Spring naar bijdragen

Maandag 30 November

Michiel

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 285
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Elliot deelde haar klas op in blauwe en buinogigen, gewoon 2 groepen.
De bruinogigen kregen een kraagje om ter herkenning en hadden minder voorrechten,
moesten meer doen etc. De blauwogigen hadden het beter, mochten langer
buiten spelen etc. Wat gebeurt er? Kinderen die eerst vrienden waren werden
vijanden, ze discrimineerden etc. De bruinen werden ongelukkig en voelden zich minder.
Jane stelde steeds kritische vragen.
Halverwege werden de rollen omgedraaid! de bruinen voelden zich echt bevrijd (zie video)
en de blauwen werden ter plekken beroerd.
Jaren later werden de inmiddels volwassen kinderen nog eens gevraagd naar hun ervaring van toen
Hun kijk op ' andere' (lees negers etc.)mensen was radicaal veranderd nu ze zelf
ervaren hadden hoe het is om gediscrimineerd te worden.
Is iets anders dan door een wijk met anderskleurige mensen te lopen als enige blanke, maar geeft idd wel een vreemd gevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ALLEMAAL.

Ben goed ziek, zwaar verkouden, misschien griep? Maar nog geen koorts dus denk het niet. Voor de rest
alle verschijnselen! Vooral de spierpijn is om gék te worden. 2e plaats scoort de hoofdpijn en ook hoog scoort de keelpijn. Mèn wat voel je je dan beroerd zeg. Lig met pyjama aan, shirt eronder, fleecetrui erover, onder dik dek, met plaids erover heen te bibberen.
Bestaat koude koorts ook eigenlijk?

Heb morgen een afspraak op school over Zoon! Hoop dat ik me morgen beter voel.

Alkol,
Heb t meteen nagekeken en ik weet niet hoe het kan, maar heb de pb niet gezien, ga hem nu lezen.
Ik reageer nl. altijd! Dus.... weet niet hoe het kan.

Willie,
ik hoop dat mijn verhalen en tips je toch geholpen hebben, goed man, dat je het droog gehouden hebt!

Ik heb geen moed meer de rest van de dag bij te lezen, voel me goed beroerd. Gelukkig heb ik een laptoppie voor lesgeven via de beamer op mijn werk en die doet het ook in bed, maar vooral geslapen vandaag en gedommeld.

Kreeg een brief van de Saltro Utrecht, dat ze te weinig buisjes bloed hebben afgenomen vorige week: of ik "even" terug wil komen........moet ik weer een uur in die wachtkamer zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik plaats mezelf niet aan de goede kant Wing. Maar mensen uit moorden en inderdaad vrouwen verkrachten, is verkeerd. Oké ik geeft toe erg weinig verstand te hebben van politiek, vroeg me alleen af, hoe iemand die zoveel moorden gepleegd heeft, nog zo gewoon rond kan lopen zonder daar berouw over te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol,
Nog even een reactie op je mail van pagina 7 (ik ben net aan het teruglezen).
Wat ontzettend lastig, zo'n depressieve man! En al helemaal dat hij jou als zijn hulpverlener ziet, terwijl jij in de eerste plaats zijn maatje bent!
Ik ben vooral flink gaan drinken vijf jaar geleden, toen mijn man een psychose kreeg, en daarachteraan een reactieve depressie. Via crisidienst, psychiater, psychologen en SPV-er is hij weer uit het dal gekropen, maar dit heeft wel ruim een halfjaar geduurd en onze relatie is hierdoor flink veranderd. Vooral de SPV-er (sociaal psychiatrisch verpleegkundige), die 2x per week bij ons thuis kwam, heeft hem goed gedaan, en dit is minder bedreigend dan een psycholoog of -iater.
Overigens is mijn man buiten de regio behandeld, aangezien hij zelf ook een hulpverlener in deze regio is.

Hopelijk heb je hier iets aan, als is het maar een :heart: onder de riem.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje
rustig aan, je bent ziek dus ga nou niet hals over kop van alles doen
Je antwoord van nu is al genoeg, was eerder verbaasd, want zo ken ik je niet.
Dat bibberen met 5 lagen over je heen dat ken ik, had ik vorig jaar. Maar had toen ook
40 gr koorts hoofdpijn en keelpijn. Heeft 1 1/2 week geduurd. Hoop dat
het bij jou korter duurt en zonder koorts. Beterschap!
:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over brede en smalle zinnen:

Ik heb een tijd voor mijn werk een heeeeeeeeel breeeeeeeeeeeeeeed scherm gehad (ik vond het niet fijn)
dus heb het aan Zoon gegeven en heb nu weer gewoon een vierkant scherm. Juist op zo'n brrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeeeedddddddddddddd scherm worden de zinnen onmogelijk lang, en moeilijk te lezen.

Ik heb nu een 15 inch breedbeeld laptop en dan is het nét te doen. Maar als je ALLES achter elkaar doorkalkt is het nooit prettig lezen.

HOE KLEINER JE SCHERM, HOE KORTER DE REGELS.

Ik maak ze meestal ongeveer evenbreed als een gewoon A4-blaadje, omdat ik daarop vroeger ook heb
leren typen, in de 17e eeuw heb ik nl. een secretaresse-opleiding gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Alaine wat erg voor je dat je dit mee hebt moeten maken zeg. Trouwens ook je partner. Een psychose wens ik m'n grootste vijand niet. Dat is vreselijk. Je leeft in zo'n andere wereld en hebt de grip op de werkelijkheid helemaal verloren. Bah.
Ja ik ben niet Jos z'n partner maar z'n mantelzorger. Dat is nog wat ik voor hem kan doen, meer niet.
Maar iemand zien lijden en zelf niets te kunnen doen doet pijn. Een s.p.v. er wil hij niet. Heeft geen nut zegt hij omdat hij ook bij deze mensen weet waarom ze bepaalde vragen stellen. Hopelijk dat hij er in de toekomst nog een keer voor wil kiezen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik trouwens als trotse moeder even tussendoor opmerken dat dochter met een geweldig mooi eerste rapport thuiskwam. Als ze zo doorgaat.. JanPeter eat your hart out.. en ze is nog vele malen mooier ook;)

Bol sorry dat ik het zeg maar voor dat jouw 'kabouter' allemaal zo goed weet hoe het werkt maakt hij er wel een behoorlijk zooitje van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bol,

Wat lastig om Jos naar de hulpverleners te krijgen.
Maar ik herken het wel hoor; mijn man had (notabene zelf als hulpverlener) eerst ook nul ziekteinzicht (hij vond dat IK een dokter moest) en weigerde zijn pillen in te nemen.
Daarna in zijn depressie zo vreselijk je lief te zien lijden! En ook al kon ik de ellende nog zo mooi uit zijn hoofd proberen te praten (hij had juist zoveel goeds om blij om te zijn): het kwartje valt niet. Verschrikkelijk frustrerend; heel anders dan zo met jullie te praten (meestal begrijpen de forumgangers elkaar juist heel goed). Iemand in een diepe depressie kan vaak niet rationeel denken of jouw woorden op hun waarde schatten (en in een psychose al helemaal niet).

Brrr, als ik er nu nog aan denk dat ik de kinderen vaak in die tijd aan hem moest overlaten...
Iemand moest de zaak runnen, anders zouden we failliet gaan. Gelukkig achter me...

Sterkte en wijsheid Bol!

Ik ga lekker in bad liggen (koude voeten gekregen van het forumlezen - en waarschijnlijk ook van het jarenlange gerook). Trusten allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dit heb ik ook gezien inderdaad.

quote:

Originally posted by:
alkol

Elliot deelde haar klas op in blauwe en buinogigen, gewoon 2 groepen.

De bruinogigen kregen een kraagje om ter herkenning en hadden minder voorrechten,

moesten meer doen etc. De blauwogigen hadden het beter, mochten langer

buiten spelen etc. Wat gebeurt er? Kinderen die eerst vrienden waren werden

vijanden, ze discrimineerden etc. De bruinen werden ongelukkig en voelden zich minder.

Jane stelde steeds kritische vragen.

Halverwege werden de rollen omgedraaid! de bruinen voelden zich echt bevrijd (zie video)

en de blauwen werden ter plekken beroerd.

Jaren later werden de inmiddels volwassen kinderen nog eens gevraagd naar hun ervaring van toen

Hun kijk op ' andere' (lees negers etc.)mensen was radicaal veranderd nu ze zelf

ervaren hadden hoe het is om gediscrimineerd te worden.

Is iets anders dan door een wijk met anderskleurige mensen te lopen als enige blanke, maar geeft idd wel een vreemd gevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag laatst ook iets, wetenschappelijk onderzoek. Dat op een vraag de groep het foute antwoord gaf, de proefpersoon toch mee gaat met de groep, ook al weet hij dat hij het goede antwoord heeft, geeft hij toch het foute antwoord. Het groepsgedrag zorgt ervoor dat hij aan zichzelf gaat twijfelen en er vanuit gaat dat als de meerderheid het andere antwoord geeft dat dan ook wel het goede zal zijn.

Dat werd nog verder doorgevoerd.

De ene testpersoon moest de andere testpersoon (acteur) vragen stellen en bij elk fout antwoord een voltage electriciteit toedienen.
De voltages liepen op tot levensgevaarlijk en toch gingen de meeste testpersonen hiermee door. Alles ten gediene van het wetenschappelijk onderzoek. De testpersoon hoorde ook de ander schreeuwen en kermen van de pijn.
Terwijl de selectie van wie de vragen moest stellen zg willekeurig plachtte te zijn, (wat natuurlijk niet zo was) maar de testpersoon dacht dat hij er zelf ook had kunnen zitten.
Er was 1 man die opstond en weigerde door te gaan met het onderzoek.

Best wel verontrustend.

quote:

Originally posted by:
wingchun

Het gaat om gevoeligheid voor autoriteit.

Erbij willen horen. Normaal zijn.

Onzekerheid als men een eigen keus moet maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...