voelt je goed en wil eigenlijk dat gevoel nog versterken. Je voelt je blij en wil je nog blijer gaan voelen. Ikzelf heb altijd behoefte aan drank als ik me goed voel. Als ik me somber of heel depri voel, durf ik eigenlijk niet te drinken. Bang dat de rem helemaal los gaat en ik in een gelweldig gat val. Vreemd hoe die dingen gaan hé?Verder zag ik dat iedereen weer vroeg uit de veren was. Kunnen jullie niet eens lekker uit slapen? Hebben jullie aan zo weinig slaap voeldoende?Ikzelf heb 9 uur gepit en ben nog niet helemaal wakker.Had gisteren m'n schoen al gezet maar er zat vandaag nog niets in. Heb toch maar maatje 39:(Verder heb ik dienst. Voel me wat onzeker en hoop eigenlijk dat ik niet gehaald wordt. Best wel eng om de kabouter een dag helemaal alleen te laten.Maar goed het moet hem lukken. Hij heeft een belletje om dus als er iets gebeurd zijn ze er zo.Zo nu eerst ff m'n refuutje in nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Wat schrijven jullie weer goede dingen.Nu ik even wakker ben voel ik me zo fit als wat.En ben blij en dankbaar dat ik vrijdag de verleiding heb weerstaan.Wat voor een verleiding????Ik hoop dat jullie allemaal een goede dag hebben.Vie: ik heb bij jou het gevoel waar rose bij past. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Bolletje: je omschrijft mijn gevoelens precies. Juist bij die extreme emoties is het gevaarlijk om te drinken, het gevaar van absoluut doorschieten zit er voor mij dan ook in.Juist op die momenten wil ik het helemaal niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Goeiemorgen allemaal,ff bijlezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Goedenmorgen allemaal,Ook ik was wel vroeg uit de veren, maar dat heeft te maken met een heel vroeg ventje.@ Vie wat ben je toch een vroege vogel. Maar de rust op straat kan juist lekker zijn om te doen. Ik mis Tas overigens ook. Wat leuk dat je aan het parfums maakt. Ik maak leuk versierde taarten. Nu ik niet meer drink heb ik daar weer tijd voor en ook weer zin in. Tot groot plezier van de kinderen.@ Dar, ik heb me al opgegeven voor de lootjes @ An, ik ga met je mee, vandaag niet drinken.@ Dhendro, ik sluit me aan bij de vorige schrijvers. Mijn laatste terugval komt ook voort uit een soort van euforie-gevoel. Alles ging goed. Dus waarom zou ik dat niet kunnen vieren met 1 drankje. Raar he. wat te vieren drank. Ik heb hard gewerkt, beloning drank. enz. Isa heeft dat erg goed en mooi omschreven. Goedemorgen Ar, Meiske, fruitvlieg, jane4, bolletje en Witte. En tot groot genoegen van onze zoon was het kadootje van hem niet overboord gevallen van de boot van sinterklaas. .Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Dar. Je beldoeld mee doen met lootje trekken? Ik ben bang dat ik geen tijd heb als dat te veel tijd in beslag neemt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Ik herken dat het gevoel van euforie.Daar heb ik dus de vorige keer mn glisser opgelopen Dhendro.Net wat fruitvlieg zegt, ik heb wel geleerd om het niet te laten gebeurenals er negatieve gevoelens zijn en was helemaal vergeten dat zoiets ook bij euforie bestond.Had eigenlijk wel dezelfde maatregelen moeten toepassen die ik geleerd heb,maar dit niet gedaan.Ik weet niet of je de training gedaan heb, maar wat ik net al schreef, eigenlijk dezelfde tips toepassen die je gebruikt bij negatieve gevoelens.Ik ben ook nieuwschierig wel geurtje je bij mij zou maken Vie??Zo nu even het sinterklaas draadje lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Moggu Is. Ja er wordt bij mijn kabouter gecontroleerd. Bovendien komt vanochtend en vanavond de thuiszorg.Maar het is iemand die heel moeilijk hulp kan vragen aan anderen. Dat maakt het zo moeilijk. Maar hij zal moeten, het is een hele goeie leerschool voor hem. Ik laat ook niet weten vandaag, als ze me niet komen halen, dat ik thuis ben. Heb gisteren alles zo neer gezet dat hij het alleen maar hoeft te pakken. Z'n broodje staat klaar z'n koffie hoeft hijalleen maar aan te zetten enz. Dus het moet goed komen. voor jou hoor lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden