smart Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 De nickname is voor mijn doen redelijk ver gezocht.In RL heb ik een gewone mooie andere naam...... het voelt soms best raar hoor, deze nickname....Ik moet dan denken aan dat nummer van Kate Bush 'wuthering heights'Its me, Cathy come home.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Yes ben erin en heb de vragenlijst van de online behandeling goed doorlopen, nu kan ik ermee beginnen. Zo eerst het gevreesde gesprek bij de HA nog overleven. Bah weet echt niet wat ik daar zeggen moet straks!Net even een zin moment gehad en meteen gedacht hoe kom ik eraan, tot ik een negerzoen at en dacht pff heb geen energie voor al die moeite te doen hoor laat maar weer zitten. En nu 10 min. later zit ik achter mn pc te bedenken wat ik na het ha bezoek kan gaan doen, hmm ideen iemand? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Woman hoe zeggen ze "heien " in het Vlaamsch! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Suus, misschien moet je zowiezo tegen jezelf zeggen dat overdag drinken 'not done' is. Dat helpt mij in elk geval.En je kunt trots zijn op jezelf dat je naar de HA gaat. Je onderkent het probleem, ik zou me daar niet rot over gaan voelen...althans proberen echt trots op jezelf te zijn!!Misschien mag je naar het HAbezoek iets leuks gaan doen voor jezelf? Of een kleine beloning kopen?Koop een grote bos bloemen.en anders krijg je die van mij. Zet m op!!!! :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Bedankt Cathy, ja mijn hoofd weet dat haha maar dat stomme duiveltje probeert je steeds over te halen. Maar ik ben nu 5 dagen ADB dus dat heb ik binnen. Ben gewoon erg nerveus dat mijn goede band met mijn HA eraan gaat na dit gesprek. Jij gaat goed Cathy en ik zal vanmiddag of vanaaf even nadenken over je 'discuusie onderwerp'.Sorry ik zal later op iedereen reageren maar zit even vol zenuwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Suusje, Als je het uit kan spreken tegen je HA en hij helpt je verder zul je dadelijk een enorme opluchting ervaren. Zeker weten! Zet m op meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Suushet is me nog niet helemaal duidelijk waarvoor je zo zenuwachtig bentJe hebt een goede band met de HAHoe kan dat dan veranderen door je gesprek?Wat ga je daar vertellen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Alf en Dees, wat ga ik vertellen, nou het doel is dus vertellen over mijn probleem met alcohol, een verwijzing naar de psych heb ik al gelukkig maar ik wil graag iets hebben, wat zal je denken, nou iets om de onrust weg te halen. Uit mijn wieiswie verhaal zal je wel gemerkt hebben dat er heel veel gebeurt is en dat dat bij mij er niet uitkomt maar 'vergeten en diep weggestopt wordt' het bestaat niet zeg maar even.Althans dat doe ik mezelf geloven. Als ik er mee bezig ga om alles wat er gebeurt is naar boven te halen ben ik bang dat ik helemaal dichtklap. Ik wil graag iets om de depriheid te verminderen en misschien iets om te slapen, maar ben ook bang dat dat dan weer verslavend is/wordt. Ja klinkt allemaal apart ik weet het maar mijn probleem is juist dat ik altijd klaar sta en anderen help maar mezelf ergens in een kast heb zitten. Bijv. Als iedereen naar bed was dan kwam de [verstopte] wijn tevoorschijn, waarom dan was er niemand meer om te helpen of te zorgen en blijf ik over op de bank/pc, nou dan nam ik de fles en was van de wereld en kon slapen. Ik probeer wel een ritme te krijgen hoor maar vind het eng dit allemaal aan de HA in tien minuten te moeten vertellen, die ziet mij als een nette jonge vrouw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Cathy had je mijn bijdrage van 11:14 al gelezen?We zitten op één lijn zo te zien!BolIk werk de hele week en ben blij als ik s'avonds of in weekend even niets hoef te doenen nu heb ik al helemaal geen energieben blij dat ik dan ook niet zo veel hoef....Even de BA morgen nog overtuigen..Kijk Cathy, dáár zie ik tegenop, het gesprek met de BA (= bedrijfs arts voor de duidelijkheid bang dat ik gewoon weer volop aan het werk moetwant die weet natuurlijk niets van mijn ex drankgebruik!Wat ook zo moet blijven.Ga fitnessen binnenkort, dat vind ik al heel wat..en kleinkinderen? Nou die zijn voorlopig nog niet in de maak! Hoewel?...Wat doen ze daar op die studentenkamers...? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Suus,Afgelopen december ben ik ook naar mij HA geweest; ik heb daar een wat afstandelijke verhouding mee, maar goed, ik wilde een internettraining doen en ik vond dat daar een bezoek aan de HA bijhoorde.Nou, ik ben maar wat blij dat ik het heb gedaan, kreeg een dik compliment voor mijn moed om het te erkennen en er iets aan te gaan doen; m.a.w. ik begrijp je zenuwen, die gaan ook niet zomaar weg, maar als jet daar bent en het eenmaal hebt gezegd zal er waarschijnlijk een last van je afvallen.Weer iemand die het weet en waar je je niet meer voor hoeft te verstoppen, nee, juist iemand die behulpzaam kan zijn.Sukses en ja, laat je iets aan ons weten. We leven mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Ok Suus je bent bang voor gezichtsverlieswant je dénkt dat je als een nette vrouw wordt gezienmisschien ziet je HA al meer dan je denkt...Ik snap dat het moeilijk is om dat even in 10 minuten aan te kaartenEn dat zou ik ook als eerste zeggen, dat je iets wilt gaan bespreken wat je moeilijk vindt en dat je het vervelend vindt dat dat ook nog in 10 m tijd moet. Een goede huisarts pakt dat dan meteen op en geeft je de ruimte.Aangeven dat je het moeilijk vindt maakt hetmakkelijker, gek genoeg. En echt, je hoeft je nergens voor te schamenje hebt al die jaren overleefd en voor anderen gezorgdnu ben jij aan de beurt...Het is niet makkelijk, er is moed voor nodig maar je kunt het en je verdient hetSterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 He Suus,ik lees net dat jouw HA jou ziet als een "nette jonge vrouw"...........Kennelijk zie jij dat anders en daarom vind ik dat een hele pijnlijke opmerking.Jij bent iemand met verdriet. Jij probeert daar iets mee te doen.Jij bent dus moedig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Alf,Dank voor wat je geschreven hebt; wat ben ik blij dat ik terug ben op het forum.Jij beschrijft het ontstaan van een gat in je leven alsof het over mij gaat.Het was mij nog steeds niet duidelijk dat ik een verdriet aan het verdrinken was, ik was eigenlijk alweer "vergeten" dat ik iets wezenlijks miste zo goed was dat gat gecamouffleerd!Pas de laatste weken, nu ik ADB ben op een paar uitglijders na (die ik overigens heel serieus neem), nu begin ik weer meer te voelen, te huilen, te praten, depressief te worden etc.Gisteravond is er een discussie op gang gekomen waar ik oh zo blij mee ben; er werd ineens iets duidelijk en jouw verhaal van vanmorgen en de diverse reacties daarop gaven mij weer een glimp van wat er was en waarom ik ben gaan drinken en nu snap ik dat eigenlijk heel goed en dus is mijn schuldgevoel ook weer iets minder en mijn hoop weer iets groter.Hoe met dat gat om te gaan is een tweede. Bolletje schrijft er ook zo mooi over.Ik ga het allemaal nog eens lezen. Ik hoop dat er nog meer mooi reacties komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Suus, probeer in elk geval de belangrijkste dingen te noemen.En hou zelf de regie dus geen ja en amen knikken maar de kop erbij houden.Misschien wordt er wel een extra afspraak gemaakt als je meer wilt vertellen.Heus, je wordt seieus genomen!Zo niet: exit huisarts...Alf, ja man, ik wou het nog even in mijn eigen woorden zeggen. Verdreven uit het paradijs vind ik wel een mooi beeld. Klopt iig bij mijn gevoel erover.Oja, bedrijfsartsen..... heb er geen goede ervaring mee. Jammer ik kan niks opbeurend zeggen.Ik werd zelf vorig jaar gewoon weer aan het werk gestuurd: er was niets fysieks... nee, dat ik zo suicidaal was en gedeprimeerd en burn out, dat werd genegeerd. Absurd. Uiteindelijk na een werkconflict toch 4 maanden ertussenuit geweest. Toen knapte ik pas langzaam weer op...Alf, ik hoop dat die van jou meevalt!!En ben je aan het werk nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Wat een mooie ontdekking Geertje!!Wees maar zacht voor jezelf.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Geertje, op bladzij 2 van "Thema's ..." staat ook een draadje over het gat in je hart. Misschien is daar nog iets herkenbaars bij voor jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 GeertAlle reacties zijn als puzzelstukjesdie aan elkaar gelegdeen beeld opleveren hoe het is en waar het heen moetnaar een alc. vrij levenHoe?Dat is je eigen wegDie gaat ieder voor zichEn we geven elkaar tips hoedie weg zo aangenaam mogelijk te gaan is, en vol te houden isjij pikt eruit wat voor jou belangrijk is.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Hee Alf,ik denk dus dat elk mens dat gemis heeft. En het inherent aan het leven is. Sommigen leren ermisschien van huis uit wat beter mee omgaan? Snelle successen halen, veel geld verdienen, topprestaties leveren? Zou dat ook niet een invulling zijn. Of: zorgen voor anderen, ook zoiets denk ik. Vervulling zoeken, dat sluit daar bij aan.Ik moest ook denken aan dat verhaal van tweelingzielen. Dat we op zoek zijn naar onze tweelingziel.Helaas, ik heb hem gevonden, maar toch blijft er een vorm van gemis zolang de persoonlijke vervulling niet optimal gevonden is in de vorm van heelheid.Zou dat kunnen?Leuk om over te mijmeren......zo kan ik uren met het forum bezig zijn.Nu dan toch de stad maar eens in.Eindelijk de film "who's affraid of Virginia Woolf" ophalen uit de bieb.En vanavond kijken natuurlijk!tot laters dan maar weer....Suus, we horen het wel hè?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Suusje. Ik herken dit helemaal. Ik werd ook gezien als die jonge (?????) vrouw die een goede baan had en 2 leuke kids . Ik heb een lang medisch verleden met mijn HA en schaamde me dus rot om toe te geven dat ik niet zonder alc. kon. Hij heeft me gesteund waar het nodig was en alles geregeld toen ik opgenomen wilde worden. Daarna heb ik ook wat negatiefs meegemaakt toen hij tegen mijn partner zei dat hij op een zinkend schip zat. Dat heeft me ontzettend geraakt. Nu is onze relatie weer normaal en praten we erover als over een griepje. (Van dat zinkend schip zeg ik nog wel eens als het zo uitkomt) De schaamte is voorbij en nu kan ik wel open praten en dat voelt echt goed. Wij denken dat we apart zijn door alc. gebruik maar het zijn met ons velen. Ik hoop dat jij je ook bevrijdt voelt als je straks terug bent.Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Rapilos, van harte met je verjaardag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Er is geen leegte. Er is pijn, verdriet, machteloosheid, blijdschap, liefde; alles is er: maar er is geen leegte. Er is ruimte en juist in die emotie zit mijn opluchting en mijn vrijheid, want in die emotie zit mijn onbeperktheid.Er is geen zwart gat maar een regenboog aan kleur.Er is geen gemis, er is zijn.Vluchten is niet nodig; er is geen gevaar of ben je werkelijk te bang voor jezelf?Er is alleen maar iets niet compleet; een hap uit de appel, een niet goed verzorgde bloem, een zon met een wolk ervoor. Maar weet je, ik kan zaaien, ik kan denken dat het regent, ik kan de warmte van de zon voelen, ik kan een viooltje laten bloeien. Weg met die wolken; kijk helder. Er is altijd een keus, maak je los, kies de ruimte uit vrijheid en zie dat je helemaal compleet bent.Het is daar mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 dhendro: Wat mooi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mona Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 Suusje, is het goed gegaan bij de huisarts? Ben echt heel erg benieuwd. Wat een mooie teksten lees ik weer! Als ik tijd heb typ ik er een paar over om elke dag opnieuw te lezen als ik het moeilijk heb. Dat heb ik nu . Ik hou vol! Net boontjes gedopt (nu gewoon vers gekocht i.p.v. diepvries) om afleiding te hebben en zo dobber ik de dag nu maar verder door. En moe, verschrikkelijk moe door het slechte slapen en toch actief op het werk moeten zijn. Anderzijds heel trots en blij dat ik zonder te kokken mijn tanden gepoetst heb, mijn lichaam nu al lijkt te reageren dat het zonder alcohol is. Nu het hoofd nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 goedemiddag allen, ik ben er ook even.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 26 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2010 nee!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden