Spring naar bijdragen

Maandag 1 februari 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 402
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

O Bam
Gisteren zei je iets over E. Tolle
Kende die man niet en heb dus even gegoogeld
Bijzonder mens
Heb je iets van hem gelezen, de Kracht van het Nu?
Vind het doorgaans wat zweverig, maar zal me er
eens in verdiepen. Het YT filmpje sprak
me niet direct aan, maar het was misschien wat aan de
late kant vannacht :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patatteke die onrust is er in het begin altijd want je bent iets kwijt en wel dat wat je dacht je beste vriend te zijn. Je hebt dan onvrede en zoekt iets wat er niet (meer) is. Ook een soort rouw dus want je wil er iets voor terug hebben en liefst meteen. Komt ook wel maar later want je moet er eerst doorheen al zie je dat nu niet zo. Toen mijn man pas was overleden trok ik steeds alle kasten en deuren open. Zocht me suf want begreep niet waar ik naar liep te zoeken, zo'n onrust. Tja toen greep ik de fles, een ander gaat snoepen, een volgende zich bijna een hartaanval fietsen enz. Allemaal onrust waar met compensatie voor zoekt ef beter de juiste balans. Pas als je rust of vrede hebt gevonden kan je er makkelijker verder en die tijd komt ook voor jou hoor, echt waar.

BB ik noemde mezelf een alcoholiste omdat ik teveel en te vaak had gedronken. Omdat ik voor zijn dood heel weinig dronk, de situatie maar 3 jaar heeft geduurd en mijn problemen hanteerbaar zijn geworden was/ben ik volgens mijn huisarts een probleemdrinkster. Ligt idd tegen elkaar maar een alcie heeft denk ik (goed of kwaadschiks) altijd wel een reden en een probleemdrinker stopt/minderd als de ploblemen onder controle zijn. Miss heb ik heb helemaal mis want spreek alleen over mijn situatie omdat ik niet kan oordelen over die van een ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie,

Ik sluit me aan bij Alf. Voor mij heel soms 2 glaasjes wijn drinken ook geen optie. Er zijn mensen die dat kunnen hoor! Maar bij was het zo dat ik alle situaties nam, zelfs opzocht om toch maar aan mijn wijntjes te raken.
Aan minderen heb ik ook gedacht maar dat gaat een tijdje goed maar snel wordt het meerderen.

Maar flink dat je op het forum schrijft! Wil zeggen dat je erkent dat je een probleem hebt.

Sterkte

Alf Steven Weinberg is cool!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, dat iets constructiefs doen is waar. Maar richt je op het nu, het verleden; daar kun je niets meer aan veranderen. Wel door het vandaag beter te doen.

Ik heb stap 4 en 5 gedaan van het AA programma. Heeft me enorm geholpen in het loslaten van bepaalde gevoelens omtrent dingen die ik gedaan heb, nagelaten heb enzo.
Weet niet of je ermee bekend bent maar in stap 4 maak je een morele balans op over je relaties, persoonlijk, werk, noem maar op. Over je angsten, hoe je gehandeld hebt etc, je sexuele gedrag, welk verdriet, kwaad je hebt berokkend aan anderen. En wie heb je gekwetst, waarom en vanuit welk gevoel. jalouzie, boosheid, zelfzuchtigheid etc.

Ik heb het 1x gedaan, heeft me bloed, zweet en tranen gekost maar de beloning was er naar. Je kunt je vierde stap regelmatig doen. Ik doe het nu ook wel, als ik ergens heel boos over ben, gekwetst, mezelf onheus bejegend voel. Werkt voor mij goed, er is altijd iets wat ik op mezelf kan terugvoeren en mn eigen aandeel zie. Zelfs al word ik onheus bejegend.

Nou ja, het werkt voor mij. Ik ken ook mensne die niet naar de AA gaan en op hun eigen manier een vierde en/of vijfde stap doen of een andere stap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf, heb zelf de kracht van het NU gelezen. Niet helemaal, kom er niet doorheen. Leg het dan weg en lees het later weer. Wat Wing gister schreef: er is alleen maar NU daar schrijft hij over, oa. Ken niet alles van hem. Hij heeft meerdere boeken op z'n naam staan.

Drup, probleemdrinkster, alkie, je bent er weer dus dat is fijn. Ik vraag het omdat het mms een verklaring is waarom jij wel zo nu en dan kunt drinken. Ik kan het niet, zoals ik al schreef maar dat hoeft niet voor iedereen op te gaan. Belangrijk is wel om het onderscheid te maken denk ik.
De meeste alkies die ik ken kunnen het ook niet. En dat komt oa door de fysieke reactie die onstaat met als gevolg de craving naar alcohol.

Ok, ik vind dit leuke gesprekken maar nu over tot de orde van het NU hiero. De honden willen wat en daar ga ik maar es gehoor aan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VM, geduld. Het duurt nog wel even. Een patroon van jaren slaat niet om in een week of twee. of een maand of twee. Vervelend maar waar. Voor mij helpt het als ik in aktie kom. Wandelen, schrijven, hier of in mn schriftje, een andere alkie bellen, poetsen, werken, mediteren, ook al is het maar een paar minuten. Sterkte meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieneke die onrust is helemaal niet gek hoor. Kijk eens naar je leven? Ouders die veel beroep op je doen, een man die niet altijd even makkelijk is, twee kids en dan jijzelf nog met een drankprobleem. Logisch dat je je onrustig voelt. Dingen zullen moeten veranderen. Nieneke moet meer aan zichzelf gaan denken. Een lang proces maar de moeite waard om het te proberen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx BB8!!!!

Geduld ben ik niet goed in maar zal wel moeten zeker! Idd afleiding, dingen doen!

Maar met dit depri weer enzo niet altijd simpel!

Trouwens ik heb nog nooit echt op je gereageerd maar lees altijd alles en je hebt het vaak zo juist dat er niets meer op te antwoorden is!

LiefsN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peace can exist only in the present moment. It is ridiculous to say: Wait until I finish this, then I will be free to live in peace.
What is "this?" A diploma, a house, a job? If you think that way, peace will never come. There is always another "this" that will follow the present one.
If you are not living in peace at this moment, you will never be able to. If you truly want to be at peace, you must be at peace right now.
Otherwise, there is only "the hope of peace some day".
~Thich Nhat Hanh

Bovenstaande heb ik gekopieerd uit een email. Vond het wel toepasselijk na Wingchun's woorden en anderen die daar op terug kwamen.
Nadat ik het zelf las de 1e keer lukte het me zachtjes aan om minder opgefokt na te lopen denken over van alles en nog wat.

Doeii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy
mooi dat je er iets mee kan
Ik kan er nog even niets mee
Merk dat ik er allergisch op reageer
Zo zweverig, zo vaag
Zag net een 'Nu' bijeenkomst in A'dam
een workshop, kosten 45E
Dat denk ik dan ook bij dit soort
zweverige goeroe's
Hebben een mooie theorie
in elkaar gefantaseerd, zo zweverig
dat niemand durft te zeggen dat hij het niet snapt
Maar wel flink dokken om die praatjes
aan te horen en even het moment van
gelukzaligheid mee te mogen maken
dat , eenmaal thuis weer uiteenvalt..
Ik weet het, het is weer negatief, ik sta
er niet voor open etc. dat wordt dan ook
vaak gezegd om aan te geven
dat je zwak bent en om je over te halen'
om toch te betalen voor dure
workshops, dikke boeken, weekenden etc.
Deze reactie vraagt ook om een zelfonderzoek
waarom vind ik dit? Wat stoort mij hieraan?
Daar ga ik dus eens over nadenken
Of misschien ook niet
Iets spreekt je aan of helemaal niet...
Maar nogmaals, als je er wat aan hebt
dan is het mooi...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf,
Misschien is wat lezen over Boedhisme en hoe zij tegen het leven aankijken?

Ik hou ook niet van zweverige toestanden, maar der zit toch ook veel waarheid in.
Ook ten opzichte van onrust en het leven nemen zoals het komt zonder spijt te hebben over het verleden!

LiesN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een paracetamolletje nemen ??
En even op de bank een half uurtje laten inwerken.

quote:


Originally posted by:
Vlaamsmeisje

Drup,




Idd kasten open toe doen, ijskasten open doen, zoeken. Wiebelbenen een hoofd dat 100 toeren draait...




Hoel lang duurt dat nog! Ik wil rust!!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VM
Boedhisme, mee begonnen
daarna div. christelijke bewegingen
en een aantal andere -ismen en
zweefbewegingen, NLP enz.
Allen hebben ze een deel van
de waarheid, bij allen is wat te halen
voor jezelfverwerkelijking
maa er is ook veel ruis, veel misleiding.
Ben nu agnost, ik weet nu
dat je het niet kunt weten.
daarom is Weinberg ook zo mooi:
als je de oplossing hebt gevonden (of denkt te hebben)
en je noemt dat God (is een keuze) dan ben je er niet,
dan komen er weer nieuwe vragen en daarachter
weer andere vragen, religie is geen oplossing
het is een 'framework', daarachter zit niks.
Ik sta open voor alles, maar verwacht niets
Idd, ik leef nu, er is alleen nu
Nog niet zo'n gekke gedachte
maar achter die gedachte ligt toch ook weer een andere...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat is wat ik bedoel!! Alf,

Sommige dingen zijn goed in religie maar het gaat altijd te ver!

Ben ook al lang opgehouden om daar alles te zoeken!

Mix van alles en het uiteindelijk zelf doen.
Maar info is wel belangrijk om een synthese te kunnen maken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb al mn vingers nog, zaag wil niet:devil:
Toen aan wat schroefjes gezeten. ik dacht nog; is dit wel verstandig BB. Nu krijg ik ze er niet meer in*&&^^%%%&*()((^$%$#@@!@#$%^&

AAAAAARRRRRRGGGGGGHHHHHHHH.

Je hebt er mms niets aan toe te voegen VM, maar ik ben er nog lang niet.

GRRRRRRRRR.

Ok, eerst eten en kopje thee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vm
Religieuze gevoelens zijn ok, maar
zodra het religie wordt is het foute boel
brengt ellende, volkeren worden tegen elkaar
opgezet en moord en doodslag zijn aan de orde
van de dag.
Het leven heeft godzijdank geen zin:
de zin moet je zelf ontdekken en idd zelf doen.

Bam :D
Schroefje los?
Bij je...
zaag?
Als een vrouw aan een zaag gaat zitten
gaat het mis
Dat kun je op je vingers natellen Bam, nog wel...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Alf


Als een vrouw aan een zaag gaat zitten


gaat het mis


Dat kun je op je vingers natellen Bam, nog wel...
;)



Hahahaha Die Alf toch. Dan ken jij sommige vrouwen nog niet hoor. Heb altijd alles zelf gedaan van metselen, tegels zetten tot zagen aan toe. Heb alle tien m'n vingers nog.:)

Begint hier trouwens weer akelig donker te worden. (Bulk)
Religie is goed zolang je zelf kunt bepalen waarin je geloofd. Als het je opgedrongen wordt is het geen vrije keuze meer maar een dwang.
Ik had een vader die niet gedoopt was of zo en een moeder die sterk geloofde. Als wij niet naar de kerk gingen werd mijn vader kwaad. "Als je de keuze gemaakt heb, moet je die ook na komen en kijken wat je er uit kunt halen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bollie,

Gebruiken jullie in nederland het woord "zagen" ook voor "zeuren"?

Lady is iets beter. Heeft wel serieus afgezien!! Hallicunaties en al!!

Nu moet ze vol houden! Ze doet je de groetjes!

Hier massa's sneeuw alweer!

:heart:

PS, wat was er toch allemaal aan de hand met Jip en Suus, kon niet meer volgen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij niet Vm, de Belgen wel.
Ik krijg ook regelmatig te horen dat ik niet zo mag zagen....

OOOOh Alf, als je nou hier was mien jong...Ik wist dat dit zou komen als ik het hier neer zou zetten:devil:
Maar heb geen noed, alles komt goed! Ook al zal ik ze erin SLAAN. Nee toch maar niet. Vrees dat ik ermee terug kan naar de winkel. Hij doet ut nie:$:wacko::angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...