lady jane Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 welterusten:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Voor iedereen die naar bed gaat, slaap lekker Hoi Jane, dat is nou ook wat zeg van je dochter.Maar ik geloof inderdaad in het verhaal van Houtje.Ik heb dan wel geen kinderen maar bekijk het vanuit toen ik jong was.Mijn moeder kon dan inderdaad wel streng zijn, maar we gingen wel het gesprek aan.Ze bleef ook lief voor me en vooral dat laatste had ik veel aan.Zoals Houtje al zei, bied haar de taart aan (zoiets was het toch Houtje)Maar ook later toen ik ouder was in de 30, bleef mn moeder me steunen en kon ik altijd bij haar terrecht. Nu nog steeds. Dat heeft me heel veel geholpen anders had ik al in de goot gegeten denk ik.Een veilige haven om altijd naar toe te kunnen blijven gaan is heel belangrijk, niet bang hoeven zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 He Witte, volgens mij logden we ongeveer op hetzelfde tijdstip in.Heb je een leuke dag gehad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Oeps, iedereen is verdwenen volgens mij.Ik ga ook uitloggen.Melkie in de mag en dan lekker met een boek mn bed in Slaap lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Hee Pip, Een rustig daggie vandaag.Net bij een vriendin geweest, tv gekeken, maar er is echt bar weinig op hoor.Kan me echt voorstellen dat Isa zich verveelt heeft vanavond.Ik was dan niet alleen, maar zelfs met zn tweeen tv kijken was vanavond saai.Ik lees net je verhaal Jane,Wat zul je geschrokken zijn zeg.Ben blij voor je dat je zelf nu niet drinktWens je wijsheid in de keuze die je maakt om het morgen aan te pakken.Wel lief dat je hier zoveel tips krijgt, vd medefrummers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Ik heb geen 200 aanslagen per minuut hoor pipMaar weltrusten:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Haha, snap ik Witte, was iets te ongeduldig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Geeft neit dat snap ik dan wel weer,Maar als ik het goed begrijp gaat je naam dus van lijst van ingelogde als je aan het tikken bent??JIj een lekkere dag gehad trouwens??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Nee joh, ik zag nog dat je ingelogd was hoor, maar ik dacht misschien zit ze wel op een ander draadje.Dus daarom zei ik, volgens mij is iedereen verdwenen, op de dagdraad bedoelde ik dus, snap ie Heb ook wel een leuk dagje gehad.Ben vanmiddag naar mn moeder geweest en heb haar mee de stad ingenomen om alvast een leuk kado te kopen voor haar verjaardag en we zijn geslaagd hoor.Voor mezelf heb ik een stoer, grijs vest gekocht met een mooie sjaal.Heb daar ook gegeten en op de terugweg nog even langs vriendin gereden om een bloemetje te brengen.Trouwens, heb jij dit weekend al een leuk bosje bloemen voor jezelf gekocht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Hannah,Nog bedankt voor je posting vandaag aan mij (je weet wel welke).Overgiens zeg je dat je blij bent dat je "strenger" bent, en gelukkig voel jij je daardoor zekerder.Ik voel me door meer strengheid alléén juist niet zekerder en je weet, met het Game-probleem van Hans(je), nou ja, dat "je" kan ik wel weglaten, hij is 1.85 meter inmiddels, ben ik een nieuwe communicatie aangegaan. Het werkt echt geweldig, en hij accepteert mijn grenzen ook meer. Maar ik geef hem ook méér verantwoorelijkheid over zijn invulling van zijn eigen leven. Het lijkt erop, dat ik hem meer kan loslaten dan ik dacht, en dat doet hem goed.Ik benoem dat ook steeds heel duidelijk, en ren wel duizend keer per dag de trap op om iets tegen hemte zeggen en écht contact te maken i.p.v. zoals vroeger onder aan de trap te blèren dat hij zijn nest uitmoet omdat hij anders te laat komt. En hij komt vaker naar mij toe (de eerste keer viel ik zowat flauw) om te zeggen dat hij vond dat onze verstandhouding beter was geworden en dat hij daar blij mee was. Grenzen en verantwoordelijkheid zijn een soort communicerende vaten aan het worden.Hansje is een stuk happier geworden en laat dat duidelijk merken. Ik ook en ik koppel het ook aan hemterug. Ik denk (let op: IK DENK hè) dat we ze ook weer niet té strak moeten houden, een jongen van 15 breektanders uit. Zie mijn stuk hiervóór, ik accepteerde dat ook niet van mijn moeder. En mijn moeder wasalleen, dus ik had geen tweede opvoeder die ik erbij kon betrekken of om hulp vragen.Maar jij moet zelf beslissen of jouw kinderen gedijen bij een regime met strakke(re) regels, want uiteindelijk ben jij alléén (en dat is het rotte van alleen opvoeden) verantwoordelijk voor de gang van zaken bij jou thuis. Hoewel, jij had altijd redelijk contact met je ex toch? Maar ik begrijp dat dat nu nietmeer zo "redelijk goed" is. Jij kent je kinderen het beste. Jij kent hun zwakke plekken en sterke kanten. Ik doe het nu 7 jaar alleen af, en tel de Kerstmissen al niet meer die ik alleen met ze vier. En de Sinterklazen, verjaardagen en jaarwisselingen. Het went!Ik wens je sterkte bij de job, het is een zware taak, vind je niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Nee dit weekend geen bloemen gekocht pip.Maar goed van dat jij jezelf wel verwend hebt.Mag ook wel he, met je 50 dagen!!Dat staat eigenlijk best wel stoer, vind je ook niet.Je hebt een actiever dagje gehad dan ik met het winkelen.Moest eigenlijk vanmiddag ook gaan voor sinterklaasavond, maar kreeg mezelf de deur bijnaniet uit, alleen voor een paar boodschappen.Zal wel weer laatste moment worden net als de rijm trouwens, ben ik ook nog niet aan begonnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Komt het dat het nu beter gaat door dat Trippel P project Houtje?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Ja staat best stoer hè, 50 dagen Ja heb ik de laatste tijd ook vaak hoor, dat ik mezelf de deur niet uitkrijg.Maar, je hebt toch boodschappen gedaan en ook nog naar een vriendin geweest vanavond toch?Sinterklaas doe ik trouwens niks aan dit jaar.Waar ga jij pakjesavond vieren??Hallo Houtje, ook nog laat wakker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Houtje, ik vond het een goed en heel begrijpend verhaal van je, dat je aan Jane hebt geschreven.Ik heb daar ook nog even op gereageerd (een paar berichtjes boven dit berichtje)Vooral dat je zei "bied haar de taart aan" (zoiets) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Die vriendin is makkelijk is bijna mn buurvrouw,dus lekker in mn joggingpak over straat, deurtje uit, deurtje in.Daar hoef ik me niet echt voor op te laden dus.Ik ga met 6 vrienden het dobbelstenen spel spelen,Ken je dat?Doen we al jaren, en uiteindelijk gaat het meer om het gezellige avondje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Oh dat is echt leuk ja, met dobbelstenen, ken ik wel.Gezellig zeg met 6 vriendinnen, veel lachen en kleppen denk ik En wat je zegt het gaat om de gezelligheid, helemaal waar.Wel gezellig trouwens dat je je vriendin zo dicht in de buurt hebt wonen.Gewoon ff oversteken, leuk hoor.Er was niet zoveel op TV hè?Ik kijk er ook steeds minder naar, misschien ga ik wel net als Woman doen en er een leuk kleed overheen gooien haha.Zit al lekker achter de warme melk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Nee was weinig aan vond ik en van al die reclames word ik helemaal niet goed.Maar tis eenmaal zo en met zn tweeen klets je dan nog wat, das wel het voordeel.Ik geloof dat ari het altijd over opslomen heeft.Dat moet ik dan ook maar is gaan doen, als jij al achter de warme melk zit... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Ja en nu ben ik weer he-le-maal wakker. Ik ga morgen 9 uur op nauwelijks halen vrees ik. Witte, het komt inderdaad door wat ik iedere twee weken leer bij Triple P. Ik vul me wel ongans in aanlijsten voor het Trimbos Instituut want het is een trial hè, om jongeren die dreigen bv. teveel te gaan gamendoor een goede communicatie (en vooral duidelijke communicatie) duidelijk te maken waar de grenzenliggen bv. m.b.t. gamen. Hebben ze die eenmaal goed in de gaten en kunnen ze die goed handhavendan kun je flexibeler worden met die grenzen. Hansje mocht vandaag een uur extra gamen als beloningvoor iets. Je gééft dus iets (game-tijd) ipv dat je game-tijd (dat gebeurde vroeger dus) als straf afpakt.En dat weten we allemaal, iets geven werkt positiever dan iets afpakken.Nou ja, ik schrijf dit nou wel zo luchtig neer, maar ik werk me er te pletter aan soms heb ik het idee dat ik gek ben met al die positieve aandacht. Toch werkt het ECHT !!!! Stuk minder ruzie en zo in huis, heus.En soms ben ik gewoon kort door de bocht, kortaf, onbegripvol, sjagrijnig, boos en snauwerig omdat ik stront- en strontziek word van 24 uur per dag pijn door de tractie die ik twee keer per week heb.Mijn kinderen zijn géén heiligen, maar bieden dan aan gewoon een boterham met een gebakken ei te eten zodat ik naar bed kan gaan. Maar ik vind eigenlijk (daar bots ik met mijn eigen normen) dat ze elke dag verse groente moeten krijgen. Ze zijn in de groei en fietsen allebei elke dag 20 kilometer, soms in regen hagel en storm. Maar toch vallen ze van een gebakken ei de volgende dag niet dood neer. Tot nu toe niet tenminste .Ik ben blij dat ik de kans heb gekregen aan deze trial mee te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Ja dat zeg je volgens mij goed, opslomen.Heb inmiddels ook al pyama aan, maar ik zit nog lekker even hoor hier, achter mn laptopje.Oh ja, het poesje heet nu Sien en het katje Siep.Ga je morgen nog wat leuks doen trouwens? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Houtje, wat bedoel met dat je 2 x in de week een tractie hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Dat klinkt goed Houtje,was opvoeden maar makkelijker he.Nou ja het is in ieder geval een goeie methode die bij jullie werkt.Soms moet je ook is een kans krijgen om het leven wat makkelijker te makenGoed dat je die kans met twee handen aangepakt hebt.Enne bedenk met die lijsten invullen dat je nu vele voorgaatin een proces die ze nog moeten volgen.Want zoals ik van je begrijp werkt de methode, dus zal hij wel uitgevoerd gaan worden.Houtje de pionier;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Ik ga ook, bedankt voor het prettige gezelschap iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Dan zal ik je nu officieel feliciteren met Sien en Siep!!!maakt het thuis ook een stuk gezelliger he twee van die doerrakkies.Volgens mij een goeie keuze van je geweest om die twee te halen.Zijn het een beetje knuffelkatjes? trouwens??Geen plannen voor morgen, ik zie wel.Jij wel al plannen??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Ja een stuk gezelliger, af en toe hoor ik er eentje proesten en dan denk, ach wat gezellie haha.Sien is niet meer zo bang en zij zit af en toe wel bij me op schoot, maar Siep is nog wel heel schuchter hoor, moet zn tijd hebben denk ik.Morgen vieren we de verjaardag van mijn moeder, dus de familie komt daar en ik ga er ook heen.Vind ik wel gezellig.Daarna misschien nog even langs een vriendinnetje van me.Maaar een lekker dagje thuis, met dit herfstige weer, kan ook heerlijk zijn.Vind je ook niet?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Zo, dames en heren, ik ga mn pecee maar weer eens uitzetten. En beppie is nog lang niet moe natuurlijk, zucht. De hond nog naar buiten en dan maar in bed gaan liggen ofzo. Morgen weer proberen voor twaalf uur eruit. Pippie doe je best, dan doe ik het ook. Floortje ik spreek je morgen. Doeg doeg, slaap zacht met schone dromen xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden