Hermie Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Kijk dat zijn goede berichten Marjo!Eind april herexamen anatomie en eind juni praktijkexamen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Mooi! Hermie!We'll be fine!Thé; Okee.Ik herken wat je zegt overde slaapmiddelen.Voor korte (!) tijdkan het helpvol zijnHet blijft opletten natuurlijk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Marjo Hoe was die goeie oude tijd op het forum dan? Wat is er nu zo veranderd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 The, is dat zoiets als Valium?Is dat dan niet verslavend? Misschien niet na 1 week??Is de alcohol na 4 dagen uit je lijf?Zijn er onder jullie veel die, nadat ze bv. al een jaar gestopt zijn nog regelmatig met een psycholoog ofzo gaan praten en helpt dat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Die goeie oude tijd, ben ik ook benieuwd naar!Jane: gaan jullie dan met oliebollen gooien?? Zal een klef zooitje worden;)VM: Drooghouden doe jij met een laptop in bed?? Of vermijd je Het onderwerp?Bolletje: trek het je niet persoonlijk aan hoor. Het heeft meer te maken met het effect van veel mensen en een boel geheen en weer.Tapas Theemuts: temazepam werkt snel verslavend, net als oxazepam. Bij nitrazepam is dat vele malen minder het geval.Mij geeft het ook rust om wat oxa's in huis te hebben, maar in de praktijk is het amper nodig. En dan is een half tabletje ook goed. Eigenlijk is de 1e nacht wat lastig, daarna slaap ik altijd prima. In elk geval bij mij heeft het slechte slapen of het maar denken aan moeilijk slapen enorm tussen de oren gezeten.Als ik dat loslaat en een goed boek naast me heb dan valt het reuze mee. (ik kan wel vaak uitslapen en dat zie ik wel als een groot voordeel) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Indeed Cathy, zoals jij met je boek, ik met m'n lab top! Dat drooghouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Bolletje; De goede tijd op het forumis voor mij de tijd dat ik niet dronkAlle emoties rauw, van de sluier ontdaanHet was mooi, omdat ik zag dat het niet nodigwasHet is nog mooi, ik blijf dat zienIk kan niet andersHet is alleen een beetje vervelendDat ik nu niet een keus lijk te kunnen makenThat bothers meDus kijk ik, en luister ikEn ondertussen kunnen er flitsenvoorbijkomen van hoe het eens wasEn herken ik patronenMaar zie even niet, wat de drank betreftWat nu nog werktMaar dat komt welEr is niet zoveel veranderdAlleen de meeste mensen zijn nieuwEr lijkt een hang naar het oude vertrouwdeEn dat is een bekende instinkerMaar het verhaal, de dingetjes zijn hetzelfdeAlles veranderdMaar ook niet.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 VM, soms kan een goede vriendin die niet oordeelt net zo goed werken als een psycholoog, maar ik feite zouden we onze eigen hulpverlener moeten kunnen zijn. Er zijn immers altijd dingen om aan te werken?Ik zie het graag zo: dat ik mensen waar ik problemen mee heb kan zien als hulpmiddel, want het probleem zegt vaker iets over mezelf dan over die ander. Dan moet je soms ff diep kijken in je innerlijk om te weten te komen hoe het nu zit.Dingen onder ogen komen, waar we meestal niet direct blij van worden.Maar een psych. kan natuurlijk wel je op weg helpen op die weg naar jezelf... de een kan dat beter dan de ander, is mijn ervaring.Blijft het leven zelf... als enige uitdaging.....pfff tja tja tjaGoed hee, hou je laptop en jezelf droog meissie!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 **:present:******:present:******:present:******:present:******:present:******:present:******:present:******:present:******:present:******:present:******:present:********:present:********:present:******Co van harte met je 3 maanden!!Geen alco, geen nicotineDubbele verslaving gestopt. Dus eigenlijk 6 maanden!Vrij van alco-tine. Op naar de volgende mijlpaal!Enne... ik blijf achter je aanhollen en hoop je niet in te halen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Kijk als ik emoties vermeng met alcoholDan krijg je sentimenteel gedoeDan kan ik denken dat het vroeger beter wastegen beter weten inToen goedNu goedHet gaat zoals het gaatHet blijft oplettenHier en NuZou ik bijna zijn uitgel...? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Lieve Marjo. Wat bedoel je met, niet de keuze kunnen maken? En begrijp ik dat je nu dan weer drinkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Vol houden Alf!!Liefs, N. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 De keus die we allen makenDoorgaan of stoppenEn hoe?Wat eens werkteLijkt niet meer te werkenJa, ik drinkDat veranderd in principe niets aan mijIk vind het soms wel wat lastig worden zoDus neem ik andere maatregelenEn blijf ik aandachtig kijkenHoe dat gaat en zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Nien, ik loop nu ongeveer een jaar bij een psycholoog. Dit om het mantelzorgen vol te kunnen houden voor mijn vriend. Ik ga stapje bij beetje vooruit. Wat hij mij probeerd te leren, en wat ik ook heel vaak op dit forum aangereikt krijg is, leren mezelf belangrijk te vinden, voor mezelf op te komen, en egoistisch te worden. Niet alleen maar geven maar ook kunnnen nemen. Het gaat langzaam maar het lukt me steeds beter.Het is wat er ook gezegd wordt, een goede vriend kan net zo goed helpen als een psych. Jij bent nog zo zoekende en aan het uit vinden hoe jij het dadelijk moet gaan in vullen. Maar het gaat jou zeker ook lukken. Het enigste wat men nodig heeft is lef. Lef om te kijken naar wat de oorzaken zijn van het drankmisbruik. En dat kan ff duren maar als je bereid bent kun je heel de wereld aan, ook jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Zoals nuIk heb voor nu genoeg gezienEn ga wat doen!Tot later Wellicht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Marjo,ik denk nog vaak aan de strijdende Marjo,je baggerde en vocht tegen de drank.Nu begrijp ik dat je terug bent gaan drinken.Wat levert het drinken je op?Het lijkt mij dat het je gevoel toch verdooften het was zo mooi te lezen dat jebewuste keuzes maakte in je nuchtere periode.Is het niet onder ogen willen zien hoe je leven ernu voorstaat?Een reactie op de keuzes die je hebt gemaakt?Je hoeft niet te antwoorden, het kan te persoonlijk zijnwat ik vraag.Toch ben ik benieuwd, ik zou graag de vechtende enstrijdende Marjo weer lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Ik zit hier te blauwbekken. De deur staat open omdat ik met het aquarium bezig ben. t'Is hier 10 gr. inmiddels. Zal blij zijn als dat ding weer vol zit met water, zodat dadelijk die kleine mannen van Nien de vissen kunnen zien en voeren. Zit nu al te genieten.O goeie middag Akelei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Hoi ,Marjo,Ik ben nieuw hier dus ik ken je niet van vroeger!Ik probeer ook met op en af's!Het lukt je wel weer! sterkte!Liefs N. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Marjo, ik herkende de sentimentele... Heb je heimwee naar iets?En Bolletje: goed hoor: gezond egoïsme is hartstikke belangrijk!Ahh jongens... ik moet gordijnen strijken, help. Terwijl ik toch de buitenwereld in wilde...En straks komt de ex. Ik blijf zijn favo kapster, leuk hè?Wat gaan jullie vandaag eten? Hm, ik wou een idee opdoen maar heb nog kant en klare bami staan.Goed, een idee voor morgen dan maar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Tina,Hoe mijn leven er nu voor staatheb ik te aanvaardenWant als ik dat doeGaat alles vanzelfDat zie iken voel ik elke keer weerDat is wat werktNiet het krampachtigevasthoudenMaar juist het latenMezelf met rust laten!Wat de drank oplevert?Niet iets wat nog persé nodig isDat niet, maar er is nog ietswat me ergens vast houdtIk hecht er nog teveel waarde aanHet hoofdEn langzaam weekt het los...En laat ik het met rust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Nu: De hûn!Begrijp me niet verkeerdIk neem het serieusEr waren tijden dat ik ermee doldeDat werkt zeker niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Cathy ik hoorde gisteren dat Zuurkool met varkensvlees en draadjesjus het favoriete oud en nieuwrecept is, dus als je het voor twee dagen klaar maakt hoef je overmorgen niets te doen.Bovendien hoorde ik ook dat vet juist erg gezond is, maar dan moet het puur zijn dus niet van alles eruit gehaald zijn of net anders om. Ik ben een vetvreter dus leef ik gezond:)Maar wil je iets nederlands of heb je de voorkeur aan buitenlands eten?Koken was een van mijn grootste hobby's en ik stond bekend (ff opscheppen) als iemand die erg goed kan koken. Men moest me nooit vragen wat ik er in had gedaan. Ik rook aan kruiden en dacht dan mmm dat kan er wel bij. Dat zijn de beste recepten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Of ik heimwee heb?Vreselijk!Naar thuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Met ene hele moeilijke eter in huis, ik die van pikant hou en twee anderen die liefst patatjes met groentjes en vlees eten moet ik hier dus dagelijks veel verschillende dingen maken!En oh ja Bollie K. houdt van tomatensoep maar der mag vooral niks in te zien zijn, gemixt dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 ik vind het altijd erg knap wanneer iemand op z'n gevoel kruiden gebruikt bij het voedselbereiden.Zelf durf ik dat niet aan. Trouwens goed idee Bol, zuurkool. Maar ik maak dan een ovengerecht met ananas, gebakken ui en chapignons en spekjes (en een rookworst er op). Jammie, strak plan.Draadjesvlees is trouwens ook erg lekker. Wat te denken van hachee??Ik hou ook wel van vet, speklapjesvet of randen vet aan vlees, mmmm. Ben wel voorzichtig met verborgen vetten ivm het cholesterol gedoe.Oei, de strijkbout staat warm maar onwerkzaam te zijn...tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden