Beate Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 ja, dat herken ik, flessen drank in huis weggooien of weggeven. Waarom lukt het het ene jaar wel en het andere jaar niet? Ik voel mezelf trouwens beter en stabieler dan vanmiddag. Jank deze avond niet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Is er nog plekje vrij in de arreslee????????Neem ik warme choco mee!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Nee, Alaine dat was ik niet.Maar er waren wel mensen van Geen steil, die dachten leuk te zijn en liepen daar bloot.Die man is er zelfs voor opgepakt, hahahaha.Ik was er toen nog niet, niet gezien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
birthe Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Ik wil ook de komende weken graag dicht bij dit forum blijven, want het heeft me zeker geholpen. Maar ik ben niet een van de mensen die helemaal stopt. Kan dat dan wel? Ook met het matigen, en weer in normale proporties brengen van drinken is dit forum heel helpend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Kirky, je hebt helemaal gelijk, tenminste ik kan ook niet sociaal drinken.Dus voor mij geldt ook helemaal stoppen en dan hoef ik ook minder te vechten.Alleen de eerste niet nemen, jeetje klinkt wel heel erg makkelijk, is niet altijd makkelijk hoor.Maar wel het beste voor mij althans. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Birthe, ieder glas niet gedronken is pure winst, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 ik ga proberen te slapen, t was gisternacht half 3 of zo. Ik neem geen benzos meer, maar valeriaan...en ja dat is kinderspel vergeleken met benzos. Nou ja, dan maar rechtop in bed zitten. Het moet toch eens gaan lukken? een natuurlijke slaap? dag lieve forum mensen. k heb oijn in mn nek van het achter mn laptp zitten. trusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Birthe, tuurlijk moet je hier blijven hangen.Het heet niet voor niks Alchohol de Baas.Dus voor iedereen die iets met zn alcolprobleem wil, minder of stoppen, maakt niet uit.Waar je jezelf goed bij voelt.Wanneer je het maar de "baas" wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Tuurlijk Birthe,Het gaat het hier maar om dat je de alcohol de baas wordt. En hoe je dat doet kan voor iedereen weer anders zijn.Maar het is fijn om herkenning te vinden bij mensen met hetzelfde probleem, en hier steun te geven en tips uit te wisselen.Pip was me net voor; ik ga even van computer wisselen (met een notebook op bed zitten). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Trussten Beate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
birthe Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 ik vind het ook steeds heel fijn om hier mee te lezen. Ik ben niet van plan om helemaal met alcohol te stoppen, maar de matiging heeft me nog best moeite gekost. Dus ik weet ook nog niet hoe goed dat gaat verlopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Zo mijn film is uit, mooi.Een hele diskussie over de slee en stoppen en minderen lees ik.We zijn allemaal in proceser is geen onderscheidlaten we die ook niet makenwegblijven om die reden is dus geen optiekiezen om te willen wegblijven wel,maar die lees ik niet Birthe dus blijf lekkerons steunen en wij joudaar gaat het om, toch?Wing vind jij drinken nog leuk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Wingchum,Kan jij gezellig drinken en stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Dank je Water daar zou ik wel eens gebruik van kunnen maken quote: Originally posted by: water[ Nah... ik drink al twee jaar en nog wat niks maar ik doe gewoon mee hoor. En wie het onderweg lastig krijgt mag even tegen me aan leunen, gezellig toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 De droge arre-slee pact kerstnacht, eerste en tweede kerstdag oudjaar en nieuwjaar Wie stapt erin ? Woman Witte Dar Water Isa Jane ! Kit Rapilos Bolletje Alaine Emmaroos Pippie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Als ons dit lukt hebben we pas een echt HAPPY NEWYEAR !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Woman en anderenVerschillen forumgenoten zijn al een ouwe stompen wat afkicken aan gaat. Ik ben een oliebolVertel me eens was was de moeilijkste periode? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 bibber de bibbergaat dat nog door dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Isa,Als dat moet dan begin ik nu nog. Dat is voor mij haast het ergste wat er is.IK HEB MIJN HELE LEVEN AL EEN HEKEL AAN WATER IN WAT VOOR EEN VORM OOK ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Hoe het was:Kerstnacht lamEerste kerstdag de hele dag in bed met een katerTweede kerstdag lam Oudjaar lamNieuwjaar de hele dag in bed met een katerDit jaar heb ik moeite moeten doen om iets te vinden voor de kerstdagen. Er komt een vriendin (nog niet zeker) ik ga met een kennis naar het Amsterdamse bos, met oudjaar met de feestbeesten jip en janneke champagne drinken. En als het doorgaat op Nieuwjaar de Nieuwjaarsduik van het forum. Als ik daar mn best niet voor gedaan had, om de kerstdagen te vullen, voor het eerst sinds jaren en jaren, dan had ik vanaf kerstnacht me vreselijk ellendig gevoeld. Alles is dicht en buiten lopen stelletjes gezellig samen een wandelingetje te maken. Op tevee niet anders dan kerstfilms waar je alleen maar depri van wordt. Nu trakteer ik mezelf op een nieuwe versterker + boxen zodat ik gehuurde dvd's kan kijken en luisteren over mn boxen. Mijn eigen kerstkadootje En als ik het die periode droog hou dan mag ik mn tattoo laten zetten 9 januari. Dat is nogal wat anders dan vluchten in de drank of in bed liggen en de kerst aan je voorbij laten trekken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 quote: Originally posted by: willieIK HEB MIJN HELE LEVEN AL EEN HEKEL AAN WATER IN WAT VOOR EEN VORM OOK ! Nou Willie, dat zal ik voor deze keer dan maar niet persoonlijk opvatten he... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Voor mij was het mn verjaardag. quote: Originally posted by: willieWoman en anderen Verschillen forumgenoten zijn al een ouwe stompen wat afkicken aan gaat. Ik ben een oliebol Vertel me eens was was de moeilijkste periode? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Hoi allemaal,Ik doe ook mee met het pact hoor;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Sorry water, ik bedoel natuurlijk KOUD water Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Woman, Ik doe ook mee. Omdat wat wingchun zegt wanneer je met je zelf geen afspraak kunt maken kan je nooit een sociale drinker meer worden.Vandaar dat ik mee doe. ZET ME OP DE LIJST Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden