Houtje Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Isa,Dat is ook klote!Maar ik begrijp het niet helemaal sorry.Je bent toch wel vaker alleen in huis en zou dan drank kunnen halen?Of als je uit je werk komt?Vertrouwen ze je niet, voor geen meter?En als er nou wat gebeurt? Ik vind het niet slim van hunom je alles af te pakken.Je kan nergens heen, dat is echt rot, meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 je stelt je niet aan Isa,Je zus zou net als je ouders ook een beetje moetenbegrijpen dat dit moeilijk voor je is.Voelt dan toch als een soort afwijzing en nietbelangrijk genoeg zijn,tenminste zo lees ik hetDikke knuffel van mij:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 En van je zus vind ik het helemaal ook niet fraai zeg.Ik kan me je gevoel wel voorstellen, je vriend vertrouwt je ook niet (meer).Dan je ouders er nog bij.Nee, dat is "verdomd alleen".....:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Nog even een Kersttip:bij Happie is er een Franse Merlot, druivensap€2- voor een liter. Ik heb m in huis, nog niet geproefd maar omdat heteen Excellent product is, meestal tijdelijk in de verkoop.Gewone (bio) druivensap kan natuurlijk ook.:wine: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Lieve mensen Ik voelde me ineens zo onzeker worden. Stel dat..... of als ik nu......Dus heb ik de knoop door gehakt. Ik heb een Refu. genomen. Wel balen want als ik heel eerlijk ben, dacht ik "Nou als het nou helemaal niet lukt dan ga ik gewoon drinken". Nu kan ik het niet meer en er is toch een stukje rust terug gekomen. Lieve mensen ik houd van jullie. Jullie zijn geweldige vrienden van me geworden.:light:En ik kan met een gerust hart de arreslee instappen zonder dat ik moet liegen en jullie bedriegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Het is ook gewoon niet leukom alleen gelaten te wordenals je er niet op rekentgewoon ongezelligIsa maak het lekker toch gezellig met veelkaarsjes en wat lekkers bij je etenJe mag ook hier mee-eten hoorklein uurtje reizen dat wel:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Het recept vande quiche van jou heb ik ook al een keer gemaakt Houtje, groot succes!Witte ben jij ook niet zo van het zoete?Isa ik begrijp je teleurstelling wel. Is het nu niet een uitdaging voor je om flexibel te zijn nu alles anders loopt dan je hoopte?Ik ken dat wel, je hebt je ergens op ingesteld en dan gaat het niet door. Maar het volgende punt is om, wat je nu inmiddels geleerd hebt, in de praktijk te brengen, of zie jij dat anders? Ik bedoel, hoe ga je om met dingen die anders verlopen dan waar jij je op had ingesteld?Je hoeft niet te zeggen: laat maar. Bol, ik vind het ook hoor, neem nou maar die refusal. Daar word je niets minder van. Ik begrijp niet helemaal waarom je die NIET zou nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Lieve Isa, op de eerste plaats stel je je niet aan hoor, maar als je zegt dat je zit te huilen als een klein kind, en dan ook nog eens het gevoel hebt dat je als klein kind behandelt ben, is het cirkeltje rond.Misschien zou je kunnen proberen om het anders te bekijken. Jij hebt nu een weekend alleen, wel met ons, maar toch ook helemaal voor jezelf. Je kunt niemand overtuigen dat jij niet meer wilt drinken als alleen jezelf. Dat vertrouwen komt wel een keertje, maar geduld. Als mensen veel meegemaakt hebben, gaat dat zo maar niet weg, en daar kun je niets aan veranderen, dat is hun kijk op jou, hoe pijnlijk dat ook is.Probeer het inderdaad gezellig te maken voor jezelf, dan stel je er iets tegenover. Als je moeder dadelijk weet thuis komt en ze ziet dat je het wel alleen gered hebt, komt dat vertrouwen zeker wel terug.Kom maar ff lekker tegen me aan hangen lieverd, dan krijg je een geweldige knuffel van me. Het valt ook allemaal niet mee. Zeker als je het gevoel hebt, nu alleen te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 In pricipe ben ik helemaal niet van het zoete Vie,Daarom snapte ik mezelf ook niet toen ik in de sinterklaastijd zoveel zoetigheid atBen blij dat dat nu weer over is.Bolletje goed dat je je refusal genomen hebt!!Volgens mij kun je beter een keer kijken of het lukt om je pil niet te nemen op een normale werkdag zonder toeters en bellen. Dus niet met de kerst of in een weekend. Dat zijn nl de overbekende triggers.Begrijp ik nou goed dat je ook je refusal neemt met de kerst???Want anders krijgen we t idd allemaal koud als er een gat in de slee ontstaat..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Maar begrijpen kost niets Isa.Mensen kunnen de raarste en crimineelste dingen doenen nog begrepen worden ook.Waar het om gaat is dat je nu een kans krijgtom te laten zien dat je nu wel te vertrouwen bent.De Isa die dronkdat is niet de Isa van nujij weet dat en wij weten datnu is de eerste test die je kunt makenzodat je dat je dat vertrouwen weer terug kunt winnenmaar eerst jij en je vertrouwen in jezelfga je het redden denk je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Isa even een vraag aan je:Dronk je ook veel voor je deze relatie had??en woonde je daarvoor op jezelf??Kijk maar of je zin hebt om te antwoorden, maar ben het wel met Vie eens niet weglopen bij ons omdat je je teveel gaat voelen, want dat ben je nl niet!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Kinders ik ga jullie laten voor vanavond en veel dank voor alle nuttige, lieve en ondersteunende berichten weer vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 ok daar heb je gelijk in,maar toch even,stel dat er wel geld of pasjes warenweet je dat je het dan aankunt?daar gaat het om.want als je twijfeltdan is het goed dat de mogelijkhden er even niet zijn.Maar het is niet zo dat jij iets hoeft te bewijzen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Witte ik kan in ieder geval met de Kerstdagen zo wie zo niet drinken, dat is zeker. En dat is nu het allerbelangrijkste, dus houd maar een grote plaats over voor mij in de arreslee want ik ben niet zo'n heel kleintje;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Zat plek voor ons hoor Bolletje reken daar maar op!!!Maar waarom kun je zowiezo niet drinken dan?? moet je op de DA werken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Witte bij mij werkt een Refu. een week dus is hij nog niet uit gewerkt als ik dat feestje heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Isa is het soms dat je je aan de kant gezet voelt als een stuk vuil? Omdat je zussie zei pak dan maar die spaggethie. Zoiets van jij bent niet meer waard? Of ga ik nu te ver. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Aha, sorry Bol maar dat wist ik niet.Kan er niet zo goed wijs uit worden met die refusalde 1 neemt een hele de ander weer halve of een kwart.Hoop geexpirimenteer lees ik dus vaak hier.Zoals ik nu begrijp is dit een boem een kanon en kun je geen kant meer op?Nou Bol das mooi als dat zo is, want aan narigheid heb je helemaal niks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Je kunt het ook nog is van een andere kant gaan bekijken IsaKijk nu weet je van jezelf hoe je er in staatdas weer een positieve kant ervan.De volgende keer hou je gewoon lekker je pinpas enzo, als jeje dan ook sterk voelt.Ik wil wel van alles tegen je zeggen maar weet niet zo goedje situatie en dan kan alles verkeerd vallen.En daar schieten we alle twee helemaal niks van op.Mar wil je wel sterkte wensen en nog een dikke knuffel van me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Maar denk je echt dat er leedvermaak bij zit Isawant dat zou inderdaad wel heel pijnlijk zijndat kan ik me neit echt voorstellenmaar jij kent je fam. het best natuurlijk.Maar op zich heeft dat niets met vertrouwen te maken.Uiteindelijk is het gewoon een stomme samenloop van omstandighedenwaar jij nu de dupe van bent.Nu is het net of je onder curatele staatterwijl het gewoon is ontstaan alszekerheid voorop stellen dat je niet in de verleiding komt.Net als bij Emmaroos, alleen zij vroeg er zelf omen dat is wel een verschil natuurlijk.Het blijft gewoon een but situatie Isawaar je het best van moet makenveel sterkte ermee meisen blijf maar hier schrijvendat helpt misschien een heel klein beetje.ik moet ook even weg om te koken/eten nuzoon zou bij vader eten,maar wil nu hier want zijn spullen staan hieren ik had ook niet veel in huis, maar improviseermet uitgebakken spekjes, aard. meebakkenen als laatst prei ui en knoflook met wat kruidenheerlijk en iedereen lust het volgens mij, behalve vegetariers(en lijners misschien)tot strakjes en eet ze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Lijners lustten alles Jane;)Honger maakt zelfs rauwe bonen zoet....Eet smakelijk en veel plzier bij de vollybal van je dochterZijn je gasten nog gekomen trouwens? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Isa je hebt het gevoel dat je niet echt serieus genomen wordt. Dat ze niet de echte Isa zien maar meer een klein kind of een stuk vuil, die maar genoegen moet nemen met iets wat er in de diepvries ligt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Ik ben het met Jane eens (ondertussen bsch. gedaan vandaar dak weg wah)dat leedvermaak, neu, dat geloof ik niet.Het is meer jouw verdriet en boosheid en teleurstellingals je die gaat spiegelen (verkeerd)lijkt het net of je omgeving gierend van lach ligtdat jij niets te eten hebt...en ik vanavond niet naar bed kan ...alsof mijn Ex dijenkletsend zit te bedenken dat IKnou het eten voor Hansje moet betalen (net kreeg ik eensms dat hij bij Pa niks had gehad en honger had of hij opUtreg een patatje mocht kopen, dat betaalt Pa echt niet terug!)maar zo is het niet.Verdriet is vaak opgekropte boosheid,naar binnen geslagen omdat het er niet uitkán.Dan eet je het op en zit het als een blok in de weg.En de ánderen dan? en ZIJ???? Huh, die liggen zekerte rollen van het rollen van het lachen......neu dus.Ze realiseren zich niet eens dat jij dat verdriet hebten die afstand tussen jou en de ander maakt dat in jouwgedachten die anderen ook nog lol om jou hebben.Wat er dan nodig is, is dat de afstand verkleind wordt,dat je ouders ergens 25 euro hadden gelegd voor als jeniet bij je zus kon eten.En even zouden bellen en zeggen: ga je nog naar Zus?Okee, prima. In geval van niet: er ligt daar-en-daar 25 euroen meiske, we houden van je, dat weet je hè!Dan geven ze je veratnwoordelijkheid mét vertrouwendat is een mooi kado.Maar je hebt ook recht op op als een volwassene behandeldte worden en niet als een chronisch zieke verslaafde.Daarom zou het goed zijn om bv. aan je ouders eens hetforumboek te geven bij voorbeeld, ik denk maar wat hoor.Wij hebben niet gekozen voor deze weg, van onmacht ommet onze emoties om te gaan.Dat we ze moeten verdoven om te kunnen leven, isgeen pretje.Dat we nu het huis van ons leven opnieuw moeten bouwenzonder demper, zonder verdoving, is een zware klus.Begrip en liefde zijn daarbij mooie bouwstenen,maar niet iedereen reikt je ze even snel aan.Daarom is dit forum zo belangrijk.Hier zitten timmerlieden, metselaars en anderen,die ook aan het bouwen zijn.En kun je bij elkaar aankloppen voor hulpals het regent en je huis nog niet klaar is.En je doornat wordt en koud.Dan kun je bij een maatje schuilen.(amen).Zal ik de pastoor maar bellen dat ik de preekvoor morgen al klaar heb voor de 4e advent ?Scheelt hem weer werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Isa,Kleineer je eigen emoties nou niet door te zeggen dat wij wat belangrijkers kunnen doen. Dan doe je je zelf tekort,niet doen meis!!!!!!!Je moet jezelf niet nog meer pijn doen als je al hebt.Dan moet je gewoon uithuilen en een glaasje water drinken(dat is er vast wel) en nog eens diep ademhalen endan gaan we met zijn allen verder.IK VIND DIT HARTSTIKKE BELANGRIJK.En wie dat niet vindt die kan een knal krijgen(bij wijze van spreken).Oeps, sorry.Ik láát me soms wat meeslepen hoor, maar dat houdt het ook luchtig = beter verteerbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 december 2009 Rapport Share Geplaatst 19 december 2009 Isa als je nu gaat afsluiten doe je precies datgene waar je eigenlijk een hekel aan hebt. Het gevoel dat mensen je niet serieus nemen, of beter gezegd niet kunnen, want je sluit je weer af i.p.v. voor jezelf op komen. Isa mag er zijn, EN DIE MAG AANDACHT VRAGEN daar heeft ze recht op net als iemand anders.Wij bepalen wel of je te veel wordt lieverd, en dat is in mijn geval niet hoor. Voor mij ben je wel veel waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden