Spring naar bijdragen

Dinsdag 19 Januari 2010


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 238
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Echt Jane? Waauw....
die pil in bed ligt zo onhandig vind ik. Schiet niet op!

Ik snap Wing wel over "verslaafd zijn aan problemen", we kunnen aan zoveel verslaafd zijn.
Zie: what the bleep, down in the rabbit hole. Wat een eyeopeners, ook mbt de A.
Ik ga dus ook weer gefilterd water drinken en Absoluut nog meer denken om WAT ik denk.
Je schijnt daarmee in hoge mate je gezondheid te kunnen bepalen. Bijzonder, bijzonder, maar het moet nog zakken allemaal.

Maar nu echt naar boven.
Tjuus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Wing, ik geloof daar steeds meer in.
Afgelopen weekend dreigde ik fors verkouden te worden. Ik zei/dacht: ik ben gezond!!
En wat denk je...... vandaag geen last meer.
Niet te vroeg juichen.
Maar ik snap je.
Ik vond de boodschappen uit die film dan ook zeer overtuigend!
We bestaan voor 90% uit water en waterkristallen veranderen aantoonbaar wanneer er emoties/muziek etc. op worden losgelaten.
Dus zo werkt het in je lichaamscellen ook.
Doemdenken kan dus ziekmakend zijn.

Maar ja. Het is ook eng dit soort dingen te beweren want sommigen vinden ze te zweverig.
Nogmaals, de film overtuigde.

zie je nu wel, nu blijf ik hier toch kletsen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag wil ik ook nog even reageren op de discussie die Willie aanzwengelde over "wat te doen"
in het nieuwe, alco-loze leven. Als je die kriebelende gaten tegenkomt, dat herken ik heel erg.

Na mijn scheiding vertelde mijn psycholoog mij dat ik alles 2 x moet meemaken, de zomer,
de winter, de verjaardagen, de eerste keer zou het verwarrend en moeilijk zijn, de tweede keer
ben je krachtiger en sterker, en realiseer je je dat. Ondertussen heb ik ook nog een verhuizing
en huis opknappen ertussen gehad.

Toen kwam het stoppen met drinken.
Daar gingen we weer, de eerste Kerst en O en N zonder alco, waren erg spannend en bibberig,
zou ik het volhouden, de tweede keer wat zekerder (ik kan het !) en nu gaat het "gewoon".

Wel heb ik zeeën van tijd over, die ik niet meer kwijt ben aan het verzamelen van drank, tellen
van flessen, opruimen van glaswerk, en alsmaar piekeren of ik niet iets vreemds gezegds heb.

Wat is daar in de plaats voor gekomen?
Echte aandacht voor de mensen om me heen, het zijn er ook veel méér geworden, ook van ADB
heb ik veel mensen IRL leren kennen. Ik kan me veel meer focussen op de echte problemen,
ook die met de kinderen, en échte aandacht geven en dat merken ze en koppelen ze
ook naar me terug. En dat geeft mij weer een goed gevoel.

Ik ben nogal een depressief type en ben een intensieve therapie gaan volgen (die anders nooit zin
had gehad) daar ben ik twee jaar mee bezig geweest. Vanuit die therapie ben ik weer gaan sporten.
En dat is nu bijna drie jaar lang, elke week.

Ik leef niet een totaal ander leven, maar ik ga op tijd naar bed, het is zoals BB zegt, ik kan eigenlijk
MINDER dan voorheen, maar voel mijn grenzen eerder en zuiverder. Moe betekent slapen.

Ik lees weer boeken (ha! de millenium trilogie, in twee weken uit) terwijl dat jaren geleden was.

Ik ben eerder óp zonder hoofdpijn en kan gezelliger ontbijten en brood maken voor de kids.

En, voor mij het allerbelangrijkse, ik ben nog steeds depressief (helaas) en heb nog steeds migraine
(alleen een stuk minder vaak). Maar ik ben mínder depressief en heb stukken minder vaak
migraine. En áls ik depressief ben, weet ik dat ik me niet schuldig hoef te voelen omdat het NIET
meer door de alco KAN KOMEN want die drink ik niet meer.

Ik kan 24 per dag in de auto springen, en dat was eerst niet zo. Soms help ik iemand uit de brand
door voor haar naar sport en zo te rijden. En mijn eigen dochter breng ik haal ik altijd zelf.

En ik heb een taak gevonden zeg maar gekregen: ik help andere mensen die nog minder ver zijn
op dit pad, op deze nieuwe weg, niet óm te veranderen, dat doen ze helemaal zelf. Maar ik mag
ze soms een spiegel voorhouden en laten zien wat ze zeggen. Die taak maakt me dankbaar en
blij. En die mensen zijn weer blij met mij.

En als laatste die ik noem: ik ga een stuk beter met mijn geld om en ben beslist zuiniger gaan
leven. Geen eten bestellen, maar máken (en dat geeft ook voldoening) en een verjaardag gaat
nu zonder drank maar met heerlijke zelfgemaakte hapjes.
We zijn ook veel gezonder gaan eten en ik maak er tijd voor om gezellig aan tafel te eten,
met aandacht te koken, te dekken en te eten.

Het leven is niet zozeer dramatisch veranderd, het gaat eigenlijk langzamer, bewuster, met
meer aandacht. En dat is zeer de moeite waard.
Maar dit inzicht heeft me zeker twee jaar gekost, dus gééf het die tijd. En laat over je heenkomen
wat er met je gebeurt, de keuzes die je krijgt, en de dingen die voor je neus komen. Ze zijn er,
maar je zag ze eerst niet, in de hongerige tocht naar de vervulling van je drankbehoefte.

p.s. overal waar hier "je" of "jouw" staat, moet men zoveel mogelijk "ik" en "mijn" lezen, want
het enige dat ik oprecht kan doen, is vertellen hoe het MIJ vergaan is. Het is mijn ervaring die
ik deel, en iedereen zal dat anders ervaren, hoewel ik ook bemerkt, dat veel ervaringen van
lotgenoten parallel lopen (gedeeltijk).

Ik durf er nu ook meer over te praten, ook met kennissen, die me dan verbijsterd aankijken en
zeggen JIJ? Dronk jij teveel? nou jaaaaaaaaaaaa nooit gedacht. En toch is het zo. En deed ik
mezelf, maar ook mijn kinderen, maar ook de grotere kring van familie en vrienden daarmee
te kort.

Ik ben blij dat ik tot het inzicht heb mogen komen, dat ik niet op de goeie weg was.

Dit is wat ik ervan gemaakt heb.

En nu ga ik als een speer naar bed ik ben 22 minuten over tijd.

Welterusten!

* typfout, 23 minuten te laat, sjjsssssssttttt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee Alf grappig dit.
Had je niet binnen zien komen
en las net dat je mij vanmiddag wel binnen had zien komen.
Ik stuur je er net een pbtje over, omdat ik dacht dat je er niet was.
Leuk om je weer is te spreken!!!
We lopen elkaar nogal is mis he...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...