Spring naar bijdragen

maandag 23-11-09

bolletje

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen,

Allereerst wil ik de mensen van Tactive bedanken dat ze het mogelijk gemaakt hebben dat we gisteren een meeting van mensen van dit forum konden hebben, en ten tweede wil ik de mensen van dit forum die gekomen zijn bedanken voor de fijne meeting. Zo'n klein cluppie maakt dat het intiem, warm wordt.

Dan wil ik ook nog even duidelijk maken dat ik een man van 52 (en een half) ben, 24 jaar samen met mijn vrouw (waarvan 18 jaar getrouwd) geen kinderen heb, wel een hondje van 7 jaar en dat ik momenteel behoorlijk gelukkig ben. Ik ontdekte dat enkele mensen die mij nog niet kenden dachten dat ik een vrouw ben. Ze wisten niet waarom, misschien door de uitgang "-tje" achter mijn (nick)name. Maar bij deze dus even duidelijk gemaakt.

Ik rook, maar ga per 13 december stoppen. Dan sta ik een jaar droog. Afgelopen maart was ik ook gestopt met roken, dat heb ik vijf maanden volgehouden. Mijn sponsor zei me toen dat ik in elk geval het eerste jaar beter één verslaving (drank)tegelijk kon aanpakken, dat daar al genoeg energie in gaat zitten. Dit advies heb ik met beide handen aangegrepen om dan nog maar even door te roken. (Ik denk dat mijn Hogere Macht me dit via mijn sponsor heeft laten weten om mijn geloof in Hem te verstevigen, haha...). Maar vanaf 13 december gaat die vlieger dus niet meer op en zal ik op mijn Hogere Macht moeten vertrouwen dat ik ook zonder nicotine een goed en prettig leven kan leiden.

Ok, tot zover. Ik wens iedereen een fijne dag met een gerust geweten. Want gewetenswroeging waar niks aan gedaan wordt is killing..

Groetjes, Koh(tje).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 232
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tapas et al
Het feit dat je niet drinkt is niet het probleem, maar dat je
niet meer sociaal, d.i. gecontroleerd kan drinken is het probleem
en dat zeg je er niet bij! Want dat begrijpt niemand, ik snap het ook niet
mijn vrouw en mijn beste vrienden ook niet, maar het is wel een feit.
De meeste mensen kunnen doorzakken, maar op andere momenten gewoon stoppen of na 2
drankjes het voor gezien houden, ik kan dat niet (meer). En
ga dat maar eens uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
tapas

Ik kreeg vandaag wel een erg mooie dagelijkse gedachte in mijn mailbox:

'Om te leven, te groeien, te voelen en te veranderen beschikken we alleen over het nu'.

Met zo'n spreuk kan ik helemaal niets beginnen, jij wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Bij deze wil ik er voor uit komen dat ik echt forumverslaafd ben.
Pc deed het vanmorgen niet, nou de onrust die toen toesloeg is een verslavingsverschijnsel....
Toch ook maar is wat aan doen...

Grappig kohtje ik dacht ook dat je een vrouw was. Grappig eigenlijk wel, dat we zoveel aan een naam of icoon ophangen. Gelukkig hebben we onze fantasie nog, anders zou het wel heel saai worden.

En over het niet zeggen dat je niet drinkt, is dat niet stiekum een deurtje voor jezelf open houden voor als het mis gaat en mensen zien je dan weer drinken?? Het gevoel van mislukken tegenover iedereen wil je dan niet hebben, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh
Nee, dat (soc. drink) ga je dus ook niet uitleggen want dat valt niet uit te leggen.
En ja waarom moet je iets uitleggen, je kunt het idd ook teruggeven, maar dan ontstaat er vaak een nare discussie.
Ik heb me er nog steeds uit weten te redden maar blijf het een moeilijke kwestie vinden.
De vraag naar het waarom heb ik nog niet gehad, maar komt ongetwijfeld.
Ik ben er nog niet uit,maar weet wel dat ik op sommige plekken voorzichtig moet zijn
met mijn info. Heb van AdB ook wat tips gehad.

Overigens is mijn moeder vandaag jarig en ze wordt 88 jaar!!.(ga ik niet halen denk ik)
En goed bij de tijd. Dus vanavond uit eten. Jammer geen wijn erbij, maar een colaatje.
Nee, is niet jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alkol, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder.
Gezellig, uit eten....en nee het is niet jammer dat je geen wijn kunt nemen.
Je moet alleen even bedenken wat voor drankje je dan neemt bij het eten. Een drankje die niet de smaak verpest van het eten. Ik ben daar ook nog niet uit maar denk dat spa rood het beste is voor mij.
Dat zijn toch dingen die je moet uitproberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
witte

Hoi allemaal.

