jacc Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 ari ik ben maar voorvast mijn drinkschema aan het invullen geweest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 ik kan juist niet zeggen dat ik beter slaap als ik geen alcohol drink, een hele nacht doorslapen lijkt me ontzettend prettig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Nou als ik me laat vollopen dan slaap ik als een roos, de volgende morgen is wat bitter natuurlijk. Maar qua slaappil heb ik dit eerder gehad: in het vliegtuig een genomen, hele vlucht leek het alsof ik onder de ecstacy zat ofzo. Kom ik aan na 8 uur vliegen, helemaal kapot en slapen als een roos.Misschien werkt het wel averechts bij mij.Voor mij vanavond geen slaappil meer. Het gaat wel steeds makkelijker dat niet drinken trouwens, maar er komen binnenkort weer wat feestjes aan waarbij ik toch voor de gezelligheid wat wil drinken. Dat wil ik ook wel houden, maar eerst het slaappatroon even goed aanleren.Het enige wat ik NOOIT meer wil is een blackout. Daar wordt ik zo onzeker van.Een bakje thee voor het slapen gaan werkt ook erg ontspannend trouwens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 nou ik ga even langs de apotheek de campral ophalen, spreek jullie later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Voor de gezelligheid.Maar wat is er nou zo gezellig aan alcohol drinken? Wie het weet mag het zeggen.Ik heb nu 18 maanden geen alcohol meer gedronken en voel me er beslist niet minder gezellig op.Maar dat was wel even een leerproces. En hard ook! Maar minder gezellig, nee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Die internetbehandeling van deze site; ik denk best zonder hulp van de drank af te kunnen blijven en in tegenstelling tot vorige keren zie ik het niet als tijdelijk waarna ik weer matig wil gaan drinken. Nee ik hoop de knop definitief om te hebben. Wat ik wel merk (en dat bleek ook uit discussies van de week hier op het forum) is dat ik veel moeite heb met zeggen dat ik een drankprobleem heb of zelfs al zinnen van als ik er een neem kan ik niet goed meer stoppen, waarmee ik impliciet aangeef een drankprobleem te hebben. Wat het acceptatie aspect en dit uiten naar andere betreft zou ik best wat ondersteuning willen hebben. Komt dat ook aan bod in de internetbehandeling? Ik kan niet eeuwig om de hete brei heen blijven draaien en situaties mijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roekie Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Hallo allemaal,Ben nieuw hier en lees veel herkenning. Wil eigenlijk ook stoppen, maar het lukt maar. Hoop dat het vandaag wel zal lukken, want het is een hele strijd steeds met mezelf.groetjes en sterkte allemaal,Annie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 quote: Originally posted by: VieVoor de gezelligheid. Maar wat is er nou zo gezellig aan alcohol drinken? Wie het weet mag het zeggen. Ik heb nu 18 maanden geen alcohol meer gedronken en voel me er beslist niet minder gezellig op. Maar dat was wel even een leerproces. En hard ook! Maar minder gezellig, nee. Nou het is zo dat ik in mijn studentenleven altijd geconfronteerd wordt met alcohol en dat het bijna een not-done is om niet te drinken. Daarom wil ik niet voor altijd stoppen (als morgen in overleg met tactus blijkt dat dit wel moet, dan moet dat maar natuurlijk) maar het lijkt me het beste als ik dit in de hand leer houden, dan zou ik tevreden zijn.Mocht het blijken dat ik weer van het pad af raak, dan moet ik echt gaan overwegen volledig te stoppen.Ik zie mijzelf namelijk nog niet in de disco staan met mijn vrienden, volkomen nuchter. Misschien pure angst en zou ik het eens moeten proberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
naomi Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Goedemiddag,ik kom even buurten. Moet nog veel lezen van vandaag.Naomi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Vie ik denk dat de meesten hier (corrigeer me als het niet zo is) niet drinken voor de gezelligheid maar voor de roes. De roes van vergetelheid om even de ellende te vergeten. Tuurlijk is de narigheid er de volgende dag nog en met een kater nog rotter maar even de pijn van je verdriet niet voelen is voor velen denk ik erg belangrijk.Mag natuurlijk niet voor en ander spreken maar dit lijkt me zo. Toen ik nog zo heftig dronk was dat na het overlijden van mijn man en als ik maar genoeg dronk kon ik even vergeten wat een pijn dit deed. Dronk ik nog wat meer dan dacht ik stomme .....wat heb je me aangedaan en ging slapen zodat ik dan ook weer kon vergeten.Was verre van gezellig maar wel die knagende pijn ff weg om de dag erop weer in het cirkeltje te stappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
naomi Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Ik zie al iets waar ik op wil reageren:Hoi Baklap,voor de gezelligheid iets alcoholhoudends drinken kan ik niet. Ik ben alcoholist. Ik ben overigens veel gezelliger als ik op een feestje een spa'tje drink of een sapje.Als ik weer "gezellig" zou beginnen te drinken, komt die blackout vanzelf.Naomi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Hoi Baklap en Roekie. Van harte welkom hier. De reden is triest maar welkom in ons gevecht tegen de alco. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Mm-mm Baklap (ik krijg trek in hachee als ik je naam lees) ik dacht al dat jij een tikje jonger was. Ja, ik heb gemakkelijk kletsen, want heb me immers het lebbis gedronken 25 jaar lang. Kan ik nu makkelijk zeggen dat het fijn is om niet meer te drinken. Die dranktijd heb ik gehad! En Isa heeft het inmiddels ook door.... (Ook een jonge meid.)Maar nog steeds vraag ik, okee, sociaal geaccepteerd, of in je studententijd bijna een verplichting, maar hoe voel je dat zèlf?Ari en Roeki wat dacht je van vandaag de eerste niet nemen? Deze dag niet drinken is niet zo moeilijk en morgen zie je wel weer verder. heb je hulp bij het stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Hannah de uitslag heb ik vorige week gehad en was niet goed. Nu zit er in mijn hoofd dus ook niet goed maar dat verbaast me niet hahaha. Het advies naar de neuroloog toe was om een MRI te laten van mijn nek. Omdat ik er vorig jaar al een van mijn rug heb laten maken zou ze deze week opvragen of ze mijn nek er ook op hadden staan zodat ik niet weer die kist in hoef want zo leuk is dat niet. Staat hij er op dan wil ze dedails en zo niet mag ik weer die kist in dus ze belt me deze week nog wat te doen.Zag dat je geen ban had en vond dat toch een groot teken dat je groeit. Hoop dat je met al dit geworstel dit zelf ook kan zien. Bij de ene duurt het wat langer als bij de ander maar je ziet dat je er eens gaat komen. Ja ook jij komt er!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 quote: Originally posted by: VieMm-mm Baklap (ik krijg trek in hachee als ik je naam lees) ik dacht al dat jij een tikje jonger was. Ja, ik heb gemakkelijk kletsen, want heb me immers het lebbis gedronken 25 jaar lang. Kan ik nu makkelijk zeggen dat het fijn is om niet meer te drinken. Die dranktijd heb ik gehad! En Isa heeft het inmiddels ook door.... (Ook een jonge meid.) Maar nog steeds vraag ik, okee, sociaal geaccepteerd, of in je studententijd bijna een verplichting, maar hoe voel je dat zèlf? Ari en Roeki wat dacht je van vandaag de eerste niet nemen? Deze dag niet drinken is niet zo moeilijk en morgen zie je wel weer verder. heb je hulp bij het stoppen? Nou ik zie het alsof ik twee soorten drinken heb.De ene is leuk en als ik fit ben en me goed voel heb ik een top avond, dan kan ik ook wel eens een biertje te veel nemen. (daar wil ik vanaf) maar heb ik verder een topavond.De tweede baklap is er een die problemen weg drinkt of vermoeidheid.Laat ik met het tweede beginnen, in mijn leven waren er dagen waarop ik (wat heet) verplicht dagelijks aanwezig moest zijn om gezellig te doen. Toen ik nog zwaar overmatig dronk was ik de tweede dag zo verrot dat ik eerst drie bier nodig had om een beetje capabel te zijn om te praten met de rest. Dit zag ik als verplichting en dat was het ook wel een beetje maar ik had moeten inzien dat ik dan die eerste dag me niet laveloos moest zuipen. Dat zag ik toen niet. Uiteindelijk was ik een week lang elke dag ladderzat.De problemen die die weken opleverde werden soms wel eens zeer ernstig. Tot verbale agressie tot beschuldigingen en gesloopte ramen, problemen met het meisje etc. Hier voelde ik zware schuld en schaamte over en om daar overheen te komen begon in ook overdag te drinken. Ik liet mijn vrienden in de steek doordat ik mijn verantwoordelijkheden niet na kon komen, en uiteindelijk ook maar zei dat ze in de stront konden zakken omdat ze niet zo moesten zeiken. Hierdoor voelde ik me schuldig waardoor ik weer ging drinken.En zo is het cirkeltje rond.Daarom wil ik leren om gewoon die eerste baklap te kunnen volhouden, maar die tweede absoluut af te zinken. Ik ga er voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Verder had/heb ik ook ernstig last van slaapproblemen wat alcoholgebruik ook zeker in de hand heeft gewerkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Goedemiddag,Hannah, goed te lezen dat je zo goed metde "kritiek" van van de week omgaat.Erik,je bent al weg maar eigenlijk hoort aan eenbeoordelings gesprek een functionerings gesprek vooraf te gaan.Dan hoor je tenminste tot 3 maanden na het functionerings gesprekde tijd de krijgen om aan je verbeter punten te werken.Pas dan kan een uiteindelijk beoordelings gesprek plaatsvinden.Helaas gebeurd dat niet overal op de juiste manier,met alle gevolgen van dien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Dankjewel voor je uitleg Baklap. Heb jij nu eigenlijk plannen om iets te doen aan je gevoel waardoor je denkt dat je van jezelf niet gezellig bent? Ik dacht eigenlijk van wel, omdat je volgens mij schreef dat je morgen een face-to-face-gesprek hebt. Ik wens je er in ieder geval heel veel succes mee en vind het zonder meer dapper en eerlijk van je dat je dit hier allemaal neerschrijft.En die slaapproblemen... ik kan daar niet zo over meepraten want vanuit mezelf slaap ik al niet zoveel uren per nacht, en dat heb ik nooit gedaan. Maar als je er mee kampt lijkt het me vervelend, maar toch niet iets om jezelf erg druk over te maken. Dat komt wel weer terecht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 DOOR NIET TE DRINKEN KRIJG IK SNOEP (problemen) en daar word je moddervet van en dat ik ook niet gezond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Baklap,ik moet wel een beetje lachen om je naam.Toch lees ik in je bericht van 12.22 al een achterdeurtjedat lanzaam weer open gaat.Denk per dag en niet aan de feestjes waarop je toch wel weer zou willen drinken.Als ik je zo lees ik dat vaak verkeerd gegaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 quote: Originally posted by: VieDankjewel voor je uitleg Baklap. Heb jij nu eigenlijk plannen om iets te doen aan je gevoel waardoor je denkt dat je van jezelf niet gezellig bent? Ik dacht eigenlijk van wel, omdat je volgens mij schreef dat je morgen een face-to-face-gesprek hebt. Ik wens je er in ieder geval heel veel succes mee en vind het zonder meer dapper en eerlijk van je dat je dit hier allemaal neerschrijft. En die slaapproblemen... ik kan daar niet zo over meepraten want vanuit mezelf slaap ik al niet zoveel uren per nacht, en dat heb ik nooit gedaan. Maar als je er mee kampt lijkt het me vervelend, maar toch niet iets om jezelf erg druk over te maken. Dat komt wel weer terecht. Nou ik begin mijzelf steeds meer te accepteren zoals ik ben, houd me bezig met activiteiten waar geen alcohol is en merk dat het daar niet aan ligt. Alcohol heeft mijn leven zo op de schop gegooid dat ik niet meer naar colleges en alles ging en me dus alleen nog maar bezig hield met activiteiten waar alcohol bij waren. Dat ik niet gezellig was, was niet echt het probleem. Het was meer dat ik mijzelf nooit in de hand hield op die eerste avond, waardoor ik zo brak was dat alleen een paar bier nog hielpen om er niet als een slappe zak bij te staan die volgende dag. Nu begrijp ik dat ik daar gewoon niet heen had moeten gaan en een dagje rust had moeten nemen. Dat zag ik toen niet in.Morgen heb ik inderdaad een face-to-face gesprek in de professionele hulp, zo kan ik nog beter mijn verhaal doen en hoop dat we er samen uitkomen wat er nou scheelt. Of ik een psychische stoornis heb waardoor ik verval of dat alcohol mijn psyche zo in de war heeft geschopt dat ik onhandelbaar functioneer op sommige momenten.Qua slapen komt het inderdaad wel weer goed, ik baal er alleen van dat ik de afgelopen nachten vaak badend in het zweet wakker ben geworden met nachtmerries en alles. Maar dat zal wel weer over gaan en zal ongetwijfeld met de ontgifting te maken hebben.Ik bedank jullie in ieder geval voor de steun en hulp, en vind het erg fijn dat er lotgenoten zijn die mijn problemen herkennen en me proberen te helpen. Ik zal hier ook proberen mijn steentje bij te dragen maar ik ben nog niet ver genoeg om overal oplossingen aan te dragen. Ik doe mijn best, meer kan ik niet doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Willie,dat is niet zo verwonderlijk hoor.Alcohol bevat erg veel suiker en dat wilje lichaam nu compenseren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Zo surprise voor dochterlief voor morgen op school bijna af, alleen nog de finishing touch. De graal van Anubis gemaakt. Pfff ben toch best wel crea en dan nog onder tijdsdruk ook. Zometeen alvast de erwtensoep voor morgen maken, naar de dokter voor griepspuit II, kat terugbrengen naar ex, eten en vanavond met dochter en vriendinnetje zelf chocoladeletter maken. Naaah al met al best een productief dagje lijkt me. En het leuke is zonder drank zit het oog op de graal nog recht ook:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 ZoHeerlijk geslapenVandaag weer een fijne dagVanmiddag kostuums passen in mn atelier en lekker tutten en fruttenvanavond buikdansenHeb er wel weer zin in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 3 december 2009 Rapport Share Geplaatst 3 december 2009 Ja Baklap, ik loop ook zo te klooien met mn slaap en waakritme. quote: Originally posted by: baklapJeuj gister volgehouden zonder alcohol wel weer een slaappil genomen, maar het lijkt wel alsof ik daar slechter door slaap. 12 uur naar bed,2 uur wakker en 4 uur wakker. daarna wel lekker geslapen. Herkent iemand dit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden