Otje Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Het is gelukt !!!Normaliter lag ik nu net in bed, en nu werd ik uit mezelf wakker, netjes na 8 uur geslapen te hebben. Wat een heerlijk gevoel, ben fit, de hele dag nog voor me. Lekker uitgebreid koffie drinken. Straks met de hond een broodje halen bij de bakker.2 jaar geleden heb ik dit ook geprobeerd. Dat was na een moeilijke tijd. Ik had echt weer zin in dingen, dus de wekker gezet. Voordat de wekker afging ging de telefoon en kreeg ik het bericht van mn vader. 8 jaar geleden liep ik ook zo te rommelen met mn slaaptijden. Ik ben toen een avond naar een trancedans geweest. Dat had me zo goed gedaan dat ik de volgende ochtend vol goede zin vroeg uit de veren sprong en de hele ochtend lekker actief geweest.....toen ging de telefoon, mn beste vriendin overleden. Dat zat er dus achter. Ik denk dat ik vandaag mn telefoon maar uitzet..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sijori Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 goeiemorgen,het kan niet zo zijn dat er elke keer als je fit en vroeg opstaat, er iets vervelends gebeurt. Je bent nu al een paar uur verder, hoe is het nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 23 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Ja prima, lekker dingetjes aan het doen, fikse wandeling gemaakt met de hond. Langs de bootjes. Ik dacht misschien kom ik Tasseke nog wel tegen Telefoon heb ik gewoon uitgezet. Hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Happy dusEINDELIJK ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sijori Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Ik ben nu 22 dagen gestopt, heb 2 keer moeilijke momenten gehad. de eerste keer was tijdens een etentje met vrienden, voor hen had ik wel wijn gehaald. en gisteravond toen ik helemaal moe uit mijn werk thuis kwam. De trek duurde ongeveer een half uur en ik heb er niet aan toe gegeven. Ik had niet gedacht dat het mij na al die jaren zo makkelijk af zou gaan.Overdag ben ik veel fitter, heb nu ook hulp gevraagd en gekregen bij mijn laatste (geheim voor partner)probleem, mijn opgebouwde postfobie. Ik ben helemaal opgelucht.Wel ben ik 's avonds echt uitgeput terwijl het meestal niet erg druk is op mijn werk, nou kan dat nog wel eens vermoeiender zijn dan wel druk. Ik sta meestal alleen en zonder klanten moet ik mezelf dan maar vermaken en van een beetje drukte klrijg ik wel meer energie. Maar hoort er misschien ook wel bij. Het slapen is ook echt lekker nu. De eerste week is erg zweten maar ook dat overgegaan.Kortom, ik ben blij dat het me gelukt is de stap te nemen om niet meer te zuipen,en mijn man en zoon ook.Ik word nu ook zo'n vroege vogel,Fijne dag voor iedereen,Simone Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Wat een rust hier.. ja het is idd nog vroeg.tsjee woman, wat een nare associatie, ik hoop dat heel snel de tijd komt dat je je tel gewoon aan kan laten..he simone, wat ben je knap bezig.. heb je weleens met een kater in die winkel gestaan?'lijkt me een lange dag dan..hier alles goed en veel positive dingen.vorige week vrijdag en zonddag heb ik met een etentje/feestje gedronken. niet eens zo idioot, per keer glas of 5, maar vanaf 5 's middags tot uur of 12. en gegeten en water.maar toch was ik maandag en dinsdag weer een beetje moe en edgy.dus dit weekend ga ik dat niet doen.het enige dat een beetje jammer is is dat als ik besloten heb niet t drinken ik veel dingen ook vermijd, gewoon geen zin meer. bijv vanavond zou ik ergens heen gaan, maar dat is een evenement dat draait om culinair en drank. en ik heb besloten dus niet te gaan, geen zin meer als ik toch niet ga drinken.net zoals ik uit eten etc minder leuk vind zonder.alhoewel aziatisch gaat dan weer wel met thee.nou sjonge wat een gezeur haha!fijne dag iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sijori Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Ja wel eens met een kater, niet zo vaak, meestal s'ochtends duf en halfwakker en dacht nergens last van te hebben. wat betreft fouten maken had ik geen last. Nu merk ik dat ik veel oplettender en attenter ben,vrolijker, echter.Uit eten gaan en feestjes trekt mij ook niet zo op dit moment.Heb net wel het 50 jarige feest van mijn liefje georganiseerd, zit vol ideeen, net als voorheen, het verschil is dat ik ze nu ook uitvoer.Weet niet of hij daar blij van word, is niet zo'n feestneus! Dat word mijn eerste feest op fris.Ga zo weer aan het werk en heb bedacht dat ik morgen de boel ga verfen, tijd voor aktie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 23 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Lianne, hoiIk ga nooit meer uit eten nu....Voorheen ging ik zelfs in mn eentje uit eten ! Karafje wijn erbij, heerlijk vond ik dat. Lekker roesig naar huis en dan thuis nog maar weer ene fles openen. En vooruit, nog maar eentje dan.....u kent dat wel...Nee, geen etentjes meer dus. Scheelt een hoop geld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 23 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Moest ook wel lachten om wat je laatst omschreef over lunchen tijdens het winkelen met je moeder. Ook zoooo herkenbaar ! (dat was jij toch die dat vertelde) Josji, ik ga nog wel naar feesten, maar alleen als ik zeker weet dat ze zonder drank óók leuk zijn. Dan heb ik de grootste pret van iedereen. En als ik het niet trek wegens de trek dan heb ik van te voren met mezelf afgesproken dat ik dan naar huis ga x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 hee woman,ging jij uit eten alleen, wat dapper joh.tsja ik vind het soms wel lastig hoor.zoals dat gedoe van vanavond, dat is in rdam, alle michelinrestaurants onder 1 dak met een standje.dus lekker eten, veel wijn etc.maar dan denk ik: tsja, wat ga ik daar doen dan.iedereen die ik ken die gaat vanavond gaat drinken.ik zat zo in dubio om wel of niet te gaan, maar ik weet gewoon hoe dat gaat.onder de 6 glazen wordt het niet.dus ik heb gisteren tijdens tandenpoetsen een refusal genomen.einde keus.maar direct had ik ook geen zin meer om te gaan.beetje idioot want al mijn kennissen gaan wel.maar ik denk, moet ik een oppas gaan nemen, gedoe bla bla.duzz. thuis.ja dat winkelen, herken jij dat, leuk!ik ga wel vaker met iemand iets doen en dan nemen ze tijdens de lunch een glas wijn. en dan ook nog eens niet helemaal opdrinken haha! ergerlijk gebruik je nog weleens refusal woman? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sijori Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Die afspraak zal ik ook met mezelf maken. Mijn omgeving drinkt best veel, ben benieuwd of ik dan nog wel zo lang als anders wil blijven, of ik het nog net zo naar mijn zin heb als voorheen.Mijn man drinkt niet en na een beetje twijvel heb ik het uit mijn hoofd gezet om op zijn feest een glas te drinken. Weet zeker dat voor hem de feestvreugde dan voorbij is. Dat is niet wat ik wil.Ga me nog even optutten en dan naar mijn werk.dit was een leuke manier om de vroege uurtjes even door te komen, thanx. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Goeie morgen meiden,Woman wat knap dat je zo vroeg je bed uit bent zeg. Heerlijk voor je meid. 't Is een hele omschakeling maar je hebt inderdaad veel meer aan je dag.Sijori 22 dagen droog. Hier want die heb je echt verdiend hoor. Heel knap. Dat noemen ze een doorzetter.Lianne ik hoop dat er een tijd komt dat je een etentje niet meer koppelt aan drank. Dat zal wel komen hoor maar als je jezelf nog niet vertrouwd is het toch knap dat je niet gaat.Moghe Suusje. Heel goed dat je voor ogen houdt dat je twee van die ukkies hebt. Dat stimuleert alleen maar om van de drank af te bijven. Dat geeft kracht om er inderdaad goed tegenaan te gaan. Sterkte meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Goedemorgen allemaal.Woman wat een moeilijk iets idd, nou laat vandaag lekker die telefoon uit en voel je vandaag happy:heart:!Sijori, 22 dagen wow , i admire you, hou dat vol hoor, hoop dat ik ook zo ver kom. Helaas hier pas op dag 2.Lianne, ik herken er wel wat in in wat je zegt. Ik ben ook aan het vermijden nu. Niet naar de winkel[jaja zwak i know] geen zin om uit te gaan maar met twee zoontjes van 4 en 8 gaat dat toch al moeilijk haha.maar ik vind je wel sterk:musicnote:Hier dus het begin van de tweede dag,ik heb dag 1 al in mijn zak denk ik maar. Niet geslapen en het uurtje dat ik sliep erg naar gedroomd en veel zweten,baw.Maar ik zie het als mijn laatste kans, ik heb twee kleine mannekes en die moeten een hele mooie jeugd herinneren later dus dat is mijn hoofddoel en mijn man verdient ook meer,die drinkt dus geen druppel. Ik zal zien wat de dag brengt. Man is erg lief en haalt aan de lopende band lekkere dingen om af te leiden en goed te doen. Vandaag trakteerd hij me op de kapper om te laten zien dat het ook anders kan. Ik ben pas 33 dus, nou ja tijd zal het leren. pff.Ik ga even hondje uitlaten en dan tostietjes maken voor de kids.Ik kom straks nog wel terug want ik heb het erg nodig nu.Kus voor allen en ergens fijn om terug te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 23 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Ja dat deed ik, ik ging altijd aleen op vakantie dus dan leer je dat snel. Ja ik neem af en toe refusal. Als ik maar iets vermoed dat ik niet sterk genoeg ben. Over twee weken weer, want herdenking van mn vader en paar dagen daarna een optreden op een Afrikaans feest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Sorry Bolletje ook goedemorgen:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 23 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Sijori, veel werkplezier vandaag. Het is zaterdag dus lekker druk vandaag ?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 he suus,goed aan de slag en lief dat je man je steunt.ik ben 39 dus als iets langer bezig dan jij dus ook wel logisch dat ik iets verder in het proces ben.maar elke keer als ik een tijd niet heb gedronken en weer wat drink merk ik dat het een aanslag op je lijf is.op de sportschool ook in het weekend, je ziet echt wie er op stap is geweest en wie niet.en idd vallen er dingen weg, bijv wij gaan hier in de straat in de zomer altijd eindeloos borrelen met rose etc en dan uiteindelijk wordt er niet meer gegeten of pizza voor de kids.dat vind ik nu niet meer leuk.ik ga gewoon weg en thuis koken en lekker filmpje kijken etc.sommige dingen zijn ook echt niet leuk.bijv naar een kroeg op vrijdag als je nuchter bent.maar naar een museum op zondagochtend met je kids of een heerlijke wandeling en daarna choco in het bos is ook heel fijn.en suus, met kleine kids wil je toch echt geen kater! (sowieso niet natuurlijk)woman, had je weleens de volgende dag dat je dacht: oei, ze zullen wel gedacht hebben in het restaurant toen ik wegging?knap hoe je het doet joh nu en top van dat refusal vangnet.. ik ben daar ook blij mee.anders zat ik nu nog te dubben over vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Zo, ik ook lekker vroeg uit de veren. Op gestaan met wat koppijn en een niesbui. Ga dadelijk beginnen met de slaapkamer. Het kozijn moet geverft worden dus gauw gauw poetsen, boodschappen doen en dan gaan met die banaan.Hoe wordt het weer vandaag? Hopelijk niet al te donker want dat is toch lastig schilderen. doe dat het liefst met daglicht.Verder vlieg't Kwiebie Pommie aan. Raar hoor ik snap dat niet. Zo uit het niets begint hij dan te vechten. Ik denk dan Pom hem toch aan het uitdagen is en dat meneer geen zin heeft om te spelen.Zo ik ga wat doen. De koffie zit er weer in.Wie had van de week nou van die lekkere broodjes? Konden we zo komen eten. Ik heb trek:)Was Dar dat niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 23 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Lianne nee hoor, de eerste paar keer had ik dat wel, voelde ik mezelf echt heel erg bekeken. Soms had ik wel wat te lezen mee voor ongemakkeljke momenten..Totdat ik erachter kwam dat er meerdere mensen waren die dat deden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sijori Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 mijn refusal heet Hendrik! Hij is goed met het uit mijn hoofd praten ven de trek. vond ik eerst zeer irritant maar ja, het is zo'n man die je kan irriteren maar uiteindelijk meestal gelijk heeft.Ik sta in een nieuwe winkel in een rustig dorp, het moet nog groeien. Er komen steeds meer mensen, nu ook kopen, maar nog heel veel kijken. Die moet ik pamperen zodat ze weer terug komen. Veel rustige periodes tussendoor. Wel spannend.Brillen!Fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Lianne,maar naar een museum op zondagochtend met je kids of een heerlijke wandeling en daarna choco in het bos is ook heel fijn. en suus, met kleine kids wil je toch echt geen kater! (sowieso niet natuurlijk) Ik heb ''jammer genoeg nooit een kater gehad'' al heb ik 3 flessen wijn op, wat het de laatste twee jaar ook was dan stond ik om 6 uur net zo fris naast mijn bed! heel irritant eigenlijk. Had ik maar een stevige kater of dufheid. De buitenwereld merkt het ook nooit. Maar de laatste tijd begon ik al s'morgens als de kids naar school zijn. Ik drink zolang al. Ik sta trouwens nog steeds bij wie is wie zag ik.Je hebt wel gelijk, ipv te denken wat zonder drank niet meer kan kan ik het beter ombuigen tot iets positiefs,althans proberen en denken wat nu wel kan.Ik ga iig weer met een studie beginnen, en werk zoeken al is dat niet makkelijk. Ik heb voor het eerst in jaren een kom warme choco hemaakt ipv een fles wijn.Maar ik zeg eerlijk, de onrust giert door mijn lichaam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 hee suus,als je 's ochtends al begon zal je het moeilijk hebbenpraat eens met de ha over de mogelijkheden.ik wil geen medicijnen promoten, maar bijv refusal neemt veel onrust weg.ik heb het lang gerbuikt, dagelijk, als je niet zo veel neemt heeft het bij mij iid geen bijwerkingenwel moet je dan tijdens die periode aan je gewoontes etc werken..woman geniet van je dag he???en als je nog een tukkie doet doe het dan voor 2 uur oid en de wekker zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Goeiemorgen deze morgen! Strakke openingstekst!Al betwist ik het omgevings gedeelte, die veranderd niet altijd gemakkelijk mee. Maar als je er genoeg rendement voor jezelf uithaalt, valt daar natuurlijk ook overeen te komen. Fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 heej Bol,dank je, jij gaat ook leker he?je klinkt steeds zelfstandiger en strijdbaarderook lijk je minder ver jezelf weg te cijferen bij de kabouterjij bent het waard he??x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Goeiemorgen.Lianne, mijn laatste genante restaurantervaring was, dat ik niet zag dat er een glazen deur in de uitgang zat. Boiiinnngggg! En dat iedereen opkeek van hun gesprekken met zo'n blik van: oh ja, daar heb je er weer zo een.Suus, je dènkt nu misschien dat je geen kater hebt. Omdat je het al zo gewend bent. We spreken jou over een week of wat nog wel, hoe je je dan voelt. Wedden dat het verschil maakt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 23 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2010 Voor twee uur ???Ok !!! Keep that in mind Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden