Spring naar bijdragen

zondag 13 december


geertjegeert

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

willie
Misschien kun je neerzetten waar je het over wilt hebben ipv te vragen naar hoe het hier gaat want als je meeleest dan heb je toch in 3 weken tijd heel wat voorbij zien komen en heb je ook bij thema's e.d. veel kunnen lezen, allemaal alcoholgerelateerd. Het feit dat ik hier inlog is al alcoholgerelateerd want ik doe niet aan MSN, Hyves, forums etc etc, ik ben hier echt voor het lotgenotencontact, om te kijken hoe een ander met z'n alcoholprobleem omgaat en te kijken wat ik daar aan heb en wat een ander misschien weer aan mijn ervaringen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie ik denk inderdaad dat je wat meer moet mee lezen, en daar ook jouw idee over moet geven. Nu is het zo dat jouw berichtjes ineens tussen andere berichtjes komen, maar misschien kun je proberen om wat mee te schrijven, ik bedoel wat meer deel te nemen aan de gesprekken, dan deel je en kun je ons ook van advies voorzien.:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor mij ook afleiding het forum en dan is humor voor MIJ zéér helpend én helend, dus met dank aan iedereen die met humor zijn probleem de baas blijft, neem ik mijn petje voor af!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie,

Er is heel veel naar jou toegeschreven, ook door mij. Dat je daar niets aan gehad zou hebben, dat kan.
Je hebt helaas op geen enkele manier laten weten welke tekst, inspiratie of hulpgedachtes voor jou dan wél behulpzaam kunnen zijn. Je bent ook verwezen naar Tips en Adviezen, en naar Thema's rond Alcohol. Zat daar helemaal niets helpends tussen?

Als jij een vraag stelt over onderwerp A, en er komen veel antwoorden daarover, en de volgende dag stel je een vraag over B, zonder enige reaktie op de antwoorden die je kreeg, en de volgende dag ben je boos (dat mag) over het gespreksonderwerp van die dag en stel je vraag C, zonder ooit terug te koppelen naar alle reakties, dan drogen uiteindelijk de reakties wel op ja.

Ik heb het een beetje bekeken hoe het werkt, dat vragen om hulp/reakties/andere onderwerpen/eigen draad aanmaken en volgens mij help je jezelf daar niet zo mee.

Bevalt dit forum je niet zo, dan staat het je vrij natuurlijk om het eens te proberen op bv. minderdrinken.nl of ergens anders.

Maar dit is 100% mijn mening waar je niet om gevraagd hebt, dus je mag het ook over je schouder gooien.
Alleen of dát erg funktioneel is, betwijfel ik.

Wat heb JIJ nodig om beter zonder alcohol te kunnen functioneren tussen 3 en 5?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje heeft - volgens het progje van Ari, waarvoor dank -
inmiddels minimaal 10.600 glazen alcohol NIET gedronken (veel hè)
en daarmee € 4.824, 44 bespaard, nou reken maar dat het meer is dan dat!

Dat gaat alleen uit van een liter witte wijn per dag.
Daar komen nog bij de feestdagen, de verjaardagen, het buiten de deur drinken,
in het weekend drinken, de extra flessen die ik haalde voor de volgende flut-reden,
blij, bang, boos, honger, eenzaam en de rest.

Ik denk gauw aan 1,5 keer zoveel eigenlijk.

Pfoe!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach die lummel. Was die niet doctorandus in de ned. letterkunde?:$ Of sla ik nu de plank helemaal mis.
Maar desalnietteminnogtansniettegenstaandedat ik het een rare snuiter vond. Zeker toen die zong dat de wolven iemand die van de slee afgedonderd was, op vraten. WOLVEN VRETEN GEEN MENSEN. Iedere Jan boeren pummel weet dat.
Maar goed, leuk dat je met de arreslede mee reist. Waar gaan we eigenlijk naar toe. Is me niet helemaal duidelijk.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn berichtjes komen adhok dat geef ik toe maar dat komt omdat ik niet de heledag met alcohol bezig ben KIRKY. Er zijn mensen, zag ik, die de hele dag hierop zitten. Moeten ze zeker doen als er baat bij hebben maar ik kan dat niet.
Ik let heus wel op of er een gesprek bezig is en ik hoop dat jullie dat accepteren.
Van morgen melde ik dat mijn ontlasting veel beter werd. In mijn teveel drank periode
had ik haast altijd diaree. Dat vond ik zo positief voor de toekomst dat ik de melde.

