Spring naar bijdragen

donderdag 11 februari


albertina

Aanbevolen berichten

Woman,
ik weet niet hoe het in nederland zit, maar hier moet je als "zelfstandige" sociale bijdragen , ziekteverzekering enz. zelf betalen. Wat wil zeggen dat je meer dan de helft van je uurloon daar moet voor voorzien. En je moet boekhouden voor taks controles!
Als ik als zelfstandige een uur ga tolken moeten ze me wettelijk 52 euro per uur betalen, waar ik dus de helft van overhoud. Als het bedrijf groot genoeg is, is het voor mij makkelijker om een weekcontract of zelf een dag contract te krijgen, dan houd ik meer over.

Je moet es op you tube kabuki en noh cotuums opzoeken, kan je mischien inspireren?

Tijdens mijn verblijf in Japan heb ik daar ongelooflijke dingen gezien! Ook kwa stoffen van kimono's, verftechnieken op stof...
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Euh VM
Eerst even met een klein clubje kijken of het allemaal wel gaat lukken, en dan 1x in de week ? Zwart natuurlijk, wat dacht je. Als ik echt professioneel ga worden is het een ander verhaal. Maar da wil ik eerst mn studie kostuumgeschiedenis af hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De prijsstelling zegt ook iets over het serieus nemen
van je eigen 'product'
Aan de andere kant...ik snap het wel
met de groep zitten we op een relatief laag bedrag en hebben daardoor
veel optredens, dat spreekt zich weer rond enz.
Je kunt ook duur zijn en dan weinig optredens hebben
Tis maar waar je voor kiest..
Je moet ook de markt nog verkennen W. dat snap ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey die Yaja. Je gaat goed hé meisie.:sun:

Dees ik ga wachten tot onze vriendin komt. Er zit glas bij en ik ben, doordat ik soms wat lomp kan zijn en dingen te vast aan draai, bang dat ik meer kapot maak dan me lief is.
Met de kabouter ging het goed, tot iemand die mee geholpen had, belde omdat die niet eens was met de prijs die Jos hem betaald had. Jos is nogal (Ja hoe moet ik het zeggen) Zuinig. Bulkt van het geld maar houdt het graag zelf.:$
Dus hebben we daar over gesproken en zijn er gelukkig uit gekomen.
Verder heb ik hem weer lekker verzorgd, stoma verschoond, gewassen en lekker met babyolie ingesmeerd dus hij was weer om op te eten.:) De scheet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Alf

Ik word als muzikant soms gevraagd


eens langs te komen en een paar deuntjes


te laten horen


Dan vraag ik echt geen 17,50/uur


Daar pak ik mn instrument niet eens voor uit.




Misschien is dit wat



Zie je wel. Alf is een rijk stinkertje.:rose: Nou als het er ooit van komt dat we hier bij mij een meeting gaan houden, mag hij komen optreden, samen met Woman. Speel ik wel op mijn holkomkom hé Alf:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
woman

Euh VM


Eerst even met een klein clubje kijken of het allemaal wel gaat lukken, en dan 1x in de week ? Zwart natuurlijk, wat dacht je. Als ik echt professioneel ga worden is het een ander verhaal. Maar da wil ik eerst mn studie kostuumgeschiedenis af hebben.



Heu hé Woman ik werk bij de belastingdienst hoor.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Bolleke
Nou eerst maar eens zien of het idee uitgevoerd kan worden en er mensen voor zijn die dat willen.
Ik vind het nou nie echt boeiend om als eerste aan de belasting te denken.
Dat komt wel als het eenmaal loopt.
Eerst de boel op de rails zetten dus.
Ben al blij als er 1 iemand komt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

ik heb mijn onderschrift aangepast.
ik was nooit zo van het tellen van adb etc.
heb heel lang geminderd, dan weer gestopt, dan weer matig dan weer teveel
wat een cirkel van energie.
wanneer wel, wanneer niet, hoeveel dan?
Gisteren is er iets gebeurd dat goed is afgelopen.
Maar dat had ook heel anders kunnen zijn.
mijn leven had verwoest kunnen zijn
en ook van anderen.
Daarom besluit ik vandaag dat ik gewoon NIET meer drink
nooit meer.
Ik heb nog geen schade en er zijn geen onherstelbare dingen gebeurd , maar waarom zou ik die gaan afwachten?
Ziza belde me heel lief vandaag en ik zei: weet je wat het gekke is, ik zou bijv nooit om 3 uur 's middags thuis aan de wijn gaan, maar bijv in een brasserie met een vriendin oid zou ik het wel vinden kunnnen
Hij zei: er komt gewoon een moment waarop je wel thuis om 3 uur aan de wijn gaat.
En daar schrok ik echt van.
Geleidelijk aan ga je steeds meer dingen normaal vinden.
En elke keer troost ik mezelf, je hebt het toch goed voor elkaar, mooi huis, leuke kids etc etc zie je nou wel dat er niks aan de hand is.. ach iedereen drinkt weleens teveel.
En het is gewoon niet waar, het is niet oke zo.
Plus , het kost gewoon allemaal teveel energie
lucht wel op zo'n besluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja
Als je in een brasserie met een vriendin wel om 3 uur aan de wijn gaat, komt vroeg of laat het moment dat zij een keer afzegt op het laatste moment en dat je dan thuis toch maar 'gezellig' een flesje opent.....
Lianne, dagelijks hier even droogmelden helpt enorm. Liefst twee keer per dag (ochtend en avond)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha bol.
ja dat is ook eng, vooral als je het niet waar kan maken
zolang ik r slik gaat het prima
maar omdat ik dan heel veel dingen niet meer leuk vind, uit eten etc
haak ik tzt weer af.
terwijl ik gewoon het geduld moet hebben zodat dat leuk gaan vinden vanzelf komt.
ongeduld en perfectionisme en o ja impulsief. hele nare trekjes van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha woman, nou niet dat ik dat dagelijks doe om 3 uur in een brasserie, maar om aan te geven hoe je jezelf zit te neppen (ik)
ik hou het voorlopig maar gewoon op de refusal, ga geen risico lopen.
en als ik door de week een keer niet drink, of gewoon 2 glazen denk ik meteen: nou zie je wel, niks aan de hand!
maar bovenal kost het gewoon teveel energie en dat is bij mij de druppel nu.
en blij dat er nog niets ernstigs is gebeurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...