Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Haha Witte, Ik zal er sneller "bovenop" zitten en je gelijk waarschuwen ! Neeee, gaandeweg lees je mensen natuurlijk veel en krijg je een bepaald beeld. Een paar mensen ken ik beter via PB, msn en zelfs telefoon en jou heb ik veel gelezen en we zijn een paar keer samen laat "overgebleven" op het forum.

Ik vond (en vind natuurlijk) je een heel aardig en zachtaardig persoon. Daarom viel je felheid me nogal op. Zo kende ik je niet, maar nogmaals, waarschijnlijk was het terecht hoor (ook als ik alle reakties zojuist lees), maar ik ken de achtergronden niet. Ik kende je zo gewoon niet.

Enne ja, dat kado is een onderdeel van iets groters, maar dat had je waarschijnlijk al door.

Alf, ik leef met je mee, maar weet nu niets opbeurends op dit moment. Behalve dat het een dip is en overgaat. Misschien later.
Kan je niet alsnog met je zoon mee of op dat gebied iets voor hem betekenen? Je er overheen zetten. Lijkt me erg belangrijk en doe het voor hem.....

• Antwoorden 266
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Alf jongen...
ik hoor dat je jezelf enorm loopt af te keuren.
Iedereen word depri als ie zichzelf af loopt te sjijken. Niet doen!!
Je hebt het moeilijk nu, maar het leven heeft lichte en donkere kanten.
Accepteer nu de donkere..... dat moet. Wat moet dat moet.
Maar geen enkele reden zo idioot streng te zijn voor jezelf.
Geef jezelf een klein kadootje vandaag en zeg tegen jezelf dat je in elk geval vandaag jezelf niet mag afkeuren.
Gewoon dan maar verdrietig zijn, janken en buiten gaan lopen. De :rose: schijnt. Adem es diep in.
In elk geval is dat al wat!

Sterkte joh.

uit een goed (bedoeld) hart!
xxx

Geplaatst

Hee Alf,
Ik wil je ff zeggen dat ik iets geleerd heb dit jaar.
Mischien heb jij daar ook iets aan.
Ga voelen wat je voelt op dit moment
We zijn zo gewend deze gevoelens weg te drinken
dat het lastig is om dat niet meer te doen.
Probeer jezelf is kritisch te bekijken en maak een analyse voor jezelf
wat je voelt en door welke punten (die je net opnoemde) je het meest
getriggerd wordt.
En vooral wat kun jij anders doen in die dingen.
Het gewoon weer helder krijgen van je gevoelens dus.

Of is dit teveel vrouwen geklets???

oh en hoe jij over hannah haar lezen denkt, doet niet af, dat ze dit van mij haarscherp heeft gelezen.

Geplaatst

Alf, ben je aan het voelen wat de alcohol voorheen wegspoelde?
Dat kan heftig zijn.
Maar mens, als ik zie dat je al zolang van de A af kan blijven.... waauw!
Mijn ex is nu net een jaar van de A af. Hij is er nóg moe van... ook somber soms. Waarom? Vraag ik me af! Ik bedoel: waarom moet het zóóó. Mag het wat gemakkelijker?

Zelf hoef ik maar een beetje te drinken of mijn onderdrukte boosheid/felheid komt eruit. Niet iets om blij van te worden maar kennelijk zit het er en heeft het aandacht nodig.
Neem in elk geval jezelf serieus en wees lief voor jezelf. Je weet zelf het beste hoe.

kop op :present:

Geplaatst

Ik heb gisteravond gekeken naar Javier Guzman (hoop dat ik het goed schrijf)
Hij vertelde precies hoe ik me wel is voel.
Echt ik vind het zo een goeie uitspraak:

Vroeger zat ik in de attractie bijvoorbeeld de achtbaan
en nu sta ik constant in de rij te wachten dat ik er weer in mag,
wetende dat ik nooit aan de beurt kom.

Dat is het moeilijke, steeds de achtbaan in willen gaan
maar weten dat je er ziek uit komt.
En ondertussen toch blijven trappelen om erin te willen

Geplaatst

Ja Witte, ik herken dat ook wel.
Het 'ouderworden' ansich is al vervelend in veel opzichten (in sommige ook niet).
Enne, tja, het geldt ook voor meer dingen....

Jammer, ik heb JG gemist!

Geplaatst

hee coco
Ik heb je hele verhaal gelezen hoor
Maar net kwam Alf daar doorheen
en dan reageer ik daar sneller op,
maar dat wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb
vind het juist mooi om te zien hoe jij tegen dingen
aankijkt.

En Javier was mega confronterend
maar de manier waarop hij onderwerpen
uitvergroot en onder woorden brengt
vond ik echt fantastisch
Natuurlijk wel triest dat hij het weet,
Hij had liever die voorstelling niet kunnen maken

Geplaatst

Alf, ik lees net je bericht, en herken daar heel veel in.
Toen ik enkele maanden gestopt was met drinken raakte ik ook in een diepe depressie.
Veel mensen hebben dat na het stoppen, dus ik kan zeggen dat ook dat erbij hoort.
Maar dat maakt het er niet leuker op natuurlijk.
Meestal is het ook niet duidelijk of de depressie een gevolg is van het stoppen met drinken,
of het drinken een gevolg van de depressie.
In mijn geval beide, denk ik.
Ik kan je vertellen dat het na verloop van tijd beter wordt,
maar daar heb je op dit moment niet zo heel veel aan.
En mijn ervaring is bovendien dat je eraan moet werken.
Wat ik hier op het forum geleerd heb is dat stoppen met drinken méér is dan alleen niet meer drinken.
Het leven wordt niet ineens leuker, alle problemen die er al waren verdwijnen niet,
en doordat je je gevoelens niet meer verdooft met drank komt het ook nog eens uitvergroot op je af.
Je verwacht een beloning, omdat je zo je best doet, en het lijkt allemaal alleen maar erger te worden.
Of op zijn minst toch even erg.
Wat mij geholpen heeft is vasthouden aan mijn besluit niet meer te drinken.
Opnieuw drinken zou in ieder geval niet helpen, daarvan was ik inmiddels wel overtuigd.
En verder alle hulp aangrijpen die ik krijgen kon.
Ik ben een aantal keren met mijn huisarts gaan praten, hoe moeilijk ik dat ook vond.
Heb een goede psycholoog gevondens, die me verder kon helpen met de knopen in mezelf,
en heb heel veel ervaringen uitgewisseld hier op het forum, met mensen die door dezelfde dingen heen gingen.
Dat ik niet alleen was hielp ook een beetje.
En dat ik zag dat mensen zoals Rudy en Ziza, die al langer droog stonden, hetzelfde hadden meegemaakt, en dat het beter was geworden.
Stoppen met drinken betekent op een andere manier gaan leven.
Niet meer alles dempen wat op je pad komt, of moed en energie putten uit een glas,
maar kracht en moed en energie en vertrouwen proberen te vinden in mezelf.
Het is er! Mijn ervaring is dat wat ik (voor mijn gevoel gemakkelijker) kon met drank,
ik ook kan zonder drank. En meestal beter!

Ik heb een enorme rottijd gehad Alf, die eerste maanden.
Sommige mensen hier weten dat nog.
Maar ik ben er doorheen gekomen, en ik ben langzaam, stukje bij beetje, gegroeid.
En ik groei nog steeds, want nog steeds vind ik ontzettend veel moeilijk,
val ik mezelf ontzettend vaak tegen,
kamp ik met schuldgevoelens omdat ik denk mijn geliefden tekort te doen.
Maar ik heb ook geleerd dat dat allemaal hersenspinsels zijn waarmee noch ik, noch een ander iets opschiet, en daardoor kan ik steeds vaker op tijd relativeren.

Je doet je best Alf, en met jou ieder ander die niet drinkt.
Voor dit moment is dat voldoende.
Blijf niet hangen in schuldgevoel, want je naasten zijn al lang blij met wat je doet waarschijnlijk.
En ook in een diepe donkere put, of in een grijs dal, zijn dingen te ontdekken.
Meestal zie je ineens weer ergens een lichtje,
en blijkt er toch een touw te hangen waarin je naar boven kunt klauteren.
Stukje bij beetje.
Onderweg uitrusten mag.

Hou vol!

Geplaatst

Alf; accepteer je stemming; het hoort erbij; het gaat over.

Pijn, verdriet om gemiste kansen, het mislukte leven etc. Maar er zijn ook altijd goede dingen;
je vrouw steunt je en staat achter je, je zoon wil je nog graag mee hebben. Dat is fijn,
die mensen geven om jou om wie je bent met al je falen. Hoeveel mensen zijn dat niet kwijtgeraakt?

Dat die mensen er nog voor je zijn kan op je schuldgevoel werken omdat jij nu niet het gevoel
hebt er voor hun te zijn. Maar dat ben je wel, alleen ervaar je het op dit moment niet zo.
Je schuldgevoel blijft niet altijd, je gevoel voor falen ook niet. Blijf nuchter, neem even afstand
van alles, ook van de trek; het is nu even niet anders. Als je het weer kan menen zeg dan
tegen je vrouw en zoon: hee fijn dat jullie van me houden.

Sterkte :present:

Geplaatst

Hai Coco; je eerste lange verhaal: ik wil een plaatje met omhoogstekende duim;
"bravo" zeggen ze hier.

Je verhaal stukje verderop zit ik om te lachen; met pms gierde de trek altijd door m'n lijf.
Ik zat een keer er helemaal klaar voor; knuppel bij de hand om gremlin te meppen,
manlief de deur uitgezet; let maar niet op mij; ik ga ontzettend chaggi worden de komende dagen.
Weet je wat er gebeurde; niets, geen gremlin, ik snapte er niets van, waar bleven ze nou,
ik nog 2 dagen over m'n schouder kijken, ik vertrouwde het niet. Maar nee ze bleven weg.
Die trek komt toch meestal als je m net niet verwacht ;)

Geplaatst

hahahaha zo'n blauwe smiley die zo goed kleurt bij mijn belldje en met zo'n kromme mond naar beneden zal wel stommdronken zijn .... staat blauw van de kou ? van de drank ? :$

Geplaatst

Dit is niet persoonlijk bedoeld. Alleen maar indruk hoe ik met mijn afkick emoties omga.
Mensen, ga maar lekker door met dat gegrien. Ik laat me niet kisten. Ik word er alleen maar sterker door want ik weet zeker dat ik het wel vol hou ondanks dat vervelende recetten van mijn lijf. Natuurlijk is het bij mij ook geen rechte lijn. Ook regelmatig een hevige chicane Maar mijn perspectief is dan altijd: ik wil nooit meer een dergelijk slappe zuiplap worden dan eerder.
Nu na vijf weken niet zuipen is heel af en toe en heel zuinig de wereld positief aan het veranderen.
Dat geeft mij de kracht om het vol te houden ondanks dat het in deze fase vaak meer achteruit is dan vooruit.

Geplaatst

Gelukkig Coco.
Zo gaat het hier soms idd.

Ben wel blij dat Alf zoveel reactie krijgt, misschien helpt het hem, te lezen hij niet de enige is.
En ik hoop ook dat hij terug komt.

Mooi verhaal Anna, ik denk dat dit soort verhalen hem wel goed doen

Ik ga ff lekker naar buiten

Laterzzzzz

Geplaatst
:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:((:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(html>
Geplaatst

Hi Co,
Moe vooral, heel slecht geslapen, kids die om 7h. bokes willen hebben met chocomelk!!!
Gisteren vreselijke dag achter de rug!! Dus vooral moe!!!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...