tasseke Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 of het op je afkomt met een vergrootglas?pfff, wel 6 ook en vergeet vooral die voorhamer even niet!of ik het nog zie zitten?ja wel maar ik moet nog steeds elke dag heel goed nadenken bij wat ik doeelke dag maak ik weer de afweging om niet te drinkendit in de wetenschap dat ik dronken niet mijn problemen kan oplossen maar dat ze alleen maar groter worden.Na twee jaar vechten tegen alle ellende kan ik nu oprecht zeggen dat er echt licht is aan de horizonhet is alleen een gevecht om dat licht te bereiken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 hannah,als je het leuk vind dan moet je het vooral blijven doenover dat afzeikentja, ik kan me voorstellen dat dat zo voelter worden jou normen en waarden opgelegd die niet van jou zijnje bent anders en lost de dingen anders op maar dat wil niet zeggen dat je het verkeerd doetmaar zolang jij niet trots en tevreden met jezelf bent blijven dit soort situaties bestaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Tesseke,Wanneer ik jouw verhaal lees dan ben ik natuurlijk erg blij voor je maar ik word er ook een beetje moedeloos van dat jij na haast twee jaar nog aan het vechten bent. Wat gaf jouw die drank dat het zo moeilijk is te stoppen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 willie,het ging over de problemen die ik normaal wegdronk.na het stoppen met drinken kwam er een heel ander verhaal naar bovenproblemen met mijzelf, financieel, kind, exen en noem maar op.ik ben nu bezig om alle problemen op te lossenmaar wat ik in 20 jaar heb verkl..t los je niet in een maand opdat duurt een tijdje.je hoeft er niet moedeloos van te worden, want elke dag zie en bemerk je een kleine vooruitgangmaar dat je problemen van de een op de andere dag zijn opgelost........dat is een leugen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 HalloaGek geslapen, raar gedroomd, moest de hele nacht plassen maar ben er niet uitgegaan. Stom heKoffie, hond uit, in het souterain werken, en dan is de middag van mij Klaarmaken voor buikdansen. Vanavond eerste kennismaking met de doedelzakkengroep. Als het tegen zit ben ik er alleen, maar dat geeft niet. Zit te peinzen wat ik nou aan moet. Wel een beetje buikdanskostuum maar niet overdreven. Lekker dagje dus wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 morge woman en wing, fijne dag vandaag!ik ga ook iets doen!het is nog steeds een puinhoop hier en ik krijg vanavond eterslaters allemaal weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Even aktueel,Ramses shaffy is overleden,Hij dronk als een ketter en rookte als een schoorsteen is hij 76 jaar geworden.Toch hielt iedereen van hem.Wat heeft hij dat ik niet heb of zou hij toch een zwart kantje gehad hebben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 WilHij kon zingen(ik vond er niks aan, maar dat terzijde), kan jij dat ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 AKOL,DUS ALS JE ZINGEN KAN MAG JE ZUIPEN?Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg Heb ik niets van gemerkt GRAPJE Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Dar,Wat ben ik blij om nu eens iets anders te lezen dan de Hodja verhalen(ook heel waardevol, daar niet van)Nu lees ik iets over waar jij mee bezig bent en ik vind het ook heel goed dat je er letterlijk de ruimte voor neemt!Je vraagt je af wat sterk is.Sterk zijn is doorgaan ook al zijn de omstandigheden nog zo beroerd,of juist daardoor. En of je nou moest vanwege kind of inkomen, je deed het wel. je had ook depri in een hoekje om hulp kunnen gaan roepen.Maar onder die sterke kant zit ook een gevoelige kant en die is misschien te veel weggedrukt geweest, want ja je moest door en dan heb je er niets aan om naar jegevoelige kanten te luisteren, dat belemmert alleen maar. Je bent daardoor ook te streng voor jezelf gewordendenk ik, je legt de lat hoog: eerst 2 mnd droog dan mag je pas op het fr. schrijven.Dat je melding maakt van je alc.verleden vind ik alleen maar toe te juichendat moet toch ook, dat hoort bij je en is idd belangrijk om mee te nemen in de behandeling.en juist: nu nog praten over wanneer het niet goed gaat, kom daar maar meeen niet retrospectief, maar op het moment dat het speelt.Dan zul je zeker nog gelukkiger worden!Dar:present::present:Ik hoop wel dat je wat meer respons krijgt op je bericht, je verdient het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Wilschreef gisteren dat creativiteit en middelgebruik vaak samen gaat, dat zou jij als kunstenaar moeten weten.En eén en éen is hier geen 2 hoor. Zingen betekent niet dat je mag zuipen!Maar zangers en musici zuipen vaak wel! (André, hoor ik je nu zingen?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Heydeho! kennen jullie die mop van Vie die naar leiden ging?Nou ik was eindelijk in Rotterdam beland en de trein ging niet. Hannah, je zit jezelf weer eens in de grond te stampen. Een vrolijke dronk heb je niet, tenminste ik begreep dat je aan het drinken was. En als dat niet zo is ben je nog steeds niet erg vrolijk.Vertel gewoon even dat de mail van Anjo was die per ongeluk haar mailinglist had aangevinkt. En dat het totaal geen kwaaie mail was, alleen even om aan te geven dat ze er weer is. Ik heb daar niet eens op gekeken joh, die mailinglist, en heb maar geen angst, ik heb het veel te druk om al die adressen een mailtje te sturen, en al die andere mensen hebben daar ook vast geen zin in.Cheer up! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Hé tof! Weer even van Tas te lezen. Hoi Tas, groetekes van stuiterballetje. Ik had het gisteren nog over je maar dat valt allemaal terug te lezen hoor. En Jip hier ook! Hoi Jip! Alles goed daar aan de overkant? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Hadden ze geen bussen ingezet Vie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 HannahEr zijn mensen die mijn e-mail en of mijn telefoon nummer hebbenandersom heb ik dat ook van hunin tijden dat er tegenslag is,hebben we contact met elkaarhannah houdt eens op met het geroep/gedreigwaar ben je op uit ben je zielig?of wil je zo nodig weer een banword eens verstandig en wees selectief met je contactenkom ,ook jij hebt recht op respectmaar door zo te reargeren zoals je doet,dwing je dat niet aftoch liefs toegewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Woman,Gek gedroomd? Waar ging het over?Toch niet over wijn hoop ik.Had daar nog zo voor gewaarschuwd!Droomde zelf dat ik kon hardlopenKan helemaal niet (meer) met mijn knie.Droom alleen maar over dingen die ik niet meer kan;niet drinken,niet hardlopen..Draadje over dromen en droomuitleg opzetten misschien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Hoi,Hannah, Hannah, houd een eens op met zeveren, zaniken en zeuren.Drink je glaasje leeg en zeur niet.Het is tenenkrommend!!!Wat is er aan de hand, helemaal niets, maar dan ook werkelijk niets.Jij houdt van een hoop heisa!!!Er zijn hier nog een paar drinkende forumgenoten, maar zitten aanmerkelijk minder te ziften.Ook hier bij Anna is de mail van X. Blijkbaar heeft X bij dit forwardbericht, iets over het hoofd gezien.En dan nog, het zijn voor het merendeel mensen uit X haar privé sfeer.En ook van Anna en Dar, staat er geen E mail adres, slechts namen uit het adres boek.Jij gooit graag kolen op het vuur.Het van de bekende mug, de overbekende olifant maken!Weet je wat niet correct is Hannah?Privé info, uit een telefoongesprek, waar ik nooit om gevraagd heb op het forum zetten.De indruk wekken of ik in jouw huis zou willen bivakeren.Dat ik toch al weinig centjes heb, zoiets.Ik heb nergens een cent schuld en hoef niet in jouw huis.Overigens blij dat ik het niet heb gedaan.Het zou me eeuwig voor de voeten gegooid worden,wat je evengoed deed.Zo lang jij blijft drinken, blijf je verbittert door het leven trekken!Groet. P.S Waar ik bang voor was werd bewaarheid, je ZET het op het forum.Is dat discreet???De drank zit jou in de weg, wat rest is je op anderen storten.Je bent zelf verre van integer.Drink je drankje en hou op!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 misschien is een draadje over dromen niet verkeerd.... ik heb de afgelopen nachten heel slecht geslapen en rare dromen gehad die ik echt niet kan verklaren: vannnacht heb ik gedroomd dat er 2 make-up dames om 8 uur 's-ochtends bij aan aan de deur kwamen, ze zeiden dat ze mijn gezicht zouden opmaken!!! Ik was kwaad in mijn droom dat ze zo vroeg kwamen en heb gevraagd of het nodig was... toen werd ik wakker... Het rare is dat ik ze nog voor me zie .