alaine Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Beste Tapas,Ik leef met je mee; ik heb ook veel jeugdherinneringen aan Ramses.Een groot kunstenaar en levensgenieter, met een prachtige stem. Alleen jammer van zijn drankprobleem, anders had hij nog tien jaar kunnen optreden.Heb wel eens opgetreden bij amateurcabaret met een slok op; kwam mijn stemvastigheid niet echt ten goede. Dat doe ik dus ook nooit meer. Maar ware kunstenaars lijken daar beter tegen te kunnen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Hannah wat bedoel je dat je in de zelfde positie zit als Jos? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Druppeltje, Rij je al op je scoot??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Vandaag heb ik wel de hele tijd het liedje van Sammy in mijn hoofd. Net de documentaire met Ivo Niehe gezien met Ramses. Ik heb toendertijd ook de film over hem gezien. Het was een byzondere man,die prachtige liedjes schreef. Misschien morgen toch maar een c.d. kopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Hannahde woorden van Bol raakten mij in mijn zielen ik vermoed ook jouzo puur en raakBol, dank je!en Hanna Jos schrijft niet hierjij schrijft hiervergelijk je nou niet met mensenjij bent jij en ik hoop dat je hier jij blijftmeelevend en meelerendop je eigen tempo en manier er leven veel mensen met je meeen velen gunnen jou een sneller procesmaar waarom?wil ik jou behoeden, versnellen, veranderen?denk het niet. hoop het niet, laat ik het zo zeggenik voel mezelf vaak een hopeloos geval, een rampen soms voel ik, ik zit wel mooi op de spiraal omhoog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Hannah, Bedoel je dat veel mensen uit het medische circuit jou kennen uit je omgeving??Dat is bij mij ook zo. Ik zit er midden in. Toc heb ik refusal gevraagd om het laatste beetje drank in de weekenden eruit te krijgen. En ik kreeg alom bewondering.Waarom ga jij niet eens met je h.a. over je drankprobleem praten??Vanmiddag had je weer gedronken en prompt weer een aanvaring met je dochter.Natuurlijk lag dat niet aan de drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Ik zou zo graag zien dat je hulp ging vragen. Wij zitten hier zo,n beetje even lang.Jij komt nu niet verder meer. Misschien toch hulp gaan vragen??En ik vind het juist heel goed dat je iemand helpt de nederlandse taal te leren.Laat ze lekker praten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Sammy ik denk dat Hanna wel verder komt, en aan het veranderen is, zeker de laatste tijd, en dat ze haar uiterste best doet, alleen komt soms die agressie weer naar boven. Maar ze is wel degelijk aan het veranderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Jane lieverd hier zo helemaal alleen voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Ja Sam dat liedje had ik voor jou gevonden omdat het bij je past. Is al weer lang geleden maar wel mijn lied voor jou. Kijk omhoog meid en dat kan je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Kirky helemaal mee eensZit nu achter de comp. om alle progs over Rams vanavond te vermijdenhad niets met die man of zijn liedjes.Meer een vrouwending denk ik.. of krijg ik nu ook kritiek? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Is net zo'n type als van Mierlo, liepen ook alle vrouwen mee weg, een womanizer. Woman? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Ja hij was zwaar aan de drank en sigaretten maar heeft genoten van zijn leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Drup het is maar de vraag of hij zo genoten heeft van zijn leven. Het wordt altijd wel gezegd maar waarom was hij dan verslaafd? Puur was hij wel en helemaal zichzelf maar of hij nu zo gelukkig was?????Ik denk dat het wel eens een heel eenzaam iemand geweest zou kunnen zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Ik denk dat je er niet veel naast zit BolAri, trusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Een Ban Wingvan de Ring? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 BandageBandoneonBanaalBanket......