pippie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Jammer Freddy, maar ik zeg altijd, fietsen kan je ook niet in 1 x leren.Pak jezelf weer bijelkaar en begin vandaag weer met een droge dag.Het gaat jou ook lukken Freddy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Goedemorgen!Het raakt me erg wat Jane en Alkol gisteren en vandaag schreven en schrijven.Voor mij is het "in je kracht komen" door hier te schrijven op dit forum.Ik zei het vorige week of dit weekend ook meen ik, door bv. op de bank te gaanzitten en nadenken, kom je nooit zo ver (of aan tafel, met een kop koffie).Als ik een moeilijk gesprek met iemand heb of iets dergelijks, neem ik altijd eenschrijfblok, die slingeren hier met bosjes rond door de kamer. Ik ga dan schrijven en praten (met bv. een ander) en dan opeens :light: kom ik een stapje verder dan waar ik was. Als ik hier op het forum schrijf, en iemand vraagt iets en ik wil een zinnig antwoordgeven, dan merk ik vaak, dat door het schrijven zélf ik bij het antwoord kom, waarik anders, met alleen denken, niet was gekomen. Maar het werkt ook anders.Ik voel me nl. rot (snotverkouden, hoofdpijn, spierpijn, hele mikmak) maar ben tochom 7 uur opgestaan om ontbijt en brood te maken voor de kids. Dan dóe je iets watje eigenlijk heel moeilijk vindt, maar je doet het tóch, en je wordt er sterker van.Je komt in een kracht waarvan je niet wist dat je die nog ergens had (verstopt).Zo kom je hier ook in je kracht door het schrijven.Verder is natuurlijk schrijven sowieso heel heilzaam.Er bestaat zoiets als van je áf schrijven.Maar je kunt ook een ervaring delen, of een mening vragen.Allemaal dingen die VERSTERKEND werken.En ten slotte scheppen wij op dit beeldscherm een beeld van onszelf dat natuurlijkaltijd een beetje rooskleuriger is dat in het echt.Of je beschrijft jezelf zoals de persoon die je wilt ZIJN.Hoe dan ook: ik zit hier in een oude pyjama, in een puinbak van een kamer,ik zie eruit als een zwerver, maar dat stoort het geschreven woord nooit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 hoi pippie, ik voel me rot maar dat is mijn eigen schuld, ik heb gisteravond nog een heel fijn telefoongesprek met een van onze forumgangers gehad, ik neem het vandaag maar uur per uur,ik moet ook een keer van het schuldgevoel af dat ik de fout ben ingegaan, heb me aangemeld voor de internetbehandeling, hopen dat ze me kunnen helpen want een paar liter per dag is niet normaal, nogmaals dank voor je virtuele hulp gistern, dit geldt ook voor anderen niet genoemd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Hi Jacc, alweer een icoongenootje. Ik heb je uitbarsting van gisteren niet gelezen. Was je zo emotioneel en waar heb je spijt van? Dat kan best belangrijk zijn voor jezelf om eens te bekijken. Ik bedoel, bekijk je emoties en wat ze met je doen. Waar komt het vandaan en wat doe je ermee.Verder, late ontbijtertjes, ik heb notenbrood gebakken. Dat is op zich al heerlijk, maar nog lekkerder met wat brie, die dan smelt op het brood.... ik blijf een smuller. Alleen zonder drank voel ik me gezonder en helderder, en dat is al heel wat waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Ik schreef ook nooit dingen van me af.Probeerde het wel, maar ik hield dat nooit lang vol.Nu op het Forum schrijven, merk ik, dat ik toch onbewust misschien, dingen van me af kan schrijven.Het helpt me in ieder geval enorm, door dingen beter op een rijtje te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Jacc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Freddy,jammer maar als je er van hebt geleerd hoeft het niet weer.Opkrabbelen en met de billen bloot in de groep dus (figuurlijk hoor!)sterkte ermee, eens maar nooit weer moet je maar denken.Jacc meis, hoop dat je ook weer met goede moed opgekrabbeld bent,emoties horen hier bij, en excuses zijn niet nodig want je hebt geen andergekwetst dan jezelf, en daar kun je misschien wel nog wat mee?Pippie welkom erbij meid!En Ari, je hebt gelijk, niet helpende gedachten en niet helpend gedrag(is gelukkig je ex dus en niet huidige partner:heart;) ex-exit.Ik moet hollen naar de trein,allemaal een fijde droge eerste decemberdag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Kom op Freddy: we moeten hier mee stoppen, we weten allemaal het gezegde: drank maakt meer... enz Vandaag niet drinken??? Ik herb me gisteravond aangemeld voor de interet behandeling..Als jij het kan, kan ik het ook?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Vie................zelfgebakken notenbrood mmmmmmmmmmmmmm!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Ik ga ook lieve mensen!Douchen en aan het werk Iedereen een fijne en droge dag weer.Liefs Pip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Daarom voel ik me nu ook z'on loser. Ben vanaf april dit voorjaar bij AA, en zovaak tegen me gezegd; jij hobbelt er zo doorheen. FF niet dus, en dat geeft me een *** gevoel. En was het leuk om weer te drinken, nee helemaal niet.Niet lekker in mijn vel, en dan denken ; wat kan mij het ook schelen. Niet altijd zo sterk en overtuigd als je doet overkomen,dus.Maar goed ,gister de draad weer opgepakt en we gaan er weer voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Hallo Pijamahoutje. Is dat zo, dat we op het beeldscherm een gunstiger beeld van onszelf scheppen? Ik voel dat namelijk niet zo. Kun je daar iets meer over uitleggen?Maar ik ben het wel helemaal met je eens dat we al schrijvend, voor onszelf al een antwoord weten en dat we veel van elkaar leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Freddy: AA werkte voor mij niet echt, maar volhouden: je doet het voor jezelf!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Pippie, ik was gisteren bij de verslavingsarts om te praten over Refusal maar ze gaan eerst in goed overleg met de neurochirurg en de huisarts.Voor mij is het dit: stel dat ik ga drinken met Refu dan krijg ik opnieuw een hersenbloeding.Ook alcohol op mijn werk om bv mijn materiaal schoon te maken is gevaarlijk want je ademt de dampen wel in.Engezichtsreinigers, de tonic enzo, zit ook alcohol in.Dus over een week moet ik weer komen.Ik had verwacht dat ik al aan de refu zou zitten maar nee dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 goedemorgen allemaal op de eerste van de nieuwe maand!tijd voor koffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Jacc,Jammer dat het voor jou niet werkte. Geen prettige groep ?Ben blij dat ik gegaan ben, was het echt zo beu. Was echt elke dag na werk in de kroeg, en dan teut naar huis. dag in, dag uit. In het weekend een schepje erboven op. Was dat leven meer dan spuugzat, en met behulp van AA groep een heel eind gekomen. Ga dus vanavond weer graag terug, al ligt er wel een drempel nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 nee freddy, ik heb in het begin een heleboel steun van ze gehad, ik vond het alleen moeilijk om te gaan met het feit dat er iedere week dezelfde verhalen verteld werden, iedereen had mijn verhaal, mijn missers al tig keer gehoord en nu moest ik dit ook nogmaals aanhoren van ander mensen, ik had na een jaar daar erg moeite mee en ben ermee gestopt, veel mensen zijn helaas teruggevallen, soms werd het ook heel persoonlijk, dat vond ik erg vervelend, ben een erg prive persoon en vond het niet prettig dat ze bijvoorbeeld zonder aankondiging op de stoep stonden ook al bedoelden ze het misschien goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Moggu Kanjers.Hannah Mailtjes van alle adressen? Van wie heb je die dan gehad? Staat toch een naam bij? Ik moet het dan nog ontvangen heb nog niets gehad. Alleen de providers weten de adressen toch?Anjo welkom terug. Hoop dat je je weer thuis gaat voelen.Mousie naar de dierenarts? Hopelijk niets ernstigs?HieperdePiep. 31 dagen droog?:light:Ari Sjaggie? Laat ze maar lekker kletsen hoor. Ze weten niet dat het gewoon erg moeilijk is om te stoppen met drinnken. Zal heus wel weer beter worden met het humeur.Emma Jammer als het niet gaat lukken met de Refu. Moet je het toch op eigen kracht doen. Voordeel is wel dat je veel sterker wordt als het inderdaad gaat lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Bolletje, het is nog niet zeker want ze vonden me wel supergemotiveerd en sterk( leuk om te horen)Dus ik hoor het volgende week. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Em. ja dat begreep ik ook hoor, daarom schreef ik ook : jammer als het. Maar heel fijn te horen dat je super gemotiveerd en sterk over komt. Dat ben je ook meis:heart: Sterke mensen kunnen ook vallen maar staan altijd op en laten de moed niet zakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Jacc hoe is het met jou wijfie? Een nieuwe maand een nieuwe start hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Wing maakt niet uit hoor, we kunnen je daar ook bereiken. Lekker op het strand met de lap top op je schoot. O goeie morgen trouwens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Sorrie Ar. Weer te snel gelezen.Wing volgend jaar de meeting houden in Griekenland;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Ik heb de draad van gisteren helemaal niet meer gelezen maar er is nogal wat geschreven begrijp ik.Loop ik nu erg achter? Hahaha.Een meeting in Griekenland, in mijn lievelingsland???? Jaaaaaa, ik ga mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst 1 december 2009 Wing, laatst (een tijd geleden) schreef je dat je planten wilde planten op je balkon. Heb je dat nog gedaan?Ik dacht er aan omdat hier de winter-akeleien boven de grond komen. De dappere dodo's. Ha Tas. Ik had jou een tijdje gemist. Is het drukke meisje een beetje tot rust gekomen?Bol heb je nog dienst gehad bij de DA? mij werd gevraagd om een nest puppies op te nemen. Met pijn in het hart heb ik dat geweigerd. Dat zou niet goed gaan met de beestenboel hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden