Spring naar bijdragen

Woensdag 3 Februari 2010


sjaak

Aanbevolen berichten

Goedemorgen deze morgen,

Tja Kate, mensen én alkies zijn rare wezens:huh:

Mijn engeltje vertelde me vandaag:

Verander alle negatieve gesprekken met jezelf eens in positieve gesprekken!

Oho, opstopping hiero voor de deur en ik zit in de middle of nowhere, haha. Dikke trekker en vrachtwagen. Benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Ze lossen het op met kalmte, moed en wijsheid, hahahahahaha. Echt waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ook goeiesmogges allemaal,

5 graden? Wat zal het gaan dooien vandaag.

Ja Kate, een schitterend gezicht, dat zonnetje erbij!

Ook ik moet naar de tandarts. Daarna lekker sporten......
ben wel weer onder de pannen vandaag.......en nu als de so...
de douche in!

Tot later en heb een fijne dag.

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verslaafd aan het gevoel, de roes, ff weg zijn. Voor mij dan toch.
Rare wezens, mensen. In plaats van ons te concentreren op herstel gaat iemand een pil uitvinden die hetzelfde effect zou geven als alcohol...

Anderzijds, waarom ook niet.

In mn nieuwe boekje stond ook dat je open van geest kunt leren te zijn, ook een afwijkende mening leert me iets. Ook weer waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond mn AA-meeting, het was een goeie meeting. Daarna voorlichting geven in kliniek. Ik was moe en had barstende koppijn. De mensen die de voorlichting zouden geven waren ziek. Maar ik ben blij dat ik gegaan ben, het was een leuke avond. Geeft dan toch weer een goed gevoel.

Nu nog steeds moe en met een zwaar hoofd opgestaan maar tijd voor aktie, ook al heb ik geen spriet zin.
Zonnetje schijnt en eerder op de ochtend was het een prachtig gezicht.

Heb een fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik kijk bijna nooit t.v.
Ja wat is op een gegeven moment oorzaak en wat gevolg.
Dat is nou juist het kringetje. Psyche, hersenen, psyche, lichaam.

Een doorbraak kan je eruit helpen.
En dat is toch voor mij ervaren dat het fijner is om helder te zijn.
En om de dingen te doen die echt vreugde geven.
En niet die dingen waar je later een houten of duffe kop van krijgt, dat vind ik maar een nepperd.

Ik merk zelfs dat ik het erg prettig vind om elke dag een paar klusjes te doen.
En meer in het nu leven.
Het geprakkezeer en gepieker dat is zo'n zinloze bezigheid.
Genieten van wat er voor je neus is.
Je zegeningen tellen.
Erachter komen wat je echt wilt en het dan ook doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook niet Bol.
Zo lichamelijk is de verslaving bij mij nooit geworden.
Was toch meer psychisch.

Maar wel heel ingesleten en daarom, ja het woord troostend komt in me op.
Jezelf troosten.
Dat gaat een hele tijd, maar dan komen de barsten en werkt het niet meer.
Dan lukt het niet meer om jezelf voor de gek te houden.
En komt de drang tot herstel opzetten.
Zoals jij laatst zo mooi zei, we hebben allemaal dat zelfherstellende vermogen in ons.

Hey Bammetje, knap en moedig dat je die voorlichting hebt gedaan!
Zitten jullie nu samen aan de comp of is dit toeval ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo net terug van heerlijke spinning!

ik ben ook heel blij dat het bij mij nooit lichamelijk is geweest.
heb dat zo vaak gehad, na een paar weken van teveel drinken
en dan heb ik het over gemiddeld 1 fles wijn per dag.
dan stop ik ermee en goddank nooit 'afkickverschijnselen'
ik slaap ook direct weer beter en nooit trillende handen oid gehad.
maar geestelijk is wel een zware he..?

ik krijg gezelligheid en drank niet uit elkaar gekoppeld.
visite, feestje etentjes...
tegelijkertijd gaat het zoveel beter en ben ik idd tegenwoordig in staat om van het nuchtere zijn te genieten.

raar idee.. een kast vol met dure vitamine supplementen, en allerlei dingen doen om gezond te blijven en dan toch die zooi erin gooien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne het gaat niet om die zooi maar om wat voor effect het heeft.
Ja en feestjes en drank gaan altijd samen. Kijk een naar de reclame? Bij alles wat een beetje leuk is, wordt drank gebruikt. En een mens is toch geneigd tot na apen. En als het effect dan ook nog leuk is in het begin ja dan ben je het haasje. Ze zouden moeten beginnen om met de reclame te laten zien dat feesten ook leuk kunnen zijn zonder drank. Dit zou voor de jeugd veel beter zijn. Nu is het zo, als je niet drinkt hoor je er niet bij. Hopelijk gaat het dezelfde kant op als met roken. Je hoort er wel bij, bent wel een kanjer als je juist niet rookt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was toeval, Kate. :)

Ik dronk zelf niet als ik een heel smerige kater had. Dan moest ik uitzieken. En dan hielp het niet om een biertje te drinken tegen de kater...

Wat jij schrijft, Kate, ervaar ik ook. Dingetjes doen, uitzoeken wat je wilt en dat dan ook doen. Alleen lukt dat me de laatste tijd niet zo goed. En als ik die lamlendigheid lang genoeg laat aanslepen, komt ook weer het verlangen naar de roes, naar vergetelheid opzetten.

Ik weet dus goed wat ik kan doen om dat verlangen naar vergetelheid, naar troost, naar even weg zijn -- naar drank dus -- de kop in te drukken. Door in actie te schieten. Maar ik blijf het moeilijk vinden om te doen wat goed voor me is. Er blijft toch nog altijd een restje puberaal verzet over... Gek is dat.

:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vraag ik me ook af ofdat ik zelf niet in al dat bezig zijn, vlucht. Ik heb heel vaak dat, als ik met iets groots aan de gang ga, ik me er helemaal in stort, over mijn grens heen ga, en daarna helemaal in elkaar zak. Erg moe wordt en depri.
Je moet zo nodig iets doen anders is het niet goed. Dat is mij aan geleerd en heb ik na geaapt van mijn ouders. Je bent alleen maar goed als je iets presteert.
Daarom komen ouderen in moeilijkheden als ze stoppen met werken. Ze zijn een nul want presteren niets meer.
Geld misschien ook voor mensen in de W.A.O.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Fredje dat kan ik me heel goed voorstellen joh. Iemand die nog volop kan werken en niet aan de bak komt voelt zich nutteloos. Mijn broer, nu 61 wil ook zo graag maar zit hetzelfde als jij. Heb je geen hobby's of zo waari9n je toch een beetje presteert?:present:
En zijn er geen mensen die iets verbouwd willen hebben? Je ziet soms wel advertenties waarin ze dat vragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook al tijden thuis, nu druk aan solliciteren. ik heb gemerkt dat ik ook lekker lui word. ik doe overal lang over en vaak komt me niets uit mn handen, of erg weinig. probeer dit nu tegen te gaan door met een schema te werken én me daar ook aan te HOUDEN. Want een schema is leuk en heb ik al vaker gemaakt maar ik hield me er zelden aan, of maar even.
Ok, ben nu pas op dag 2 en er is me al meer uit mn handen gekomen in vergelijking met de vorige weken.

Bol, wat jij schrijft over jezelf ergens instorten herken ik wel. Na het stoppen met drinken had ik dat met sporten, 2x pw fitnessen, woensdagavond trainen, zaterdags sporten, forummen:angry: heel veel en elke dag, enzovoort. mateloos in bijna alles he...Zucht. Maar one day at a time.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieve Bammie. Ja ikzelf heb geen moeite om bezig te zijn. Hoef geen schema te maken omdat ik mezelf heel goed bezig kan houden, wordt dus ook niet lui. Maar als je werkt, moet je je aan een schema houden, je moet op tijd op je werk verschijnen en wat er van je verwacht wordt daar moet je aan voldoen. Dat geeft de zekerheid dat je bezig blijft. Als je thuis zit moet je jezelf bezig houden, voor sommigen erg moeilijk. Zie het vaker op het forum.
Maar als je je niet aan het schema houdt, wat dan? Ga je dan de hele dag zitten niksen? Kan me dat zo moeilijk voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal..
BB en Freddy: ja dat herken ik ook.. ben ook al een paar maanden thuis, voel me ook af en toe nutteloos en er komt geen donder uit mijn handen, niet dat ik depri ben of zo maar ik denk steeds: ach dat kan morgen ook wel.. ik ben nu ook begonnen met lijstjes maken, iedere keer iets wegstrepen, het helpt me wel een beetje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neuh, niet niksen, ik doe eigenlijk altijd wel wat. Maar ik verlummel ook veel tijd. Soms is dat lekker en ok, soms ook niet omdat ik de dingen die ik graag wil doen en soms moet doen dan uitstel. En dat geeft me een rotgevoel.
En me aan mn schema houden is ook mn verzet opgeven. Ik wil graag mediteren, wil graag meer tijd besteden aan het zoeken naar werk, oa. Maar als ik alles voor me uitschuif doe ik dat niet. En denk idd; ach, het kan morgen ook wel.

Dus dat probeer ik nu wel te doen. En ik smokkel natuurlijk zo nu en dan, haha. Want nu ben ik weer hier:angry::)

Meeeeen, gisteravond mn laatste shag in de prullebak gegooid en het er een uur geleden weer uitgevist:wacko: Verslaving, grrrrrrrrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jacc, ik heb wel moeten leren realistische lijstjes te maken. Ik plande en nog vaak
teveel voor 1 dag.
En dan voelde ik me daar weer rot over. Heb zelfs een tijd mn planning doorgenomen
met mn sponsor. Belde ik haar en vertelde wat er op het programma stond voor
die dag en/of week. Blijft een aandachtspunt voor mij.

En het was, bijna, altijd teveel wat ik wilde. Lastig hoor, patronen doorbreken. Maar het kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...