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Nee maar, daar hebben we CococoAvond,ook al een Rams fan?De rest zit voor de buis nu hoor.Een boek, dat zie ik je idd zo schrijven.Je mag 3 postings uitzoeken om op te reagerenom te beginnen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Neem me niet kwalijk.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Natuurlijk Coco,maar een lichte twijfel maakte zich van mij meesterheel even maarVooruit, ik maak er 4 van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Geen paniek Co! Houd het hoofd koel en de voeten warm!Ik ben er nog.Misschien moet ik mijn naam veranderen in Ramses,aandacht gegarandeerd.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 HannahJe hebt vandaag veel reacties gehad.als je ze nog eens voor de geest haaltWelke reacties hebben je dan vooral geholpen?en welke niet?Waren er meer helpende dan niet helpende? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Deze jongeman gaat naar zijn bedje toeen wens iedereen een goede nachtrust:lips:tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 :$:$:$:$Alle minaretten nog aan toe, ik ben betrapt. en het rekeningrijden is nog niet eens ingevoerd....Nee, ik was niet vrij, dus ook nog eens onder werktijd!Was baan 1, weinig te doen. Morgen baan 2 veel te doen.Frumverslaving loopt gruwelijk uit de klauw.Tis bijna erger dan de drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Het lukt me gewoon niet goed om met mijn studie, mijn werk en sporten de vaak lange discussies goed te volgen op dit forum. Dit is niet omdat jullie en jullie verhalen me niet interesseren. Druk zijn met veel dingen en op dit forum actief zijn is best lastig. je kan hier niet zo ff binnenvallen en mee schrijven zonder een pagina of tien en soms meerdere dagen terug te lezen. Maar goed ik schrijf dit bericht ook vooral om te laten weten dat het met mij en niet drinken prima gaat, ik reken net uit dat dit dag 15 al weer is Inmiddels is ook weer het punt weer gepasseerd dat mijn vader me vroeg van waarom ik toch niet gezellig een wijntje mee drink in het weekend? 2 maanden terug ongeveer, de discussie gehad dat zij vonden dat ik teveel dronk en ongezond leefde. Ik zei toen al dat als ik het radicaal anders zou doen ik het omgekeerde zou horen. En twee maander terug zei ik ook dat de vorige keer dat ik helemaal niet dronk het verwijt kreeg dat ik opeens niet gezellig een glaasje mee dronk. Ik had zelfs gevraagd of ze als ik weer fanatiek gezond zou gaan leven ze niet weer over een gezellig glaasje moesten beginnen!En ja hoor nu ik weer een paar weken niet meer drink en veel sport is het dus WEER hetzelfde. Na drie stop pogingen is het een soort herhaling van zetten geworden en ZOOO voorspelbaar. Ik snap het niet goed waarom mensen die twee maanden terug de vinger op de zere plek legde nu opeens zo dom reageren. Gezien de ernst waarmee ze twee maanden terug over mijn drinken spraken zien ze toch ook wel in dat een glaasje, zeker nu nog geen optie is?! Aan de andere kant, ik ben niet zover om dan in niet mis te verstane woorden te zeggen; Ik ben een alcoholist en kan niet maat houden met drank. Maar hoe blind ben je als je het niet tussen de regels door lezen kan aan mijn gedrag drinkend en resoluut stoppend dat ik een alcoholist ben in feite? Goed nieuws is dat ik van de week met een klasgenoot, plotseling eigenlijk, zowel wat haar verleden betreft als mijn ex blowverslaving ter sprake kwam en daaruit voortvloeiend dat ik verslavingsgevoelig ben en tusen neus en lippen door noemde ik drank ook even. Voor mij was het de eerste keer dat ik openlijk zei dat ik gevoelig ben om verslaafd te raken. Dat was voor mij een behoorlijke stap!Ik heb geen trek in een stempel op mijn voorhoofd van alcoholist, ik wil niet dat mensen uit mijn eigen omgeving zich er teveel mee bemoeien. Toen ik stopte met roken merkte mensen het pas weken later, rook jij soms niet meer je kleren stinken niet meer. Heel fijn vind ik dat rustig zelf zonder bemoeienissen van andere te stoppen. Maar als ik zo op mezelf stop begrijpen de mensen om me heen het proces natuurlijk ook niet waarin ik nu inzit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden