Spring naar bijdragen

Vrijdag 22 januari 2010


David

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 188
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Desi je zou misschien wat meer uitleg kunnen geven over wat je verwacht van de mensen om je heen. Ook misschien om dat voor jezelf duidelijker te maken. Iets opschrijven helpt soms echt om het voor jezelf helderder te krijgen.

Francois, ik denk dat drank op zich niet zoveel te maken heeft met wel of niet werk. Wel de overgevoeligheid waar velen van ons mee te maken hebben, waardoor je sneller overbelast raakt.
Of denk je daar anders over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja de aanleg speelt zeker een grote rol, meestal komt het al in de familie voor (bij mij ook.. )

Zonder werk gaat het teveel drinken makkelijker denk ik omdat je dan geen ritme hebt, en geen mensen ontmoet, maarja dat verschilt idd van persoon tot persoon, ik dronk alleen in de avonden, en stond er dus niet mee op, en ging er al helemaal niet mee naar het werk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het erg op prijs stellen dat de mensen om me heen ook zien dat ik mijn best doe en graag alco-vrij zou zijn. Ik ga een theraprie aan met Antabus wat voor mijn gezondheid gevaarlijk is. Is dat dan niet een goede intentie? Ik hou dit verder maar voor mezelf tot het allemaal lukt. Meningen en oordelen zijn vaak erg pijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francois
Heb altijd gewerkt en nu ook nog
30 jaar met drank,
volledig geintegreerd in mn leven
Nu drink ik niet meer
en dreig binnenkort mn werk te verliezen
bizar als je erover denkt....
maar nu komt de gevoeligheid
naar boven, idd Vie
en komen misschien nog nieuwe kansen

vandaag 84e dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francois, toen ik dronk deed ik dat de hele dag door en ik was wel zo uitgekookt om nuchter te zijn als dat nodig was voor sociale contacten. Dit was meer ijdelheid, dat ik niet naar drank stonk uit mijn mond en er ook niet al te uitgeput uitzag.
Ik had het wat drinken betreft wat "gemakkelijker" omdat ik freelance werk, dus bij wijze van spreken midden in de nacht kon gaan werken, als ik weer even nuchter was.
Ik vind het op zich geen voordeel als je regelmatig werk hebt. Je kunt zelf regelmaat in je leven aanbrengen.
Het is in ieder geval denk ik, een kwestie van even nuchter blijven en bedenken wat je met je leven wil. En het dan vorm gaan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach nee
ik had het goed

in de verleden tijd wordt stofzuigen zwak vervoegd, in tegenstelling tot het grondwoord zuigen. Voorbeelden:

(1) Zijn vader stofzuigt de gang. (onvoltooid tegenwoordige tijd)
(2) Zijn vader stofzuigde de gang. (onvoltooid verleden tijd)
(3) Zijn vader heeft het kantoor van zijn moeder al gestofzuigd (voltooid tegenwoordige tijd).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, dat is zeker een goede intentie. Dat het voor je hart eventueel een risico zou kunnen zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat drinken ook een risico voor je hart is.
Oordelen en meningen, tja, als je die niet wil of nog niet aankan, dan weet ik niet goed wat ik tegen je kan zeggen. Ik ben ook maar een mens..... en zeker geen hulpverlener.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Dar,
Alles ok met je?

Vergeet Vie en Desi helemaal.
Grappig wel dat er steeds een paar met elkaar in gesprek zijn.
Maar jullie ook hallo natuurlijk.
Tis niet makkelijk he Desi, was het maar wat makkelijker allemaal.
Je staat toch wel onder begeleiding van een arts??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaa ben er weer hoor Bolletje.

Ik ben een beetje uit mn doen.
Mn beste vriendin is vanmiddag geopereerd (knie)
en ik heb nog niets van haar thuisfront gehoord.
Maar ik ga niet negatief denken ze hebben het vast
te druk met van alles.
Dus zit in mn afwachtmodus zakmaarzegge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...