Spring naar bijdragen

vrijdag 4 december


dhen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 252
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Willie, waarom ik dronk? omdat ik mezelf leuker vond met drank, omdat ik dan dingen durfde die ik zonder niet durfde, omdat ik dan wel naar feestjes durfde te gaan omdat ik dan kon ontspannen en kon lachen en de controle los kon laten. Om niet te hoeven voelen en om me te kunnen ontspannen, om het leven aan te kunnen. Daarom dronk ik. Verder dronk ik als ik baalde, of als ik blij was, of als er wat spannends gebeurd was als beloning of om een rotgevoel kwijt te raken, of om te kunnen huilen of.. nou, noem het maar, alles was een reden om te kunnen drinken.

Ik wist me met mezelf geen raad en met drank wist ik dat wel. Ik heb dus moeten leren dat ik er gewoon mag zijn zoals ik ben en dat ik mag accepteren dat ik ben wie ik ben en dat ik niet mee hoef te doen in het 'sociale gebeuren' als ik me daar niet prettig bij voel. Dat diegene die ik met drank was niet ik was maar iemand die ik graag wilde zijn. dat ik moest gaan accepteren dat ik ben wie ik ben en dat ik dat zonder drank moest uitvogelen (wie ik dan wel was) en dat ik daar steeds tevredener mee ben. Het geeft rust omdat ik niet meer mezelf voorbij loop maar zonder drank gedwongen wordt om goed naar mezelf te luisteren en mijn grenzen aan te geven en te ontdekken wat ik wil en wat bij mij past. Dat was en is voor mij de grootste uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

Hmmm, ik denk dat uitgaan zonder drinken niet te leren valt, ik denk dat de 1e ervaring zonder drank een stimulans is om er meer van zulke avondjes aan te plakken.




Ik weet nog de 1e avond dat ik total loss ging op spa rood, wat was dat gaaf zeg en geen after evening dip. Ik had me zo ingeleefd in mijn omgeving dat ze dachten dat ik het meest dronken was van allemaal.
:D
Wat voelde ik me toen vrij en onbelast zeg, omdat ik me nergens zorgen over hoefde te maken immers niks was nep toen en stond ik volledig achter.
:)



Klinkt goed, ben inmiddels ook weer wat gekalmeerd.

Ik voel me er wel rot om, mijn (binnenkort ex)huisgenootjes zitten nu lekker in amsterdam te feesten met elkaar. Ik ga daar weg naar een rustig huis. Alle leuke dingen (en dat waren er te veel ik weet het) zal ik nu moeten missen en dat is erg wennen. Ook dat ik vanavond niet naar het meisje kan waar ik graag naartoe zou willen doet me pijn, maarja dat hoort er nou eenmaal bij. Altijd als we bij elkaar waren dronken we alcohol en best wel wat ook, dit kan gewoon niet meer en ik weet dat ik haar kwijt ga raken als ik een ander leven opbouw. Het is me wat... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
baklap

quote:


Originally posted by:
Spud


Hmmm, ik denk dat uitgaan zonder drinken niet te leren valt, ik denk dat de 1e ervaring zonder drank een stimulans is om er meer van zulke avondjes aan te plakken.








Ik weet nog de 1e avond dat ik total loss ging op spa rood, wat was dat gaaf zeg en geen after evening dip. Ik had me zo ingeleefd in mijn omgeving dat ze dachten dat ik het meest dronken was van allemaal.
:D
Wat voelde ik me toen vrij en onbelast zeg, omdat ik me nergens zorgen over hoefde te maken immers niks was nep toen en stond ik volledig achter.
:)





Klinkt goed, ben inmiddels ook weer wat gekalmeerd.




Ik voel me er wel rot om, mijn (binnenkort ex)huisgenootjes zitten nu lekker in amsterdam te feesten met elkaar. Ik ga daar weg naar een rustig huis. Alle leuke dingen (en dat waren er te veel ik weet het) zal ik nu moeten missen en dat is erg wennen. Ook dat ik vanavond niet naar het meisje kan waar ik graag naartoe zou willen doet me pijn, maarja dat hoort er nou eenmaal bij. Altijd als we bij elkaar waren dronken we alcohol en best wel wat ook, dit kan gewoon niet meer en ik weet dat ik haar kwijt ga raken als ik een ander leven opbouw. Het is me wat...
:)


So Baklap, dat komt me bekent voor. Zit je toevallig in het studentenleven?
Als dat zo is, yeps dan is het moeilijk om er van los te komen. Ik heb het zelf meegemaakt en met mijn stoppen heb ik er gewoon vrienden bij zitten waarbij het heel duidelijk is dat alcohol elkaar verbond omdat we nuchter vrij weinig te bespreken hebben. Gelukkig had ik zulke goede kroegmaten, dat de stilte ook goed is. :D
Soms voel ik mij ook nog wel een buitenstaander hoor en ga voor de bijl, maar minder dan ik ooit heb gedaan. Eenmaal wanneer je je eigen controle weer hebt terug gekregen, ga je er zorgzamer mee om, veelste bang het weer kwijt raken. Dat is mijn ervaring tenminste.

Maar iemand die je graag ziet, op z´n Belgisch ;) En wie drinkt, dat hard en heel moeilijk.

Shappo dat je je zo goed houdt dus!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

quote:


Originally posted by:
baklap


quote:


Originally posted by:
Spud




Hmmm, ik denk dat uitgaan zonder drinken niet te leren valt, ik denk dat de 1e ervaring zonder drank een stimulans is om er meer van zulke avondjes aan te plakken.
















Ik weet nog de 1e avond dat ik total loss ging op spa rood, wat was dat gaaf zeg en geen after evening dip. Ik had me zo ingeleefd in mijn omgeving dat ze dachten dat ik het meest dronken was van allemaal.
:D
Wat voelde ik me toen vrij en onbelast zeg, omdat ik me nergens zorgen over hoefde te maken immers niks was nep toen en stond ik volledig achter.
:)









Klinkt goed, ben inmiddels ook weer wat gekalmeerd.








Ik voel me er wel rot om, mijn (binnenkort ex)huisgenootjes zitten nu lekker in amsterdam te feesten met elkaar. Ik ga daar weg naar een rustig huis. Alle leuke dingen (en dat waren er te veel ik weet het) zal ik nu moeten missen en dat is erg wennen. Ook dat ik vanavond niet naar het meisje kan waar ik graag naartoe zou willen doet me pijn, maarja dat hoort er nou eenmaal bij. Altijd als we bij elkaar waren dronken we alcohol en best wel wat ook, dit kan gewoon niet meer en ik weet dat ik haar kwijt ga raken als ik een ander leven opbouw. Het is me wat...
:)




So Baklap, dat komt me bekent voor. Zit je toevallig in het studentenleven?


Als dat zo is, yeps dan is het moeilijk om er van los te komen. Ik heb het zelf meegemaakt en met mijn stoppen heb ik er gewoon vrienden bij zitten waarbij het heel duidelijk is dat alcohol elkaar verbond omdat we nuchter vrij weinig te bespreken hebben. Gelukkig had ik zulke goede kroegmaten, dat de stilte ook goed is.
:D

Soms voel ik mij ook nog wel een buitenstaander hoor en ga voor de bijl, maar minder dan ik ooit heb gedaan. Eenmaal wanneer je je eigen controle weer hebt terug gekregen, ga je er zorgzamer mee om, veelste bang het weer kwijt raken. Dat is mijn ervaring tenminste.




Maar iemand die je graag ziet, op z´n Belgisch
;)
En wie drinkt, dat hard en heel moeilijk.




Shappo dat je je zo goed houdt dus!



Yup studentenleven... het gaat zo niet verder dus ik moet wel. :)

Gelukkig ook nog een mede student hier dus die in dezelfde shit zit als ik...

Ik probeer altijd maar te zeggen: aan het einde van de tunnel is er weer licht... al lijkt dat nu wel erg ver weg. Een ook uit het oog uit het hart heb ik ervaring mee, dus dat zal ooit ook wel weer goed komen. Het is nu gewoon even zwaar.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hak de knoop door,

Hannah, dat ik je negeer, is dat een goede aanpak? Vind je nog steeds een tof mens maar heb het idee dat je op mijn feedback niet zit te wachten. Omdat je je dan aangevallen voelt, meerdere mensen gingen er dan al aan vooraf denk ik dan. Maar het zit gewoon niet lekker tussen ons, terwijl we eigenlijk een heel goed contact hadden dacht ik. Herstel van iets dus, ik weet alleen niet wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste paar weken dat ik gestopt was moest ik echt op een houtje bijten. Watertandend maar vastberaden hield ik het vol. Ik wilde gewoon voelen wat het verschil was tussen een drinkend en een niet drinkend leven.
Het verschil merkte ik pas echt na een paar weken.
Mn haar weer fit, mn huid weer fris, mn ogen weer wit, mn tanden poetsen elke avond, geen moeite meer hebben om even de afwas tussendoor te doen. Weer aardig en mild naar mensen in mn omgeving. Ik werd ineens aardig en ook mn humor kwam weer terug. En vooral de spiritualiteit die ik teruggekregen heb. Prachtig.
En natuurlijk het buikdansen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baklap, ik heb het studenten leven inmiddels achter me, maar begrijp heel goed wat je allemaal tegenwerkt. In mijn tijd was het zelfs not done als je een spaatje rood tussendoor nam. Het is mij ook nooit gelukt in mijn studententijd om te stoppen, hoewel ik me er toen al bewust van was.

Jij bent dus nog slimmer dan ik! :) Toen ik me echt melde voor een alcoholprobleem was ik 30 en iedereen vond mij een jonkie. Jij bent wrs nog veel wijzer, en hebt het op sociaal vlak nog veel moeilijker. Het studentenleven hangt nou eenmaal vast aan drank, en als je iemand onder de tafel drinkt ben je ook nog stoer.

En leuke dingen kun je ook zelf maken, je zegt niks leuks over, er is echt veel hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
woman

De eerste paar weken dat ik gestopt was moest ik echt op een houtje bijten. Watertandend maar vastberaden hield ik het vol. Ik wilde gewoon voelen wat het verschil was tussen een drinkend en een niet drinkend leven.


Het verschil merkte ik pas echt na een paar weken.


Mn haar weer fit, mn huid weer fris, mn ogen weer wit, mn tanden poetsen elke avond, geen moeite meer hebben om even de afwas tussendoor te doen. En vooral de spiritualiteit die ik teruggekregen heb. Prachtig.


En natuurlijk het buikdansen
:)



Buikdansen, dat moet ik niet doen dan wordt het meer bierbuikslingeren. Ben dan ook een kerel maar toch ;)

Ach eigenlijk valt de bierbuik wel mee.

Heb nog wel een vraag want ik wil wel van dat beetje spek af. Voorheen dronk ik zeker 8 bier op een dag en er is een kleine buik ontstaan. Nu drink ik dus minder tot niet (nouja vanavond dan 2) en verwacht dus wel dat ik wat af ga vallen maar ik krijg het idee dat ik alleen maar dikker word! :P

Iemand een idee of dit een soort van reactie op stoppen is ofzo? Ik eet wel ietsje meer, maar toch zeker niet een teveel aan calorieen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat als je weer wat fitter wordt je ook meer calorieen verbrandt omdat je meer beweegt.
Mijn lijf is echt wel strakker geworden, en niet alleen door het buikdansen. Mn vel zit strakker, niet meer zo opgeblazen.
En als je een klein beetje oppast met wat je eet moet het wel goedkomen toch :)
Kan je toch nog lekker eten en snoepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

Baklap, ik heb het studenten leven inmiddels achter me, maar begrijp heel goed wat je allemaal tegenwerkt. In mijn tijd was het zelfs not done als je een spaatje rood tussendoor nam. Het is mij ook nooit gelukt in mijn studententijd om te stoppen, hoewel ik me er toen al bewust van was.




Jij bent dus nog slimmer dan ik!
:)
Toen ik me echt melde voor een alcoholprobleem was ik 30 en iedereen vond mij een jonkie. Jij bent wrs nog veel wijzer, en hebt het op sociaal vlak nog veel moeilijker. Het studentenleven hangt nou eenmaal vast aan drank, en als je iemand onder de tafel drinkt ben je ook nog stoer.




En leuke dingen kun je ook zelf maken, je zegt niks leuks over, er is echt veel hoor!



Precies, hoe meer je drinkt hoe leuker je bent. Verhalen als: "Zoooo ik was me dronken, ongelooflijk. ik weet niet meer wat ik heb gedaan maar ik werd helemaal onder de kots wakker" passeren regelmatig de revue.

wat dat betreft heb je zeker gelijk: er zijn leukere dingen te bedenken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baklap, precies in dat wereldje zat ik ook vast. Late reactie maar ik had een conversatie met mijn bro, ik wil nou eenmaal niet stilstaan hoe het had kunnen zijn geweest, ik heb liever de realiteit hoe het nu is.

Met zo´n stufie, het is maar net in hoeverre je het pikt hoor, blijft landje veroverenen, je bent een outcast als je niet drinkt maar uiteindelijk als je maar aanhoudt gaan ze wel luisteren. En dat is echt gaaf! Je bent in twijfel over je eigen beslissingen, waar hoor je nog bij? Maar omdat je een eigen weg verkoos heb je een nieuwe hype ontwikkelt.

Ik kap nu, want ik heb wel teruggekeken naar wie ik of wat ik had kunnen zijn als alles anders was geweest, conclusie is dat ik vet achterloop op de maatschappij. Ik kon er niks aan doen, mijn omgeving ook niet al hadden ze het gewenst.
Waar ik wel blij mee ben, ik heb de ruimte gehad mijn gevoel te ontwikkelen. :) Me leren ontwikkelen op punten die maatschappelijk gezien nutteloos zijn. Er willen zijn voor de ander zonder commercieele doeleinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...