En over het niet zeggen dat je niet drinkt, is dat niet stiekum een deurtje voor jezelf open houden voor als het mis gaat en mensen zien je dan weer drinken?? Het gevoel van mislukken tegenover iedereen wil je dan niet hebben, denk ik.

Dat denk ik niet, voor mij geldt dat niet, het is meer om te
voorkomen dat uiteindelijk duidelijk wordt dat je een alcoholist bent
En dat kan in sommige kringen maar beter niet bekend worden want van dat
etiket kom je niet makkelijk meer af en alles wordt er aan opgehangen
('o nou begrijp ik dat je toen en toen etc.')

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ER
Dank je, het gaat goed met je zo te lezen he. Mooi zo
Gisteren heb je het ook naar je zin gehad, dat is ook mooi.
Een ander drankje, ja Spa is mischien idd het beste.
Zal verder eens observeren hoeveel de anderen eigenlijk drinken.
Het gekke is dat ik vorig jaar ook niet dronk, hadden we ook een etentje.
Toen was ik drie maanden gestopt en begonnen in de kerstvakantie
met een simpel Gluhwijntje (moet kunnen, zit toch geen alc. meer in)
Maar het ging toen rap weer naar het oude recept.
Die 3 maanden is wel een breekpunt, dat lees ik hier ook regelmatig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gewoon aan iedereen verteld dat ik een alcoholprobleem had maar geen mens keek er raar van op, ze waren eerder blij voor mij dat ik het eindelijk zelf inzag.
Ik ben het echter met alkol eens je hoeft er niet mee te koop te lopen.
Er zijn genoeg mensen die niet drinken idd, niks raars aan.

O en je kan ook druivensap drinken als je gaat eten ;) dat lijkt op wijn en het smaakt naar druiven..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ook zijn dat mensen opeens zelf ook doorkrijgen dat ze veel drinken Isa.

Ik heb vorige keer geschreven dat ik een gesprek heb gehad met iemand die al 10 jaar bij de AA zit.
Ik zie hem altijd bij 2 personen op hun verjaardag (waar heeeeel veeeel) gedronken wordt
En hij is zo relaxed erover, zegt gewoon dat hij veel te gekke dingen gaat doen als hij drank op heeft.
En dat hij er echt voor de omgeving niet leuker op wordt als hij drinkt. Met andere woorden iedereen die in zijn omgeving is (dus ook als hij bij iemand op verjaardag is)mag blij zijn dat hij niet drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moest me de eerste maand overal excuseren, dronk in vrije tijd altijd en overal. Dus mss niet zo vreemd.
En veel mensen denken dat je aan de medicijnen zit. Gelukkig veel positieve re's. En of 3 mnd een keerpunt is , weet ik niet. Laatste weekenden lastiger dan voorgaande maanden, maar elke dag blij dat ik niet gedronken heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja Alcohol vergeet je te feliciteren met je moeder, dus bij deze!!

Enne ik heb vorige keer ook op mn werk ingelogd... Ben best wel bang nu want big brother is watching you in ons bedrijf met de pc.
Ik was vorige keer aan het inloggen met de laptop van mn werk en opeens werd ik gebeld. Dat ik even moest wachten met inloggen want ze waren met het systeem bezig
pffffffff toen kreeg ik het wel benauwd hoor.
Ik denk altijd maar dat ze het te druk hebben om te kijken wat ik buiten mijn werk opzoek op internet maar wie weet wat zij doen als ze het even rustig hebben... Misschien vinden ze het wel een sport om te kijken wat iedereen opzoekt op internet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met jullie eens dat je er niet mee te koop hoeft te lopen.
Ik vertel het ook alleen maar aan mensen die belangrijk voor mij zijn, tegen anderen zeg ik gewoon dat ik niet drink. punt.
De meeste mensen zijn ook verbaasd als ik zeg dat ik een alci ben, ze hebben hetnooit gezien want ik dronk altijd thuis. Maar velen hebben het ook wel gemerkt omdat ik hen opbelde en op feestjes was ik een flinke innemer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Michiel

Ik heb het gewoon aan iedereen verteld dat ik een alcoholprobleem had maar geen mens keek er raar van op, ze waren eerder blij voor mij dat ik het eindelijk zelf inzag.

Ik ben het echter met alkol eens je hoeft er niet mee te koop te lopen.

Er zijn genoeg mensen die niet drinken idd, niks raars aan.

O en je kan ook druivensap drinken als je gaat eten
;)
dat lijkt op wijn en het smaakt naar druiven..

'Gewoon aan iedereen verteld' Dat vind ik gedurfd en goed de reacties
positief waren. Vertel je het ook op je werk (als daar sprake van is, weet ik niet) of
aan andere officiele instanties? Ik ben daar huiverig voor.
En die druivensap is een goede tip. (in een wijnglas?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...