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 wens een ieder het besteik heb een hekel aan gemopper gekanker en het afbranden van een anderBen weer een keer met mijn neus er op gedrukt dat alles maar betrekkelijk isgeniet van nu,van de warmte van de zonwees je bewust van de verleiding van de alcoholhou van de mensen om je heen,je hebt ze nodig om een volwaardig mens te zijn/blijvenheb respect voor de gevoelens van een ander, empathie is nodigzelfreflectie is erg nuttigwees zuinig op een ander en op jezelfoordeel niet te snel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Jacc Dat laatste valt mij ook op, dat de dromen vrij helder blijven nagloeien. En ja, 2 dames aan je deur om 8 uur, bizar. Heb je laatst geen 'gezichtsverlies' geleden?Wil je je andere gezicht tonen, maar is het daar nog te vroeg voor?... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Gòh, mailadressen en telefoonnummers... Is het niet vrij normaal dat die je na verloop van tijd ontglippen?Je pleegt eens een telefoontje met iemand omdat je er samen in de geschreven vorm niet uitkomt, mailt eens iets door omdat dat via pb niet kan. Wil een mens een hart onder de riem steken dus geeft je privé gegevens door. Doet vriendschappen op.Tsja en dan komen je gegevens soms op plekken terrecht waarvan je niet eens wist dat mensen die nog hadden. Zo had ik een aantal maanden terug eens een telefoontje van iemand hier, die dacht iemand anders te bellen en die kreeg mij toen aan de lijn. Was toen een heel leuk onverwachts gesprek, want daar spreek ik niet zoveel mee. Ik ben zelf zeer slecht in privé gegevens opslaan, duurt bij mij eeuwen voordat ik het eens ergens opschrijf. Zo moest ik dus laatst ook weer opnieuw het adres vragen van iemand waar ik al regelmatig op de koffie ben geweest, ik wist wel waar het huis woonde maar niet hoe ik de postbode er naartoe moest sturen om een kaartje in de bus te doen. Soms heb ik ook een mailadres waarvan ik niet meer weet van wie die is of van waar ik die heb. Na verloop van tijd delete ik die dan maar gewoon, kan er ook niks mee misgaan. Tegenwoordig zet ik er voort netjes de naam bij, blijft het wel zo duidelijk. En op deze manier zullen mijn gegevens hier waarschijnlijk ook her en der verspreidt zijn. Geeft me eigenlijk wel rust, want zo blijft er altijd een soort van lijntje uitstaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 ha Alkol, nee het enige wat ik me kan bedenken over deze droom dat ik er 10 jaar ouder uitzie nu de laatste week na mijn zuippartijen, maar heb ik werkelijk geen flauw idee wat deze droom betekende Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Pippie, hier de gevraagde link!Hoop dat je dit kunt vinden tussen alle berichten van vandaag!http://www.addiction-solutions...nkerbrein,%20mrt07.pdf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Hey Jacc, ik heb en draadje gemaakt met dromen, ik geloof op thema's . Maar het is weer weggezakt. De dingen op de dagdraad vertellen werkt toch het beste, dan hebben ze de meeste aandacht.Als je vindt dat een droom waarde heeftkan je ook op droomuitleg kijken op internet.Ik droomde vannacht dat mijn zus een poema ving en daar het levende hart uit at. Gruwelijk, nogal, maar wat heeft het te betekenen?Spud er gingen wel bussen naar Leiden, maar ik had nou al zo de balen van alle oponthoud die ik al had gehad op weg naar Rotterdam, dat ik dacht ..............Weet je wat voor onze harten, magen en andere organen zo goed zou zijn? Wees mild voor jezelf en een ander. Wie weet wat voor omstandigheden die ander heeft en hoe het zit. We kunnen ons wel gaan ergeren, maar wat baat dat ons?Wing, het is nu de tijd om bollen te planten. Nu? Ja, nu! En dan, over een paar maanden, krijg je de leukste dingen op je balkon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Kan ik me voorstellen Vie, zat je ook maar een beetje te dollen. Bussen betekend vaak nog veel meer wachten en nog langer onderweg zijn, mij ook niet gezien hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden