Spring naar bijdragen

Donderdag 10 december 2009

AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Suf,

het heeft alles met ADB te maken.
Ik probeer helder te krijgen warom ik na
10 jaar niet drinken weer ben begonnen.
Tja, dan kan je nog wel eens wat tegen komen.
Daarmee bedoel ik dan dat alleen stoppen niet
genoeg was voor mij.
Gelukkig is de drank geen issue maar allert zijn
blijft een feit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouja Tina, kan je in ieder geval nog een bakkie met mij doen, gezellig!!
Het klopt hoor wat Jane zegt, van die auto,
of wat Tas zegt van die afgepelde ui
of zoals ik het ooit gehoord heb van de nieuwe jas.

Je afweermechanismen zijn een soort jas en als die niet meer werken gaan daar gaten in vallen,
zeker als je in therapie gaat dan worden die gaten steeds groter, de regen en de wind waaien er gewoon doorheen,
het nieuwe gedrag is een nieuwe jas maar die is nog zo stijf en oncomfortabel, dat ding zit nog voor geen meter
dus voelt ook niet prettig aan!

Tina op dit moment hangen beide jassen naast elkaar waarschijnlijk, de ene zit nog niet lekker en de ander zit niet meer lekker
en dan voel je je 'bloot' en onbeschermd, kwetsbaar en raakbaar. Toch hoort dit bij therapie en is het iets waar je doorheen moet
Maar je hoeft er niet lijdzaam doorheen, je mag daarin ook je grenzen aangeven en dat doe je ook.
Jij bent de enige die jouw grenzen kan aangeven en de groep kan je daarbij helpen, door mee te denken maar ook door juist in de groep je grenzen te bewaken.

Je komt er wel maar het kost tijd en energie, heel veel energie en heel veel moed en doorzettingsvermogen
maar uiteindelijk gaat het beter worden en moet je dat voor ogen houden.
Als je je hele leven het op die ene manier hebt gedaan en nu sinds 7 weken op een andere manier is dat nog zo kort.

Wat je moet doen in deze periode om dat rotgevoel te overbruggen is zorgen voor rust, reinheid en regelmaat.
Eten, slapen, en vooral rust in bouwen!!

Tina, ik vind je moedig dat je dit aan gaat en er niet voor weg loopt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

dank je wel,
het kost inderdaad wat bloed zweet en tranen.
Soms wil ik keihard wegrennen maar dat heeft geen zin.
Ik ben dit aangegaan en ik zal de ups en downs moeten leren
accepteren.
Rust neem ik wel hoor, vaak in de avond al vroeg naar bed,
muziekje of gewoon slapen.
Het hoofd en lijf hebben veel te verwerken,
soms lijkt het wel topsport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina ik vind het heel knap van je dat je doorzet! Het lijkt me ook doodvermoeiend om in je leven te gaan graven, soms wil je dingen achter je laten en verder leven maar misschien heb je dit daardoor toch wel nodig (misschien beetje raar omschreven maar hoop dat je snapt wat ik bedoel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina
Als je kiest voor een nieuwe jas[zoals tapas schreef]
kies je voor iets anders dan je al bezat
je wilt dus een ander model/kleur/lengte/stof
kortom iets waarbij je ook de kleding aanpast die je eronder draagt
bij de keuze die je maakt,horen vaak wat veranderingen
je hebt voor een nieuwe jas gekozen,kijk nu rustig om je heen en vindt de kledingstukken die erbij passen
ik wens je veel succes bij je zoektocht en enorm veel draagplezier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik heb de diertjes weer verzorgd en gebeld voor Nutridrink voor mijn kabouter, dus dat is ook weer geregeld.
Heb goed geslapen, nadat ik mezelf bij mijn lurven gepakt heb. (zitten tussen mijn kladden en vodden).
Heb huilbuitjes. Niet echt van die grote maar wel rechtstreeks, dus niet het verdriet wat je hebt als je lang een gevoel hebt vastgehouden of weg gedrukt heb, en niet meer weet waarom je huilt.
Zo nu eerst weer een Refuutje nemen.
Als je ziet wat drank allemaal kan aanrichten, dan hoeft die troep voor mij nooit meer. Voel me dan ook erg sterk. Hopelijk kan ik dat gevoel vast blijven houden.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

bedankt voor de steun en het medeleven.
Dat doet mij goed.
Momenteel zit ik erg in mijn eigen wereld.
Ik ben daardoor niet echt helpend op het forum.
Toch denk ik dat alles beter is dan drinken.
Dus, laat de 1e staan vandaag.
Ik doe dat in elk geval wel en morgen zie ik wel weer.
Het is vandaag, nu..........
Een fijne dag verder allemaal.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol: goed! Ik heb gisteren uitgebreid met de dierenarts gesproken en zolang ze geen afwijkend gedrag vertoont of zich terug gaat trekken gaan we gewoon door met pijn medicatie, ik was zo opgelucht dat ik gewoon een potje moest janken! Ik ben ook heel blij dat ik niet heb gedronken, dat was het niet waard geweest maar het is wel een leerpunt voor me, in extreme stress wil ik drank toch wel als excuus gebruiken, daar zal ik mee moeten omgaan en heb daarom de ADB behandeling om dit af te leren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen heb ik een paar uur op mijn kaplaarzen door het kleddernatte Prielenbos gedoold.
Nou ja, het is in feite maar een paadje van enkele honderden meters.
En voor bijzondere waarnemingen moet je er nu ook niet zijn: het is rustig.
Wat mezen, een boomkruipertje, merels, een roepende ral
en als 'topper' twee vuurgoudhaantjes, eerst in het riet en later op de takken.

Maar het is er stil, eenzaam (op de altijd weer loslopende man met hond na),
er is in dit moerasgebiedje een overvloed aan mossen, het aantal zwammen neemt af,
maar daar, roze paddenstoeltjes als speldenknoppen, mooie structuren van half dode bomen,
wat zou daar achter die stam zijn? Een beetje spannend. Ik voel me in zo'n omgeving op mijn gemak.

Nikkok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jacc dat klinkt goed zeg. En inderdaad als ze geen pijn heeft, kan een diertje nog jaren mee hoor;)
Fijn dat je dit nuchter hebt kunnen beleven, ja stress is misschien wel factor 1 van de behoefte om te gaan drinken. Maar jij bent er nuchter door gegaan en dat is een grote bos :present: waard.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...