Ik heb het niet terug kunnen vinden. Voor mij is het door de moderator er afgehaald. Waarom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoe Willie ben je er nog? Ik had een vraagje aan jou. Serieus. Heb je veel vrienden? Of ben je iemand die veel op zichzelf leeft. Kun je je gemakkelijk bewegen tussen anderen? Ik vraag dat omdat ik denk te merken dat je het moeilijk hebt om hier gewoon mee te doen aan de dingen die geschreven worden. Of zie ik dat verkeerd?:present:
O als de vragen te moeilijk zijn om te beantwoorden moet je dat niet doen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag de dagdraad gevolgd; het duizelt me nog een beetje.
In tegenstelling tot Willie vind ik dat er erg openhartig en zinnig gepraat en gedeeld is. Dat er af en toe wat gegeind wordt: gelukkig wel, de druk mag best af en toe van de ketel, het bewijst maar eens dat er ook nog wat plezier in het leven is.

Het gaat veel over het eigene ontdekken, iets waar ik moeite mee heb, alsof ik dat niet heb.
Vaak denk ik dat mijn gevoel ook niet is wat het zou moeten zijn: vlak, saai, berustend.
Alleen als ik in paniek raak dan voel ik maar al te goed, dat heb ik vanmiddag weer ervaren.
Manlief en ik waren naar onze moestuin en we hadden het over de plaats van een bessenstruik. Ineens zag ik een te grote hoeveelheid vruchten die ingemaakt zouden moeten worden en ik raakte zodanig in paniek dat ik hele nare, dwangmatige gedachten kreeg.

Ik geloof dat ik wat van de hak op de tak schrijf, excuses daarvoor.

Ik ben blij met dit forum, hoop nog veel van jullie te leren.

Willie, onlangs kwam hier een boektitel voorbij van Herman Hesse: Sidharta. Dit i.v.m. moeilijke pubers.
Hoewel mijn kinders allang geen pubers meer zijn, heb ik Sidharta uit de kast gehaald, ben het gaan lezen en zie: dat heeft hij voor mij geschreven lijkt wel.

Ik geloof dat Tatum dol is op haar moestuin, nou, ik ook dus dat belooft wat Willie (geintje.....).
Onze tuin thuis is wat klein uitgevallen en dus ben ik blij met onze volkstuin.

Voor Willie, juist omdat jij het zo naar vindt om te stoppen, het positieve nog niet voldoende ervaart en toch keihard doorzet: chapeau!

Voor mij is de dag bijna voorbij en dan zijn het de eerste 10 dagen AV.

Nu ga ik Beagle kijken en slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie,

Ik herhaal nogmaals mijn vraag aan jou, aan het einde van mijn stukje van 20.30 uur:
Wat heb jij nodig? Wat verwacht je van ons?

En tja, als je met een (overigens heel positief) verhaal over je poeperitus binnenvalt in de draad
van de Kerstman en het vragen beantwoorden over het systeem van de kadoos, dan hoort dat daar
niet tussen.
Is het echt weggehaald? Dat vind ik dan vervelend voor je.

Op de dagdraad hoort dat wel, en krijg je ook altijd reaktie. Lees je die reakties dan ook?
Ik zit echt niet de hele dag op dit forum, bij lange na niet, maar "scan" aan het eind van de dag even de
dagdraad, en soms zit ik er wél een of twee uur achter, omdat dat voor mij even ontspannend is.

Zo werkt het voor iedereen anders. Maar in het algemeen geldt: je krijgt wat je geeft, ook op dit forum,
met een belangstelling naar anderen, krijg je zelf ook meer belangstelling.

Verder wil ik nog iets moeilijks zeggen maar ik probeer het toch.
Ik hoor iets "verontwaardigds" soms ertussen door klinken, terwijl je stoppen met drinken toch echt
en alleen voor jezelf doet.

Misschien is verontwaardigd niet het goeie woord, maar begrijp je enigszins wat ik bedoel?

Als je hier komt en heel iets anders had verwacht? kan dat kloppen?

Zo ja, dan nogmaals mijn vraag: wat heb JIJ nodig om te kunnen stoppen, en wat verwacht je van ons?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...