Spring naar bijdragen

dinsdag 1 december


sailor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 250
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen.
Werken jullie ook wel eens met post-its? Van die kleine briefjes met een plakrandje er aan waar je iets op schrijft dat je niet wil vergeten. Nou, ik deed dat eigenlijk nooit, maar een paar maanden geleden kreeg ik een pakje post-its. Nu vind ik op de raarste plaatsen briefjes met herinneringen waarvan ik van de meeste helemaal niet meer weet waar ze eigenlijk over gingen.

Het kan zijn dat ik vanaf vandaag een tijdje zonder internet zit, want een vrij onhandige overstap naar een andere provider. Nu neem ik het er nog maar van.

Wing, als je dit nog leest, ik vond je antwoorden gisteren mooi en had er best verder op in willen gaan, maar aandacht werd even elders gevraagd.

AR, ik beloof niks maar ben van plan om ook vandaag de eerste weer niet te nemen. Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allen,
ik heb echt heerlijk geslapen, en heel lang!! Ging om kwart voor 10 naar bed, wat voor mij ongekend vroeg is, en sliep binnen een kwartier, tot 5 voor 7!!! Zonder echt wakker te worden tussendoor. Nou ja, het is echt het vermelden waard. Met drank werd het slapen dramatisch slecht, zoals bij velen hier, en dit is zo;n grote beloning voor mijn matiging.

Ik wens iedereen een prettige dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke eerste dag van de maand wenst men hier elkaar bij het "goedemorgen" een "goede maand"
de meesten zelfs elke maandag: "een goede week" Het stelt niet zo veel voor omdat het
een automatisme is. Net zo als "goedemorgen, hoe gaat het" het antwoord is "goed, en met jou".
Als ik zou zeggen "slecht" dan zal men dat waarschijnlijk niet horen. Want het is niet echt
een vraag maar een groet, een wens voor iedereen.

Toch heeft het wel wat, als ik met m'n duffe kop (jaja zelfs nuchter heb ik wel eens een duffe kop)
bij de bakker een broodje haal: "Goedemorgen, hoe gaat het, een goede maand" .
Ik heb nog steeds de neiging om terug te mompelen: eeh ja goed, bedankt, ipv
"goedemorgen, een goede maand". Maar ja behalve dat ik brood heb weet ik dat er een
nieuwe maand is begonnen. Ik kom wat wakkerder terug van de bakker dan dat ik er naar toe ging;
owww een nieuwe maand, o, eeh actie, er ligt een hele nieuwe maand voor me.

Oftewel heb een goede maand ;) te beginnen met vandaag :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar,
Dank voor je openbaringen, mooi geschreven. Fijn om herkenning te vinden bij een mede-forumganger. Die twijfel over eigen kracht toont veel inzicht, een van de belangrijke pijlers om deze strijd te winnen! Ik wens je een fijne dag (ja Dhendro, het zijn meestal wensen die wij elkaar 's ochtends en 's avonds toebedelen, maar ik vind ze inhoudelijk veel meer waard, veel oprechter dan wanneer ik bij de bakker sta; ik weet niet hoe jouw relatie met de bakker is...).

Zojuist de adventskalenders opgehangen; een maand vol chocolaatjes gaan we tegemoet (beter dan rumbonen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn relatie met de bakker?? Nou, ze weten onze voorkeur voor bruin of meergranen brood.
Meestal is er alleen wit maar voor ons bakt ze graag een bruintje extra. Als er nog geen vers
brood is dan zijn ze zo eerlijk om te zeggen; dit is brood van gisteren en dan krijg ik het broodje
met 20 cent korting. Als m'n man op zaterdag een klein brood vraagt dan zegt de bakker:
het is weekend neem maar een groot brood. Met Pasen, Kerst en Nieuwjaar is er geen gewoon
brood maar een feestbrood en ongevraagd krijg ik elk jaar een geduldige uitleg waar dat goed voor is.

Verder vat ik zo'n Griekse bakkersgroet gewenst genoeg op: beter dan "wat mot je" :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Voor al de nieuwe hier, Ik ben Anjo, al een oude bekende van de ouderen forummers onder ons.

Ik ben lang opgenomen geweest dit jaar, uitputting en verkering met Jan de Wandelaar.
Ik lag in puin en er zijn best pittige dingen gebeurd in relatie met mijn kinderen. It's been my year of discontent.
Nu sta ik kurkdroog dankzij Refusal, het niet meer willen en de hulp en liefde van mijn lief.
Het zonnetje begint weer te schijnen en ik ben bezig met mijn leven weer op te bouwen.
Ik doe vrijwilligers werk bij verslavingszorg en zal als ik sterker ben geworden daar hoogstwaarschijnlijk meer in ga doen.

Ik heb een hele lieve man ontmoet, ik snap nog steeds niet hoe hij langs mijn persoonlijke bewaking is geslipt maar ala het belangrijkste is dat hij er nu is. Ik heb mijzelf nog nooit zo beschermd en veilig gevoeld. Extra voordeel vriend nam hond mee.

Het huis dat in puin lag wordt stukje bij beetje weer wat meer mijn huis.

Ik heb veel verdriet gehad en nog steeds wel een beetje, er is nog steeds veel te verwerken, het maakt mij moe en dan ga ik gewoon slapen als het kan. Het fijne is dat de oude Anjo steeds vaker zich zelf weer laat zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar ik vond je bericht heel mooi, vooral over dat sterk zijn. Dat zeggen ze van mij ook. Op de een of andere manier heb je jezelf in een rol gezet. Je moest wel. O die Dar, nou die kan het allemaal wel aan. En natuurlijk is het fijn als mensen zo over je denken. Maar wat er van binnen speelt... Ik hoop dat je met therapie leert om je binnenstebuiten te keren op een manier die jou past.

Anjo back in town. Je hebt wat achter je kiezen, zo te lezen. Maar nu weer moedig vooruit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, het water loopt me in de mond bij al die broden...

Maar ik ontbijt 's ochtends met yoghurt en een grapefruit, dat laatste schijnt je lever te ontgiften...
Bovendien houdt het de calorieen wat op peil (in alcohol zit aardig wat). Nu ik droog sta wordt het misschien weer eens tijd voor een bammetje 's ochtends.

Zo, nu aan het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal en een goedemaand toegewenst,

en welkom terug Anjo
erg heftig wat je schreef
ik ben blij dat je weer aan het
opkrabbelen bent, maar weer wat
vaker komen hier dan, als je dat helpt!

Dar wat ik bedoelde te schrijven aan Alkol
is dat het forum weer een stukje vrolijkheid
bij mij aanboort, maar ook een stuk van
mezelf waar ik het kontakt echt mee kwijt
was, nl dat ik meer te bieden heb adn wat ik
nog dacht over te hebben na de ene crisis na de andere.
En dat heeft zeker ook te maken met niet meer drinken.
Ik was bijna alleen nog in contact met mijn negatievere
kanten en niet drinken en het forum helpen mij weer met
mijn kracht moed en wijsheid (waar ken ik dat toch van?)
in contact te komen. En ja die humor en meligheid die komt
gelukig ook weer los. Die heb ik ook wel bij vriendinnen, maar
die vragen altijd eerst belangstellend naar mijn andere sores
en dan is de setting al snel vastgelegd. Maar bij volleyen komt
het wel spontaan er door heen en hier ook, ondanks de pittige
dingen die we hier vertellen. En zeker probeer ik die ook van
mezelf te blijven schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...